حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عرضه زودهنگام آیفون اس ای ۲ غافلگیری اپل برای اکوسیستم اندروید

نوشته

4 سال قبل | 31 دیدگاه | اپل

همانطور که می دانیم اپل همچنان هر سال یک بار به معرفی موبایل های هوشمند خود یا همان آیفون های افسانه ای می پردازد. شهریور برای اپلی ها ماه هیجان انگیزی است اما تولید‌کننده های اندرویدی شهریور و اسفند یا به صورت کلی دو نوبت در سال را برای هیجان زده کرده کاربرانشان دارند. دستگاه هایی که از سوی اندرویدی ها در شهریور ارایه می شوند کار سختی برای دیده شدن در مقابل آیفون ها دارند اما عموما اسفند که معرفی پرچمدارهای نیمه اول سال سامسونگ، هواوی یا دیگر بازیگران مهم بازار اندروید است، خیلی بی دغدغه برای آن ها طی می شود چون اپلی نیست که دستگاه جدیدی ارایه کند. حالا به نظر می رسد که اپل می خواهد این روال را بهم بزند. عرضه زودهنگام آیفون اس ای ۲ غافلگیری اپل برای اکوسیستم اندروید خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آیفون اس ای ۲

آیفون اس ای ۲

آیفون اس ای ۲

طبق جدیدترین اخباری که توسط تحلیل‌گر نام آشنای اپل، مینگ چی کو، بدست آمده، به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد گوشی آیفون SE 2 را زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت روانه بازار کند.

اپل با معرفی و عرضه آیفون‌های سری ۱۱ توانست تا حدود زیادی عملکرد نه چندان خوب آیفون‌های سری X را جبران کند. اپل آمار فروش گوشی‌های جدید خود را منتشر نکرد اما از درآمد هنگفتی که نصیب آن‌ها شد می‌توان به این نتیجه رسید که آیفون‌های سری ۱۱ دقیقا همانطور که این شرکت انتظارش را داشت ظاهر شدند.

یکی از دلایل موفقیت این شرکت در فروش زیاد آیفون‌های سری ۱۱ به دوربین این گوشی‌ها بر می‌گردد. مسئله‌ای که یک لحظه هم از روی زبان‌ها نیفتاد و گفته‌های مثبت و منفی در مورد آن همگی به سود اپل تمام شد. این شرکت مدت زمان زیادی بود که از نظر دوربین، پشت سر شرکت‌هایی نظیر گوگل، هواوی و شاید سامسونگ (از نظر تعداد و کیفیت دوربین) قرار داشت. تا اینکه آیفون‌های سری ۱۱ به کمک این شرکت آمدند و دستاورد بزرگی را برای اپل در بخش دوربین رقم زدند.

به طور کلی قابلیت‌های جذاب آیفون‌های سری ۱۱ بسیار زیاد هستند که صحبت در مورد تک تک آن‌ها از حوصله متن خارج است. اما با همه این تفاسیر، گفته می‌شود آیفون‌های سری ۱۲ با بروزرسانی‌های بیشتر و جذاب‌تری همراه هستند!

از جمله این بروزرسانی‌ها می‌توان به پشتیبانی گوشی‌های آینده این شرکت از شبکه 5G نمایشگر ۱۲۰ هرتزی (یا حداقل ۹۰ هرتزی)، دوربین چهارگانه، حاشیه کوچک‌تر، طراحی جدید و جذاب و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد که می‌توانند بعد از مدت‌ها، بار دیگر نوآوری اپل را در زمینه طراحی به رخ دیگر شرکت‌ها بکشند. البته در بین تمام تفاوت‌ها، قابلیت تشخیص چهره (Face ID) به جای تاچ آیدی و قیمت بسیار بالا، بین این دو محصول مشترک خواهد بود!

