حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست سرعت آیفون ۱۱ پرو مکس با گلکسی نوت ۱۰ پلاس

بسیار خوب رفقا، بیاید در پاییز ۹۸ به سنت قدیمی به تماشای یکی از مورد علاقه‌ترین مقایسه های دنیای موبایلی بنشینیم. جدیدترین پرچمدارهای اپل و سامسونگ در کنار هم قرار گرفته اند تا ببینیم در مجموع کدام یک می تواند سرعت بیشتری داشته باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا تست سرعت آیفون ۱۱ پرو مکس با گلکسی نوت ۱۰ پلاس را مرور کنیم.

تست سرعت آیفون ۱۱ پرو مکس با گلکسی نوت ۱۰ پلاس

تست سرعت آیفون ۱۱ پرو مکس با گلکسی نوت ۱۰ پلاس

تست سرعت آیفون ۱۱ پرو مکس با گلکسی نوت ۱۰ پلاس

این دو گران‌ترین و جذاب ترین پرچمدارهای دو پلتفرم محبوب اندروید و iOS هستند. دستگاه هایی که رقابت طولانی با هم دارند و هر کدام تلاش می کنند تا یکتا بودن را حفظ کنند. هر دو از جدیدترین سخت افزار بهره می برند و اگر یکی از آن ها را بخرید تا مدت ها یکی از بهترین های بازارند و شما را راضی نگاه خواهند داشت.

گلکسی نوت ۱۰ پلاس حاضر در این تست چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ را دارد و آیفون ۱۱ پرو مکس چیپست اپل A13 بایونیک که یکی از سریع ترین چیپست های بازار موبایل است.

در ادامه با هم تست سرعت آیفون ۱۱ پرو مکس با گلکسی نوت ۱۰ پلاس را به تماشا می نشینیم:

همانطور که می بینید، آیفون ۱۱ پرو مکس با حافظه برابر بیش از ۱۰٪ گران تر از گلکسی نوت ۱۰ پلاس ارایه می شود. این دستگاه اما تنها ۴ گیگابایت حافظه رم دارد و این در مقابل ۱۲ گیگابایت حافظه رم گلکسی نوت ۱۰ پلاس حاضر در این تست سرعت واقعا عددی نیست مگر iOS 13.1 بتواند به داد نماینده اپل برسد!

گلکسی نوت ۱۰ پلاس هر چند در دور اول تا ۱۰ ثانیه عقب افتاد و بیشترین دلیل را می توان در رندر و البته لود فایل های سنگین دانست اما در دور دوم نشان داد که می تواند این فاصله را جبران کرده و حتی از آیفون ۱۱ پرو مکس پیش افتد.

در نهایت گلکسی نوت ۱۰ پلاس است که پیروز میدان بوده و به لطف مدیریت رم بهتر، توانست پیروز میدان باشد.

اشتراک در
اطلاع از
87 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Genesis

هعی ولی چه فایده که گلکسی فولد میشکنه و نوت ۷ منفجر میشد😂😂

m.b

اللن افتخار میکنید که با 12 گیگ رم حال 4 گیگ رم رو میگیرید؟
جدا؟
تا این حد؟!

m.b

*الان

amir_galaxy

مگه کسی اپلو مجبور کرده رم ۴ بذاره؟چرا بیشتر نمیذاره که اینجوری ضایع نشه؟ما بهترین گوشی سامسونگو و با بهترین گوشی اپل مقایسه کردیم و مثل همیشه برتری با فناوری روز سامسونگ بود

m.b

آره اینو قبول دارم که 4 گذاشتن اصلاً یک توهینه…
اما اینکه گوشی با رم 4 رو شکست داده و ذوق میکنید عجیبه برام…
جالبه که بعدا که تست مقایسه وانپلاس با سامسونگ میاد خیلی از همینایی که الان ذوق کردن میان میگن چند دهم ثانیه اختلاف که این حرفارو نداره و مهم اینا نیست…
چقدر عجیب… 🤔

Genesis

ما به این افتخار میکنیم که با قیمت کمتر گوشی سریع تر میشه گرفت😉

m.b

بله اینو دقیقاً زدید به هدف…
با قیمت کمتر میشه وانپلاس 7 پرو خرید که خیلی سریعتره… 👌
آفرین خوشم اومد از حقیقتی که گفتی…

Genesis

شماها کلا صفر و صد نگاه میکنی
وان‌ پلاس کدوم اشغالیه اخه
از یه برند اصیل و با کیفیت داری گوشی میگیریا
چی میزنی؟😂

chalton

باز هم دو رقیب سُنَتی در مقابل هم قرار گرفتن.
باز هم پیروز برای سری نوت رقم خورد و افتخارش موند برای ما کاربران،واقعا نوت 10 پلاس یه گوشی همه چی تمومه،آیفون ۱۱ پرو مکس هم خوب بود ولی خوب دیگه در مقابل بهترین گوشی حال حاضر نوت 10 پلاس قرار داشت و رقابت رو به نوت 10 واگذار کرد👏

محمود احمدی نژاد

چالتون سامسونگت ر.ید که…
زنگ بزن مدیرعامل ک.سخلش ببین چرا پنج دقیقه از آیفون بنجل افتاد عقب؟
میکس آلفا با پردازنده اختضاضی شیاومی نوت ۱۰ پلاس و نابود میکنه…

mosayebso

اون ریدن رو ک میگی خانوادت با بدنیا اوردن تو کردن
فک کنم سامسونگ و مدیرعاملش جوری درت گذاشتن ک ۲۴ ساعت شبانه روز اینجا پلاسی و گوه خوری سامسونگ میکنی

Amir galaxy

برادر فیک چالتونه چی میگی😂

UnderTaker

این مصطفی نیست. این اکانتِ فیکه.
لااقل قبلش یخرده دقت کن ، وضعیت اکانت رو نگاه کن.

chalton

@مصطفی بَغال
خیلی اسکولی مصطفی انقدر امروز خرابت کردم که بدبخت خا…. نداری با اکانت اصلیت بیای،فیک خودتو درست کردی میای اینجا ک.سخل بازی در میاری.

