حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیکه سامسونگ به ال جی برای Burn-In تلویزیون های OLED این شرکت

نوشته

4 سال قبل | 21 دیدگاه | ال‌جی، تلویزیون، سامسونگ

سامسونگ در ظاهر می خواهد یک ویدیو آموزشی برای Burn-in پنل های OLED منتشر کند. این ویدیو در نگاه اول موضوع خاصی ندارد به جز این که تمام بخش مربوط به پیکسل سوخته تلویزیون OLED را با پس زمینه رنگ قرمز ارایه می کند و باقی ماجرا! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا تیکه سامسونگ به ال جی برای Burn-In تلویزیون های OLED این شرکت را مرور کنیم.

ویدیو تست Burn-In سامسونگ به طعنه به سامسونگ

جدیدترین ویدیو منتشر شده توسط سامسونگ در یوتیوب که به دلایل خرید یک تلویزیون QLED مربوط است را نمی‌توان تنها یک تبلیغ معمولی دانست. این ویدیو که با عنوان burn-in checker تولید شده است و در ظاهر یک ویدیو آموزشی، تیکه مفهومی را به ال جی می اندازد!

در ابتدای ویدیو مشاهده می‌شود که عبارت What is burn-in که به معنای “پیکسل سوخته چیست؟” در گوگل سرچ می‌شود، نکته قابل توجه این است در بخش پیشنهادات گوگل اولین نتیجه مربوط به سوختن پیکسل‌ها در تلویزیون‌های OLED است.

پس از آن تصاویر مربوط به پیکسل‌های سوخته در یک پس‌زمینه قرمز رنگ به نمایش گذاشته می‌شود. سپس یک صفحه قرمز رنگ به نمایش در می‌آید و گفته می‌شود اگر شما نیز توانستید پیکسل سوخته در نمایشگر خود مشاهده نمایید، به خدمات مشتریان تلویزیون خود تماس بگیرید و یا اقدام به خرید یک نمایشگر QLED کنید.

مطمئنا این تکنیک هوشمندانه بازاریابی است. با این حال نخستین بار نیست که سامسونگ مشکل سوختن پیکسل‌ها در نمایشگرهای OLED را دستمایه خود برای سرزنش رقبا قرار می‌دهد تا به مشتریان ثابت کند چرا باید یک نمایشگر QLED بخرند. بسیاری معتقد هستند که این موضوع یک کمپین برعلیه رقیب دیرینه سامسونگ یعنی ال‌جی است، بدون اینکه نامی از این برند برده شود.

ال جی OLED

ال جی OLED

سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده نمایشگرهای AMOLED برای تلفن‌های هوشمند است، با این حال در زمینه نمایشگرهای OLED از ال‌جی عقب افتاد. همین موضوع سبب شد تمرکز سامسونگ بر توسعه فناوری QLED باشد.

در سمت مقابل ال‌جی به ساخت تلویزیون‌های OLED می‌پردازد و مشکل سوختن پیکسل‌ها یا همان (burn-in) به پاشنه آشیل محصولات این شرکت مبدل شده است. سامسونگ نیز از این موضوع استفاده می‌کند تا به رقابت با ال‌جی بپردازد. از همین جهت ویدیوهایی نظیر چیزی که در بالای این مطلب دیدید را ساخته و به صورت گسترده منتشر می‌کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این حرکت سامسونگ صحیح است؟

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amir galaxy

🤣

Mashallah_khan

سامسونگ تو که بورن این اولدا رو مسخره میکنی گو میخوری تو گوشیات ازش استفاده میکنی
جالبه اولدای سامسونگم مخصوصا رو گوشیای خودش رکورد بورن این هارو داره
بعد ترولاشم حرف از کیفیت صفحه نمایش و برتریش مقابل boe هم میزنن

Zmt61

توانایی ساخت اولد سایز بزرگ علی الخصوص رول شونده نداره ناچارا متوصل به تیکه شده. ….☺

_V_

لول Boe?