آیفون اس ای ۲

آیفون اس ای ۲

اپل به دو دلیل تصمیم گرفت سنسور اثر انگشت (Touch ID) را از گوشی‌های خود حذف کند. یک اینکه بتواند حاشیه‌های بالا و پایین گوشی را به حداقل برساند و دیگر اینکه سنسورهای اثر انگشت درون صفحه و یا پشت گوشی نتوانستند به شکل قبل توجه کاربران را به سوی خود جلب کنند. با این حال هنوز شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل در آینده این قابلیت را به شکل پیشرفته‌تری به آیفون‌ها برمی‌گرداند.

البته برای کسانی که همچنان به آیفون‌های مجهز به تاچ آیدی علاقه‌مند هستند، آیفون ۸ در دسترس قرار دارد و اپل آن را با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش می‌رساند، اما این گوشی هم قدیمی است و هم قدرت بسیار کمتری به نسبت آیفون‌های جدید دارد. علاوه بر این‌ها، از نظر بروزرسانی نرم‌افزاری نیز در شرایط خوبی قرار ندارد و ممکن است تا دو سال آینده آخرین گوشی باشد که به نسخه جدید سیستم‌عامل iOS مجهز می‌شود.

بنابراین وجود یک گوشی دیگر که بتواند از قابلیت تاچ آیدی پشتیبانی کند و همچنان جز خط تولید گوشی‌های اصلی اپل نباشد کاملا حس می‌شود. این یعنی سورپرایز اپل در سال آتی در بخش گوشی‌های هوشمند به آیفون‌های سری ۱۲ با قابلیت‌های جذابشان محدود نخواهد شد. چرا که علاوه بر این گوشی‌ها که آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس نام دارند، آیفون چهارمی نیز وجود خواهد داشت که قبل‌تر از عرضه سه مدل اصلی روانه بازار خواهد شد!

این گوشی در واقع همان آیفون SE 2 است. البته مشخص نیست اپل بخواهد آن را همینطوری که ما می‌دانیم نام‌گذاری کند. با این اوصاف به نظر می‌رسد این گوشی قرار است به نسبت نسل قبلی خود (آیفون SE) پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته باشد.

آیفون اس ای ۲

آیفون اس ای ۲

مینگ چی کو پیشتر اعلام کرده بود این گوشی جدید اپل دقیقا شکل و شمایل مشابهی با آیفون ۸ خواهد داشت اما از نظر مشخصات فنی بسیار قوی‌تر است. طبق گفته‌های او، به عبارتی، آیفون SE 2 را می‌توان ترکیبی از طراحی ظاهری آیفون ۸ و قدرت سخت‌افزاری آیفون‌های سری ۱۱ دانست که به یک نمایشگر ۴.۷ اینچی، چیپست A13 Bionic و ۳ گیگابایت حافظه رم مجهز می‌شود.

نکته جالب در مورد این گوشی که شاید سورپرایز اصلی اپل نیز به حساب بیاید، زمان انتشار این گوشی است! کو در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرد اپل قصد دارد این گوشی را بسیار زودتر از آیفون‌های سری ۱۲ و اواخر سه ماه اول سال آتی روانه بازار کند! یعنی در حال حاضر حدودا ۴ ماه تا عرضه این گوشی زمان باقی است! کو افزود آیفون SE 2 در سه رنگ خاکستری، نقره‌ای و قرمز و با قیمت پایه ۳۹۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایتی روانه بازار می‌شود.

نکته مهم دیگر هم که شاید برای بسیاری از کاربران حائز اهمیت باشد این است که اپل قصد دارد تاچ آیدی محبوب آیفون‌های پیشین را در این گوشی نگه دارد. این مسئله می‌تواند برای کاربرانی که آیفون‌های قدیمی خود را صرفا به خاطر جذابیت تاچ آیدی نگه داشته‌اند امیدوار کننده باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که آیفون اس ای ۲ با تاچ آی دی دستگاه جذابی باشد؟ نظر ترامپ که اینطور است!

