حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بهترین پیام رسان سال ۲۰۱۹

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

وقتی که به یک برنامه پیام‌رسان فکر می‌کنید، اولین اسمی که قبل از هرنام دیگری به ذهن اکثر افراد می‌آید واتساپ است. این موضوع قابل درک است زیرا واتساپ اولین پیام‌رسانی است که توانسته به طور گسترده در سراسر جهان مورد قبول واقع شده و محبوبیت بسیاری در بین سنین مختلف کسب کند. با وجود نگرانی‌هایی که در خصوص رعایت حریم خصوصی در ارتباط با سرویس‌هایی که مالک آنها فیسبوک است وجود دارد اما محبوبیت این پیام‌رسان روز به روز با هر بروزرسانی و قابلیت جدید در حال افزایش است. امروزه گزینه‌های بهتری مانند تلگرام نیز وجود دارد که شاید بهترین گزینه نیز باشد؛ اما چه چیزی آن را منحصر‌به‌فرد می‌کند؟ در خصوص این سوال، شما را با برخی از ویژگی‌های تلگرام آشنا می‌کنیم.

 

  1. امکان ویرایش پیام‌ها

احتمالا برای شما هم اشتباهات تایپی زیادی پیش آمده و گاهی بعضی از آنها ممکن است باعث خجالت شما شود؛ اما این خوب نیست که بتوانید قبل از اینکه کسی آن را ببینید، پیام ارسالی خود را اصلاح کنید؟ این ویژگی مخصوص زمانی است که شما از روی ناراحتی و عصبانیت، متنی را برای شخصی ارسال می‌کنید و بعد از چند دقیقه از ارسال آن پشیمان می‌شوید. شما به راحتی می‌توانید پیام‌های ارسالی خود در تلگرام را ویرایش کنید و دیگر نگران اشتباهات تایپی خود نباشید. شخصی که پیام ویرایش شده شما را مشاهده می‌کند متوجه این موضوع و ویرایش پیام می‌شود ولی هیچ راهی برای یافتن متن اولیه وجود ندارد.

بهترین پیام رسان سال 2019

بهترین پیام رسان سال 2019

  1. نسخه‌های غیررسمی

عواملی مانند محبوبیت و متن باز بودن تلگرام باعث شده تا توسعه دهندگان بسیاری از سراسر جهان اقدام به ساخت نسخه‌های غیررسمی و پیشرفته‌تری نسبت به نسخه اصلی تلگرام بزنند. این نسخه‌ها از API تلگرام برای اتصال به سرورهای این پیام‌رسان استفاده می‌کنند و توانسته‌اند به واسطه امکانات مختلفی که به کاربرانشان ارائه می‌کنند به محبوبیت بسیاری نیز دست پیدا کنند. در کشورمان ایران هم شاهد نسخه‌های غیررسمی بسیاری هستیم که اتفاقا طرفداران بسیاری نیز دارند؛ نسخه‌هایی مانند تلگرام طلایی و هاتگرام که هنوز هم نامشان بر سر زبان‌هاست. با اینکه نسخه‌های غیررسمی طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارند اما مخالفان آن هم کم نیستند.

  1. گفتگوی سری

امروزه موبایل‌ها تبدیل به کانون اطلاعات خصوصی یک فرد شده‌اند و شاید در دسترس‌ترین این اطلاعات، تاریخچه گفتگوهای شما باشد. تلگرام با استفاده از گفتگوی سری خود به مبارزه با این موضوع میپردازد و باعث حفظ حریم خصوصی شما می‌شود. هرشخص ممکن است بنا به دلایلی قصد گفتگوی مخفیانه و بدون هیچ اثری با شخص دیگری را داشته باشد؛ به طور مثال شاید شما در حال برنامه ریزی یک مهمانی غافل‌گیرانه برای یکی از اعضای خانواده خود باشید و نمی‌خواهید به طور اتفاقی با خواندن یک پیام از این موضوع باخبر شود. گفتگوی سری از رمزگذاری End To End استفاده می‌کنند و قابلیت‌های بسیاری را در اختیار شما میگذارد که در مجموع امنیت گفتگوهای شما را به میزان بسیار زیادی افزایش می‌دهد.

  1. ارسال فایل‌های حجیم

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام ارسال یک فایل یا ویدئو برای یک شخص یا گروهی در واتساپ با پیامی مبنی بر حجم فایل ارسالی بسیار زیاد است روبه‌رو شده‌ باشید؛ این مشکل به دلیل محدودیتی است که واتساپ برای حجم فایل‎‌های ارسالی در نظر گرفته است. اما در تلگرام، شما می‌توانید به راحتی فایل‌هایی با حجم نهایت 1.5 گیگابایت را برای دیگران ارسال کنید.

  1. تعداد اعضا گروه

در ابتدا ظرفیت گروه‌ها در واتساپ صد نفر بود اما در سال 2016 ظرفیت گروه‌ها به 256نفر افزایش پیدا کرد که این امر باعث خوشحالی کاربران این پیام‌رسان شد. در طرف مقابل، ظرفیت اعضا یک گروه عادی تلگرام دویست نفر است اما شما می‌توانید با تبدیل گروه خود به سوپرگروه، ظرفیت آن را به 100هزار نفر برسانید و به امکانات بیشتری نیز دست یابید.

  1. آخرین بازدید

متاسفانه واتساپ راهی برای شخصی سازی افرادی که اطلاعات مربوط به بازدید شما را مشاهده می‌کنند ارائه نمی‌دهد و شما را به سه حالت مخاطبین، همه و هیچکس محدود کرده است. اما تلگرام رویکرد منعطف‌تری را به شما ارائه می‌کند؛ شما میتوانید علاوه بر حالت‌هایی که واتساپ در اختیارتان میگذارد، برای یک یا چندین فرد نیز استثنا قائل شوید.

ویژگی‌های بسیار دیگری نیز وجود دارد که ممکن است شما را به دانلود تلگرام ترغیب کند اما در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید از کدام پیام‌رسان استفاده کنید؛ ممکن است انتخاب شما واتساپ باشد یا پیام‌رسانی دیگر. از حق نگذریم امکاناتی که نسخه‌های غیررسمی تلگرام به کاربرانشان ارائه می‌کنند وسوسه انگیز است و ممکن است ما را به تایپ دانلود موبوگرام در گوگل برساند. نظر خود را در این باره با ما و کاربران سایت مینی روید به اشتراک بگذارید.

 

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

تلگرام بهترینه 😍👏👑

Milad7

فقط تلگرام

Milad7

فقط ت ل گ ر ا م

Milad7

فقط ت ل گ ر ا م 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)