پشمک میشه بگی اگر هواوی سر قیمت کمتر نمیرفت سمتش تو اصن اسمشم میدونستی یا نه؟😂

اره لابد اولدای boe از کره ماه اومدن بعد برن این نمیشن

عجب

_V_

هردو دارن به نحوی تیکه بازی میکنن تا هردوشون فروششون بره بالا و در نهایت پیشرفت کره

اینا بازیه

pedram_01

سامسونگ بیاد خودشو مسخره کنه با اون گوشی های صفحه امولدش که از نوت سه تا اس ۹ پلاسش همه burn in شدن اونم به چه شدتی گارانتی هم فرستادم قبول نکردن . اشغال ترین صفحه نمایش امواد هستن فقط شیش ماه اول با کیفیت و چشم نواز هستن بعد یک سال میشن زهر مار

Dr.Nazer

من تو عمرم تاحالا Burn In از نزدیک ندیدم تو چطور اس ۹ پلاسِت اینطوری شده؟😐

max03

اتفاقا من خیلی زیاد دیدم،حتی گوشی خودم که اس۷ ئه همینجوری شده
یه لیل شایعش اینه که نور صفحه رو تا اخر زیاد میکنن این باعث میشه خیلی زودتر پیکسلاش بسوزه

Dr.Nazer

نوت اج بدون قاب و گلس بعد از ۵ سال هیچیش نشده؛ نوت ۵ بعد از ۴ سال باز هیچیش نشده؛ S8 هم بعد از دو سال و خورده‌ای باز هیچیش نشده. S9 پلاس هم بعد از یه‌سال و خورده‌ای هنوز هیچیش نشده S10 هم که تازه خریدم (اونا مال من نیستنا مال فامیلان😐😂 من S8 فقط مال خودمه که دادم به یکی از همون بزرگوارا الانم که چند ماهه S10 دستمه راضی‌ام)

pedram_01

دکتر ناظر اینو فقط برای شما گرفتم اپلود کردم عکس گرفتن از صفحه نمایش که سایه رو نشون بده خیلی سخته اینو با اس ۹ پلاس گرفتم سعی کردم مشخص کنم . ولی باچشم راحت دیده میشه و ازار دهنده هست . گوشی با کیفیت دیگ ایی ندارم که از سایه افتادن اس ۹ پلاسم عکس بندازم . فردا هم از اس ۸ میزارم که از اینم بد تر شده

http://s6.uplod.ir/i/00960/2mw9h31c4qse.jpg

Dr.Nazer

این نوت ۵ئه؟

pedram_01

دکتر ناظر :

اینم بگم این صفحه نمایش که میبنی باید کاملا سفید باشه سفیده سفید !! ولی اونجا هایی که مشخص کردم رو ببینی قشنگ متوجه سایه ها یا همونburn in میشی

pedram_01

دقیقا واس همین موضوع میخواستم به جا نوت ده که عاشقش هستم برم ایفون ۱۱ بگیرم که صفحه نمایشش ips هست ولی خب با این طرح جدید ریجستری و بالا رفتن قیمت ها فعلا همین اس ۹ پلاس رو نگه میدارم

pedram_01

نوت ۵ پسر خالم کلا کیبرد افتاده رو صفحه نمایش یعنی قشنگ کیبرد رو میبینی و بسیار ازار دهنده

max03

حالا واقعا qled برن این(burn in) نداره؟

_V_

کیولد مثل اولد نیست که

اولد برن این میشه به گذر زمان

afsoon

سافی به آفتابه میگه دو سوراخه🤣😂تلویزیون های اولد الجی فراتر از این چیزا هست که سامسونگ بتونه با کیولد رقیبی براش حساب بشه

_V_

فقط مونده بود الجیو دکل کنی

Milad7

نوت 9 من بعد از 1 سال اونم با استفاده خیلی زیاد هیچ اثری از سایه انداختن نداره! بعضیا معلوم نیست با گوشی چیکار میکنن 😐

MohammadFarhaadi

البته به شانس آدم و نحوه استفاده از گوشی خیلی ربط داره.اولدها نباید زیاد روی یه صفحه بمونم و همچنین نور زیاد باعث خرابیشون میشه.مثلا طرف تل.گرام استفاده میکنه تو کل روز اون قسمت بالای برنامه که تصویرش ثابته باعث میشه بعد از یه مدت سایش بمونه یا حتی قسمت کیبرد.اون دوستمون که گفت کیبرد افتاده رو گوشی و نمیره دلیلش اینه.

Milad7

🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)