اشتراک در
اطلاع از
31 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

با قیمت ۳۹۹ دلار و پردازنده فوق قدرتمند A13 و البته اکوسیستم و پشتیبانی ۵ ساله انتظار فروش بالایی برای اون باید داشت.فکر کنم باتوجه به سابقه اپل از دوربین آیفون ۱۱ هم در این گوشی استفاده بشه ولی احتمالا با یه دوربین در پشت عرضه میشه.

mostafa3

هم قیمت mi cc9pro
یه مقایسه کنید باهم خیلی تفاوت دارن

Farcry

حالا که گوشی نیومده ولی اگر یه مقایسه بکنی میبینی که همین پردازنده چندین برابر ,اسنپ ۷۳۰ که خب میان ردس قدرت داره.در زمینه دوربین و طراحی هم زیاد معلوم نیست ولی اگر دوربین آیفون ۱۱ رو داشته باشه دوربینش بر اساس همون dxo خیلی خوبه.

online_wireless

بنظرم فروش خوبی میکنه

android 10

با قیمت 399 دلار قوی ترین چیپست دنیا دوربین تک گانه!!!طراحی قدیمی با نسبت تصویر به بدنه کمتر از 70 درصد و 3 گیگابایت رم که برای بازی های سنگین مثل پابجی و فورتنایت به درد نمیخوره و پشتیبانی 4 ساله اپل به دست میارید از اون ور با 399 دلار میتونین یه می 9 256 گیگ بخرین که چیپستش به اندازه اپل قوی نیست ولی هنوزم خیلی قویه که طراحی به روزی داره و نسبت صفحه نمایش به بدنش بالای 85 درصده به اضافه 8 گیگ رم که برای هر بازی کافیه و پشتیبانی 4 ساله شیائومی برای رابط کاربری و پچ امنیتی…

خودتون کدومو انتخاب میکنین؟؟بدون تعصب
اینم میدونم کیفیت اپل خیلی بالاست و فلان و بهمان اما خودتون انتخاب کنین

Dr.Nazer

من با تمام اینا بازم اپل و انتخاب میکنم

android 10

😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐😐

Dr.Nazer

درد ضمن رم چه‌ربطی به اجرای بازیا داره؟! رم واسه اجرای دوباره برنامه‌ها و مدیریت برنامه‌ها به‌کار میره.

android 10

اره راست میگی تموم برنامه ها با حافظه داخلی اجرا میشن پابجی هم رو رم 2 اجرا میشه بدون لگ

Farcry

داداش تروخدا قبل نظر برو یه سرچی کن.برو ببین روی آیفون اس ای نسل قبل با دوگیگ رم پابجی و فورتنایت چجوری اجرا میشه.

android 10

یا حضرت منفی یواش بابا من که نگفتم اپل بده گفتم نسبت به پول پرداختی امکاناتش کمه یواش

android 10

بابا غلط کردم اینو چجوری پاک کنم؟؟؟بابا اپل بهترینه غلط کردم😭😭

Farcry

بدرد فورتنایت و پابجی نمیخوره؟ها؟؟ همین پابجی و فورتنایت رو آیفون اس ای نسل قبل به خوبی اجرا میشن.حتی همین فورتنایت فقط توی ios با آیفون ۱۱ پرو و آیپد پرو با ۶۰ فریم اجرا میشه.پابجی هم پابجی هم با بالاترین کیفیت اجرا میشه و میتونی توی یوتیوب فیلمش رو ببینی.درضمن همین مقدار رم هم کاملا کافیه اگر یه سرچی توی یوتیوب بکنی میببنی که بعد از ios13.1.1 مشکل مدیریت رم حل شده و همین مقدا رم هم کاملا کافیه.حتی توی همین ترنجی آیفون در مقابل پیکسل با ۶ گیگ رم مدیریت رم بهتری داشت.

