حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اطلاعات کارت بانک تجارت و سرمایه با ملت لو رفته است؟

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار داخلی، امنیت

جدیدترین اخبار پیرامون بانک ها به ما می گوید که احتمالا شاهد لو رفتن اطلاعات ۱۰ میلیون کارت بانکی هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم آیا اطلاعات کارت بانک تجارت و سرمایه با ملت لو رفته است؟

اطلاعات کارت بانک تجارت و سرمایه با ملت

لو رفتن اطلاعات کارت بانکی

لو رفتن اطلاعات کارت بانکی

شروع این ماجرا با انتشار خبری در توییتر و ریتوییت کردن آن بود که نشان می‌داد ظاهرا ایمیلی توسط برخی کاربران دریافت شده که فایل پیوست آن که بیش از ۵۰۰ مگابایت بوده حاوی اطلاعات بیش از ‍۱۰ میلیون کارت بانکی است.

در این ایمیل به دارنده کارت بانکی که ایمیل او نیز ظاهراً در جریان این سرقت گسترده اطلاعات لو رفته بود کلیه اطلاعات حیاتی و مخفی کارت بانکی او نیز اطلاع داده شده تا مویدی باشد بر ادعای لو رفتن این حجم گسترده از اطلاعات. نکته عجیب دیگر این بوده که در تصاویر منتشر کننده، نام آدرس ارسال کننده ایمیل به دامنه رسمی یکی از بانک‌های کشور اشاره دارد.

لو رفتن اطلاعات بانکی

لو رفتن اطلاعات بانکی

بعد از انتشار این خبر و بررسی موضوع از سوی پلیس فتا مشخص شد که ظاهرا اطلاعات منتشر شده توسط این ایمیل صحیح بوده و اطلاعات کارت بانکی مندرج در فایل، مربوط به مشتریان از کلیه بانک‌های کشور است.

البته در ادامه مشخص شد که تاریخ انقضای بسیاری از کارت‌هایی که در این فایل قرار داشته‌اند مدت‌هاست که به سر آمده و این بدان معناست که اطلاعات مذکور از مدت‌ها پیش لو رفته است و اگر بانک‌ها و مسئولین امنیت سرورهای آنها متوجه آن شده‌اند تا به این لحظه هیچ اطلاعیه رسمی و یا غیررسمی را مبنی بر نشت اطلاعات کاربران اعلام نکرده‌اند.

اتفاق بدتر این است که اگر هم مدیران بانک‌ها متوجه لو رفتن اطلاعات در این حجم وسیع نشده باشند که باید به صورت اساسی فکر به حال حفره‌های امنیتی این بانک‌ها کرد.

هنوز هیچ کدام از این سه بانک این موضوع را تایید نکرده اند و این خیلی عجیب است.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
tahersib

من کارمند بانک تجارت هستم، تا بحال سواستفاده گسترده‌ای از اطلاعات کارت‌ها گزارش و جایی هم تایید نشده که اطلاعاتی از کارت‌ها لو رفته باشه
هرچند بحث امنیت اطلاعات بانک‌ها بحث جداگانه‌ای هست ولی امکان سوءاستفاده از این اطلاعات با اجباری کردن رمز دوم یکبار مصرف تقریبا به صفر خواهد رسید.
درز این اخبار صرفاً جنبه‌ی منفی روانی برای بعضی بانک‌ها داره و کاربرد دیگه‌ای نداره.

mostafa3

من رمز دوم یکبار مصرف فعال کردم
به قول خودشون میتونی رمز خودتو داد بزنی بدون کسی بتونه کاری بکنه

Milad7

خخخ ایران است دیگر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)