حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا قیمت پراید به ۵۰ میلیون تومان رسید؟

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | اخبار داخلی، خودرو

در کمال تعجب باید گفت که قیمت پراید آبان ۹۸ از مرز ۵۰ میلیون تومان عبور کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم چرا قیمت پراید به ۵۰ میلیون تومان رسید؟

قیمت پراید آبان ۹۸

پراید ۱۱۱

پراید ۱۱۱

از زمانی که بازار ارز کشور با نوسانات متعدد رو به‌رو شد همه بازارها از آن متاثر شدند. قیمت خودرو نیز بر همین مبنا روند افزایشی به خود گرفت و شرایط را به گونه‌ای پیش رفت که قیمت برخی از خودروهای تولیدی افزایشی تا دوبرابر را هم شاهد بود. با این حال از ابتدای سال جاری تا کنون با خروج بازار ارز از بحران و کاهش قابل توجه نرخ ارز در این دوره زمانی ، انتظار می‌رفت، آرامش این بازار به سایر بازارها ، خصوصا خودرو نیز تسری یابد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ هر دلار در آبان ماه کاهشی نزدیک به چهار هزار تومان را نسبت به نیمه اردیبهشت تجربه کرده است اما با این حال بازار خودرو با وجود رکود شدید از یک سو و کاهش قیمت ها در سایر بازارها از سوی دیگر، با کاهش مورد انتظار فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی همراه نشد و برگشت قیمت ها از ابتدای آبان بار دیگر از سر گرفته شد.

سعید موتمنی، رییس اتحادیه فروشندگان خودرو نیز در این زمینه می گوید: برخی از کسانی که به قصد سرمایه گذاری وارد بازار خودرو شده اند، مترصدند تا با بالا بردن قیمت ها سود بیشتری را نصیب خود کنند از این رو با عملکردی هماهنگ مانع از ریزش قیمت می‌شوند.

در عین حال سید محمد بحرینیان، از اعضای اتاق بازرگانی مشهد، در رابطه با دلایل افزایش قیمت خودرو در هفته گذشته گفت: با نوساناتی که در یکی دو سال گذشته در کل اقتصاد کشور به وجود آمده، بازار خودرو نیز تاثیر پذیرفته و هر گاه خبر جدیدی می‌آید و شرایط برای سفته بازی مهیا می‌شود، دوباره نوسان قیمتی بر بازار حکمفرما می‌شود و در هفته گذشته نیز دلایلی برای این اتفاق به وجود آمد.

قیمت پراید ۱۱۱

قیمت پراید ۱۱۱

این کارشناس حوزه خودرو ادامه داد: مهم‌ترین دلیلی که در هفته گذشته شرایط را به سمت افزایش قیمت سوق داد اعلام خبر توقف تولید پراید و پژو 405 جی ال ایکس بود. این شرایط را برای سفته بازی عده‌ای فراهم کرد که درنتیجه آن دوباره در هفته مورد بحث قیمت‌ها روند صعودی به خود گرفتند.

خبرهای رسیده از بازار نیز نشان می‌دهد بسیاری از فعالان بازار با سوار شدن بر مساله خروج پژو405 و پراید از خط تولید اینطور وانمود کردند که ممکن است خودروهای ثبت نامی نیز با افزایش قیمت یا عدم تحویل روبرو شوند از این رو به افزایش قیمت ها دامن زدند.

بحرینیان تاکید کرد: البته این خیلی ساده لوحانه خواهد بود که تنها دلیل را به این مساله خلاصه کنیم. درست مانند اقتصاد ایران که تنها به یک دلیل بحران زده نشده و یا تنها به یک عارضه دچار نیست، بازار خودروی کشورها با مجموعه عواملی دست و پنجه نرم می‌کند که به بحرانی شدن و نوسانات آن انجامیده است.

افزایش ۱۰ درصدی قیمت پراید

قیمت پراید در یک هفته گذشته بیش از ۴ میلیون تومان افزایش یافته است و به مرز ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

هر چند رکود بازار خودرو نشان می دهد سرمایه گذاری جدید در این بازار چندان در دستور کار سرمایه گذاران نیست، اما کسانی که در سال گذشته با قصد پیشیگری از ریزش قدرت خریدشان راهی این بازار شدند امروز ، در صدد هستند با بالاترین سود ، از این بازار خداحافظی کنند . آمارهای ارائه شده از سوی کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار نشان می دهد بیش از 90 درصد از خودروهایی که در سال گذشته پیش خرید شد، به سرمایه گذاران و نه مصرف کنندگان واقعی رسید اماا این بازار دیگر مهیای مانور کسانی که به قصد سود راهی این بازار شدهٍ‌اند نیست . این تنها بازار خودرو نیست که با خروج سرمایه گذاران و سفته بازان روبروست، بازار مسکن و سکه و ارز نیز دیگر بازارهای امنی برای سرمایه گذاران محسوب نمی شوند و در دو بازار اخیر یعنی بازار ارز و سکه ، سرمایه گذاران زیان‌های هنگفتی کردند.

نظر شما درباره قیمت پراید بالای ۵۰ میلیون تومان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pooria

به خاطر روندی قیمت هرچه تمام تر

pooria

Ali_dj مشکل رو پیدا کردم همش زیر سر ابریکا و ارزاعیله

afsoon

آیا ما بچه دبستانی هستیم ؟ آیا ما سواد اقتصادی و تجاری نداریم ؟ آیا نمی‌دانیم چه چیزی باعث گرانی می‌شود ؟ تقصیر رو میندازید گردن دلال ها ؟ دو تا کمپانی خودرو سازی تمام شرایط براشون محیا بدون هیچ گونه رقیبی دارن خودرو تولید میکنن قیمت می‌ره بالا می‌دونی چرا؟ چون خودرو ساز خودرو عرضه نمیکنه .چون خودرو ساز با دلال دستش توی یه کاسه هست و بازار سیاه خودرو رو میفروشه .چون من که فرد عادی جامعه هستم سایت برام باز نمیشه که خریدی انجام بدم .پراید شاید ارزش سه چهار هزار دلار رو داشته باشه اما نه واسه کشور و ملتی که سالیانه هزار دلار درآمد دارن .مگه بنز و بی ام و هست آخه .عراق رو ببینید کشور جنگ زده چهار برابر ما درآمد دارن خودرو هم یک نهم ما گمرک .

Sir_HiraD

تف تو این مملکت 🙂

V800B

چون بی فرهنگیم
چون ادعا بی جا داریم
چون فکر میکنیم زرنگیم
چون بی عرضه ایم
چون بی سوادیم
چون متحد نیستیم
چون دل خوش داریم ب ی لوح چندین ساله
چون ترسو هستیم
چون شعورمون کمه
چون دزدیم
اینا ک گفتم صرفا همه رو شامل نمیشه ولی تقریبا اکثریت هستیم و هستن
ناراحتی هم هم نداره ادامه بدید نهایت چا سوا دیگه کسری بودجه از مالیات از شما و من میگرین و قهقه بزنیم ک وای ببین چیکار کرد امریکا ک دلار نمیتونه بکشه پایین((از خجالت))

smartiz

به همون علت که چیزای دیگه رفت بالا

Milad7

52 تومن هم معامله شده 😐

Milad7

یه کارگر چند ماه باید کار بکنه تا این لگنِ آشغال را بخره؟!

Milad7

کدوم…. دیس زده؟!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)