حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل درصدر فروش بازار تبلت ها و سامسونگ و هواوی شاهد کاهش سهم خود هستند

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | تبلت، عملکرد تجاری شرکت ها

ما می دانیم که همانند موبایل های هوشمند امروزی، تبلت ها را هم اولین مرتبه به شکلی که ما الان می شناسیم؛ اپل ارایه کرد. هر چند اپل در بازار موبایل های هوشمند نتوانسته اقتدار خود از بابت تعداد فروش را حفظ کند اما در بازار تبلت ها هنوز هیچ شرکت اندوریدی نتوانسته حتی نزدیک آن ها هم بشود. با انتشار آمار فروش بازار تبلت ها در چارک سوم سال ۲۰۱۹ می بینیم که اپل درصدر فروش بازار تبلت ها و سامسونگ و هواوی شاهد کاهش سهم خود هستند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

اپل درصدر فروش بازار تبلت ها

اپل درصدر فروش بازار تبلت ها

اپل درصدر فروش بازار تبلت ها

تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده از سوی کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی و آماری (International Data Corporation (IDC نشان می‌دهد که بازار جهانی فروش تبلت سرانجام در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی نشانه های حیاتی از خود به نمایش گذاشته و شاهد یک رشد و افزایش ۱.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

همانطور که در جدول بالا می بینید می‌توان به وضوح دریافت که تبلت‌های عرضه شده توسط شرکت‌های اپل، آمازون و سامسونگ به ترتیب موفق شده‌اند در این بازه زمانی جایگاههای نخست تا سوم رده‌بندی محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین تبلت‌های جهان را از ان خود کنند.

افزایش فروش برای اپل، آمازون و لنوو – کاهش فروش برای سامسونگ و هواوی

 

سهم فروش آیپدهای اپل در سومین فصل ۲۰۱۹ برابر ۱۱.۸ میلیون دستگاه گزارش شده در حالی که این رقم برای مدت مشابه سال قبل برابر ۹.۷ میلیون دستگاه گزارش و اعلام شده بود. به طور کلی، سهم اپل از بازارهای جهانی فروش تبلت در سال جاری میلادی ۳۱.۴ درصد و در سال ۲۰۱۸ برابر ۲۶.۳ درصد بوده است. رشد فروش آیپدهای اپل در طول یک سال اخیر ۲۱.۸ درصد گزارش شده است.

گلکسی تب اس ۶

گلکسی تب اس ۶

سهم تبلت‌های توسعه داده شده توسط آمازون در این بازه زمانی سه ماهه در سال ۲۰۱۹، ۵.۵ میلیون و در ۲۰۱۸، ۴.۴ میلیون دستگاه بوده است. این بدان معناست که در مجموع، آمازون ۱۴.۵ درصد از بازار فروش تبلت در جهان در ۲۰۱۹ و ۱۱.۸ درصد در ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده است. رشد فروش تبلت های آمازون در طول یک سال اخیر ۲۶.۶ درصد گزارش شده است.

تبلت‌های سامسونگ در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۴.۶ میلیون و در همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۸،  ۵.۴ میلیون از بازار فروش این محصول را از آن خود کرده اند. در مجموع سهم تبلت‌های سامسونگ در سال ۲۰۱۹، ۱۲.۳ درصد و در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۴.۶ درصد بوده است. این بدان معناست که سامسونگ در طول یک سال اخیر، ۱۳.۹ درصد از سهم خود در بازارهای جهانی فروش این محصول از دست داده است.

تبلت‌های هواوی و لنوو نیز به ترتیب با قرار گرفتن در جایگاههای چهارم و پنجم این جدول رده بندی، رشدی منفی ۴.۴ درصدی و مثبت ۷.۶ درصدی را در طول یک سال اخیر تجربه کرده اند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که سامسونگ و هواوی به عنوان رقبای بزرگ اپل در بخش موبایل که هر دو از نظر تعداد فروش در بازار موبایل از اپل پیش گرفته اند، می توانند در بازار تبلت هم از آن پیشی بگیرند یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ali_DJ Style

به یه ورم🤔؟

The Destroyer

آیپدهای اپل واقعا بی رقیب هستن. اصلا با اندرویدی ها قابل مقایسه نیستن.

Milad7

آیپد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)