حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش فروش جهانی گوشی های موبایل پس از ۲ سال

نوشته

4 سال قبل | 7 دیدگاه | اسمارت‌فون

مدت زیادی است که خبر از اشباع بازارهای بزرگ موبایل می شنویم و حتی شاهد کاهش فروش کلی این دستگاه محبوب هستیم. گزارش ها اخیر نشان می دهند که فروش جهانی گوشی های هوشمند در طی دو سال اخیر برای اولین بار افزایش یافته است. شرکت های سامسونگ و هواوی بیشترین سهم را در بازار داشته اند و سهم اپل تنها سقوط بوده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره افزایش فروش جهانی گوشی های موبایل پس از ۲ سال صحبت کنیم.

افزایش فروش جهانی گوشی های موبایل

 

واردات موبایل

واردات موبایل

همانطور که می دانید، بازار موبایل در طی دو سال اخیر با نوسانات بسیاری مواجه بوده است؛ چراکه امروزه افراد تمایل کمتری به خرید و یا تعویض گوشی های نو پیدا کرده اند. با این حال شرکت Strategy Analytics به تازگی اعلام کرده که فروش جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه اخیر، نسبت به سال گذشته حدودا 2 درصد افزایش یافته است. طبق محاسبات انجام شده، میزان فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه سوم سال 2018 و 2019 به ترتیب برابر با 359.8 و 366.3 میلیون دستگاه بوده است. لیندا سوی، مدیر کمپانی Strategy Analytic علت این امر را رقابت شرکت ها بر سر ارائه گوشی های ارزان تر، افزایش ابعاد نمایشگرها و اضافه شدن فناوری 5G به محصولات می داند.

البته ناگفته نماند که برندهای آسیایی سامسونگ و هواوی بیشترین سهم را از بازار داشته اند. سامسونگ موفق شد تا با عرضه سری گلکسی نوت ۱۰ میزان فروش محصولات خود در سال جدید را ۸ درصد افزایش دهد. این در حالی است که شرکت چینی هواوی توانسته علیرغم همه تحریم ها و مشکلات موجود، این رقم را به 29 درصد برساند.

شاید جالب باشد بدانید که فروش اپل در سال اخیر با افت ۳ درصدی مواجه بوده است. با این حال تحلیلگران معتقدند که محبوبیت بالای آیفون ۱۱ می تواند شرایط را به نفع اپل تغییر دهد. شیائومی نیز با عرضه موفقیت آمیز محصولات خود در هند و چین، سهم عمده ای از فروش جهانی اسمارت فون ها را به خود اختصاص داده است. البته این کمپانی چینی باید کم کم به فکر افزایش فروش خود در سایر قاره ها نیز باشد؛ چراکه شرکت های رقیب نظیر هواوی، اوپو و ریلمی، قلمروی خود را تا بخش های غربی اروپا گسترش داده اند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که آینده بازار موبایل در اختیار کدام برند است؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr.Nazer

آیفون 10 (X) که معرفی شد همه گفتن وااای گوشی ۱۰۰۰ دلاری، ما دیگه گوشی نمیخریم؛ حالا عادت کردن میگن عههه گوشی ۱۰۰۰ دلاری، چه‌ارزون بریم بخریم! این داستان دو سال دیگه درباره گوشی‌ایِ تاشوی دو سه هزار دلاری هم عملی میشه..!

V800B

ولی من هنوزم دارم استقامت میکنم برای خرید گوشی ۱۰۰۰ دلاری
و ی جورای قصدم خرید ایفون ایکس ار بود این اخرا بازم ازش منصرف شدم
اخه حیف این مقدار پول واقعا حیف ه

Dr.Nazer

خجالت بکش فن اپل چرا حیفه؟😂 گوشی خودت چیه الان؟

V800B

ی ایفون ۷ ک مشکل انتن دهی ک دادم درستش کنن و همون جا بفروشن و در حال حاضر اس ای
قصد خرید ایکس ار داشتم ک کلا دلم نمیاد پول بدم برا گوشی
و ب این نتیجه رسیدم ک همین ایفون اس ای کوچولو رو تا ۲ سال دیگم نگهش دارم

_V_

گوشیا هم قیمت ماشین میشن

Dr.Nazer

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی ترول‌ها و اساتید سایت ترنجی به‌خصوص استاد عرفانی که کلا به‌ما علاقه‌ی عجیب و خاصی دارن. بنده‌‌ی حقیر خدمت شما عزیزانِ گرامی نظرسنجی‌ای آماده کردم که شما با فشردن دکمه‌ای؛ بهترین گوشی پرچمدار سال ۲۰۱۹ از نظر خودتون رو انتخاب می‌کنید. از طریق این لینک، به‌نظرسنجی تشریف‌فرما شوید :

http://www.strawpoll.me/18872397

تا درودی دیگر، بدرود!

Milad7

مردم دنیا به افزایش قیمت عادت کردن فقط ایران نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)