حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی امنیتی ضبط صدای محیط به اوبر (Uber) می آید

نوشته

4 سال قبل | 11 دیدگاه | امنیت

اوبر (Uber) یک تاکسی اینترنتی است و به رهبری دارا خسروشاهی پس از مواجه شدن با موجی از اخبار بد در مورد حوادثی که برخی از رانندگان این سرویس تاکسی آنلاین برای کاربران به وجود آورده بودند، ویژگی جدیدی را در برنامه خود تعبیه کرده که کاربر به راحتی می‌تواند در صورت احساس خطر صدای محیط را ضبط کند تا اقدامات لازم از طرف Uber به سرعت انجام گیرد. ویژگی امنیتی ضبط صدای محیط به اوبر (Uber) می آید و ما در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

ویژگی امنیتی اوبر

ویژگی امنیتی اوبر

ویژگی امنیتی اوبر

شرکت Uber اخیرا به دلیل نقص و قصور در فراهم کردن ایمنی مسافران، خصوصا در مورد موضوع شکایات تجاوز جنسی از سوی رانندگان با انتقادهای قابل توجهی روبرو شده است. به تازگی گزارش شد که این شرکت به کارکنان خود گفته است که گزارش‌های مربوط به حمله و تجاوز را به پلیس فاش نکنند و همین خبر موجی از انتقادات را به سمت Uber روانه کرد.

اکنون این شرکت تلاش می‌کند تا با فراهم کردن ویژگی آزمایشی امکان ضبط صدا توسط مسافر از تلفن هوشمند خود در صورت احساس خطر و ناامنی در طول سفر، آن را مستقیما به Uber بفرستد.

اضافه شدن این ویژگی ضبط صدا به برنامه اوبر توسط “جین مانچون وونگ” محققی که مهندسی معکوس را برای یافتن ویژگی‌های جدید برنامه‌های مختلف انجام می‌دهد و سابقه کشف‌های دقیقی را در کارنامه دارد، فاش شده است. او این یافته را در توییتر خود اعلام کرد، اما می‌گوید که این ویژگی جدید را آزمایش نکرده است، زیرا وقتی آن را یافته در حال انجام یک سفر با اوبر بوده است.

اوبر قبلا هم تلاش‌هایی را برای انجام اقدامات ایمنی مانند ویژگی “RideCheck” در شرایط اضطراری و درخواست کمک، داشته است. به نظر می‌رسد این ویژگی جدید تلاش تازه اوبر در امتداد همین مسیر است تا ابزارهای ایمنی بیشتری را در برنامه خود قرار دهد.

شرکت تاکسی آنلاین چینی موسوم به “دیدی” (Didi) نیز در پی اعلام خبر تجاوز و قتل دو مسافر زن، ویژگی ضبط صدا را به برنامه خود اضافه کرده است.

بنابراین می‌توان از این ویژگی به عنوان یک امکان خوب برای آگاه کردن شرکت و پلیس در مواقع اضطرار یاد کرد، جایی که مسافر احساس خطر می‌کند و کار بیش از حد با گوشی توجه فرد مهاجم را جلب می‌کند یا اصلا امکان انجام این کار ندارد ولی به راحتی با ارسال صدای محیط و مکالمات خود و راننده می‌تواند از مهلکه نجات پیدا کند.

فکر می کنید این قابلیت امنیتی می تواند مفید باشد؟ احساس کمبود آن را در تاکسی های اینترنتی ایران دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

دوستان عزیز و گرامی شبتون بخیر
عزیزان چالتون لطفا چهت حمايت شرکت کنید
دو ترول رو انتخاب کردم به نام های
m.b معروف به مصطفی بَغال
دکتر ناظر معروف به اسکول حامل
این دو عزیز رو اگر از لقب اسکول حامل خوشتون اومده منفی بدید و اگر از لقب مصطفی بَغال خوشتون اومده مثبت
سپاس،مخلص شما چالتون

Dr.Nazer

خودت کجایی پسر گلم؟😂 بیا بریم خونمون یه S10 دارم پرواز میکنه توهن با نوت ۹ هدیه و نوت ۸ خریداری شده‌ت بیا باهم مسابقه بدیم😂

Dr.Nazer

لااقل بذار ربع ساعت بگذره بعد شروع کن منفی زدن انقد تابلو نباش

chalton

سایت چه خلوت شده این نظرسنجی رو گذاشتم🤣👏👏👏👏👏👏💪💪💪

chalton

مصطفی نگاه دکتر ناظر لا.شی داره همینطوری مثبت میده تا تو برنده بشی،رفیقاتو تو شرایط سخت بشناس.

chalton

به به مصطفی بَغال هن دست به کار شد منفی های اسکول حامل رسید به مصطفی 👏🤣
چند تا هز عزیزان هوآوی و شیائومی تو تل.گرام گردهمایی گذاشتن درباره چالتون😂😂😂😂 که چه جوری بندازمش از سایت بیرون تلاشتون رو بکنید.

Dr.Nazer

بابا بدبخت دیگه وقتی خودت داری مثبت منفی میدی ننداز گردن بقیه زیادی تابلو میشه؛ لااقل یکم از اون مغزت کار بکش ترول جان😂

Amin B3DA

ن تو ایران اجرایی شدنش خوب نیست. چون دیگه راننده ها تو منزل و… هم امنیت ندارند. #اینجا_ایرانه

chalton

یکی هز دوستان در تل.گ.رام از من پرسیده متن پیام
( دهنت سرویس چالتون مینی ترولک دیگه چه😂)
مینی ترولک ها:به موجودی که نصف ترول هست نصف انسان و موقع کامل شدن ماه تبديل میشن به ترول و بعد از مدتی اگر نتونن خودشون رو نجات بدن تبدیل میشن به ترول کامل یا ابر ترول مثل m.b،هنوز درمان قطعی برای مینی ترولک ها پیدا نشده و فقط میتونن خودشون رو کنترل کنن در بعضی از مواقع.

Genesis

من موافقم با این کار اوبر
حالا یه سری بیان بگن جاسوسیه و اینجور چیزا کلا چرت به نظر من

Milad7

استفاده ندارم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)