حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رنگ سال ۲۰۲۰ اعلام شد: سفید مرجانی یا Bleached Coral

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | مطالب ترنجی

موسسه پانتون هر ساله یک رنگ را به عنوان رنگ سال اعلام می کند. برای مثال سال گذشته بود که رنگ سال ۲۰۱۹ مشخص شد و Living Coral یا مرجان زنده بود. پس از آن حالا رنگ سال ۲۰۲۰ اعلام شده و سفید مرجانی یا Bleached Coral است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

رنگ سال ۲۰۲۰ یا سفید مرجانی

رنگ سال ۲۰۲۰

رنگ سال ۲۰۲۰

رنگ سال ۲۰۲۰ سفید مرجانی (Bleached Cora) اعلام شد که این رنگ نوعی رنگ زندگی بخش و زیبا است همان طور که مرجان‌ها در اکوسیستم دریایی زندگی بخش هستند.

چون در ایران نهادی برای انتخاب رنگ سال نداریم هر سال با انتخاب رنگ سال میلادی، معمولا افراد آن را به عنوان رنگ سال شمسی هم در نظر می‌گیرند.

رنگ سفید مرجانی چه رنگی است؟

رنگ سفید مرجانی

رنگ سفید مرجانی

سنت رنگ سال، یک قانون نانوشته ویک رسم محبوب است که تمام مردم سراسر دنیا از آن استقبال می‌کنند و زندگی شان به نحو آگاهانه یا ناآگاهانه تحت شعاع آن قرار می‌گیرد. حتی اگر شخصی به دنبال آن نرود، به احتمال زیاد بارها با واژه رنگ سال برخورد داشته و یا به گوشش خورده است.

رنگ سفید مرجانی که به عنوان رنگ ۲۰۲۰ و یا رنگ سال ۱۳۹۹ شمسی انتخاب شده در واقع مربوط به زمانی می‌شود که مرجان‌های اقیانوس می‌میرند و رنگشان رو به سفیدی میرود با ترکیبی از رنگ‌های دیگر مثل سبز کمرنگ و آبی ملایم آب ترکیب می‌شود و در نهایت رنگ سفید مرجانی را تشکیل می‌دهند.

این رنگ برای جلب توجه مردم به حیات دریایی، مخصوصا مرجان‌های دریایی، و خطر‌هایی که این موجودات را تهدید می‌کند است.

با این حال بیش از ۴۵ ٪ مرجان‌های دیواره بزرگ مرجانی در طول سه سال اخیر از بین رفته‌اند. به همین دلیل نیز پیشنهاد شده که رنگ سال ۲۰۲۰ رنگ سفید مرجانی انتخاب شود تا به نوعی همراه با اینکه همه مردم به دنبال استفاده از رنگ سال در زندگی روزمره خود و یا ست کردن رنگ مرجانی با سایر رنگ‌ها هستند، با خطرات موجود پیرامون مرجان‌های سفید شده نیز بیشتر آشنا شوند؛ چرا که از بین رفتن صخره‌های مرجانی روز به روز در حال افزایش بوده و در صورتی که به این امر توجه ویژه‌ای نشود، شاهد نابودی این موجودات دریایی خواهیم بود.

این شرکت معتقد است که اگر موسسه پانتون رنگ سفید مرجانی را به عنوان رنگ سال انتخاب می‌کرد، می‌توانست توجهات بیشتری را به نسبت زندگی دریایی و خطرات پیرامون آن جلب کند.
این شرکت عنوان کرده که برای سال ۲۰۲۰ بیشتر ترکیبی از رنگ‌های آبی اقیانوسی و سبز سرد مد نظر هستند.

نظر شما درباره رنگ سفید مرجانی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

تنکس

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)