Note_kayhan

با اینکه حدودا ده روز دیگه نوت4م با نوت ده پلاس عوض میشه و عاشق نوتم ولی افتخار برنده شدن تست و رقابت گوشی ها خود شرکته که سود میکنه مهم اینه شما بتونی از قدرت و کاربری گوشی لذت ببری..آیفن 11هم محشره ولی نوت باز بودن فرق داره

Dr.Nazer

نوت ۴ معرفی میشه؟😐

Dr.Nazer

او ببخشید اشتباه خوندم😐😂 مبارکه :-/

Note_kayhan

😐😐😐خوبه کامنت بعدی گفتی خوندی

Amir7090

مبارک باشه ⁦❤️⁩⁦❤️⁩⁦❤️⁩

amir_galaxy

ماشالااااا نوووووت
ماشالااااا سامسونگ
مقایسه های دوربینم دیدم واقعا دوربین نوت ۱۰ بهتر از آیفون ۱۱ پرو هست

online_wireless

به نظرم باید مقایسه و تست مدل اگزینوس رو میزاشتین نه اسنپ رو چون متاسفانه برای خاورمیانه که چیپست اسنپ ارایه نمیشه.
کلا اسنپ خیلی بهتر از اگزینوسه خصوصا تو بخشش جی پی یو

همونطور که دیدین آیفون با رم ۴ حدود ۵ دقیقه از نوت ۱۰ پلاس سریع تر بود… متاسفم برای سامسونگ…

_V_

ایفون سریعتر بود؟

۵ دقیقه؟!
تاسف برای سامسونگ؟

m.b

جواب اکانت فیک چالتونم میدی؟ 😂

_V_

اه فکر کردم شمایید😐

محمود احمدی نژاد

اگه چشمای کورتو باز میکردی میدیدی که آیفون پنج دقیقه از نوت سریعتر بود…
وقتی کوری دیگه تقصیر من نیست…

_V_

ماشالا جان پسرم نیاز ب انقدر تلاش بیهوده نیست

mosayebso

اخه یه چینی فن چطور خودشو به سامسونگ و اپل میچسبونه؟
برو همون شیاومیتو بگیر دستت
اوبی اسکولللللللل

The Destroyer

بعد ها که اسم شیائومی رو در لیست بهترین شرکت‌های دنیا میبینی (هرچند الان هم هست اما رتبه‌ش اونقد بالا نیست) امیدوارم یادت باشه که الان چی در موردش گفتی. سیاست‌های بسیار جالبی داره. اکوسیستم می (که به همین دلیل به اپل چین معروفه) و در عین حال حمایت از استارتاپ‌ها و به نوعی رشد دادن اون‌ها در همین اکوسیستم (عینا کاری که گوگل میکنه)

chalton

The Destroyer
اون موقع که اسم شیائومی در لیست بهترین شرکت‌های دنیا باشه ما زنده نیستیم هممون زیر خاکیم،پس بعدا رو ول کن حال رو بچسب که 11 ساله سامسونگ رتبه یک دنیای موبایل رو برای خودش کرده.

m.b

چاقال شیائومی جوانترین شرکت در لیست گلوبال 500 که بزرگترین شرکت های جهان توش وجود دارن هستش و یعنی زودتر از همه و فقط تو 9 سال وارد این لیست شده(قبلش تو کار تولید گوشی نبود و کار نرم‌افزاری میکرد)
پس با این سرعت رشد و رشد منفی‌ای که اپل داره ثبت میکنه، کمتر از یکسال دیگه فروشش از اپل هم جلو میزنه… (الان با 2 میلیون اختلاف در فروش تقریباً رسیده بهش)
لااقل روز مرگتو یکم دیرتر میذاشتی… 😂👌

The Destroyer

شیائومی جوان ترین شرکت در لیست ۵۰۰ شرکت اول دنیاست که یه رکورد حساب میشه.

chalton

@مصطفی بَغال
خر موقع اومد اول اون موقع بیا با حرف میزنیم،الانم بیا یه سا.ک ریز مجلسی بزن تا فردا اول هفته خوبی رو آغاز کنیم.

The Destroyer

میاد نگرانش نباش. اون موقع از قیافه خودت یه عکس بفرست. جالب میشه

moh3n

میبینم که چالتون و یه عده دیگه از طرفدارای سامسونگ از غار اومدن بیرون بعد از نتایج دیسپلی میت و نتایج باتری . احتمالا بعد از بررسی دوربین دوباره میرن توی غار .
من نمیدونم چه اهمیتی داره اینقدر خودتون رو کوچیک کنید واسه اینکه subway surfer و توییتر و چندتا برنامه 1 ثانیه زودتر لود بشن؟ اگر بنا به تست باشه همون سرعت تبدیل 4k به 1080 توی adobe premier یا ادیت عکسها توی فوتوشاپ کل خاندان سامسونگ رو با باد میده . میذاشتین به قول خودتون حداقل 3 ماه بگذره . برنامه ها آپدیتشون رو برای ios 13 بهینه کنن بعدا از غار میزدین بیرون .براتون عجیب نیست که توی بعضی تست ها آیفون 11 پرو مکس حتی از تن اس مکس هم دیرتر لود میکرد برنامه هارو . آهان یادم نبود چشاتون رو به این قضایا میبندین . بهرحال برای ما طرفدارای اپل این چیزا مهم نیست چون میدونیم دنبال چی هستیم . شما که توی دوربین و باتری و صفحه نمایش گند زدین حداقل اینجا یکم شاد بشید

_V_

لول

اره دیدیم ی باتری زیاد کرد رسما آجر تحویلتون داد!

بهترین پنل؟ والا تا جایی ک ما میدونیم پنل ایفون ۱۱ رو برای کاهش هزینه جز سامسونگ ب چنتا تامین کننده ارزونترم داده بود😂دیسپلی میتو میگی ک هر گوشی از سام و اپل و گوگل میاد بهش ای پلاس میده؟ 🤔

moh3n

اگر آیفون 11 آجره نون 10 پلاس که شبیه یه ساختمون کامله عزیزم . بله بهترین پنل رو داره این رو نه تنها دیسپلی میت میگه بلکه تمامی سایت های معتبر که بررسی کردن گفتن . حالا که دو ساله کیفیت صفحه نمایشاتون پایین تر از اپله دیسپلی بد شده آره ؟ چون به چند تا تامین کننده داده یعنی بی کیفیته ؟ چرا یه چیزی میگی که خودتم ازش خندت بگیره آخه . پس لابد شما هم 2تا پردازنده استفاده می کنید همین دلیل رو داره . چند سال پیش هم 2 تا ماژول دوربین استفاده میکردین به همین خاطر بود . تعصب هم حدی داره

_V_

چ ربطی داشت! توی کشور چین و امریکا ب دلایلی ک نمیدونم اسنپ میذاره!

