حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت آیفون ۵ را حتما تا شنبه ۱۲ آبان انجام بدهید در غیر این صورت از کار خواهد افتاد

نوشته

4 سال قبل | 21 دیدگاه | iOS، آپدیت، اپل

آیفون ۵ حالا یک گوشی ۷ ساله است که اپل آپدیت های خوبی برای آن ارایه کرده و می کند. هر چند دارندگان این دستگاه آپدیت جدید iOS را دریافت نمی کنند اما آپدیت های امنیتی لازم را دریافت می کند. اپل به تازگی آپدیت مهمی برای آیفون ۵ ارایه کرده و از همه می خواهد که آن را دریافت کنند. در حقیقت موضوع به این شکل است که باید آپدیت آیفون ۵ را حتما تا شنبه ۱۲ آبان انجام بدهید در غیر این صورت از کار خواهد افتاد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آپدیت آیفون ۵

آپدیت آیفون ۵

آپدیت آیفون ۵

درباره آیفون ۵ ظاهرا مشکلی وجود دارد که تنها با آپدیت این گوشی حل خواهد شد و اپل نیز رسما به دارندگان این گوشی اعلام کرده حتما سیستم‌عامل خود را تا شنبه ۱۲ آبان به نسخه iOS 10.3.4 بروزرسانی کنند.

با توجه به بیانیه شرکت اپل، تمامی آیفون‌های ۵ که تا هفته آینده به این نسخه از سیستم‌عامل بروزرسانی نشده باشند، قادر به اتصال به اینترنت نخواهند بود. همچنین برنامه‌های پیش‌فرض این سیستم‌عامل نظیر اپ استور، آی کلود، ایمیل، سافاری و حتی کروم نیز از کار خواهند افتاد.

همچنین بروزرسانی‌های OTA که مستقیما از شرکت سازنده برای این گوشی‌ها ارسال می‌شود نیز دیگر در دسترس قرار نخواهند گرفت. البته برای دریافت آن‌ها راه حلی نیز وجود دارد. بدین ترتیب اگر نتوانستید تا تاریخ ۱۲ آبان آیفون ۵ خود را به این نسخه از سیتسم‌عامل بروزرسانی کنید، می‌توانید با اتصال گوشی خود به کامپیوتر و از طریق  backup and restore، سیستم‌عامل جدید را نصب کنید.

اپل دو سال پیش و با ورود iOS 11 رسما با iOS 10 خداحافظی کرد. اما وجود مشکلی در این سیستم‌عامل که در تابستان نیز رویت شد، اپل را مجبور کرد برای سازگاری آیفون‌ها و آیپدهای قدیمی با شبکه‌های GPS، نسخه جدیدتری از آن را در اختیار کاربران قرار دهد.

همچنین به نظر می‌رسد آیپدهای نسل چهارم نیز از مشکل مشابه رنج می‌برند و لذا دارندگان این دستگاه‌ها نیز باید به جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل مخصوص دستگاه خود بروزرسانی شوند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

شما آیفون ۵ دارید؟ اگر هنوز از این دستگاه استفاده می کنید یا دوستی دارید که آیفون ۵ دارد، حتما این آپدیت را انجام دهید.

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir7090

خخخخ

این اپلم عالمی داره برا خودش

فرداس که وزیر ارتباطات بگه
یا اپلیکیشن روبیکا رو نصب کنین یا گوشیتون از ریجیستر خارج میشه

Farcry

سامسونگ حاضر نیست برای s8 دوسال پیش آپدیت بده ولی اپل برای گوشی که سال 2012 معرفی شده آپدیت داده.البته الان یه مشت ترول فکر میکنن که این مشکل GPS به IOS مربوطه درحالی شمارنده gps هر 20 سال یکبار صفر میشه و آخرین بار هم سال 1999 دستگاه هایی که gps داشتن رو تحت تاثیر قرار داد.متاسفانه ترنجی همیشه برخلاف سایت همسایه اطلاعات رو ناقص منتشر میکنه.

Dr.Nazer


عزیزم این آپدیت آی‌او‌‌اس ۱۰ئه نه آی‌او‌اس ۱۳ که میگی واسه گوشی ۲۰۱۲ آپدیت داده :-/ اپل امسال واسه گوشیای ۲۰۱۵ به‌بعد آپدیت داده. خدایا بسه دیگه

Farcry

نه ترو خدا میخواستی ios 13 رو بده؟؟ خود آیفون 5 با ios 6 معرفی شد این آپدیت هم برای بهبود عملکرد منتشر شد.

