حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نصب اجباری اندروید ۱۰ روی تمام موبایل های جدید اندرویدی از ابتدای سال ۲۰۲۰

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | Android، گوگل

احتمالا برای شما هم خنده دار بود که مثلا اندورید ۱۰ معرفی شده اما تا ماه ها پس از آن موبایل های جدید اندوریدی در رده میانه یا پایین معرفی می شوند که سیستم عامل رده پایین تری دارند! خب به نظر می رسد که برای گوگل هم همینطور بوده و آن ها نصب اجباری اندروید ۱۰ روی تمام موبایل های جدید اندرویدی از ابتدای سال ۲۰۲۰ را در نظر دارند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

نصب اجباری اندروید ۱۰ روی تمام موبایل های اندرویدی

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

یکی از مشکلات همیشگی سیستم عامل اندروید پراکندگی بیش از حد و عدم بروزرسانی نسخه سیستم عامل توسط تولیدکنندگان بوده است. حالا گوگل با نسخه ۱۰ سیستم عامل اختصاصی موبایل خود قصد دارد برای همیشه این مشکل را مرتفع کند.

گوگل سیستم عامل اندروید ۱۰ را شهریور ماه سال جاری به صورت رسمی معرفی کرد و حالا این شرکت به صورت رسمی اعلام نموده که به شرکت‌هایی که گوشی‌های خود را از ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ معرفی کرده و قصد داشته باشند نسخه پایین‌تری از اندروید ۱۰ را روی آنها نصب کنند، مجوز استفاده از سرویس‌های اختصاصی گوگل را نمی‌دهد.

بر اساس مطلبی که امروز وبسایت معتبر XDA Developers منتشر کرد گوگل در ساز و کار نصب سرویس‌های اختصاصی خود که به اختصار GMS نامیده می‌شود ساختاری را ایجاد نموده که اگر گوشی جدیدی ساخته شده و قصد داشته باشد که این سرویس‌ها را مورد استفاده قرار دهد، حداقل نسخه سیستم‌عاملش باید اندروید 10 باشد.

این تصمیم به دلیل این گرفته شده تا گوگل بتواند خدمات نرم‌افزاری جدید را به کاربران خود ارائه دهد. در واقع به دلیل ارزان بودن استفاده از سیستم عامل اندروید که سیستم عاملی متن باز برای موبایل است و به هر شرکتی اجازه تولید گوشی هوشمند را می‌دهد، بسیاری از شرکت‌های کوچک در سراسر دنیا به جای زحمت دادن به خود و استفاده از آخرین نسخه‌ها، داده‌هایی که برای نسخه‌های قدیمی در اینترنت وجود دارد را تنها برای گوشی‌های خود پورت کرده و به این ترتیب با سریعترین حالت ممکن گوشی‌های خود را وارد بازار می‌کنند.

باگ اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

اگرچه این حالت به گسترش پلتفرم اندروید کمک شایانی کرده ولی از طرفی باعث شده که کاربران نتوانند به نسخ سیستم عامل‌های جدید گوگل دسترسی پیدا کنند. به هر حال الزام به استفاده از اندروید ۱۰ بعد از پایان اولین ماه سال ۲۰۲۰ کار مثبتی است که گوگل انجام داده و مسلماً در نهایت باعث تقویت بروزرسانی گوشی‌های هوشمند خواهد شد.

نظر شما چیست؟ قطعا این تصمیمی است که به نفع کاربران اندرویدی بوده و باید از آن خوشحال باشند.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

انگار تیکه اپل براش سنگین تومده هرجور شده میخواد آمار ورژن های جدید رو بالا ببره

android 10

گوشی های اندروید 10 باید از همین فصل به بازار عرضه میشدن گوگل اگه بخواد با اپل رقابت کنه باید تعداد اپدیت هاشو به 4 تا افزایش بده

Milad7

عالیه 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)