حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کوالکام حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر اولتراسونیک 3D Sonic Max را معرفی کرد

نوشته

4 سال قبل | 10 دیدگاه | کوالکام

در زمینه حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر باید بگوییم که تا مدتی قبل بیشتر سازندگان از حسگرهای اپتیکال استفاده می‌کردند که از طریق تابش نور و عکس‌برداری از اثر انگشت فرد، فرایند شناسایی انجام می‌شود. مشکل اصلی این فناوری این است که در صورت وجود مقدار اندکی از موادی مانند آب یا روغن، عملکرد آن دچار مشکل می‌شود. در این میان، کوالکام تصمیم گرفت با استفاده از صدا این مشکل را حل کند. با حسگرهای اثرانگشت اولتراسونیک کوالکام آشنا هستید، امروز کوالکام حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر اولتراسونیک 3D Sonic Max را معرفی کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

کوالکام حسگر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر اولتراسونیک 3D Sonic Max

حسگر اثرانگشت 3D Sonic Max

حسگر اثرانگشت 3D Sonic Max

در آوریل ۲۰۱۹، کوالکام از فناوری جدیدی برای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر رونمایی کرد که عنوان ۳D Sonic Sensor برای آن انتخاب شد. این فناوری فراصوت با بهره‌گیری از امواج صوتی می‌تواند برجستگی‌های خطوط اثر انگشت را تشخیص بدهد. این یعنی حداقل از لحاظ تئوری باید دقت بیشتر و در کل عملکرد بهتری نسبت به فناوری اپتیکال داشته باشد. اما در دنیای واقعی این فناوری هم مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

در بررسی‌های مربوط به گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰، بسیاری از کارشناسان به سرعت پایین و عملکرد نه‌چندان خوب حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر این گوشی‌ها اشاره کرده‌اند که مبتنی بر فناوری فراصوت هستند. به همین خاطر این فناوری آنچنان که باید و شاید مورد استقبال گسترده قرار نگرفت ولی به نظر می‌رسد در آینده نزدیک این وضعیت تغییر پیدا می‌کند.

کوالکام شب گذشته از نسل جدید حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر‌ خود رونمایی کرد که حالا از عنوان ۳D Sonic Max بهره می‌برد. این سنسور ۱۷ برابر بزرگ‌تر از نسل قبلی است و کوالکام می‌گوید برای امنیت بیشتر می‌تواند به‌صورت همزمان دو اثر انگشت را شناسایی کند. شرکت کوالکام همچنین به سرعت بالاتر این فناوری هم اشاره کرده که البته چنین وعده‌هایی باید مورد بررسی قرار بگیرند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید کوالکام با 3D Sonic Max بتواند اوضاع را بهتر کند؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

عالی

Mahdi

ای داد بیداد وقتی حسگر فیزیگی امن تر و سریعتره چرا زیر صفحه بزاریم چی میشه پشت گوشی یه حسگر باشه

pedram_01

اینده همش باید بره زیر صفحه از حسگر بگیر تا دوربین و این ها باید روی این کار تلاش و ازمایش کنند مثلا نسخه اولش زیاد خوب نبود به نسبت فیزیکی ولی الان به احتمال زیاد خودشو رسونده و حتی شاید سال اینده از حسگر های فیزیکی هم جلو بزنه

Mahdi

اینجوری که پیش بره تا سال ۲۰۳۰ گوشی نامریی درست میکنن

Jason bourn

“در بررسی‌های مربوط به گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰، بسیاری از کارشناسان به سرعت پایین و عملکرد نه‌چندان خوب حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر این گوشی‌ها اشاره کرده‌اند”

حسگر انگشتشون کنده؟ اکثرا میگن سریعه فقط اس ۱۰ ها اولش کند بودن با اپدیت خیلی سریع شدن
الان بزاری بلافاصله ورداری تشخیص میدن
کی گفته مورد استقبال قرار نگرفته؟ شرکتا دارن به سمت التراسونیک رو میارن اونم عین سوراخ صفحس حتما مورد استقبال قرار نگرفتنش 😂
میخواین ویدیو بزارم از یه اس۱۰ عادی و نوت ۱۰ پلاس و اس ۱۰ پلاس خودم چه قدر سریعن؟

pedram_01

Jason bourn

سلام . منظورش این بود که حسگر اثر انگشت اس ده نسبت مثلا به اس 9 که یک حسگر فیزیکی داشت کمی سرعت پایین تری داره . که من تست کردم واقعا نسبت به اس 9 پلاس خودم سرعت پایین تری داشت . اما از نظر امنیت هم فقط بخاطر یه شایعه ایی که شده بود بقیه رو دچار تردید کرد وگرنه از نظر امنیت هردو عالی هستن

m.b

منبع اینو نوشته بود…
Gsmarena.com

cozmos

مومن چرا چرت تحویل مردم میدی
من خودم فرقی بین سرعتش نمیبینم
گوشی قبلیم g5 بود فرقی نداره با این
حتی اس ۱۰ فقط یه لحظه بزار و بردار راحت باز میشه
بهتر از اپتیکاله که بعد مدتی استفاده سایه میندازه
ولی خب دیگه گلس تخ.. ببخشید شخمی نمیتونی بندازی روش و کمی هزینه گلس میره بالا تر
ولی با یووی عالی عمل میکنه

Milad7

oppppppps!!!

Milad7

چه شود این اس 11

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)