چ ربطی ب تامین کننده پنلاش داشت؟

اره دوساله زیر ایفونیم؟فاک دیس لایف! من میگم دیسپلی میت هر صفحه ای از سام و اپل و گوگل بررسی میکنه میزنه A+ 😂 چی زدی عزیزم؟

نوت ساختمونه؟
اصن فهمیدی چرا گفتم آجر؟

نوت ۱۰ پلاس
۶.۸ اینچ

ایفون ۱۱ پرو مکس
۶.۵ اینچ

نوت۱۰ پلاس
۷.۹ میلی متر ضخامت

آیفون ۱۱ پرو مکس
۸.۱ میلی متر ضخامت😂

نوت۱۰ پلاس
۱۹۶ گرم

ایفون ۱۱ پرو مکس
۲۲۶ گرم😂

حالا باتری نوت
۴۳۰۰ میلی آمپر

آیفون
۴۰۰۰

باز لااقل سامسونگ از پشت و جلو خمیدس باز بهترم میشده خوش دستیش

بیخود نیست گفتم آیفون آجره که!😂

moh3n

اگر آیفون 11 آجره نوت 10 پلاس که شبیه یه ساختمون کامله عزیزم . بله بهترین پنل رو داره این رو نه تنها دیسپلی میت میگه بلکه تمامی سایت های معتبر که بررسی کردن گفتن . حالا که دو ساله کیفیت صفحه نمایشاتون پایین تر از اپله دیسپلی بد شده آره ؟ چون به چند تا تامین کننده داده یعنی بی کیفیته ؟ چرا یه چیزی میگی که خودتم ازش خندت بگیره آخه . پس لابد شما هم 2تا پردازنده استفاده می کنید همین دلیل رو داره . چند سال پیش هم 2 تا ماژول دوربین استفاده میکردین به همین خاطر بود . تعصب هم حدی داره

chalton

دوست عزیز اپل از وقتی از پنل های سامسونگ استفاده کرد اومد جزو بهترین ها،و وقتی از سامسونگ استفاده کرد بهترین سایت تست صفحه نمایش بررسیش کرد،دیسپلی میت گفته نوت 10 و آیفون 11 با هم بهترین هستن،نگران نباش مثل همیشه اس 11 میاد ولی این بار با اختلاف بهترین میشه،بزار واسه کاهش هزینه ها ایفون صفحه‌نمایش‌ هاشو هز BOE بگیره اون موقع میره کنار و کیفیت معمولی رو به مشتریانش بده اون موقع میفهمی واسه این که یکی هز بهترین ها باشی باید با سامسونگ همکاری کنی این قانون دنیای تکنولوژی هست.

محمود احمدی نژاد

#چالتون_سرشو_بخور

Farcry

من نمیفهمم اگر اپل روی آیفون 11 رم 6 میذاشت شماها باید چیکار میکردید؟؟؟ خوبه توی پست های بهترین نمایشگر موبایل و بهترین پردازنده موبایل و شارژدهی عالی آیفون 11 پرو مکس خبری ازتون نیست و توی این پست ها سر و کلتون پیدا میشه. درضمن اپل نمایشگر آیفون 11 پرو رو زیر نظر خودش تولید میکنه ( دقیقا مثل پردازنده ) وگرنه نمایشگر 1200 نیتی تا الان روی هیچ گوشی سامسونگی وجود نداشته.

mosayebso

پشمک
گوشی با رم ۴ و حافظه داخلی ۶۴ میندازه ب شما با قیمت ۱۱۰۰ دلار خخخ

The Destroyer

این رو کاملا قبول دارم که اپل به شدت گرون فروشه و در بسیاری از جاها خصاصتی به خرج میده که آدم مخش سوت میکشه. اما اینو یادمون نره که اپل از همه شرکت‌ها به جزئیات بیشتر اهمیت میده و همچنین تنها شرکتیه که ۵ سال آپدیت نرم‌افزاری دریافت میکنه و به نظرم همین ۲ دلیل کافیه که آدم بقیه رو بی خیال بشه و بره اپل بخره. (البته این سلیقه شخصیه و همچنین در شرایطیه که آدم زورش نیاد این همه پول بده که گوشی ۶۴ گیگ بگیره تازه)

Genesis

فقط ازت خواهش میکنم یه نگاه به ضخامت و وزن ایفون بکن بعد با سامی مقایسش کن و بگو کی اجره😂😂
اپل هنور نتونسته اون حاشیه رو یکم کم کنه حتی😂
دراپ تست هم که با خاک یکسانتون کردیم
باتری هم نگران نباش سامسونگ پاور سیوینگ فوق العاده قدرتمندی داره که با اون حداقل یک ساعت از ایفون بیشتر دوام میاره

Note_kayhan

کامنت متعصبانه ای بود هرچند طرفدارهای متعصب مال سامسونگ اپل یا هر برندی باشن فرق خاصی ندارید…دو گوشی عالی هستن مهم پوله باشه بخریم حالشو ببریم

m.b

https://www.gsmarena.com/watch_the_xiaomi_mi_mix_alpha_official_unboxing-news-39377.php
آنباکسینگ می میکس آلفا جناب عطایی…

The Destroyer

قابش جالب بود

chalton

امروز بنده خدا مصطفی بقال بد قهوه ایش کردم،از ساعت 5 به بعد اکانت فیک خودشو ساخته،یه اکانت فیک دیگه هم ساخته،خدا میدونه تا شب چند تا اکانت دیگه بسازه تا یکیش بلخره سوزششو برطرف کنه،خاک عالم بر سرت احمق با این بچه بازیات.

m.b

احمق تویی که نفهمیدی 2 تا نظر یکی واسه من یکی واسه اون فیک دقیقاً تو یک زمان منتشر شده که امکان پذیر نیست همچین چیزی که من تو کمتر از چند ثانیه سریع خارج شم و برم اونیکی اکانت و تازه جواب طولانی هم و بفرستم و باز همزمان با نظر قبلیم باشه…
یه چند تا خودتی یه چند تا هم ماشی…

محمود احمدی نژاد

مصطفی فیک سعی نکن ادای منو در بیاری… در سکوت و ارامش… دارکوبی لطفا… دندون نزنیا… افرین…

chalton

@مصطفی بَغال
از دو تا مرورگر استفاده میکنی اسکول فکر کردی همه مثل خودت خرن.

