حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پایان پشتیبانی واتس‌اپ از اندروید ۲.۳.۷ و iOS 7

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | پیام رسان

واتس‌اپ به مرور پشتیبانی خود از سیستم عامل های قدیمی یا کم کاربر را متوقف می کند. امروز خبر می رسد که واتس‌اپ تصمیم گرفته که برای همیشه پشتیبانی از برخی از گوشی های اندروید و iOS را متوقف کند، چون برنامه ای برای ارائه نسخه های مخصوص این گوشی ها ندارند. در حقیقت به زودی شاهد پایان پشتیبانی واتس‌اپ از اندروید ۲.۳.۷ و iOS 7 خواهیم بود. با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

پایان پشتیبانی واتس‌اپ از اندروید ۲.۳.۷ و iOS 7

کلاهبرداری واتس اپ

این موضوع نسخه های قدیمی این دو سیستم عامل را شامل می شود، که پس از این نمی توانند اکانت جدیدی بسازند ویا اکانت های موجود فعلی خودشان را بررسی کنند.

در صفحه سوالات سایت واتس اپ، گوشی ها و سیستم عامل هایی که از پایان سال ۹۸ دیگر پشتیبانی نخواهند شد مشخص شده اند. بعد از این تاریخ واتس اپ روی این گوشی ها کار نخواهد کرد. طبق چیزی که در صفحه سوالات متداول این پیام رسان آمده؛ همه گوشی های اندرویدی که با نسخه Android 2.3.7 کار می کنند و همچنین گوشی های آیفونی که با سیستم عامل iOS 7 اجرا می شوند از پایان سال ۹۸ توسط واتس‌اپ پشتیبانی نخواهند شد.

این شرکت همچنین به این نکته اشاره کرده که؛ واتس اپ از ماه جولای 2019 در استور مایکروسافت در دسترس نخواهد بود، لذا کاربران ویندوزفون بعد از 31 دسامبر 2019 نمی توانند از این پیام رسان استفاده کنند.

اما این تصمیم هیچ تاثیر بر غیر گوشی های قدیمی نخواهد داشت یعنی کاربرانی که از گوشی های جدید با نسخه های اندروید و ios جدید استفاده می کنند هیچ مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد. طبق توییت سایت WABetainfo ، واتساپ همچنین با نسخه iOS 8 یا قدیمی تر کار نخواهد کرد. ارسال عکس در واتساپ

اما با این وجود هنوز کاربران iOS 8 می توانند از واتس‌اپ استفاده کنند منتهی در صورت نصب مجدد نمی توانند اکانت را تایید کنند، چون پشتیبانی از ios 8 از ماه فوریه 2020 به طور کلی برداشته خواهد شد.

واتس اپ

واتس اپ

واتساپ از کاربران خواسته از گوشی هایی با سیستم عامل (2.5.1+) ، از جمله JioPhone و JioPhone 2 استفاده کنند. اشاره به این نکته نیز جالبه که واتساپ با شرکت Reliance Jio در سال گذشته روی پشتیبانی پیام رسان واتس اپ در گوشی های JioPhone و JioPhone 2 نیز همکاری داشتند.

این پیام رسان هر از گاهی با قابلیت های جدیدی همراه است و در حقیقت خصوصیاتی به آن اضافه می شود که مستلزم داشتن گوشی های قوی با سیستم عامل های اندروید و ios جدید است، مانند ویژگی پخش ویدیو مستقیما داخل پنجره چت، و تایید هویت از طریق اثر انگشت. دانلود ورژن جدید واتساپ

در آینده وقتی قابلیت های جدیدتری به واتساپ اضافه شود گوشی های قدیمی تر نمی توانند آنها را اجرا کنند و به نوعی ساپورت کنند. بنابراین در کل اگر از نسخه های قدیمی سیستم عامل ها استفاده می کنید ولی می توانید ارتقا دهید حتما این کار را انجام دهید.

نظر شما چیست؟ شما از کاربران سیستم عامل های مذکور هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

اندروید 2.3 ؟ مگه هنوزم کسی از این دستگاه ها استفاده میکنه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)