حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلویزیون هوشمند شیائومی می تی وی ۵ (Mi TV 5) و می تی وی ۵ پرو با پنل کوانتوم دات رسما معرفی شدند

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | تلویزیون، شیائومی

دو روز پیش بود که در ترنجی خواندیم تلویزیون هوشمند شیائومی می تی وی ۵ (Mi TV 5) با چیپست Amologic T972 تاریخ ۱۴ آبان ۹۸ معرفی خواهد شد. امروز ۱۴ آبان است و پس از معرفی سی سی ۹ پرو و می واچ تلویزیون شیائومی می تی وی ۵ (Mi TV 5) و می تی وی ۵ پرو با پنل کوانتوم دات رسما معرفی شدند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

تلویزیون شیائومی می تی وی ۵ پرو (Mi TV 5 Pro)

تلویزیون شیائومی می تی وی ۵ پرو

تلویزیون شیائومی می تی وی ۵ پرو

می تی وی ۵ پرو در واقع مدل پرچم‌دار سری می تی وی ۵ در نظر گرفته می‌شود. این دستگاه با پوشش‌دهی ۱۰۸ درصد NTSC  رونمایی شده است. همچنین از پنل QLED بهره برده و در سه اندازه متفاوت ۵۵ اینچی، ۶۵ اینچی، و ۷۵ اینچی عرضه شده است. همچنین این مدل ۸K ready است. این به آن معنا نیست که رزلوشن پنل 8K است بلکه یک حقه بازاریابی نه چندان جالب است و  بدین معناست که اگر رزولوشن ۸K را نیز در برنداشته باشد، می‌تواند محتوای ۸K را به نمایش بگذارد. همانطور که اشاره شد، Mi TV 5 Pro از کیفیت پخش ۸K و همچنین از MEMC هم پشتیبانی می‌کند. Mi TV 5 Pro از پشتیبانی HDR10 + نیز بهره برده بنابراین با استفاده آن می‌توان از محتوای جدید HDR10 لذت برد.

همچنین شیائومی میکروفن‌های دوربرد داخلی را هم برای این مدل در نظر گرفته تا بتوانید با دستیار هوش مصنوعی این شرکت دستگاه‌های خانگی هوشمند خود را کنترل کنید. چهار میکروفون دوربرد در Mi TV 5 Pro وجود دارد که کاربران می‌توانند با استفاده از دستورات صوتی دستگاه‌های IoT یا اینترنت اشیا را کنترل کنند. با این وجود انتظار می‌رود این ویژگی در انحصار بازار چین باشد.

تلویزون شیائومی Mi TV 5 Pro با پردازنده ۱۲ نانومتری با سرعت ۱٫۹ گیگاهرتز عرضه شده و رم ۴ گیگابایتی DDR4 و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی از نوع eMMC را به خدمت گرفته است. همچنین رابط کاربری Patchwall شیائومی در اینجا مورد استفاده قرار گرفته که از ابتدای راه‌اندازی اولین Mi Mi TV شیائومی جزء جدانشدنی این مدل‌ها به حساب می‌آید.

تلویزیون شیائومی می تی وی ۵

تلویزیون شیائومی می تی وی ۵

تلویزیون شیائومی می تی وی ۵

از طرف دیگر، شیائومی می تی وی ۵ از ویژگی‌های مشابه‌ای با مدل پرو بهره برده و حتی از پخش ویدیو به رزولوشن ۸k نیز پشتیبانی می‌کند. با این وجود می تی وی ۵ به جای پوشش ۱۰۸ درصد NTSC از پوشش‌دهی ۸۵٪ این ویژگی بهره برده است. همچنین می تی وی ۵ تنها در یک مدل با رم ۳ و حافظه ۳۲ گیگابایتی معرفی شده است.

کاربران باز هم می‌توانند از رابط کاربری پچ وال شیائومی بهره‌مند شده و با از Mi TV 5 به عنوان یک مرکز خانگی هوشمند استفاده کنند. در پایان گفته می‌شود هر دو این مدل‌ها از تکنولوژی‌های Dolby Audio و dtsHD پشتیبانی می‌کند. این شرکت تاکنون هیچ برنامه‌ای را برای عرضه جهانی آنها اعلام نکرده است.

قیمت شیائومی می تی وی ۵ و می تی وی ۵ پرو

قیمت شیائومی می تی وی ۵ پرو که خرید مدل 55 اینچی آن، حدود ۵۳۰ دلار بوده و قیمت مدل‌های 65 و 75 اینچی هم به ترتیب معادل ۷۱۵ و ۱۴۳۰ دلار است.

قیمت شیائومی می تی وی ۵ که خرید مدل 55 اینچی آن، حدود ۴۳۰ دلار بوده و قیمت مدل‌های 65 و 75 اینچی هم به ترتیب معادل ۵۷۰ و ۱۱۴۵ دلار است.

نظر شما درباره تلویزیون های شیائومی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
The Destroyer

بنچمارک مسترلو چینی نتایج جدیدی منتشر کرده:
https://www.gizchina.com/2019/11/04/kirin-990-5g-lags-behind-sd855-on-master-lus-new-ranking/
اسنپ ۸۵۵ پلاس در صدر و بعدش کایرین ۹۹۰ ۵جی

m.b

نتایج جالبه…
یادمه بنچمارک 990 که منتشر شد یه عده گفتن نسخه 5g عملکرد بهتری میاره و از اسنپ 855 پلاس جلو میزنه…
اما در نهایت باز رقیبش نشد…

The Destroyer

کوالکام اگه اشتباه مدیریتی نکنه همین‌جور در صدر باقی میمونه. حالا حالا ها بعیده کسی بهش برسه. به خصوص تو پرچمدارها

Milad7

خخخ کایرین990 درعمل در حد اسنپ 855 معمولی هم نیست

The Destroyer

پنل کیولد ۵۵ اینچی با فناوری quantom dot فقط ۵۷۰ دلار👌👌👌

_V_

البته Qled منظورش همون کوانتوم دات هست 😅

The Destroyer

اوه مرسی. فکر میکردم دو تا فناوری جدان.😂

Milad7

قیمتش هم خوبه 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)