حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G برای حسگراثرانگشت اولتراسونیک یکپارچه با نمایشگر

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | آپدیت، سامسونگ

دیروز بود که در ترنجی خواندیم مشکل امنیتی حسگراثرانگشت گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ با آپدیت نرم افزاری حل خواهد شد. امروز آپدیت گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G برای حسگراثرانگشت اولتراسونیک یکپارچه با نمایشگر منتشر شده اما به نظر نمی رسد که مشکل امنیتی را برطرف کند و بیشتر برای سرعت عملکرد این بخش از دستگاه است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آپدیت گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G

آپدیت گلکسی نوت ۱۰ پلاس

آپدیت گلکسی نوت ۱۰ پلاس

این آپدیت پس از اعلام مشکل امنیتی سنسور اولترا‌سونیک گوشی های پرچمدار سامسونگ منتشر شد. به گزارش خبرگزاری‌ها، دستگاه های گلکسی S10 ،S10+ ،S10 5G، نوت 10، نوت 10 پلاس و نوت 10 پلاس 5G دارای یک نقص امنیتی هستند که به واسطه آن، برخی از افراد می‌توانند با استفاده از محافظ‌های صفحه‌نمایش، قفل تلفن را باز کنند.

این آپدیت به عنوان دومین آپدیت در طی ماه جاری برای گلکسی نوت ۱۰ پلاس 5G منتشر شده است. آپدیت فوق با شماره نسخه N976BXXU1ASJ2 و با حجم 18 مگابایت در اختیار کاربران انگلستانی این تلفن قرار گرفته است.

در قسمت توضیحات آپدیت نیز فقط به بهبود عملکرد و سرعت سنسور اثرانگشت اشاره شده است و هیچ جمله‌ یاعبارتی درباره رفع این نقص امنیتی وجود ندارد. نقص امنیتی سنسور اثرانگشت پرچمداران سامسونگ به محافظ صفحه‌نمایش مربوط می‌شد. در صورتی که کاربران از محافظ‌های ژل سیلیکونی برروی تلفن خود استفاده کنند، سنسور دچار اشتباه شده و قفل تلفن را با هر اثرانگشت دیگری باز می‌کرد.

در فرآیند ساخت این نوع محافظ‌ها از الگو‌های نقطه‌ای استفاده می‌شود و همین موضوع باعث شد تا سنسور اولترا‌سونیک، این الگو‌های نقطه‌ای را به عنوان اثرانگشت کاربر تلقی کند.

به نظر می رسد آپدیت رفع نقص امنیتی حسگر اثرانگشت پرچمدارهای ۲۰۱۹ سامسونگ در هفته های آتی منتشر شود.

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

آقای ع.طا.یی پوشش بدید
هوآوی رتبه 76 😅شیائومی هم تو این لیست کلا نیست طبق اخرین خبر شیائومی کربلا بوده نرسیده بیاد.

Mahdi

از چه لحاظ

The Destroyer

بدبخت میفهمی شرکت در حال رشد یعنی چی؟
قرار نیست بعد ۹ سال بیاد تو لیست. که البته این فقط یکی از سازمان های سنجش ارزش برند هاست و ممکنه توی بقیه شیائومی رو هم ببینی.

Mohammad 13759

1300 دلار پول میدی بعد گوشی امنیتش صفر حالا سامسونگ چقدر حرف مفت میزد درمورد سنسور این گوشی هه

online_wireless

فقط کافیه یکی گوشیتون رو بگیره و یه محافظ صفحه نمایش فیک روش بندازه و راحت بازش کنه به این میگن اوج بی امنیتی

Milad7

امیدوترم سرعت آنلاک را هم بالاتر ببره!

Amir galaxy

عجب!

Milad7

سرعت آپدیت دهی سامی اصلا جالب نیست رقیب مستقیم نوت9 یعنی میت 20 پرو اندروید 10 را گرفته ولی فعلا هیچ خبری از اندروید 10 برای نوت 9 نیست!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)