حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اتحادیه اروپا گوگل را به اتهام جمع آوری اطلاعات کاربران تحت نظر می گیرد

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | گوگل

می دانیم چه بخواهیم چه نخواهیم شرکت های بزرگ ارایه دهنده خدمات رایگان اینترنت اطلاعات کاربران را جمع آوری می کنند و درصد آن ها تفاوت دارد. اروپا معمولا روی حقوق کاربران بسیار حساس است و پیگیری اکثر رفتارهای ناسالم را این اتحادیه انجام می دهند. اتحادیه اروپا گوگل را به اتهام جمع آوری اطلاعات کاربران تحت نظر می گیرد، در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اتحادیه اروپا گوگل را تحت نظر می گیرد

گوگل

گوگل

اقدامات و فعالیت های اخیر گوگل، پرسش های بسیاری را در ذهن بسیاری از افراد ایجاد کرده که یکی از مهم ترین آن ها، علت جمع آوری اطلاعات کاربران توسط شرکت است. حال اتحادیه اروپا تصمیم گرفته تا به منظور یافتن پاسخی مناسب برای پرسش مطرح شده، رفتار گوگل را زیر ذره بین قرار دهد. کمیسیون اروپایی در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز، رسما صحت این موضوع را تایید کرد و از آغاز تحقیقات مقدماتی خبر داد.

جزییات این طرح هنوز مشخص نیست؛ با این حال اسناد فاش شده نشان می دهند که این تحقیقات عمدتا روی جستجوهای محلی، تبلیغات، سرویس های ثبت نامی، مرورگرهای وب و مواردی از این قبیل متمرکز خواهند بود. به بیان دیگر، اتحادیه اروپا این بار هسته کسب و کار گوگل را نشانه رفته است.

شرکت گوگل قبلا اعلام کرده بود که هدف از جمع آوری داده های کاربران، بهبود سرویس های ضروری و پر کاربرد است. طبق اظهارات گوگل، این کار به افراد اجازه می دهد تا کنترل بیشتری روی اطلاعات خود داشته باشند و در مواقع لازم آن ها را مدیریت و یا حذف کنند.

اتحادیه اروپا گوگل را ۱.۷ میلیارد دلار جریمه کرد

انجام این تحقیقات لزوما به معنای گناهکار شناخته شدن این کمپانی بزرگ نخواهد بود. با این حال گوگل در گذشته نیز به دلیل سیاست ها و اقدامات نادرست خود مجبور به پرداخت جریمه ۸.۸ میلیارد دلاری شده بود. بنابراین چندان جای تعجب نیست اگر این شرکت بار دیگر به عنوان مجرم شناخته شده و محکوم به پرداخت غرامت های سنگین شود. به نظر می رسد که روش های فعلی گوگل برای جمع آوری داده های کاربران، دیر یا زود این شرکت را به دردسر بزرگی می اندازد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید گوگل باید برای جمع آوری اطلاعات کاربران جریمه شود؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Chalton

صرفا جهت اطلاع🙏🌹
samsung T929 Memoir 2008
samsung M8800 Pixon 2008
samsung i8910 Omnia HD 2009
huawei mate 30 pro 2019

http://uupload.ir/files/zuzj_chalton5.jpg

Mohammad 13759

عزیزم جیگر ایده گرفتن از یک محصول شرکتی دیگه لزوما دزدی یا کپی کاری نیست بفهم و تمام.

_V_

در کمترین حالتش اینه که دهن اونایی ک میگن نوت اسکی از میته بسته بشه

عـــلـــۍ

حتی شبیهش نیست خخ چالتون اگه اینجوری باشه شرکت ها خیلی به هم بدهکار میشن..مخصوصا نوکیا از سامسونگ بدهکار میشه ..
متعصب نباشیم صرفا به کیفیت و زیبایی بپردازیم..

Chalton
Milad7

مشکلی نداره من که راضی ام!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)