Dr.Nazer

چالتون سرش و دوس داری؟

m.b

آره بعدشم میام به خودم فوش میدم…😂
نه همه خر نیستن اما تو همه رو مثل خودت فرض میکنی😉👌
میدونی که چی میگم؟ 😉

chalton

@دکتر حامل
تو با کامران حرف بزن مادر…. خراب
جوتب دگتو رو بدم امتیاز خودم میاد پایین،
پدرتون مصطفی رو قهوه‌ایش کردم بسه واسه همتون.

Dr.Nazer

چالتون جان عزیزم بیا فیک منم بزن اصن؛ بنظرم پیشنهاد خوبیه :-/

chalton

@مصطفی بَغال
به خودت فوش میدی رو خودت میدونی واسه چی این کارو میکنی،وَلی خیلی پَلَشتی فکر نمیکردم انقدر پشمک بچه باشی،حالا یکی پیدا شده ری.ده بهت ناراحتی نداره که

m.b

ترول اول از همه شخصیت و خانواده خودشو قهوه‌ای میکنه نادان…
نه دیگری رو…
اول از همه با این بی‌ادبی ها و کار ها خودت رو به همه شناسوندی…
و بعدشم خانوادتو…

محمود احمدی نژاد

مصطفی فیک؛ خوب حواستو جمع کن…
اکانت من رسیده بود و یه دفعه کلا پاک شد…
حالا بعد از مدت ها دوباره برگشتم…
نمیدونم کدوم ترولی هستی که اکانت خیلی رسیده خودتو به اسم من زدی ولی بدون که پدرتو در میارم…

V800B

طرفدار ایفون هستم
ولی واقعا این مقدار رم کم خیلی تو چشم بود یکم توهینه بیشتر تا چیزی شبیع ادعا
نمیدونم سیاست اپل چی بوده شاید میخواسته تو ایفون های ۲۰۲۰ رم ۶ بزاره
تو سرعت اولیه ک قطعا ایفون خیلی بهتر بود و عینن همه دیدیم
ولی تو مدیرت رم ایفون بخاطر رم کمتر کم اورد
ب نظرم اگر ایفون رم ۶ میزاشت ب راحتی شکست میداد نوت ۱۰ رو
ولی تفاوت رم خیلی بالا بود ۸ گیگ ۳ برابر

ARMTIN

تو این تست چیپست A13 بایونیک به خوبی قدرتش در این ” speed test ” به اثبات رسوند👌
اما 4 گیگ رم برای پرچمدار 2019 واقعا کمه اپل باید « iPhone 11 pro / pro max » حداقل به ۶ گیگ رم مجهز میکرد …😒

نیما عرفانی

سلام به همگی
قابل توجه یه عده
من از دیشب که آخرین بار با واعظ داشتم صحبت میکردم دیگه نتونستم تو سایت بیام یعنی آنلاین بودم ولی خب اقدام به باز کردن مرورگر برای وب گردی نکردم.
امشب که وارد سایت شدم پست های امروز به همراه تمام کامنت هارو دیدم .
چندتا نکته نیاز هست که گفته بشه؛
یاد بگیریم وقتی شخصی داخل سایت حضور نداره پشتش صحبت نکنیم و اگه حرفی هست مستقیم جلوش بیان کنیم نه اینکه از یه جایی به بعد خودمون رو حق بدونیم و بقیه رو ناحق و به محض اینکه پی میبریم ادامه ی بحث به صلاح خودمون نیست در برابر حرف های طرف مقابل سکوت کنیم و اسم این سکوتمون هم بذاریم مصلحت اندیشی… در آخر هم با همین حربه همه رو با یه چشم ببینیم و اشتباهاتی که در صحبت های اون شخص رخ داده رو به باد هوا یا باد معده تشبیه کنیم ولی چشممون رو به روی اشتباهات خودمون ببندیم…
یاد بگیریم اشتباهات فردی رو جلوی دیگران به رخ اون فرد نکشیم چون ثابت شده فضای مجازی
و اینترنت کنتور نمیندازه .
یاد بگیریم برای مطرح کردن خودمون در چنین فضاهایی و در جهت انحراف فکریِ دیگران صرفاً انگشت اتهام رو به سمت دیگران نگیریم که به بقیه بقبولونیم و تحمیل کنیم ما علامه ی دهر هستیم و اکثر عموم دارن اشتباه میکنن.
یاد بگیریم چشم و گوشمون رو به روی اشتباهات خودمون نبندیم.(اینو دو بار گفتم چون تأکید دارم رو این قضیه که موضوع بسیار مهمی هست و بی تفاوت بودن بهش اول از همه به خودمون لطمه میزنه)
یاد بگیریم هرجایی که از خودمون هم اشتباهی سر میزنه، عذرخواهی کردن رو عیب و عار ندونیم و فکر نکنیم اگه در مواقعی از موضع خودمون کوتاه بیایم به معنیِ این نیست که حرفی برای گفتن نداشتیم یا از آبرو و ارزش شخصیتیمون کاهیده شده‌.
این حرف هارو به هیچ عنوان از این جهت نگفتم که جنبه ی نصیحت گونه داشته باشه نه ، آنچه عیان است چه حاجت به بیان است
اما لزوم دیدم که بعضی چیزا جهت یادآوری گفته بشه.
درمورد این جارو جنجال هایی هم که امروز به پا شد و دوستان برای مقایسه ی فرم فکتور میکس آلفا با گلکسی فولد و میت ایکس صورت دادن و در آخر هم برای نتیجه گیری و مشخص شدنِ برتری بیانیه صادر کردن
یه کامنت بلند بالا به همراهِ ذکر تمام جزئیات لازم در نظر دارم که هرموقع تایم خالی داشته باشم بیام و بگم.
فعلاً از حضورتون مرخص میشم