_V_

پروفسور شما اس۸ رو اوردی وسط ک چرا اندروید ۱۰ نگرفته بعد با ایفون ۵ مقایسش کردی

مگه ایفون ۵ جدیدترین نسخه رو گرفته ک مقایسه کردی؟

با ۶ اس مقایسه میکردی لااقل

اینم ریا نمیکنیم ک همون اپدیت اندروید ۹ سامسونگ ب اندازه همین ای او اس ۱۳ امکانات اورد کلیدی اورد

اینم نمیگیم ک کلا میخواست امکانات اندرویدیا رو ک اینهمه وقت دریغ کرده تازه چنتاشونو بده بهشون

Farcry

ببین دیگه من نگو اگر همین الان بری توی پیج کاربرهای galaxy S8 میبینی که آخرین آپدیت امنیتی که براش منتشر شده برای
6 ماه پیش بوده اونم تازه توسط گوگل منتشر میشه نه سامسونگ.تازه برای بعضی ها هم یکساله هیچ آپدیتی نیومده.ios13 حداقل ۱۰ تا ویژگی رو به آیفون ها اضافه کرده و علاوه بر اون باتری و سرعت آیفون ها هم بهبود یافته. نباید اینو میگفتی ولی حالا که گفتی تا تهشو باید بری.میشه بگی غیر از تغییر ظاهر اندروید ۹ چه ویژگی رو به s8 اضافه کرده؟؟؟؟؟؟ همین پست ترنجی توی اسفند ۹۷ هست برو ببین غیر از تغییر ظاهر چی داشته.حالا همون هم چند تا مشکل داشته ولی دیگه سامسونگ به خودش زحمت نداده یه آپدیت کوچیک برای رفع اون ها منتشر کنه.

Farcry

درضمن پروفسور دکتر ناظر اگر یه سری به سایت mobile.ir بزنی میبینی که آخرین نظری که برای s8 ثبت شده داره همین ناله رو میکنه که یکساله هیچ آپدیتی نیومده.غیر از اون هم چند نفر اینو گفته بودن.

Jason bourn

بی سواد گرامی ایفون ۵ تا ios 10 اپدیت شده یعنی ورژن ۳ سال پیش
بعدشم گوگل مسئول اپدیت دهی فعلی اندروید هست چرا بحث سامسونگ رو وسط میکشی؟
همچی میگی تغییر ظاهری انگار از بنیاد عوض میشه ios تو هر ورژن؟ اره راست میگی مخصوصا دارک مودش که اصلا به اندازه ایفون 2g انقلاب تو گوشیا ایجاد گرد یا شکل ایکوناش و ui اپ هاش که هر ۶ ماه یه نواوری و یه خلاقیتی داره که نگم برات اصلا…

Farcry

جناب باسواد پس چطور شرکت هایی مثل وان پلاس و یا حتی شیائومی میتونن عین آدم ۳ سال آپدیت بدن ولی سامسونگ نمیتونه؟ پس چطور میتونن برای ده تا گوشی توی یه هفته آپدیت بدن ولی سامسونگ برای دوتا گوشی پرچمدارش نمیتونه؟ تازه بعد از این همه مدت یه نسخه بتا اندروید ۱۰ برای s10 اومده و نسخه نهایی رو خدا میدونه که کی میاد.تازه سامسونگ به صورت منطقه ای آپدیت میده که بین اون ها هم چند ماه فاصله هست.یادمه زمانی که خودم S6 داشتم بعد از انتشار اندروید ۶ برای بعضی رام ها ۲ ماه منتظر بودم که برای رام خاورمیانه اندروید ۶ اومد. تا الان dark mood توی ios وضعیت خیلی خیلی بهتری داشته و همه برنامه های سیستمی و حتی کیبورد هم سیاه میشه و همین باعث بهبود ۳۰ درصدی باتری با فعال شدن dark mood شده.در ضمن توی ios 13 قابلیت های نرم افزاری زیادی مثل deep fusion، ویرایشگر فیلم و تصویر پیشرفته تر،dark mood،فیس آیدی سریع تر، تغییر گسترده سافاری در آیپد و اضافه شدن دانلود فیلم ها به سافاری،تغییرات apple map و … اضافه شده.

Dr.Nazer

آره دقیقا؛ من داییم یه پرو مکس خرید از iOS 13 آپدیتش کرد به 13.1.۱ یه‌دفعه دید به‌کل دیزاین رابط‌کاربری عوض شد، آیکون دوربین به ماشین‌حساب تبدیل شد آیکون گالری به اپ‌استور. مدیونی فک کنی باگ بوده‌ها اینا از شگفتی‌های آی‌او‌اس‌ئه که تو هر نسخه به‌کل همه‌چیو عوض میکنه.
تازه من خودم یه آیفون 3Gs دارم الان iOS 17 واسش اومد آپدیت کردم دیدم گوشیِ پرواز کرد رفت تو هوا مث هلیکوپتر یه‌دور دورِ خودش زد برگشت پایین.
خلاصه خیلی چیز جالبیه این آیفون خیلی پیشنهادش میکنم.

