حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاهی به گزینه های جانشین پراید

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

براساس جدیدترین اعلام شرکت سایپا تولید پراید ۱۳۲ تا پایان دی‌ماه ۹۸، پراید ۱۱۱ تا پایان اردیبهشت ۹۹ و پراید ۱۳۱ تا پایان تیرماه ۹۹ به پایان خواهد رسید. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به گزینه های جانشین پراید داشته باشیم.

گزینه های جانشین پراید

تصمیم بر توقف تولید پراید نشان از آن دارد که  مشتریان خودروی پراید در آینده با سه خودروی تیبا، ساینا و کوییک در بازار روبه‌رو خواهند شد که باتوجه به هزینه ها اقدام به خرید آنها می‌کنند. اما باید بدانید این سه خودروها از نظر فنی، در اصل همان خانواده پراید است که همگی بر روی پلتفرم ایکس ۲۰۰ تولید شده و  موتور هر سه خودرو دارای گنجایش ۱۵۰۰ سی سی با ۸۷ اسب بخار قدرت است.

در بخش قیمتی نیز این خودروها تفاوت هایی با هم دارند اما بیشترین افزایش قیمت به کوئیک اتوماتیک با قیمت ۹۵ میلیون تومان است . علاوه بر این تیبا ارزش ۵۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی، تیبا ۲ ارزش ۵۸ میلیون تومانی و ساینا ارزش ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی در بازار دارد.

تیبا و تیبا ۲ به عنوان جانشین پراید

توقف تولید سمند و تیبا

تیبا در سال 1387 توسط معرفی شد. همچنین خودروسازی سایپا در سال 1391 از مدل هاچ بک این محصول با نام تیبا ۲ رونمایی کرد. این خودرو نسبت به سدان خود دارای امکانات بیشتری است، ولی در قسمت فنی از همان پیشرانه بهره می برد. این خودرو به همان موتور تیبا مدل سدان مجهز است. این پیشرانه 4 سیلندر 8 سوپاپ با حجم 1503 سی سی بهره می برد و قادر به فراوری 87 اسب بخار در دور 5300 و حداکثر گشتاور فراوریی 128 نیوتن متر در دور 4000 توسط جعبه دنده 5 سرعته دستی است.

مصرف سوخت ترکیبی آن 6.51 لیتر در هر 100 کیلومتر است و در 13.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد و حداکثر سرعت آن 200 کیلومتر در ساعت است. این خودرو همانطور که گفته شد در دسته خودروهای هاچ بک است، به طوری که طول آن 3925 عرض آن بدون در نظر دریافت آینه ها 1642 و ارتفاع آن 1484 میلیمتر است، در بخش طراحی داخلی هم از همان طراحی تیبا سدان برخوردار است.

ساینا به عنوان جانشین پراید

سایپا ساینا

سایپا ساینا

ساینا دارای موتور 1.5 لیتری منطبق با استاندارد یورو 4 اروپا است که ترمز ABS مجهز به سیستم EBD از ویژگی‌های این محصول است.

کوییک و کوییک اتومات به عنوان جانشین پراید

سایپا کوییک

سایپا کوییک

نام کوئیک برگرفته از مناطق مختلف و ایل‌های ایران است. این خودرو در حقیقت همان ساینا هاچ‌بک است. هاچ‌بک بزرگی که شاید از دید عده‌ای به عنوان کراس‌اور کوچک هم شناخته شود. X200 پلت‌فرم استفاده شده در کوئیک است؛ پلت‌فرمی که پیش از این در تیبا و ساینا به کار رفته است. این خودرو با طولی در حدود 3.989 میلیمتر، پهنایی در حدود 1.688 میلیمتر، ارتفاعی در حدود 1.524 میلیمتر و فاصله دو محور عقبی و جلویی 2.412 میلیمتر، با وزن خالصی در حدود 1 تن در مدل پایه تناسب کافی با خیابان‌های تنگ و مملو از ترافیک شهرهای بزرگ دارد.

اضافه شدن امکاناتی همچون سیستم استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی 7 اینچی، کروز کنترل، بلوتوث، صندلی برقی چند حالته برای راننده، گیربکس اتوماتیک و آپشن های متعدد دیگر باعث شده است رغبت بیشتر مردم به خرید این خودرو شده است.

نظر شما چیست؟ کدام یک از این خودروها برای جایگزینی پراید انتخاب بهتری هستند؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mani

باز هم یک خبر تکراری😕😕

Mani

و البته قدیمی

mostafa3

اشغال رو با اشغال جایگزین میکنن

online_wireless

یه زباله ای جایگزین زباله ای دیگر میکنن

Milad7

ظاهرا وانت تیبا هم درست کردن 😐

Mani

😂😂

Milad7

جدی گفتم.بذار عکسش را پیدا کنم میفرستم

V800B

بخرید و ناشکری نکنید چون خودمون خواستیم اینجوری باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)