m.b

من از کجا باید میفهمیدم تو آنلاین هستی یا نیستی؟!
حالا که نبودی و شده پشت سر گویی هم عارم نمیاد که عذر خواهی کنم و میگم شرمنده که نبودی ولی حرفم رو زدم…
راجب اینکه گفتی آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است منم موافقم اما یکی این وسط بدون اینکه بگه نظر شخصیشه یا تفکرشه گفته میت 30 پرو بهترین دوربین اولتراواید رو داره و بعد که اشتباه در اومد و گمراه کرده بود دیگران رو، پا نشد بیاد عذرخواهی کنه و بعد دیگران رو خطاب قرار میده که آی ایهاالناس اگر اشتباهی میکنید بعدش عذرخواهی کنید…
بله خوبه که همیشه آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است باشه منتهی برای همه و نه برای همه الا خودمون…
خوبه که به دیگران وقتی میگیم اشتباه که میکنید، عذر خواهی کنید و پبذیرید، برای خودمونم این نسخه رو ببیچیم که بعد گمراه کردن دیگران حاضر باشیم خودمونم بگیم اشتباه کردیم…
خوبه وقتی که دیگری نوشته که خودش سکوت کرده و ما اشتباها فکر کردیم که گفته ما سکوت کردیم و بعدش به دیگران برچسب فهم اشتباه و ناکامل میزنیم، بیایم بگیم که ایندفعه ما اشتباه کردیم که اشتباه متوجه شدیم و بعدش همین برچسب هم تازه زدیم به دیگران!
اینا همه خوبه منتهی برای دیگران نه خودمون👌😉