Dr.Nazer


فرزندم اولا سامسونگ از S9 به‌بعد سه‌تا آپدیت میده؛ دوما اون تاخیر آپدیت به‌خاطر تغییرات گسترده رابط‌کاربریه. تغییر اکسپرینس به وان‌یو‌آی یا تاچ‌ویز به اکسپرینس ارزش یکم بیشتر صبر کردن رو نداشت؟ در ضمن اون iOS که میگی سریع آپدیت میاد به‌خاطر اینه که سیستم انحصاریه و چندتا گوشی بیشتر نیست که باید آپدیت بشن و تغییرات ظاهری هم نداره به‌خاطر همین سرعت آپدیت شدن دستگاهاش بیشتره.
Dark mood؟! اون mood نیست modeئه عزیزم😂 یه‌جوری میگی تم سیاه برنامه‌های سیستمی و “حتی کیبورد”!! اینا واسه سامسونگیا خاطره‌س عمو جان! اون ۳۰ درصد افزایش باتری هم به‌لطف سامسونگه که پنل اولد آیفوناتونو واستون میزنه و خودشم که تا پایین‌رده‌ش سوپر امولده..!
اضافه شده دانلود از سافاری؟! وای خدایا چه تغییر انقلابی‌ای😂 والا از موقعی که اندروید به‌وجود اومد دانلود منیجر و فایل‌منیجر داشت که آی‌او‌اس هنوز مورد دوم هم درست حسابی نداره…

Farcry

آره دارک مود برای سامسونگ خاطرست!عزیزم شبا زیاد جوک میگیا.تازه سامسونگ داره توی اندروید ۱۰ قابلیت دارک مود رو گسترش میده و قبلش فقط به چند تا برنامه محدود شده بود.درواقع اون هم توسط گوگل در اندروید ۱۰ صورت گرفته و بقیه شرکت های اندرویدی هم همین کار رو کردن.جالبه بعد از اینکه memoji اپل منتشر شد سامسونگ چند ماه بعد به صورت کاملا ناشیانه و خودجوش یه کپی از اون زد و اسم Ar memoji رو انتخاب کرد که یک دهم memoji اپل دقت نداشت و بعد هم ادعا میکرد که از سال 2001 روی اون کار میکرده! بعد امروز هم باز به صورت کاملا خود جوش داره فیلم برداری آهسته رو به دوربین سلفی اضافه میکنه.من نمیدونم وقتی دوربین سلفی گوشی گلکسی اس ۱۰ توی این مدت همچین قابلیتی رو داشت سامسونگ چرا گذاشت دقیقا یک ماه بعد از معرفی اسلوفی اپل اون رو به s10 اضافه کنه؟ درضمن هیچ سایت و منبعی نگفته که بروز رسانی سامسونگ از دوسا به سه سال تغییر کرده و اس ۹ هم مثل پرچمدار های قبلی فقط ۲ سال بروز میشه.

Jason bourn

جناب نه وانپلاسش نه شیائومیش بیشتر از دوتا اپدیت اساسی ندارن و اپدیت سال سومشون هم که سامسونگم میده اپدیتای امنیتی هستن بزرگوار

Jason bourn

“الان dark mood توی ios وضعیت خیلی خیلی بهتری داشته و همه برنامه های سیستمی و حتی کیبورد هم سیاه میشه و همین باعث بهبود ۳۰ درصدی باتری با فعال شدن dark mood شده”

با همین جملتم ثابت کردی هیچی راجب دارک مود سامسونگ نمیدونی و فک میکنی فقط ایفونه که تغییر میده
بعله دیگه… تبلیغات اینجوری تو ذهن مخاطب تاثیر میزاره

Jason bourn

“جالبه بعد از اینکه memoji اپل منتشر شد سامسونگ چند ماه بعد به صورت کاملا ناشیانه و خودجوش یه کپی از اون زد و اسم Ar memoji رو انتخاب کرد”

وای خدا خیلی خوبی تو 😂😂😂 اگه از روی عمد اینارو میگی باید بری دکتر ببینیم سادیسم داری یا نه😂 چون این موردو حتی خود اپلیام قبول دارن اولش سامسونگ داده بیرون
اون انیموجی بوده قبلش اومده که تنها شباهتش با ar emoji ( نه memoji بی سواد عزیز ) کاراییش بوده وگرنه ادیت شکل آدم رو که اپل بعد سامسونگ اورد 😂

Dr.Nazer


با این کامنتت من دیگه حرفی ندارم؛ برم آماده شم خودمو از پشت بوم پرت کنم پایین

Milad7

دلایل امنیتی داره 🙂

android 10

ایفون 5 یکی از بهترین گوشیای اپل بود قطعا

سید محسن حسینی

ios 13.2 هم امشب قرار هست برای عموم منتشر میشه…ایرپاد پرو هم معرفی شد

بشه *

Milad7

سهامداران عزیز دعوا نکید 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)