حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهترین موبایل و بهترین چیپست در زمینه هوش مصنوعی

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | بنچمارک، تست

ضمن این که امیدوارم هفته خیلی خوبی در انتظار شما باشد، همیشه اینکه بهترین دستگاه در چه زمینه ای، کدام است؛ قطعا پرسش جذابی بوده است. امروز می خواهیم با هوش مصنوعی آغاز کرده و ببینیم بهترین موبایل و بهترین چیپست در زمینه هوش مصنوعی کدامند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

در زمینه هوش مصنوعی پس از گسترش هوش مصنوعی واحدی به عنوان NPU یا واحد پردازش عصبی در حوزه موبایل پا به عرصه وجود نهاده و استفاده از آن توسعه یافت که بنابر ادعای تولیدکنندگان تراشه‌های موبایل به نحوی طراحی و ساخته شده که بتواند عملیات و محاسبات بر پایه هوش مصنوعی را سریعتر انجام دهد.

هواوی به عنوان اولین شرکت در سال گذشته اولین واحد پردازش عصبی یا NPU دو هسته‌ای را نیز در تراشه موبایل Kirin 980 معرفی کرد ولی اینکه بتوانیم به قدرت واقعی تراشه‌هایی مانند آن در حوزه هوش مصنوعی پی ببریم مستلزم انجام آزمون‌هایی ویژه است تا این عملیات را برای پردازنده شبیه‌سازی کرده و خروجی عملکرد آنها را از لحاظ فاکتورهای سرعت و صحت بسنجد.

آزمون AI Benchmark یکی از این آزمون‌هاست که اخیراً با توجه به افزایش اهمیت هوش مصنوعی توسعه بیشتری یافته و کم‌کم در حال افزایش اعتبار خود و قرار گرفتن در لیست بنچمارک‌های استاندارد موبایل می‌باشد.

بهترین گوشی در زمینه هوش مصنوعی

بهترین گوشی در زمینه هوش مصنوعی

بهترین گوشی در زمینه هوش مصنوعی (برای دیدن بهترین جزئیات، روی تصویر تپ کنید)

بروزرسانی جدید رتبه بندی این آزمون نشان می‌دهد که گوشی Huawei Mate 30 Pro 5G که در آن از تراشه پردازشی Kirin 990 5G استفاده شده توانسته با امتیاز 75،206 یک سر و گردن بالاتر از دیگر رقبا قرار بگیرد.

سال گذشته تراشه پردازشی Kirin 980 مورد استفاده در گوشی‌های سری P30 هواوی با کسب حداکثر امتیاز 27،870 در نسخه Pro این سری به بالاترین امتیاز رسیده بودند و تقریباً می‌توانیم بگوییم قدرت پردازش عملیات هوش مصنوعی آنها در حد تراشه‌های پرچمدار سری کوالکام Snapdragon 855 قرار گرفته بود.

بهترین چیپست در زمینه هوش مصنوعی

بهترین چیپست در زمینه هوش مصنوعی

بهترین چیپست در زمینه هوش مصنوعی (برای دیدن بهترین جزئیات، روی تصویر تپ کنید)

اما همانطور که گفتیم یکی از دلایل اصلی کسب این امتیاز بالا توسط تراشه Kirin 990 5G استفاده از واحد پردازشگر عصبی اختصاصی هواوی موسم به Da Vinci است که شامل دو هسته پردازشی Ascend Lite و یک هسته کوچکتر با نام Ascend Tiny است که توانسته به صورت قابل توجهی قدرت پردازش هوش مصنوعی این گوشی را افزایش دهد.

برای اینکه به قدرت این هسته‌های پی ببرید باید متذکر شویم که حتی تراشه پردازشی میان‌رده (رو به بالا) Kirin 810 که در آن از همین ترکیب پردازش عصبی استفاده شده نیز عملکرد بهتری از تراشه پرچمدار سال گذشته یعنی Kirin 980 دارد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که این فاکتور در خرید شما تاثیر دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Saeed mirzaei

پیشرفت های هواوی در زمینه هوش مصنوعی واقعا قابل تحسین هست ، نسخه های بعد اسنپ دراگون احتمالا جهش بزرگی در هوش مصنوعی دارند تا به هواوی قافیه رو نبازن

UnderTaker

یکی از مسخره‌ترین برنامه‌هاس که اصلا نتایجش قابل استناد نیست.
متاسفانه یه برنامه‌ی درست و حرفه‌ای هم در این زمینه ارائه نمیشه که جایگزینِ این برنامه بشه.

علی شیخ زاده

هواوی پیشتاز در زمینه هوش مصنوعیه یادمه در سری میت ۹ هوش مصنوعی و یادگیری ماشین رو در بین گوشی ها باب کرد.

V800B

چرا پردازنده اپل و سامسونگ نبودن و همین طور مدیاتک
ی مطلبی خوندم دقیقا منبع یادم رفته ولی جالب بود ک یکی از دلایل تحریم های و ترس امریکا از بدیت اوردن اطلاعات برند هواوی ب دولت چین همین هوش مصنوعی
و گفته بود هوش مصنوعی در پردازنده های هواوی
ی پردازشگر ک ب صورت زیرکانه از شما یاد میگره و پیش بینی هم میکنه و اطلاعات رو ب خاک چین میفرسته
تاکید زیادی رو بیش بینی هوش مصنوعی کرده بود چرا ک با دوربین سلفی هماهنگ و حتی با دوربین عقب هرچند تمیشه تاکید کرد حرفشو ولی تحریم های امریکا داره ی تلنگری میزنه ک بی راه هم نمیگن

_V_

همه بودن ک

فقط اپل نبود

نیما عرفانی

دقیقاً همون چیزی که من از زمان معرفیِ کایرین ۹۹۰ ۵جی و میت ۳۰ پرو چندین بار میگفتم ؛ این چیپست واقعاً پردازنده ی شایسته ای هست ، به چند دلیل؛ بالاترین تعداد ترانزیستور رو داره (۱۰.۳ میلیارد ترانزیستور) ، ارتقاء پردازش تصویر (ISP) در سطح دوربین های DSLR ، بهترین چیپست هوش مصنوعی که امتیازش بیش از دو برابر کایرین ۸۱۰ هست و همینطور بهترین چیپست ۵جی .
در کنار این مواردِ مثبت، اگه کایرین ۹۹۰ ۵جی با هسته های جدید آرم(A77) توسعه پیدا می‌کرد دیگه با قاطعیت میشد گفت به احتمال زیاد با اختلاف بهترین چیپست موبایلی در همه ی زمینه ها بود.

Milad7

چرا چیپست اپل تو لیست نیست؟

Milad7

خخخ دیس نده عمویی فیک

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)