نیما عرفانی

اول از همه من از محضر همگی عزیزان عذرمیخوام که کامنتم خیلی طولانی شد لذا از این جهت خواهشاً عذر بنده رو پذیرا باشید.
خب
همین کامنتت یکی دیگه از برداشت های اشتباهته در جهت منافع خودت . من تو حرفام چند خط و چند مورد رو بیان کردم اما تو فقط همون یه مورد رو برداشت کردی و بقیه رو نادیده میگیری ، چرا؟ چون طبق معمول هروقت چیزی به صلاحت نیست خودتو میزنی به کوچه علی چپ قبلاً هم چندبار بهت گفته بودم که یکم به خودت بیا. جارو جنجالی که دیروز تو پست های مختلف به وجود اومد اصلی ترین باعث و بانیش خودت بودی . هزار بار تو این سایت گفتم قرار نیست خودمون هم مثل ترول ها رفتار کنیم اما تو مدتی هست که رویکرد متفاوتی پیش گرفتی و داری دقیقاً مثل ترول ها رفتار می‌کنی.
آقا ، عزیز ، دوست گرامی همون روزی که میکس آلفا معرفی شد هم شخص بنده هم سایر دوستان لطف کردن اومدن ازش تعریف و تمجید کردن و همگی هم به جز یه عده که همیشه میخوان در صف اول صحنه حضور داشته باشن و در برابر پذیرش حقایق ممانعت کنن، میدونیم شیائومی با این حرکتش غیر منتظره ظاهر شد و نگاه هارو به میکس آلفا خیره کرد و براش سنگ تموم گذاشت و ما هم همون موقع در پست مربوطه ا‌ومدیم نظرمون رو راجع بیان کردیم و گفتیم دمش گرم با صرفِ فقط ۲ سال تحقیق و توسعه و ۷۰ میلیون دلار هزینه عجب محصولی ساخت اما دیگه قاعده ی منطق و برهان این نیست که تو از همه انتظار داشته باشی فقط بیان این گوشی رو مورد ستایش قرار بدن بدون کوچکترین انتقادی. نه جناب سخت در اشتباهی تعریف و تمجید هم حد و حدودی داره دوست عزیز ، وقتی شما میای هر شبانه روز به صورت ۲۴ ای تو اکثر پست ها حرف از میکس آلفا میزنی دیگه باید به بقیه حق بدی که کم کم ازش زده بشن و ذهنیت متفاوتی هم نسبت به شما پیدا کنن . همیشه باید اعتدال رو رعایت کرد. این مسئله از نظر من برخلاف تصور شماست که میگی استثناء جزوی از قاعده نیست ، اتفاقاً دقیقاً استثناء جزوی از قاعدست چون همه چیز دستِ خودمونه و استثناء رو خودمون به وجود میاریم ، قاعده و قانون هم خودمون به وجود میاریم . هر آدمی موظفِ همیشه انتظار وقوع استثناء هارو داشته باشه که مجبور نشه هردفعه بیاد خودشو توجیه کنه و بگه استثناء جزوی از قاعده نیست.
وقتی تو هیچ کدوم از پست های دیروز کامنت نذاشتم یعنی چی؟ یعنی آنلاین بودم؟؟! تا حالا دیدی آنلاین باشم ولی یه کامنت از من تو این سایت نباشه؟ شما اگه حرفی داشتی می‌تونستی تو همون پست مربوط به امتیاز دگزو میت ۳۰ پرو که اون کامنتت رو ریپلای کردم بحث رو ادامه بدی نه اینکه بیای فرداش تو چندتا پست بعدش تا امیر اومد اسمی از من برد بخوای سفره ی دلت رو اونجا باز کنی.
یه مورد فقط یه مورد نشونم بده که کسی تو سایت نبوده باشه ولی من اومده باشم مثل شما پشتش حرف زده باشم … بسم اللّه اگه بوده نشونم بده …
(اینا همه خوبه منتهی برای دیگران نه خودمون👌😉)
چرا هروقت چیزی به نفعت نیست توپ رو میندازی تو زمین طرف مقابل؟
من همیشه اصول خودمو دارم و همه جوره هم پاش هستم.
از اون مواردی که گفتم اکثراً سعی کردم اول خودم رعایت کنم بعد بیام به دیگران گوش زد کنم . من اگه از اون کامنتت برداشت اشتباه کردم به خاطر لحن و طرز تایپ خودت بود که ابهام به وجود اورد، بازم با این حال در برابر تعداد دفعات زیادی که جنابعالی از حرف های طرف مقابلت برداشت غلط داشتی برداشت اشتباه من مقابلش هیچی حساب نمیشه و اصلاً به چشم نمیاد در واقع مثل قطره ای میمونه در برابر دریا👌. فرق من با تو اینه؛ من اگه در زمینه ای یکبار اشتباه کنم برام عبرت میشه و سعی میکنم دیگه اون اشتباه رو برای بارِ دوم مرتکب نشم اما در خصوص تو وقتی یه اشتباه رو نه تنها برای بارِ دوم بلکه چندین دفعه تکرار می‌کنی اون وقت دیگه اسمش اشتباه نیست و حماقتِ یعنی خودت دیگه تصمیم گرفتی و انتخاب کردی که اون اشتباه رو مجدد تکرار کنی.
من هرموقع تو هر بحثی اشتباه کردم سریع اومدم عذرخواهی کردم و این قضیه ثابت شدست حتی چند مورد بارزش دقیقاً در بحث های خودمون به وجود اومد و برای اینکه تحت هیچ شرایطی راضی نمیشدی کوتاه بیای و زیربار اشتباه خودت نمیرفتی من میومدم عذرخواهی میکردم، یادت که نرفته؟ یا باز میخوای بزنی به علی چپ؟؟😉 اینم اضافه میکنم که هنوز یادم نرفته اون کامنتی که تو پست معرفیِ خانواده ی cc9 شیائومی برات نوشتم و حتی چندبار هم از اون کامنت تو پست های مختلف جلوت یاد کردم ولی مثلاً خواستی وانمود کنی اون کامنت رو ندیدی یا دیدی ولی بی تفاوت از کنارش گذشتی بعد میای به ما میگی بهت برچسب میچسبونیم؟ بعد میای میگی این حرفا خوبه ولی برای دیگران نه برای خودمون؟؟😏 در اصل درستش اینه جناب؛ همه ی اون نکاتی که گفتم خوبه اما برای خودم و دیگران نه برای خودت(خودت مصطفی) حالا متوجه شدی؟؟؟ بعد میای اشتباهاتی که از حرف های من به وجود اومده رو تشبیه می‌کنی به باد هوا و باد معده بعدش تشبیه می‌کنی به رفتارها و حرف های مسئولین کشور خودمون؟؟ خوبه خوبه مصطفی ممنونم ازت که بهم یاد دادی احترام هم حد و حدودی داره و اگه از حد و حدودش فراتر برم دیگه اسمش احترام نیست و خیانت به فهم و شعوره خودمه چرا که احترامِ زیادی بی احترامی میاره و این بهم خیلی وقته ثابت شده اما از دیروز بیشتر بهش پی بردم که احترامِ زیادی باعث میشه طرف هوا برش داره و فکر کنه چه خبرِ .
جنابعالی، هم از اینور بوم میوفتی هم از اونور بوم ؛ این که نشد منطق برادر . همیشه دست پیشو‌ میگیری که پس نیوفتی و همیشه هم عادت داری از کاه کوه بسازی.
هنوزم میگم دوربین اولتراواید میت ۳۰ پرو بهترین نمونه در نوع خودشه. از بین تمام گوشی هایی که دارای لنز اولتراواید هستن یه مورد نام ببر که دارای رزولوشن ۴۰ مگاپیکسلی و دریچه دیافراگم f1.8 باشه… علاوه بر این ابعاد سنسور اولتراوایدش هم بزرگترین نمونه در نوع خودشه که مستقیماً تأثیر مثبت می‌ذاره در ثبت تصاویر بهتر با زاویه دید فوق عریض در “محیط های کم نور” که جزئیات ثبت شده نسبت به رقبا به مراتب واضح تر و دارای نورگیری و تراز سفیدی، دامنه داینامیک، کنتراست و شارپنس بهتری هم هست، در عین حال نویز کمتری هم داره …
