حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تم تاریک آیفون ۱۱ پرو مکس تا ۳۰ درصد عمر باتری بیشتری به شما خواهد داد

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | اپل، تست، عمر باتری

با اولد شدن نمایشگر یکی مهم‌ترین و تاثیرگذارترین موبایل های بازار یعنی آیفون های اپل، توسعه دهنده‌ها به فکر تم تاریک افتادند. حالا در iOS 13 شاهد تم تاریک کلی هستیم. می خواهیم ببینیم که تم تاریک در عمر باتری آیفون ۱۱ پرو مکس چقدر می تواند تاثیرگذار باشد. به صورت خلاصه باید بگویم که تم تاریک آیفون ۱۱ پرو مکس تا ۳۰ درصد عمر باتری بیشتری به شما خواهد داد و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

تم تاریک آیفون ۱۱ پرو مکس

یکی از قابیلت‌هایی که مدت‌هاست کاربران در کلیه دستگاه‌های هوشمند منتظر آن هستند حالت تاریک یا همان تم‌های تاریک است. این قابلیت باعث خواهد شد بیشتر فضای سیستم‌عامل دستگاه شما به حالت تاریک درآمده و به عنوان اولین ویژگی، میزان تأثیر نور برای خستگی چشمان شما کمتر باشد.

نکته بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه داشت این است که در بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی استفاده از تم‌های تاریک باعث کاهش مصرف باتری می‌شود. اما این چطور ممکن است که نمایشگر دستگاه با نشان دادن رنگ‌های سیاه‌تر و تیره‌تر، مصرفش کم شود.

به صورت کلی این پنل‌ها به دلیل آنکه نور زمینه نداشته و تمامی نور توسط پیکسل‌ها ایجاد می‌شود توانایی تنظیم میزان انرژی الکتریکی مصرفی را دارند و همین عامل نیز باعث می‌شود تا هر چه پیکسل‌ها رنگ‌های تیره‌تری را نشان‌دهند، مصرف جریان الکتریکی و به طبع، انرژی مصرفی آنها نیز کاهش پیدا کند؛ چرا که یک چراغ RGB LED بیشترین جریان را برای نمایش رنگ سفید و کمترین حالت را با خاموش بودن که همان معادل نمایش رنگ سیاه است، مصرف می‌کند.

کانال یوتیوب PhoneBuff تست سنجیده ای برای عمر باتری آیفون ۱۱ پرو مکس با تم تاریک و روشن انجام داده که نتیجه آن را در نمودار زیر می بینید:

تاثیر تم تاریک آیفون ۱۱ پرو مکس در عمر باتری

تاثیر تم تاریک آیفون ۱۱ پرو مکس در عمر باتری

در این تست نشان داده شده برای دو دستگاه آیفون که یکی از آنها تم روشن و دیگر تم تاریک دارد، بعد از گذشت دو ساعت از شروع تست، دستگاه مجهز به تم روشن 83 درصد شارژ باتری داشته ولی دستگاه با تم تاریک 5 درصد شارژ کمتری مصرف کرده است.

با رسیدن به 4 ساعت وضعیت و اختلاف بسیار مشهودتر شده و دستگاه دارای تم روشن به 57 درصد رسیده که در این حالت دستگاه دارای تم تاریک 72 درصد شارژ ذخیره داشته است و بعد از رسیدن به 7 ساعت و 33 دقیقه، شارژ گوشی آیفون دارای تم روشن به صفر رسیده و خاموش شده و دستگاه رقیب با تم تاریک همچنان 30 درصد شارژ را ذخیره داشته که این نشان دهنده عملکرد بسیار عالی آن در حفظ ذخیره باتری و انرژی دستگاه دارد.

شما تم تاریک را می پسندید؟ برای عمر باتری بیشتر می تواند برای شما جذاب تر باشد؟ توجه داشته باشید که این بررسی برای موبایل هایی با نمایشگر OLED صحیح است.

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
android 10

خوبه با اون حجم کم باتری دارک مود کمک زیادی میکنه

علی شیخ زاده

چرا هروقت میام ترنجی باید لاگین کنم؟

علی شیخ زاده

قابلیت تاریک فوق العاده مفیده واقعا کیف کردم مقایسه دو تم تاریک و روشن رو دیدم

Milad7

فوق العاده شده فقط کافیه با نایت مود روی پرچمدارهای اپل مثل ایکس اس مکس و پرو مکس کار بکنید ؛ عاشقش میشید 🙂

Mahdi

فکر کنم پیکسل ۴ هم امتیاز ۱۱۲ گرفت از دکسو
تویوتیوب زده بود

Mahdi

جناب عطایی امتیاز دوربین پیکسل ۴ اومد

zara123

فوق العادس
ترنجیم عالیهههه
/https://vasetkala.com

Dr.Nazer

چی زدی اخوی؟😂

Milad7

خخخ بخش تبلیغاته مگه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)