حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر تصویر سونی IMX 686 اوایل سال ۲۰۲۰ به بازار خواهد رسید

نوشته

4 سال قبل | 7 دیدگاه | سونی

دیروز در ترنجی دیدیم که حسگر تصویر ۶۴ مگاپیکسلی سونی IMX686 تصاویر فوق العاده ای ثبت کرده است. در حالی که خیلی از کاربران منتظر ارایه شده این حسگر تصویر جذاب سونی هستند امروز خبر می رسد که حسگر تصویر سونی IMX 686 اوایل سال ۲۰۲۰ به بازار خواهد رسید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

حسگر تصویر سونی IMX686

حسگر تصویر سونی IMX 686

حسگر تصویر سونی IMX 686

شرکت سونی به عنوان تامین کننده سنسور دوربین برای گوشی های هوشمند، با معرفی حسگر تصویر سونی IMX 686 جایگاه خود در بازار موبایل ۲۰۲۰ را حفظ خواهد کرد.

با توجه به گزارش های مربوط به کاهش نرخ فروش گوشی های موبایل در طی چند سال اخیر، به طور قطع می توان گفت که سونی در امر تجارت موبایل، چندان موفق نبوده است. این شرکت ژاپنی در آخرین تلاش خود یعنی عرضه گوشی اکسپریا ۱ نتوانست به بازده مطلوبی دست پیدا کند. با اینکه سونی دیگر از اقتدار اولیه خود برخوردار نیست، اما این کمپانی هنوز هم نقش بسیار پررنگی در بازار موبایل دارد؛ زیرا یکی از مهم ترین قطعات گوشی های هوشمند، سنسورهای عکاسی را برای تولیدکنندگان این دستگاه های پرطرفدار تامین می کند.

سونی IMX 586 سونی از ابتدای عرضه، جایگاه مناسبی در بازار پیدا کرد. حال در پی توزیع جدیدترین سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ، غول ژاپنی نیز ظاهرا خود را برای ارتقای سنسور IMX586 آماده می کند. سونی به تازگی با انتشار یک تیزر، از سنسور IMX686 جدید خود رونمایی کرده است.

حسگر تصویر ۶۴ مگاپیکسلی سونی IMX686 تصاویر فوق العاده ای ثبت کرده است

متاسفانه هنوز جزییات خاصی درباره مشخصات سنسور IMX686 در دسترس نیست. هرچند پیش بینی می شود که این سنسور به لنز 60 تا 64 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود. در این تیزر، عکس های متعددی نشان داده می شوند که با استفاده از سنسور آینده سونی گرفته شده اند. البته وضوح تصاویر نامشخص بوده و سونی در این تیزر تنها به تاریخ عرضه IMX686 در سال 2020 اشاره کرده است. سنسور جدید به احتمال زیاد در بسیاری از گوشی های هوشمند پرچمدار 2020 به کار گرفته خواهد شد.

البته باید خاطر نشان کرد که محصول جدید سونی تاکنون در هیچ گوشی هوشمندی به کار گرفته نشده است. به بیان دیگر سونی به منظور نمایش قابلیت های سنسور جدید خود، تصاویری را به نمایش گذاشته که در حقیقت به وسیله یک بورد آزمایشی متصل به کامپیوتر تهیه شده اند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که سونی می تواند با IMX 686 موفق باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
CAT

👏👍❤ با آرزوی بهترین ها برای سونی

Mahdi

خدا کنه ارزش منتظر موندن رو داشته باشه

mosayebso

سونی برنامه های زیادی برای سال بعد داره از جمله:
اولین سنسور موبایل که بجای استفاده از ۵درصد پیکسلا بجای تشخیص فاز از ۱۰۰ درصد پیکسلا استفاده میکنه که نتیجش میشه فوکوس دقیق حتی در ۱ لوکس روشنایی(چیزی شبیه فوکوس دوال پیکسل)
استفاده از نسل جدید سیستم dti که باعث میشه مقدار انحراف و شیفت رنگی و نشت نور بین پیکسلا بهبود پیدا کنه( برای مقابله با ایزوسل پلاس)
البته یک سنسور جدید هم داره ک فکر نمیکنم برای موبایل باشه اما خب گفتنش خالی از لطف نیست
سنسوری با پیکسلای اورگانیک با رزولوشن ۲۴ مگاپیکسل و پیکسلای ۲ میکرونی

mosayebso

اما خب سامسونگ هم بیکار نمیشینه و برای سنسور های زیر ۱۰۰ مگاپیکسلش از ۱۸ نانومتر استفاده میکنه و برای بالای ۱۰۰ از ۱۴ نانومتر
رقابت توی این حوزه خیلی جذاب شده و با توجه به اینکه سنسور های dslr چندین نسله که پیشرفتی نداشتن و با توجه به عکسایی که من از می نوت ۱۰ پرو دیدم واقعا اختلاف بین dslr ها و موبایل ها حداقل از لحاظ جزییات و‌ داینامیک رنج خیلیییی کم شده (هرچند هنوز هم توی شب تا حدودی سنسور های dslr برتری دارن)
اگر سنسور های dslr پیشرفت نکنن تا ۲-۳ سال اینده موبایل ها بطور کامل حتی توی شب اون ها رو کنار میزنن

afsoon

خخخخ چی میگی 😂🤣دی اس ال ار رو با موبایل مقایسه میکنی؟ 😂🤣😂چقدر شماها خوشید برای خودتون .یه دنیا فاصله هست یه دنیا .واقعا خیلی جک گفتی

✔ TVKade

:لول بهترین دوربین های موبایلی حال حاضر در حد dslr های 2010 هم نیستن.

Milad7

nice 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)