حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

باگ امنیتی وان پلاس اطلاعات کاربران را لو داد

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | امنیت، وان‌پلاس

اگر از کاربران وان پلاس هستید باید بدانید که باگ امنیتی وان پلاس اطلاعات کاربران را لو داده است. البته اگر در ایران زندگی می کنید خیلی نگران باشید چون اوایل سال ۲۰۱۸ کمپانی چینی سازنده گوشی‎های هوشمند، یعنی وان پلاس اعلام کرده بود که اطلاعات کارت‌های اعتباری بیش از ۴۰۰ کاربر آنها افشا شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره باگ امنیتی وان پلاس صحبت کنیم.

باگ امنیتی وان پلاس

وان پلاس

وان پلاس

آنها امروز اعلام کردند که سیستم آنها دوباره دارای نقض امنیتی بوده است که در نتیجه آن اطلاعاتی در رابطه با برخی از سفارشات در معرض نمایش گذاشته شده است. از جمله اطلاعاتی که ممکن است در اختیار افراد دیگر قرار گرفته باشد، نام، شماره تماس، ایمیل و آدرس پستی مشتریان وان‌پلاس می‌باشد.

وان‌پلاس تأکید کرده است که فقط اطلاعات یک زیرمجموعه از سفارشات در معرض نمایش قرار گرفته است. علاوه‌براین آنها گفته‌اند که تمامی اطلاعات پرداخت مانند رمز عبور و حساب افراد در امان باقی مانده است. این موضوع در تضاد کامل با آسیب امنیتی سال گذشته است که در آن حتی اطلاعات کارت بانکی مشتریان نیز در معرض دید قرار گرلفته بود.

وان‌پلاس درحالی این موضوع را کشف کرده است که تیم امنیتی آنها در حال نظارت بر سیستم‌هایشان بود. این شرکت بلافاصله برای متوقف کردن احتمال نفوذ و تقویت امنیت گام برداشته و اطمینان حاصل کرده است که در آینده تجربه آسیب پذیری مشابهی نخواهند داشت.

تمامی کاربرانی که تحت تأثیر این آسیب پذیری قرار گرفته‌اند از طریق ایمیل مطلع شده‌اند و بنابراین اگر شما هم از خریداران محصولات وان‌پلاس بوده‌اید که در چند روز اخیر ایمیلی از سمت این شرکت دریافت کرده‌اید، یعنی تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته‌اید. در غیر اینصورت خطری شما را تهدید نمی‌کند. در هر صورت، هیچ اقدامی نیاز نیست از سمت شما صورت بگیرد. اگر جزئیات سفارش شما به سرقت رفته باشد ممکن است در نتیجه آن ایمیل‌های اسپم و فیشینگ دریافت کنید. بنابراین بهتر است صرف نظر از این موضوع، از باز کردن ایمیل‌های ناشناس خودداری کنید.

نظر شما درباره باگ امنیتی وان پلاس چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

بکوبیمش یا زوده؟ 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)