تو که اون قسمت حرفمو یادت مونده و اومدی بازگوش کردی اینم بگو که تو حرفام به این نکته هم اشاره کردم ؛ برآیند عملکرد دوربین میت ۳۰ پرو به حدی راضی کننده بوده که اکثر یوتیوبرها ازش به عنوان کمرافون یاد کردن و تو اون لینکی هم که قبلاً از بررسی و مقایسه اش با دوربین آیفون ۱۱ پرو مکس و نوت ۱۰ پلاس فرستادم و حتی خودم با ذکر جزئیات مفصل توضیح دادم که دقیقاً کدوم پارامتر هارو مورد بررسی و قیاس قرار داده، میت ۳۰ پرو تونست بالاترین امتیاز رو بیاره و طبق همون ویدئو با قاطعیت گفتم تا مدتی بازم لقب بهترین دوربین موبایلی رو از نگاه دگزو یدک می‌کشه که دقیقاً فرداش امتیاز دگزوش اومد و اکثر حرفام رو در عمل ثابت کرد اونم در شرایطی که مجموع امتیازاتش با اختلاف نسبت به رتبه ی دوم بالاتر بود.
جدای از این موارد؛ راجع به چیدمان دوربین و دیزاین کادر دوربین و ظرفیت باتری و ارتقاء های چیپست کایرین ۹۹۰ و ۹۹۰ ۵جی هم تو یه پست دیگه که قطعاً اون کامنت رو هم دیدی مفصل توضیح دادم و بر خلاف نظر عموم که معتقد بودن میت ۳۰ پرو چیز خاصی برای ارائه نداشت من اومدم با استدلال علمی و منطقی اثبات کردم که هواوی چه شاهکاری کرده .
آره جناب خلاصه که اینجور، اگه قرار به حرف زدن باشه این تازه بخشی از حرفام بود ولی دیگه تصمیم دارم نسبت به شما رویکرد متفاوتی در پیش بگیرم که دیگه بیشتر از این مورد اتهام و تحقیر واقع نشم و فقط میام نظر خودمو میگم و هرکسی هم بیاد زیر کامنتام ریپلای کنه با منطق من درآوردیِ «مصلحت اندیشی» بی تفاوت از جوابش رد میشم و سکوت میکنم.
و به عنوان سخن آخر در مورد فرم فکتور میکس آلفا و برتر دونستنش نسبت به میت ایکس و گلکسی فولد ؛
اولاً لفظ پنل تاشو کاملاً از پایه و اساس غلطه چراکه پنل تاشو در واقع به پنل و نمایشگری میگن که قابلیت تحرک داشته باشه و دارای لولا باشه نه اینکه ثابت باشه و فقط صرفاً انحنای ۱۸۰ درجه داشته باشه . در اصل باید بگی بهترین گوشی یا بهترین دیوایسی که پنل خمیده ی ۱۸۰ درجه در دوطرف داره که مجموعاً بهش میگن انحنای ۳۶۰ درجه که باعث شده پنل نمایشگرش به صورت یکپارچه به گونه ای پیش بره تا جایی که اکثر فضای نمای پشتی هم در برمیگیره. گرفتی چی شد یا باز میخوای بزنی به علی چپ؟؟؟
اون فرم فکتوری که هواوی و سامسونگ برای دستگاه های تاشوی خودشون به کار بردن دارای چالش های به مراتب پیچیده تری هستش که محقق شدن و تکاملش بدون بروز کوچکترین مشکلی شاید تا سال ها طول بکشه با این حال این دو برند پای همه ی سختی ها و ناهمواری هایی که درسر راهشون به وجود میاد محکم ایستادن. به عبارتی اصلی ترین و مهم ترین چالش پیشِ رو مربوط میشه به اینکه فعلاً محافظ نمایشگری از جنس شیشه وجود نداره که قابلیت انعطاف و تاشدن از یک قسمتی که زیرش لولا قرار میگیره رو داشته باشه و یکی از دلایلی که اپل اومد ۲۵۰ میلیارد دلار در شرکت کورنینگ که تولید کننده ی شیشه های گوریلاگلس هستش سرمایه گذاری کرد به همین مسئله برمیگرده که بتونه یک نوع محافظ شیشه ای در ابعاد مختلف توسعه بده که بدون مشکل خاصی قابلیت خم شدن از نقاط مختلف پنل صفحه نمایش رو داشته باشه.
یادمه زمانی که در رابطه با پتنت های الجی مربوط به دیوایس تاشوی خودش که حتی مضمون بعضی از پتنت هاش مربوط به نمایشگر رول شوندش بود و همچنین در رابطه با قیاسش با اون نمونه ی اولیه از دیوایس تاشوی شیائومی داشتیم بحث میکردیم بهت گفتم الجی برندی نیست که بدون تفکر دست به عملی کردنِ کاری بزنه و اول همه ی جوانب رو میسنجه بعد میاد براساس تحقیق و توسعه اش یه چکیده و طرح یکتا و جامع از برآیند کلی پتنت هاش بیرون می‌کشه مثل تحولی که در ارائه ی تلویزیون رول شوندش به وجود اورد و هنوزم هیچ برندی علمشو نداره که بتونه مشابهش رو بزنه .صنعت موبایل هم از این قاعده مستثنی نیست . بهت میگفتم اون نمونه ی شیائومی اگه قرار باشه پنلش از دو طرف به صورت متقارن به سمت بیرون تا بشه پس از دو حالت خارج نیست ؛ یا کلاً می‌خوابه رو قاب پشتی که در این صورت جلوی دوربین های اصلی رو میگیره یا حتی اگه جوری تا بخوره که فضای دوربین رو پوشش نده بازم چون کادر دوربین حالت تورفتگی نسبت به قسمت های تاشوی نمایشگر پیدا می‌کنه شکل و شمایل بصریش به هم میخوره و اصلاً خوشایند نیست .
واسه همون گفتم بهترین کار رو الجی کرد که نه اومد نمونه ی اولیه زد مثل شیائومی که بعداً خودش پی ببره با اینکه طرحش ناقص بوده و به جاش مجبور شد میکس آلفا رو بده بیرون که اینم در ادامه راجع بهش صحبت میکنم، نه اومد مثل هواوی و سامسونگ زودتر از موعود مقرر یه چیزی معرفی کنه که عیب و ایراد اساسی داشته باشه . در واقع داره در سکوت و خفا کار خودشو پیش میبره تا به وقتش یه محصول جذاب و خارق العاده مثل همون تلویزیون رول شوندش اما اینبار در دنیای موبایل و برای گوشی که نمایشگر رول شونده داره سر و صدای زیادی به پا کنه و بتونه از این طریق با یه حرکت حساب شده به عرصه‌ی رقابت برگرده .
حالا سکوت های من در عمل بهت ثابت شد؟؟؟ صبر کن هنوز تموم نشده بازم هست تازه می‌خوام برسم به اصل مطلب یعنی فرم فکتور میکس آلفا . دیزاین این گوشی رو اگه بخوایم ذره بینی روش زوم کنیم متوجه میشیم در قسمت هایی یجورایی میشه گفت ردپا و روح زبان طراحیِ میت ایکس در کالبد میکس آلفا وجود داره. مثلاً میکس آلفا در نمای جلو یه شباهت هایی داره به نمای جلوی میت ایکس زمانی که تا میشه با این تفاوت که یه سمت میت ایکس دیگه انحنا نداره و مسطح هستش . به غیر از این؛ نمای پشت میکس آلفا و اون نواری که ماژول دوربین رو شامل میشه بی شباهت به نمای پشتیِ میت ایکس وقتی که نمایشگرش تا شده نیست و اینجا هم با این تفاوت که در سمت چپِ نوار و جایگاه دوربین های میت ایکس دیگه به مانند میکس آلفا بخشی از نمایشگر دارای انحنا وجود نداره . یکی دیگه از شباهت های میکس آلفا در این هست که دقیقاً مثل میت ایکس در نمای جلو دوربین سلفی نداره و مشابه میت ایکس از همون ترکیب دوربین های اصلی و همینطور نمایشگر پشتی جهتِ گرفتن تصاویر سلفی استفاده میشه.
