حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وضعیت بسته های اینترنت در زمان اختلال اینترنت به چه شکل خواهد بود؟

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | اخبار داخلی

اینطور به شما توضیح بدهم که شاید شما کاربری باشید با یک بسته اینترنت و این بسته در این چند روز قطعی اینترنت (که فردا شب می شود یک هفته) تمام شده باشد یا زمان استفاده از آن به دلیل قطع بودن اینترنت کاهش پیدا کرده باشد. خب حتما برای شما سوال می شود که وضعیت بسته های اینترنت در زمان اختلال اینترنت به چه شکل خواهد بود؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

وضعیت بسته های اینترنت

تعداد کاربران اینترنت در دنیا

در روزهای اخیر موجی از اعتراضات در راستای افزایش سه برابری قیمت بنزین رخ داد و این موضوع باعث امنیتی شدن فضای کشور شد و در نتیجه به دستور دولت اینترنت کشور در ابتدا قطع و سپس اینترنت ملی فعال شد؛ در نتیجه کاربران رو روزهای اخیر به اینترنت بین‌المللی دسترسی نداشتند. در این بین برخی از مردم اقدام به خرید بسته‌های اینترنتی همراه کرده بودند، اما با توجه به قطعی اینترنت بین‌المللی، امکان استفاده از آن را نداشتند و بسته اینترنتی آن‌ها از بین رفته است.

این موضوع موجب ناراحتی کاربران شده است، زیرا آن‌ها هزینه‌های بسیاری را برای خرید بسته‌های اینترنت همراه پرداخت کرده‌اند، اما موفق به استفاده از آن‌ها نشدند و به نوعی پول آن‌ها از بین رفته است. در این بین سوالاتی برای این دسته از کاربران پیش آمده است که وضعیت بسته‌های از بین رفته آن‌ها چه خواهد شد؟ آیا اپراتورهای برای بسته‌های از دست رفته تدابیری اندیشیده‌اند؟

در همین راستا خبرنگار حوزه ارتباطات فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان این موضوع را با کارشناسان و اپراتورهای مربوطه پیگیری کرده است. در ابتدا این دسته از کاربران که بدون اطلاع از قطعی سراسری اینترنت، بسته‌ای را خریداری کرده‌اند و یا بسته قبلی آن‌ها در روز قطعی سراسری اینترنت به پایان رسیده است، باید منتظر بمانند تا شرایط اینترنت کشور با حالت عادی بازگردد.

ایرانسل

بر اساس قوانین اپراتور ایرانسل، در این شرایط بسته اینترنت کاربران ذخیره می‌شود و با توجه به این که الویت با بسته‌ای است که تاریخ اعتبار آن قبل‌تر است، حتی اگر بسته قبلی زودتر خریداری شده باشد، ابتدا بسته کوتاه مدت مصرف شده و سپس  بسته دوم برای کاربران فعال می‌شود. همچنین بسته‌های روزانه‌ای که توسط کاربران خریداری شده‌ است هم بعد از عادی شدن شرایط ارتباطات، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

همراه اول

به گفته‌ اپراتورها، تصمیمات اتخاذی در خصوص این موضوع به برآورد نهایی و آمار به دست آمده از تعداد مشترکینی که در این مدت دچار این مشکل شده‌اند، بستگی دارد. این موضوع شامل مشترکین اپراتور همراه اول می‌شود و در صورتی که تعداد مشترکین متضرر از این موضوع بالا باشد، می‌توان امیدوار بود که همراه اول خسارات وارد شده به کاربران را جبران کند؛ البته در این خصوص باد منتظر دستورات وزیر ارتباطات باشیم.

در نهایت اپراتورهای برای حل این مشکل باید تعداد روزها یا میزان حجم دانلود بسته کاربران خود را افزایش دهند؛ البته فعلاً هیچ تصمیمی در خصوص این موضوع گرفته نشده است و باید منتظر عادی شدن شرایط ارتباطات کشور باشیم. متاسفانه تصمیم‌گیری برای آن دسته از کاربرانی که در مدت قطعی اینترنت زمان بسته اینترنتشان تمام شده کمی دشوار است. در نتیجه تصمیم گیری برای این موضوع بسیار دشوار است و کاملاً بستگی به شرایط و تعداد کاربران متضرر دارد.

شما از این دسته کاربران بوده اید؟ فکر می کنید چه شرایطی برای شما منصفانه تر خواهد بود؟ شاید شیفت کردن همه چیز به مدت ز

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

جالبه توی این چند روز 50 گیگ از نت من کم شده 😐 😐 😐

mehrdad_ma

برای من پیام ۸۵ درصد اومد اونم با باز کردن چندتا سایت داخلی 😐

Milad7

من با پشتیبانی تماس گرفتم ، گفتن نه مصرف کردی الکی که کم نمیکنه 😐 😐 😐 ولی منکه هیچی دانلود نکردم.خیلی کلاهبردارن

hamid reza

میزان مصرف من هم غیر عادی بوده هرچی دلشون خواسته کم کردن!

کهکشان

آخه فقط بحث دانلود که نیست ! محتوای بعضی سایت ها سنگینه و نیاز به لود کردن تمام اون محتوا داره !

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)