حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع اپل برای قرار دادن حسگرها درون بند اپل واچ

نوشته

4 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل

شایعات قبل از معرفی اپل واچ ۵ نشان می‌دادند که اپل به دنبال اضافه‌کردن یک ابزار جدید برای استفاده از قابلیت‌های سلامتی و تناسب اندام است. در حقیقت حق اختراع اپل برای قرار دادن حسگرها درون بند اپل واچ منتشر شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

حق اختراع اپل

حق اختراع اپل

حق اختراع اپل

درحالی که ما هنوز مطمئن نیستیم این دستگاه به عنوان یک محصول نهایی محسوب می‌شود یا خیر، اما می‌توان امیدوار بود که این ابزار جدید همانند سایر قابلیت‌های سلامتی و تناسب اندام اپل واچ به نجات جان کاربران کمک خواهد کرد.

گزارشاتی به دست ما رسیده که نشان می‌دهند اپل هنوز هم به دنبال اضافه‌کردن قابلیت‌های جدید مربوط به سلامت کاربران ساعت هوشمند خود است؛ قابلیت‌هایی مانند توسعه سنسور‌های اندازه‌گیری گلوکز خون که کمک شایانی به بیماران دیابتی می‌کند. اما اپل در این مسیر قدم‌های بیشتری برداشته است.

باتوجه به پتنت این کمپانی که با عنوان “اقلام مبتنی‌بر پارچه به همراه بند‌های کششی” (Fabric-Based Items with Stretchable Bands) ثبت شده است، می‌توان گفت که کوپرتینو‌نشین‌ها به دنبال توسعه و ساخت بند‌های کششی برای اپل واچ هستند تا از سنسور‌های مختلفی در آن استفاده کنند. استفاده از این بند در اپل واچ سری ۵ عملی نشده است.

در بخش توضیحات پتنت اپل عنوان شده است که بند مذکور توانایی قرار دادن ابزار‌های فشار خون و سایر ابزارهای سلامتی در خود را دارد. این مدار می‌تواند شامل سنسور‌هایی برای اندازه‌گیری در بخش‌های مختلف بدن باشد. سنسور‌هایی مانند الکتروکاردیوگرام، اندازه‌گیری فشار خون و میزان تنفس در این دسته از سنسورها قرار دارند. یک سیم‌پیچ از چند رشته سیم‌ رسانا در این پارچه قرار دارند که ممکن است توسط یک گیرنده بی‌سیم مورد استفاده قرار گیرند. انرژی مدار سیم‌پیچ نیز توسط مدار بی‌سیم موجود در این بند تامین می‌شود.

باتوجه به متن پتنت جدید اپل، می‌توان اظهار کرد که اپل در این بند پارچه‌ای از سنسور‌هایی مانند سنسور ECG و ضربان قلب استفاده خواهد کرد، البته، سنسور‌های فوق از قبل در ساعت تعبیه شده‌اند، اما قرار دادن آن‌ها در بند ساعت می‌تواند به سایر اپلیکیشن‌ها نیز اجازه دهد تا از ضربان قلب و چگونگی پوشیدن ساعت توسط کاربران مطلع شوند.

این پوشش پارچه‌ای را می‌توان در اطراف نیم‌تنه بالایی، بازو‌ها، پاها و برروی دست نیز پوشید. این پتنت را می‌توان یک پتنت جالب و کاربردی دانست، اما هیچ گزارشی در مورد اینکه اپل قصد تجاری‌سازی این پتنت را داشته باشد، وجود ندارد.

نظر شما درباره این حق اختراع چیست؟ فکر می کنید که اپل واچ بتواند با این حق اختراع مفیدتر باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Genesis

دارم قیمت بند هارو تصور میکنم از الان

Milad7

🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)