حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اچ تی سی می خواهد دوباره پرچمدار بسازد

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | اچ‌تی‌سی

شرکت HTC بعد از میان‌رده U19e که سه ماه پیش معرفی شد، دیگر گوشی هوشمندی عرضه نکرده است. خانواده گوشی Wildfire X که در ماه گذشته معرفی شد لزوما در این دسته‌بندی قرار نمی‌گیرد زیرا این گوشی توسط HTC ساخته نشده و فقط نام این شرکت را یدک می‌کشد. در هر صورت، هر دو این گوشی‌ها بسیار معمولی هستند و نتوانستند توجه زیادی را جلب کنند. امروز اما خبر می رسد که اچ تی سی می خواهد دوباره پرچمدار بسازد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

پرچمدار جدید اچ تی سی

اچ تی سی

اچ تی سی

مدیر عامل جدید اچ تی سی اعلام کرده که این شرکت بار دیگر می‌خواهد توسعه گوشی‌های «رده‌بالا» را آغاز کند. او در این رابطه گفته:

«اچ تی سی نوآوری در زمینه‌ی سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند را متوقف کرده است و شرکت‌هایی مانند اپل، سامسونگ و اخیرا هواوی، در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری بر سخت‌افزار عملکرد بسیار قابل توجهی داشته‌اند. ما چنین کاری انجام ندادیم زیرا تمرکز اصلی ما عمدتا معطوف بر نوآوری در حوزه واقعیت مجازی بوده است.»

با این حال، مدیرعامل HTC اذعان کرده که آن‌ها قرار نیست از توسعه گوشی‌های هوشمند دست بکشند و این شرکت قصد دارد گوشی‌های رده‌بالا برای کشورهای پیشرفته تولید کند. چنین اظهارنظری در بهترین حالت بسیار مبهم است و معلوم نیست که آیا آن‌ها بار دیگر می‌توانند به نام مهمی در این حوزه تبدیل شوند یا نه.

اگرچه HTC در راستای واقعیت مجازی هدست‌هایی مانند Vive Cosmos و سرویس‌های اشتراکی مانند Viveport Infinity ارائه می‌دهد و با این کار کسب‌وکار مربوط این حوزه را گسترش می‌دهد، اما تا حد زیادی بخش گوشی‌های هوشمند را رها کرده و رویکرد متمرکزی برای آن دیده نمی‌شود.

روند نزولی بخش موبایل HTC از سال ۲۰۱۱ آغاز شد. در آن زمان، HTC بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در آمریکا محسوب می‌شد و حتی اپل و سامسونگ هم در مقام پایین‌تری قرار داشتند. از لحاظ بین‌المللی هم شرکت HTC پنجمین شرکت بزرگ جهان از لحاظ فروش گوشی‌های هوشمند بود. با این حال، ظهور برندهای چینی مانند هواوی و افزایش رقابت از جانب اپل و سامسونگ باعث شد تا سال ۲۰۱۲ گوشی‌های HTC افت فروش قابل توجهی را پشت سر بگذارند.

تعداد زیادی از نیروهای مهم بخش موبایل HTC در سال ۲۰۱۸ به گوگل ملحق شدند. طبق گزارش‌های منتشر شده، گوگل با پرداخت ۱ میلیارد دلار، حدود ۲ هزار مهندس و کارکنان شاغل در بخش موبایل HTC را به خدمت گرفت تا در بخش طراحی و توسعه گجت‌های پیکسل مشغول به کار شوند.

اچ تی سی اگسدس 1

اچ تی سی اگسدس 1

از آن زمان، HTC چند گوشی روانه‌ی بازار کرده که از بین آن‌ها می‌توانیم به گوشی HTC Exodus اشاره کنیم که متمرکز بر فناوری بلاک‌چین است. در کمال تعجب، این کمپانی اعلام کرده از فروش این گوشی راضی است و می‌خواهد نسل دوم آن را هم روانه‌ی بازار کند. در هر صورت، در آمارهای منتشر شده از فروش گوشی‌ها، اثری از محصولات این شرکت دیده نمی‌شود و دیگر کمتر کسی در سرتاسر جهان گوشی‌های اچ‌تی‌سی را خریداری می‌کند.

با وجود اینکه اچ‌تی‌سی مدت‌هاست گوشی قابل توجهی عرضه نکرده، ولی مدیرعامل این شرکت نسبت به آینده امیدوار است. او در این زمینه گفته:

«اچ‌تی‌سی در زمینه‌ی زمان‌بندی مرتکب اشتباه شد. ما همچنان بهای ارتکاب این اشتباه را می‌پردازیم اما روی هم رفته در زمینه‌ی نوآوری و کارکنان از دارایی قابل توجهی بهره می‌بریم و احساس می‌کنم در حال قدم گذاشتن در مسیر بهبود هستیم.»

او وعده داده این شرکت در زمینه سخت‌افزاری و عکاسی بار دیگر بهترین گوشی‌ها را روانه‌ی بازار خواهد کرد. نظر شما چیست؟ فکر می کنید اچ تی سی در رده پرچمدار می تواند بدرخشد؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shiral

بعیده بتونه جایگاه قبلی خودش را براحتی بدست بیاره.اما امید همیشه خوبه اونم برای برند خاص و دوست داشتنی اچ تی سی

MOAZEZ

چرا انقدر دوستداشتنی و بد اقباله این برند؟

android 10

برند دوست داشتنی هست و در گوشی هاش از مواد درجه 1 استفاده میکنه اما قیمتش زیادی بالا میره اگه بتونه گوشی جدیدی معرفی کنه که از ترند های روز بهره ببره و قیمتش هم مناسب باشه میتونه کمی بالا بیاد

Amir galaxy

نماد مقاومت😅👌

_V_

ایستاده در غبار

نیما عرفانی

قلباً آرزوی موفقیت دارم برای این برند دوست داشتنی که اولین گوشیِ اندرویدی با اسم این برند به بازار جهانی عرضه شد به علاوه اینکه یه زمانی با HTC Sense لقب بهترین رابط کاربری و بهترین پوسته ی اندروید رو یدک می‌کشید درعین حال در زمان مدل های sensation , m7,m8 در زمینه‌ی طراحی ، دیزاین و توانایی و امکانات صوتی صاحب سبک بود.

Milad7

کار خیلی سختی داره! ماموریت غیر ممکن!

Dr.Nazer

بهش امیدوارم!

Milad7

😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)