android 10

حرف پیکسل 4 رو نزن که اشغال به تمام معناست (با عرض معذرت از دکتر ناظر) درضمن اپل این مشکلو در ios 13.1.1 حل کرد ولی در نسخه 13.2 دوباره برگشت..یعنی برای اپل اینقد سخت بود که رم 6 بزاره و خودشو از این دردسرا نجات بده
اینم قبول دارم که ایپد پرو و 11 پرو میتونن 60 فریم پابجی و فورتنایت پلی کنن چون پردازندشون وحشتناک قویه من با اپل مشکلی ندارم و اتفاقا یه مدت به سرم زده بود 8 پلاس دست دوم بخرم که بعد از تحقیق و اینجور چیزا پشیمون شدم فقط میگم اپل میتونست رم بالاتر بزاره اینکه اس ای2 رو با بدنه ایفون 8 معرفی میکنه رو خیلی دوست دارم چون طراحی به شدت دوست داشتنی داره

Farcry

داداش خودم دقیقا روی آیپد چک کردم و هم توی یوتیوب ویدیو هاش رو دیدم.قبل ios 13.1.1 توی آیفون ها مشکل مدیریت رم از زمان ios 11 برای افزایش سرعت وجود داشت.بعد ios 13.1.1 این مشکل رم حل شد و وقتی خودم چک کردم با رم ۲ دقیقا تا ۸ تا بازی رو توی رم نگه میداشت.ولی مثلا توی بعضی برنامه ها مثل یوتیوب و سافاری برنامه ها زود بسته میشدن ( حتی توی همین ترنجی هم دقیقا با همین لفظ پستش اومده بود) ios 13.2.2 هم برای حل این مشکل اومده بود و همون هم حل شد ( همون کانالی که این مشکل رو توی یوتیوب بیان کرده بود بعد ios 13.2.2 گفت که حل شد) درکل اگر مشکلی توی ios به وجود بیاد ظرف یه هفته یه آپدیت برای رفع اون میاد درحالی که توی اندروید این خبرها نیست.

Farcry

درضمن آپدیت گوشی های اندرویدی نهایتا سه ساله پس الکی یه سال بهش اضافه نکن.توی آپدیت امنیتی هیچ وقت مشکلاتی مثل مصرف باتری و سرعت گوشی حل نمیشه.

android 10

اگه خوب متنو خونده باشی نوشتم پشتیبانی 4 ساله شیائومی نه گوگل می9 تا می یو ای 14 میگیره اینو مطمئن باش

Farcry

اگرهم بگیره که احتمالش کمه آپدیت اندروید جدید اون زمان رو نمیگره.مثل الان miui 11 برای mi mix قراره منتشر بشه ولی زده با همون اندروید ۹.البته خود mi mix با اندروید ۶ معرفی شد ولی اگر به تاریخ معرفیش نگاه کنی میبینی که پیکسل ها همون موقع اندروبد ۶ رو گرفته بودن و دوماه بعد هم s8 با اندروید ۷ اومد.

_V_

توی گوشیایی که رابط کاربری دارن مث سام و شیائومی،،اندروید مهم نیس،،مهم رابط کاربریه،،سام و شیائومی دو برندی هستن که رابط کاربریاشون قبل خود گوگل یه سری امکانات رو اضافه میکنن و اصلا امکانات اندروید نیازی نیست

یه مثال خیلی سادش دارک موده که از زمستون سال پیش ما سامسونگیا داشتیم! شیائومیو نمیدونم،،،ولی گوگل و اپل تازه تابستون امسال اومدن دارک مود اضافه کردن!

Farcry

چند هفته پیش هم باهات بحث کردم ولی دیگه قانع نشدی.دارک مود توی اندروید ۹ کلا به چند تا برنامه محدود خلاصه میشد و بیش تر شبیهش توی ذخیره فوق العاده نیرو خلاصه میشد.ولی توی ios همه برنامه های سیستمی و حتی کیبورد و چندین برنامه غیر سیستمی دارک مود روش فعال میشه.حالا میخوای قبول کن میخوای نکن.

