حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسل بعدی گوشی Red با دوربین دوگانه توسط یک ODM دیگر ساخته می شود

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون

گوشی پرسروصدای رد هیدروژن وان که یکی از دلایل محبوب‌شدنش را باید یوتیوبر معروف، مارکوس براونلی بداند به واقع یک شکست تمام عیار بود که البته روی کاغذ و پیش از معرفی برای ما بسیار جذاب ظاهر شده بود. این شرکت دلیل شکست را شرکت تولیدکننده ثالث یا ODM می داند و خبر می دهد که نسل بعدی گوشی Red با دوربین دوگانه توسط یک ODM دیگر ساخته می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

نسل بعدی گوشی Red

نسل بعدی گوشی Red

نسل بعدی گوشی Red

گوشی Red Hydrogen One یکی از پرسروصداترین اسمارت‌فون‌های اندرویدی در سال‌های اخیر بوده است و با ویژگی‌هایی انتزاعی و ماژولار معرفی شد. این گوشی پس از چندین بار وعده عرضه ورود به بازار در سال‌های گذشته، نهایتا در اواخر سال گذشته عرضه شد ولی اکنون جیم جندر، بنیانگذار این موسسه اعلام کرد مدل جدیدی از این تلفن همراه در راه است.

جندر با انتشار یک اطلاعیه رسمی در فروم Red گفت گوشی جدید با یک ODM دیگر و تقریبا از ابتدا طراحی و وارد بازار خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است:

«ما یک تیم طراحی جدید جمع‌آوری کردیم و با همکاری طراحانی در کلاس جهانی دوباره سعی می‌کنیم یک گوشی با طراحی متداول طراحی و ساخته شود. گوشی که فراتر از انتظارات باشد؛ همان‌طور که شما از ما انتظار دارید.»

بنیانگذار Red می‌گوید سازنده ODM مشکل اصلی و اولیه تولید و عرضه گوشی هیدروژن وان بوده است. این مشکلات به گونه‌ای بوده که امکان برطرف کردن آن‌ها وجود نداشته و ناچارا سراغ ODM جدیدی رفتند.

جندر می‌گوید فاکسکان یک ODM فوق‌العاده برای ما بوده است اما در پیاده‌سازی فناوری‌های جدید، ادغام نرم‌افزار با سخت‌افزار و به‌ویژه پردازنده کوالکام، بسته‌بندی و مسایل دیگر به طور قابل توجهی کمتر از انتظار ظاهر شد.

ماژول دوربین جدید در راه است

گوشی رد هیدروژن ۲ از طراحی ماژول دوربین جدیدی سود خواهد برد. این ماژول قرار بود روی گوشی هیدروژن وان به کار گرفته شود ولی اکنون طوری طراحی شده است که برای هر دو گوشی هیدروژن ۱ و ۲ قابل نصب باشد.

قرار نیست ماژول جدید دوربین طراحی شده جایگزین ماژول قبلی گوشی‌ این شرکت شود اما برای گرفتن تصاویر سینمایی بسیار با کیفیت روی یک گوشی ارزان قیمت مناسب است. کاربران به دلخواه خود می‌توانند از ماژول دوربین جدید به جای ماژول دوربین پیش‌فرض استفاده کنند. خریداران و دارندگان گوشی هیدروژن وان می‌توانند از خدمات و تسهیلات جدیدی برای خرید گوشی هیدروژن ۲ یا استفاده از ماژول‌های جدیدی مانند ماژول دوربین سود ببرند.

گفتنی است رد هیدروژن وان اولین گوشی هولوگرافیک و ماژولار دنبا بود که از دوربین بسیار پیشرفته و مجهز سود می‌برد و ادعای رقابت با آیفون X یا گوگل پیکسل ۳ را داشت. دوربین ۴K این گوشی قابلیت‌هایی در اندازه یک دوربین DSLR داشت و امکان استفاده از تجهیزات فیلم‌برداری شرکت رد را می‌داد.

این گوشی گران‌قیمت حدود ۱۶۰۰ دلاری نتوانست نظر کاربران و منتقدان را جلب کند و با اشکالاتی اساسی روبرو بود که نهایتا منجر به کنار گذاشتن کامل آن و شروع طراحی از ابتدا هیدروژن ۲ شده است.

فکر می کنید که RED موفق شود به بازار موبایل های هوشمند به شکل مناسبی ورود کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)