حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست های آتی اگزینوس سامسونگ از معماری ARM استفاده خواهند کرد؟

نوشته

4 سال قبل | 7 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

اگر چه هنوز به شکل رسمی مشخص نیست، به نظر می‌رسد سامسونگ تصمیم به منحل کردن تمام تیم خود در مرکز تحقیق و توسعه آستین گرفته که روی توسعه معماری و طراحی برای بخش System LSI می‌کرده‌اند. به همین جهت ممکن است چیپ‌های بعدی Exynos از راه حل‌های توسعه داده شده توسط ARM بهره ببرند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم آیا چیپست های آتی اگزینوس سامسونگ از معماری ARM استفاده خواهند کرد؟

چیپست های آتی اگزینوس سامسونگ


در سال ۲۰۱۰ سامسونگ یک مرکز تحقیق و توسعه در آستین با نام اختصاری SARC به منظور توسعه معماری و طراحی پردازنده با کارایی بالا، کم مصرف و پیچیده به همراه کنترلرهای حافظه و اینترکانکت برای بخش System LSI ایجاد کرد. دو سال قبل این شرکت همچنین یک آزمایشگاه پیشرفته محاسباتی و گرافیکی در San Jose را تاسیس کرد. حالا به نظر می‌رسد SARC در حال بسته شدن باشد و سامسونگ از معماری طراحی شده ARM در پردازنده‌های خود استفاده خواهد کرد.

در اواخر آگِست بود که افشا کننده محبوب Ice Universe درباره این که پردازنده‌های اگزینوس به یک معماری جدید نیاز دارند و سامسونگ باید تیم تحقیق و توسعه پردازنده خود واقع در آستین را تعطیل کند، صحبت به میان آورد. در ابتدای همین هفته او گفت که ظاهرا حرفش درست از آب درآمده و سامسونگ تمام تیم پردازنده آستین خود را منحل کرده تا در آینده از معماری ARM استفاده کند.

در حالی که نکات بالا ممکن است خبر خوبی برای کسانی باشد که از چیپست های سامسونگ خاطره خوبی ندارند یا از دستگاه‌های دارای پردازنده اگزینوس خود ناراحت هستند، اما چیزی که در میان وجود دارد این واقعیت خواهد بود که چه اتفاقی برای اعضای تیم تحقیق و توسعه منحل شده خواهد افتاد.

شما چطور فکر می کنید؟ آیا این تصمیم سامسونگ می تواند مفید باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

راستش از زمانی که سامسونگ تصمیم گرفت برای ساخت پردازنده ی گرافیکیِ اختصاصیِ خودش با برند صاحب نام AMD همکاری کنه ، فکرشو میکردم که بخواد در بحث تحقیق و توسعه ی معماری و طراحیِ چیپست هاش تغییر و تحول اساسی صورت بده.

online_wireless

ایکاش سامسونگ دست از سر اگزینوس برمیداشت و مثل بقیه از چیپست های قدرتمند اسنپ استفاده میکرد

نیما عرفانی

هشدار جدید گوگل: بیش از ۲۸۰ میلیون از کاربران اندروید در معرض خطر به موجب دستکاری فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی استور توسط چین هستن.
https://www.forbes.com/sites/zakdoffman/2019/10/02/new-google-play-warning-280m-users-at-risk-as-china-manipulates-top-vpns/#611d59a0149b

علی شیخ زاده

اگزینوس😑

online_wireless

اگزینوس تو بخش سی پی یو خوبه ولی تو بخش جی پی یو و‌ گرافیک خیلی ضعیفه و این تجربه چندساله سامسونگه که تو‌ بررسی های تخصصی هم بهش اشاره شده.

Amir galaxy

خیلی هم عالی…

Milad7

اگزینوس 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)