حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دومین گوشی RED کنسل شد

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | اسمارت‌فون

رد هیدروژن وان را به یاد دارید؟ موبایلی که قرار بود ویژگی های انقلابی در زمینه نمایشگر و دوربین داشته باشد. متاسفانه این دستگاه های نزدیک به ادعاهایش از جمله نمایشگر هولوگرافیک و ماژول دوربین مجهز حتی نزدیک هم نشد. آن ها وعده رد هیدروژن ۲ را دادند که کاستی ها را جبران کند اما حالا خبر می رسد که دومین گوشی RED کنسل شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

دومین گوشی RED یا رد هیدروژن ۲

پروژه بلندپروازانه شرکت «رد» (RED) موسوم به هیدروژن بعد از عرضه فقط یک گوشی به پایان راه خود رسیده است. بنیان‌گذار این شرکت اعلام کرد از آنجایی که او به دلیل مشکلات مربوط به سلامتی قرار است این شرکت را ترک کند، پروژه مذکور هم به‌طور کامل کنار گذاشته می‌شود.

گوشی رد هیدروژن ۱۲۹۵ دلاری اولین گوشی هوشمندی بود که از طرف این کمپانی فعال در ساخت دوربین‌های فیلمبرداری رده‌بالا، در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. این شرکت وعده داده بود که گوشی مذکور از نمایشگر هولوگرافیک، سیستم دوربین فوق‌العاده و طراحی ماژولار بهره می‌برد. اما بعد از چند بار تعویق در تاریخ عرضه، این گوشی در اکتبر ۲۰۱۸ عرضه و با استقبال سردی مواجه شد.

وعده ارائه‌ی ماژول‌های مختلف هیچوقت عملی نشد و بنیان‌گذار این شرکت در ماه مارس اعلام کرد که تغییرات بزرگی برای پروژه هیدروژن در راه است. به جای یک ماژول برای هیدروژن وان، این کمپانی اعلام کرد که مشغول توسعه‌ی نسخه‌ای از این گوشی است که از دوربین حرفه‌ای ساخته شده توسط تیم این شرکت بهره می‌برد؛ این در حالی است که هیدروژن وان از قطعات مرسوم دوربین‌های دیگر گوشی‌ها بهره می‌برد.

در ضمن شرکت رد قیمت این گوشی را به نصف خود یعنی ۶۴۵ دلار رساند که به‌نظر می‌رسد چنین تخفیفی برای فروش آخرین مدل‌های موجود در انبار بوده است.

طبق اظهارات بنیان‌گذار شرکت رد، او بدون نام بردن از کمپانی چینی مذکور، آن شرکت را مسئول کیفیت پایین ساخت این گوشی می‌داند. او همچنین اشاره کرده بود که ظاهرا برای نسل دوم این گوشی، همه چیز تقریبا از صفر آغاز شده و قرار است با یک شرکت جدید برای ساخت همکاری داشته باشند. اما بر اساس بیانیه منتشر شده، نسل دوم گوشی هیدروژن حداقل با این برند روانه‌ی بازار نخواهد شد.

در این میان، کاربرانی که نخستین گوشی این شرکت را خریداری کرده‌اند، رها نخواهند شد و پشتیبانی از گوشی مذکور ادامه پیدا می‌کند. در هر صورت این پایان ناامیدکننده‌ای برای پروژه بلندپروازانه است که برخی امیدوار بودند نسل دوم آن از لحاظ نوآوری بتواند حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.

نظر شما درباره پروژه جاه‌طلبانه اما ناموفق رد (RED) چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

وات ایز دیس ؟ 😐

MohammadFarhaadi

بدبخت اونایی که خریدن.واقعا هیچ چیز پشتیبانی نمیشه حتی سخت افزار قوی!یه پشتیبانی خوب خیلی بهتر از سخت افزار قویتره!طرف ۱۳۰۰ دلار داده شرکت هم گفته ول نمیکنیم ولی نهایتش یه سری آپدیت مزخرف میده براش!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)