حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عملکرد مالی سامسونگ در چارک سوم ۲۰۱۹ شاهد افزایش سود بخش موبایل است

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

سامسونگ گزارش مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ را منتشر کرده است. میزان سود عملیاتی این شرکت ۶.۷ میلیارد دلار بوده است که در مقایسه با همین دوره در سال گذشته ۵۵.۷ درصد کاهش داشته است. این در حالی است که عملکرد مالی سامسونگ در چارک سوم ۲۰۱۹ شاهد افزایش سود بخش موبایل است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

عملکرد مالی سامسونگ در چارک سوم ۲۰۱۹

سامسونگ

سامسونگ

دلیل این کاهش سود عملکرد ضعیف سامسونگ در بازار چیپ‌های حافظه بوده است. سامسونگ گفته است که این موضوع حتی نتوانسته توسط فروش قوی گوشی‌های هوشمند و بهبود وضعیت نمایشگرهای OLED موبایل جبران شود. طبق این گزارش درآمد سامسونگ 53 میلیارد دلار بوده است که این در مقایسه با 56 میلیارد دلار سال گذشته 5.2 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بخش IM که شامل گوشی‌های هوشمند و کسب و کار مرتبط با شبکه می‌شود 25 میلیارد دلار درآمد داشته که این نشان از سود 17.4 درصدی در مقایسه سال قبلی دارد. میزان سود عملیاتی این بخش 2.5 میلیارد دلار بوده است که این رقم 31.5 درصد بیشتر از 1.9 میلیارد دلار سال گذشته در همین دوره سه ماهه می‌باشد.

فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ در این کوارتر نسبت به کوارتر قبلی افزایش پیدا کرده است و این به لطف موفقیت گلکسی نوت 10 و خانواده گلکسی A در بازار می‌باشد. میزان درآمد آنها در بخش شبکه نیز در مقایسه با سال گذشته رشد داشته و این به‌دلیل توسعه سرویس 5G در کره می‌باشد.

سامسونگ انتظار دارد که درآمد سه ماهه چهارم در بخش موبایل در مقایسه با سه ماهه سوم کمتر باشد، چراکه هزینه‎های بازاریابی بیشتر شده و فروش به‌آرامی رو به کاهش است. این به آن دلیل است که پرچمداران سامسونگ در دوره بعدی از هیاهو خواهند افتاد و محصولات جدیدی بر سر زبان می‌آیند. اما با این حال، انتظار می‎رود که سری A با معرفی محصولاتی جدیدتر همچنان عملکرد خوبی در بازار داشته باشد.

در سال 2020 غول کره‎ای فناوری جهان انتظار دارد تا فروش محصولات 5G و تاشو خود را افزایش دهد. فروش چیپ‌های این شرکت هم که تولید آنها بر پایه نسل بعدی، لیتوگرافی فرابنفش (EUV) خواهد بود با تولید و فروش انبوهی همراه خواهد شد. کسب و کار موبایل هم قصد دارد تا از طریق سوددهی محصولات بالارده خود مانند گوشی‌های پرچمدار 5G و محصولات تاشو با تولید انبوه به سوددهی بیشتری برسد. بخش شبکه نیز در تلاش است با با توسعه تجارت 5G در سطح جهان مانند ژاپن و ایالات متحده درآمد خود را بالاتر ببرد.

نظر شما درباره عملکرد تجاری سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

لول هروقت خبر زیان میاد همه ترولا میریزن تو کامنتا حالا ک خبر سود اومده همشون غیب شدن

Naranj

سامسونگ هیچ وقت توی گوشی زیان نداده، در کل داده که مربوط به بخشهای دیگه اش بوده

The Destroyer

سامسونگ شرکت تغییرپذیریه و الان هم استراتژیشو کمی عوض کرده فقط ای کاش زود تر این کارو میکرد.

Amir galaxy

واقعا این شرکت منعطفه👌
البته نه اندازه الفا (صرفا جهت شوخی)

Dr.Nazer

#سامسونگ_منعطف_واقعیه

علی شیخ زاده

سود اصلی رو سامسونگ از بازار امریکا میبره بازاری مثل هند و چین بیشتر جنبه حفظ سهم از بازار رو داره خصوصا هند

Naranj

توی خاورمیانه و کره هم وضعش خوبه

Milad7

با معرفی خانواده اس 11 عملکرد مالی سامی بهتر هم میشه

Dr.Nazer

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی ترول‌ها و اساتید سایت ترنجی به‌خصوص استاد عرفانی که کلا به‌ما علاقه‌ی عجیب و خاصی دارن. بنده‌‌ی حقیر خدمت شما عزیزانِ گرامی نظرسنجی‌ای آماده کردم که شما با فشردن دکمه‌ای؛ بهترین گوشی پرچمدار سال ۲۰۱۹ از نظر خودتون رو انتخاب می‌کنید. از طریق این لینک، به‌نظرسنجی تشریف‌فرما شوید :

http://www.strawpoll.me/18872397

تا درودی دیگر، بدرود!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)