حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع عجیب گوشی منعطف ال جی را ببینید

نوشته

4 سال قبل | 7 دیدگاه | ال‌جی

ال جی یکی از معدود شرکت هایی است که دستگاهی با نمایشگر جمع شونده را در طرح های خارج از نمونه های تاشو می بیند. کره‌ای ها فکر می کنند می توانند با الهام از طرح های قدیمی کتیبه ها، دستگاهی با نمایشگر جمع شونده بسازند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا حق اختراع عجیب گوشی منعطف ال جی را ببینید.

حق اختراع عجیب گوشی منعطف ال جی

حق اختراع عجیب گوشی منعطف ال جی

حق اختراع عجیب گوشی منعطف ال جی

هم‌اکنون تعدادی گوشی منعطف وارد بازار شده‌ که شاخص‌‍‌ترین آن‌ها، سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس هستند. لنوو هم به تازگی نخستین گوشی انعطاف پذیر خود را از برند زیر مجموعه‌اش معرفی کرد؛ موتورولا ریزر ۲۰۱۹ که به موبایل‌های تاشو قدیمی شباهت دارد. ال جی نیز بیکار ننشسته و روی یک گوشی منعطف با نمایشگر جمع شونده کار کرده است.

البته این اولین مرتبه نیست که LG برای ثبت چنین اختراعی اقدام می‌کند؛ دو سال پیش هم کمپانی کره‌ای صاحب پتنت مشابهی شده بود. دفعه قبل، تمرکز اصلی روی نحوه کارکرد بود و این‌بار به طراحی دستگاه بیشتر توجه شده است. در اسناد مربوط به پتنت جدید علاوه بر توضیح مختصری درباره این گوشی منعطف و نمایشگر جمع شونده آن، تصاویری هم از زوایای مختلف وجود دارد.

شاید اولین چیزی که جلب توجه کند، ضخامت بسیار کم دستگاه باشد. همچنین روی صفحه نمایش هیچ برشی دیده نمی‌شود. حاشیه‌ها نیز از تمام جهات باریک هستند. همه این‌ها، چهره‌ی مدرنی به گوشی منعطف ال جی داده‌اند.

این طرح شبیه به کتیبه های باستانی است!

در این حق اختراع عجیب گوشی منعطف ال جی با کشیدن دستگاه به دو طرف، به نمایشگری دسترسی پیدا می‌کنید که دو برابر بزرگ‌تر از حالت جمع شده است و مناسب برای خواندن کتاب‌های الکترونیکی. البته این دستگاه یک eReader نیست و در پتنت به طور واضح اشاره شده که گوشی موبایل است؛ هرچند که در تصاویر، محل قرارگیری قطعاتی مانند دوربین و سنسورها را نمی‌توان یافت. همچنین درباره مکانیسم جمع شدن و بیرون آمدن نمایشگر هم توضیح بیشتری داده نشده است.

علاوه بر ال جی، سامسونگ هم چندی پیش روی یک گوشی منعطف با طراحی مشابه کار کرده بود؛ با این تفاوت که نمایشگر جمع شونده‌ی آن نه به صورت متقارن از دو طرف، بلکه از سمت راست بیرون می‌آمد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این طرح از گوشی تاشو بهتر است؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

باید اعتراف کنم این طرح خیلی جذابه!

ehsan1102000

اون عکس تبلیغات که زیرش نوشته میخواد در کوتاه مدت به اندام ایده آل برسی هم جذابه

_V_

😂

android 10

این طرح به شدت جذابه اما یکم عجیبه

afsoon

هم سامسونگ هم بویی این طراحی رو برای نشان دادن آینده نمایشگر های اولد نشون دادن .چیز جدیدی نیست .اما به عنوان یک موبایل طراحی فوق العاده جذابی هست ایده اش عالی هست احتمال خرابی نمایشگر هم خیلی پایین تره چون فشاری به نمایشگر نمیاد

Milad7

خدا قوت دلاور !

Zmt61

عالیه الجی همیشه پیشروتر وخلاقتر بوده و هست ان شاءالله بتونه تجاریش کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)