سردار بلوچ

Farcry بله شما درست میگید داداشم دیروز یه آیفون تن اس مکس خرید ..بعد آپدیت که دارک مودش براش فعال شد متوجه شدم دارک مودش بصورت یکپارچه همجای گوشی فعاله که واقعا زیبا بود ،ولی گوشی های اندرویدی دارک مود یکپارچه ندارن …
تازه آپدیت دهی اپل دیوانه وار خوبه چون من قبلاً یه آیفون ۶ اس داشتم (الانم دارمش) آخرین اپدیتی که براش اومد 13.2.0 بود
که واقعا شگفت زده شدم آخه چطور یه شرکت این همه سال می‌تونه گوشی هاشو پشتیبانی کنه واقعا اپل گل کاشته …😍

_V_

یه جوری میگی انگار من مثلا ویندوز فون ارم ک خبری ندارم از دارک مود اندروید،،من الان تب اس ۳ اندروید پای دارم

تمام برنامه های سیستمی،،اینستاگرام و چن برنامه دیگه ای ک استفاده میکنم جز بعضی برنامه های شخص ثالث که کلا باید سبکشون همون باشه (مثل logopit plus)

کیبوردمم انواع مود هارو اورده
دارک،بلو،وایت،یلو

چرا کاری می کنید مردم بگن این چرا هیچی نمیدونه؟

calantar

بنظر میاد گوشی خوبی باشه هم از نظر اینکه ایفونه هم ارزونه که با سیاست اپل جور در نمیاد

سردار بلوچ

خیلی خوبه ارزش خریدش از cc9 pro خیلی بیشتره.

_V_

این گوشی تنها نقطه قوتش قیمت(اونم در برابر خود اپل) و چیپست ای۱۳ هست،،همین

پنل،باتری،اسپیکر احتمالا،دیزاین،شارژر و…

سردار بلوچ

همین نقطه قوتش (چیپست ای ۱۳) بسه تا من سمت محصولی مث cc9 pro نرم حالا به جزییات نپردازیم …چون من اصولاً دوربین گوشی زیاد برام مهم نیست اهل عکاسی زیاد نیستم …
همین الانشم دوربین اصلی گوشیم بهترینها تو بالارده ها ولی میتونم با کمترشم کنار بیام …
اگه زود تر معرفی شده بود میخریدمش…

Farcry

داداش بزار گوشی بیاد بعد انقدر با اطمینان درمورد اسپیکر و باتری و …. حرف بزن.الان همین گوشی سامسونگ بود با اطمینان نقاط ضعفش رو میگفتی؟؟؟؟ انقدر ….. نباشیم.

_V_

مت اینارو مطمئنم عیزم! گوشی سامسونگ بود و میخواستم مقایسش کنم با رقبا هم چیزی ک میدونستم میگفتم!

وقتی همین الان ایفون ۱۱ شارژر پنج واتی یازده سال پیش رو داره
وقتی سایز گوشی اندازه آیفون ۸ ئه(در نتیجه باتری کمه)
وقتی تک لنزه و با این قیمته حدس میزنم بهترین حالت در حد آیفون تن آر بشه!
پنلشم ضایعه ال سی دیه! اونم ۴.۷ اینچ!
دیگه چیشو دوس داری بگم؟

سامسونگ؟ میخوای درباره اس۱۱ پلاس بگم ک توی رنج قیمتش چ وضعی خواهد داشت؟ ضعفاشو بگم؟ اوکی!

چیپست(در برابر ای ۱۳ و اسنپ ۸۶۵)
آپدیت، یک رابط کاربری کمتر از شیائومی،دو سیستم عامل کمتر از اپل(اگر درست یادم باشه که اپل ۵ سال اپدیت داشت) چون از اس ۹ به بعد سه اندروید میگیره

اینا نقاطی بود ک مطمئنم ضعف داره! حالا شما اگر چیز دیگه ای مطمئنی خوشحال میشم بگی

Milad7

se کلا خوب نبود

Amir7090

اگه با طراحی قدیمی باشه اصلا ارزش نداره خریدش

علی شیخ زاده

اگه طراحیش مثل ایفون ۱۰ بدون حاشیه باشه رکورد میزنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)