حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت کوییک آر (QUIK R) تقریبا چقدر خواهد بود؟

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

گروه خودروسازی سایپا به تازگی نمونه ای جدید از کوییک را معرفی کرده است. این خودرو «کوییک آر» (Quik-R) نام دارد و در طرح های پیش فروش با نام کوییک دو رنگ عرضه می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم قیمت کوییک آر (QUIK R) تقریبا چقدر خواهد بود؟

به گفته مدیران گروه سایپا، کوییک آر قرار است تا در پارس خودرو تولید شود و رنگ آمیزی بدنه و کابین دو رنگ برای آن در نظر گرفته شده است. در طرح های فروش این خودروی ملی اقتصادی ذکر شده که از هفته چهارم بهمن ۹۸، فرایند تخصیص شماره شاسی و تکمیل وجه آن آغاز خواهد شد و به این ترتیب پارس خودرو در هفته های پایانی سال جاری این خودروی ملی گروه سایپا را به خیابان ها می فرستد.

شرایط فروش نقدی و قسطی سایپا پنج شنبه ۱۶ آبان ۹۸ برای کوییک R و تیبا ۲ پلاس

در حال حاضر قرار است تا شرکت پارس خودرو کوییک آر را با ترکیب رنگ سفید-قرمز، سفید-مشکی، قرمز-مشکی و مشکی-قرمز عرضه کند. به گفته مدیران این گروه خودروسازی هدف از تولید کوییک در نمونه آر یا همان دو رنگ، کاهش تقاضا برای خرید خودروهای سفید و ایجاد جذابیت ظاهری برای مشتریان است.

اما در این چند روز که مشتریان نسبت به پیش خرید سایپا کوییک آر اقدام نموده اند، هنوز به طور کامل از سطح امکانات و قیمت قطعی آن خبر ندارند و تنها می دانند که قرار است تا خودرویی دو رنگ و با ترکیب رنگ جدید را تحویل بگیرند. حال با اینکه هنوز پارس خودرو و سایپا قیمت قطعی کوییک آر را مشخص نکرده اند، تا حدی می توان بهای تمام شده آن برای مشتریان را بر اساس برخی قواعد و قوانین حدس زد.

رنگ بندی کوییک آر (QUIK R) را ببینید

در روزهای گذشته کوییک آر با پیش پرداخت ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رسیده است. این در حالی است که سایپا برای کوییک دنده ای معمولی، پیش پرداخت ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را دریافت می کند و از سویی نمونه ساده کوییک را در طرح های فروش فوری با قیمت ۶۱ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان به دست مشتریان می رساند.

حال اگر در نظر بگیریم که بر اساس قوانین، سایپا و پارس خودرو نزدیک به ۵۰ درصد قیمت نهایی کوییک آر را به عنوان ودیعه اول دریافت کرده اند، می توان نتیجه گرفت که احتمالا، این خودروی دو رنگ قیمت مصوب نزدیک به ۷۰ میلیون تومان را خواهد داشت.

شاید قیمت کوییک آر حدود ۷۰ میلیون تومان باشد

از سویی شاهد آن هستیم که سایپا قیمت تمام شده خودروهایش را برای مشتریان طرح های پیش فروش به روشی دیگر محاسبه می کند و بهای کمتری از قیمت فروش نقدی برای پیش خریدکنندگان در نظر می گیرد. همچنین با توجه به عدم مشخص بودن قیمت کوییک معمولی در زمان تحویل، نمی توان قیمت رسمی کوییک آر را در ماه های آتی به صورت دقیق حدس زد. اما با توجه به محاسبه های فوق، قطعا کوییک آر اختلاف قیمت ۱۲ تا ۱۴ درصد را نسبت به نمونه ساده خواهد داشت.

با توجه به اختلاف ۱۲ تا ۱۴ درصد که در شرایط فعلی مبلغی حدود ۸ میلیون تومان است، می توان پیش بینی کرد که پارس خودرو تنها به خاطر فرایند رنگ آمیزی پیچیده تر اجزای بدنه و همچنین اضافه نمودن رینگ های آلومینیومی این هزینه بیشتر را نسبت به کوییک دنده ای معمولی دریافت می کند. زیرا در هفته های گذشته خودروهایی چون ساینا و تیبا در نمونه های رینگ فولادی و رینگ آلومینیومی به صورت فروش فوری عرضه شده اند و اختلاف قیمت ۳ میلیون تومانی برایشان در نظر گرفته شده است.

پس اگر از ۸ میلیون تومان هزینه اضافی کوییک آر نسبت به کوییک معمولی ۳ میلیون تومان آن به رینگ آلومینیومی اختصاص پیدا کند، آنچنان مبلغ مابه التفاوت دیگری باقی نمی ماند تا پارس خودرو و سایپا بتوانند آن را به عنوان مخارج آپشن های اضافه عنوان نمایند. پس به احتمال زیاد ۵ میلیون تومان باقی مانده صرف تریم دو رنگ داخلی و رنگ آمیزی پیچیده تر بدنه می شود. البته که مدیران این گروه خودروسازی از اضافه شدن برخی امکانات دیگر هم خبر داده اند و تنها به نصب رینگ آلومینیومی در مصاحبه های خود اشاره نکرده اند. ولی نام آپشن های جدید را هم عنوان ننموده اند!

باید تاکید کرد که این محاسبه ها به هیچ رسمی نیست و تنها بر اساس گفته های مدیران گروه سایپا، بخشنامه های فروش و قواعد مرسوم در پیش فروش ها خودروها چنین نتیجه گیری ما منتشر شده است.

تفاوت کوییک ار (Quick R) با کوییک چیست؟

سایپا کوییک آر (Quik-R) در کنار داشتن ترکیب رنگ دوگانه بدنه و تریم داخلی به پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۸ سوپاپ ۸۷ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور مجهز است. جعبه دنده ۵ سرعته دستی نیز وظیفه انتقال قدرت را به چرخ های جلو کوییک آر دارد. با توجه به اطلاعات موجود این خودرو به امکاناتی نظیر شیشه های جلو و عقب برقی، آینه های جانبی برقی، فرمان هیدرولیک، صندلی دستی شش حالته راننده، مه شکن جلو و عقب، باربند تزیینی، سنسور پارک عقب، دما سنج، بلوتوث، سیستم تهویه الکتریکی دستی، دو کیسه هوای جلو، ترمز ABS و EBD، رینگ آلومینیومی و… مجهز است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که کوییک آر می تواند خودرو جذابی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mani

منظور از پسوند آر رو میدونم چیه

مسئولان سایپا: پسوند آر یعنی همون ریدیم😂😂😂

Milad7

خدایی مثل ماشین های اسباب بازیه 🙂

hamidflh

نکته جالب اینجاس که این لگنو از نزدیک که میبینی به هیچ عنوان شبیه عکساش نیست و به شدت زشت تره :)!

_V_

کوپه ی پلاستیکه لامصب

از همه جاشم صدا میاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)