حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آخرین کارخانه سامسونگ در چین تعطیل شد

نوشته

4 سال قبل | 16 دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ چند ماه پیش تولید محصولات خود را در کارخانه هویژو چین متوقف کرده بود و حالا رویترز گزارش داده است که این شرکت آخرین کارخانه فعال خود در چین را به‌طور کامل تعطیل کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره تعطیلی آخرین کارخانه سامسونگ در چین صحبت کنیم.

تعطیلی آخرین کارخانه سامسونگ در چین

سامسونگ

سامسونگ

در سال ۲۰۱۷ کارخانه هویژو ۶۴ میلیون گوشی تولید کرده بود و این بخش قابل توجهی از خروجی ۳۹۴ میلیونی سامسونگ در سراسر جهان در آن سال بود. در سال ۲۰۱۱ این کارخانه ۷۰ میلیون گوشی تولید کرده بود، در حالیکه دیگر کارخانه سامسونگ در تیانجین ۵۶ میلیون گوشی ساخته بود. کارخانه تیانجین سال گذشته و پیش از هویژو تعطیل شد.

البته این بدان معنی نیست که سامسونگ قصد خروج از بازار چین را کرده باشد. این شرکت همچنان به فروش محصولات خود در کشور چین ادامه خواهد داد. با این حال، وجود رقیبان قدرتمندی از سرزمین چین که سهم سامسونگ در این بازار را به‌شدت کاهش داده‌اند به غول کره‌ای از نظر اقتصادی این توان را نمی‌دهد که گوشی‌های خود را در این کشور تولید کند.

سهم سامسونگ در بازار چین به ۱ درصد کاهش پیدا کرده و دلیل این موضوع اینست که کاربران چینی برای خرید محصولات اقتصادی از برندهای محلی استفاده می‌کنند و در صورتیکه قصد خرید یک گوشی پرچمدار را هم داشته باشند انتخاب آنها یا هوآوی است و یا اپل. این اطلاعات توسط پارک سونگ-سوون، یکی از تحلیلگران Investment & Securities منتشر شده است.

سامسونگ

سامسونگ

قرار است که تجهیزات تولید از کارخانه هویژو به کارخانه‌های دیگر سامسونگ در نقاط دیگر جهان منتقل شود. غول کره‌ای فناوری جهان در حال توسعه ظرفیت تولیدات خود در کشورهایی مانند هند و ویتنام است و این تصمیم با توجه به هزینه پایین‌تر ساخت در آن نقاط گرفته شده است.

سامسونگ امیدوار به فروش گوشی‌های ODM

احتمالا سامسونگ شرکت Wintech را به عنوان ODM خود انتخاب کند

البته با وجود تمامی این تفاسیر ممکن است که میزان فروش سامسونگ در چین به واسطه دستگاه‌های ODM در آینده افزایش پیدا کند. گلکسی A6s اولین گوشی ODM سامسونگ بود و پس از آن گلکسی A10s معرفی شد. گوشی‌های ODM به محصولاتی گفته می‌شود که توسط کارخانه‌ای به غیر از سامسونگ (یا هر شرکت دیگری) اما تحت لایسنس آن تولید می‌شوند. به عنوان مثال A10s توسط کارخانه چینی Jianxing Yongrui Electron Technology تولید شده است. پیش از این سامسونگ اعلام کرده بود که قصد دارد 40 میلیون گوشی ODM به‌4روش برساند.

سامسونگ تنها برند معروفی نیست که دست به تعطیلی کارخانه‌های خود در چین زده است. پیش از این، در اوایل سال جاری نیز سونی کارخانه تولید گوشی هوشمند خود در پکن را تعطیل کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید تولید به صورت ODM کیفیت را در همان سطح قبلی نگاه می دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

سامسونگ به هیچ عنوان نمیتونه رقابت کنه با برند های چینی در پایین رده و میان رده و بالا رده و حتی پرچمدار .فقط هم بخاطر قیمت گذاری بسیار رقابتی کمپانی های چینی هست .

V800B

به هیچ وجه!؟!؟!

✔ TVKade

بله سهم سامسونگ از بازار چین کمتر از 1 درصده.
بازار چین کاملا رقابتیه و سامسونگ در برابر رقبا هیچ شانسی نداره.

نیما عرفانی

پیشنهاد میکنم این قسمت از متن رو ۳ بار مطالعه بفرمایید
“سهم سامسونگ در بازار چین به ۱ درصد کاهش پیدا کرده و دلیل این موضوع اینست که کاربران چینی برای خرید محصولات اقتصادی از برندهای محلی استفاده می‌کنند و در صورتیکه قصد خرید یک گوشی پرچمدار را هم داشته باشند انتخاب آنها یا هوآوی است و یا اپل. این اطلاعات توسط پارک سونگ-سوون، یکی از تحلیلگران Investment & Securities منتشر شده است”

Dr.Nazer

آره بابا؛ سامسونگ کیه اصن؟ فقط اوپو و ویوو و ریلمی و زد‌تی‌ای و باقی برادران… :-/

Mani

کارخونه هاشو چیکار میکنه؟میفروشه؟

aliasad

میخوای بخری؟

Mani

آره داداش منو دست کم گرفتی

مسئول تبلیغات و تعلیم ترول هاش هم میدم به چالتون

علی شیخ زاده

هند مکان بعدی برای چینی هاست و کم کم این بازار هم از چنگ سامسونگ در میارن

_V_

احیانا میخواستن تو کشور خودشونم نفروشن نکنه؟🤔

dele_tanha

دوستان عزیز بسته شدن سرور دانلود سایتهای فیلم رو به همه تسلیت میگم.

Amir galaxy

این قدیمیه از بدبختی های جدید بگو

Milad7

رقابت در چین خیلی سخته !

Amir galaxy

طبیعتاً با این رقیب ها فروش توی چین خیلی سخته…

Milad7

🙂

MohammadFarhaadi

رقابت توی چین سخته به خصوص که چینیا به مردم خودشون با تخفیف بینظیری گوشی یا دیوایس داخلی رو میدن!برعکس اینجا و تولیدات داخلی خودمون!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)