قبلاً هم بهت گفتم قبول دارم میکس آلفا نتیجه ی اوج خلاقیت و نوآوریِ شیائومی بود اما اینم ۲-۳ بار بهت گفتم که برای رسیدن به این خروجیِ خاص و متمایز کننده یه جاهایی بهایی هم داشته و بدون تبعات هم نبوده که ضعف های زبان طراحی در فرم فکتورهای این چنینی تلقی میشه. مثال:
میکس آلفا یه دیوایسیِ که ۲۸۱۰ دلار قیمت داره اونم برای برند شیائومی که تا به حال به هیچ عنوان برند لاکچری در انظار عمومی شناخته نشده و محسوب نمیشه لذا هر کسی که این دیوایس رو تهیه کنه صرفاً و فقط به خاطر فرم فکتور خاص و متریال مرغوب به کار رفتش بوده حتی به خاطر سنسور دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلیش هم نیست چون چندماه دیگه همین سنسور قرارِ رو گوشی های با قیمت پایین تر هم سوار بشه وگرنه بخش مهمی از اون مشخصاتی که برای میکس ۴ که بعد به میکس آلفا تغییر کرد شایعه شده بود و انتطار می‌رفت داشته باشه رو نداشت مثل: بهره مندی از شارژ بیسیم و مغناطیسیِ ۴۰-۵۰ واتی، شارژ سیمی ۱۰۰ واتی، رم ۱۶ گیگابایتی، حافظه ی داخلیِ ۱ ترابایتی، باتریِ ۵۰۰۰ میلی آمپر، حسگر اثر انگشت تمام صفحه و چیپست اسنپدراگون ۸۶۵(که معرفی نشده) یا یه چیپستی که با همکاریِ کوالکام فقط برای میکس آلفا سفارشی سازی شده باشه ، که اگه الان این مشخصات رو داشت دیگه با قاطعیت میشد گفت قیمتش توجیه پذیره.
این دیوایسِ خاص و گرون قیمتِ شیائومی داخل جعبه اش حتی فاقد یه جفت هندزفری هست!!! حالا نداشتن وسایل جانبیِ جذابی مثل ایرباد بیسیم بماند و این ضعفش در شرایطیِ که رو نسخه ی پورش دیزاین میت ۳۰ پرو که ۷۰۰ دلار قیمت کمتری هم از میکس آلفا داره داخل جعبش بهترین و کاربردی ترین ابزارهای جانبی بسته به نوع بازار براش فراهمِ . این دیوایس ۲۸۱۰ دلاریِ شیائومی از شارژ بیسیم و بیسیم معکوس پشتیبانی نمیکنه و این در حالیِ که رو پرچمدار ۶۰۰ الی ۱۴۰۰ دلاریِ خودِ شیائومی و هواوی و سامسونگ این قابلیت موجودِ . این دیوایس گرون قیمت با وجود نمایشگر طویل ۸ اینچی با رزولوشن 2088 در 2250 پیکسل که تراکم پیکسل حدودی ۳۸۸ داره اما ظرفیت باتریِ ناامید کننده ی ۴۰۵۰ میلی آمپر داره که هرچقدر هم شیائومی به لطف اندروید ۱۰ و miui11 براش بهینه سازی انجام داده باشه بازم از گوشی های پرچمدار و بعضاً میان رده ها و پایین رده هایی که قیمتشون چندین برابر از میکس آلفا پایین ترِ باتری لایف ضعیف تری خواهد داشت!!! این گوشیِ ۲۸۱۰ دلاری برای احراز هویت فقط از همون حسگر اثر انگشت درون صفحه ی اپتیکالی بهره می‌بره که نمونه اش رو گوشی های پرچمدار و میان رده های خودِ شیائومی و برندهای دیگه هم موجودِ که نهایت فرقی که می‌تونه داشته باشه اینه که دقت و سرعتش در حد چند دهم یا چند صدمِ ثانیه بهتر باشه!!!( دوباره نیا بگو که به جز این روش امنیتی شیائومی داره رو یه سیستم تشخیص صدای پیشرفته برای این گوشی کار می‌کنه که قبلاً درباره ی این موضوع هم مفصل برات توضیح دادم پس دیگه لزومی به تکرار مجددش نیست) .
جالب تر از همه چیز اینجاست که همه ی این بحث و جدل هارو در شرایطی به وجود اوردی که به گفته ی خودِ جنابعالی فقط و فقط و فقط ۵۰۰ عدد از میکس آلفا قرارِ تولید و عرضه بشه که با احتساب اینکه بیش از ۱۷۰ کشور رو این کره ی خاکی وجود داره و حتی اگه ۷۰ تاش رو در نظر نگیریم میمونه ۱۰۰ تا کشور که یعنی به طور میانگین به هر کشور فقط ۵ عدد میکس آلفا وارد میشه که قطعاً اینطور نخواهد بود و خودِ بازار چین تعداد بیشتری ازش رو شامل میشه پس درواقع در خیل عظیمی از بازار های جهانی میکس آلفا به هیچ وجه قابل دسترسی نیست پس میشه همینجا نتیجه گیری کرد این دیوایس خاص شیائومی درواقع پیش از اینکه بخواد به عنوان یه گوشیِ عامِ پسند و کاربردی بهش نگاه بشه بیشتر حکمِ یه دستگاه آینده نگرانه و کانسپت رو داره مثل مواردی که در صنعت خودروسازی پیش میاد و برخی برندها میان یه مدل ماشین سوپراسپرتِ تمام الکتریکی یا یه هایپرکارِ ویژه رو معرفی میکنن ولی کلاً ازش ۱۰۰ عدد تولید و عرضه میشه . و باز هم تمام این اتفاقات در حالی رقم میخوره که اگه قرار باشه روزی نسخه های اصلاح شده ی میت ایکس و گلکسی فولد عرضه ی جهانی داشته باشن ، حداقل ۱ میلیون عدد از هرکدومشون تولید و عرضه میشه .
این عدد در برابر اون ۵۰۰ عدد میکس آلفا خودش بیان گوی همه چیزه .
این همه وقت گذاشتم برای تایپ کردن و تمام سعیم رو انجام دادم که صریح ، واضح و رُک و رو راست حرفام رو بیان کنم(نه همشو) پس بارِ دیگه ازت ملتمسانه و عاجزانه درخواست میکنم خواهشاً یکم به خودت بیا .
و این سه نقطه هم میذارم برای اینکه می‌دونم بازم زیربارش نمیری که بخوای قبول کنی بیشتر از اینکه من و سایر دوستان(نه ترول ها) در نپذیرفتن اشتباهاتمون نقش داشتیم شما خودت سهم مضاعفی در این قضیه داشتی و دلیلش هم مشخصه؛ چون همیشه مرغت یه پا داشته و در انتقاد پذیری انعطاف پذیر نیستی پس با این تفاسیر باز هم من چشمم آب نمیخوره که این داستان سرِ دراز نداشته باشه.

MohammadFarhaadi

سلام دوست عزیز.یه سری اشتباه از نظر من داری.اول اینکه وقتی دوساله شیائومی داره رو این گوشی کار میکنه و از قبل از اون طراحیه تاشوی رو به بیرون رو روش کار میکرد نمیشه بگی از میت ایکس کپی کرده یا شبیهشه.اینکه بگی چون سالهای آینده دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی برای پرچمدارا عادی میشه پس الان اشتباهه که قیمتش بالا باشه یا صبر میکنیم تا بعدا گوشی با مشخصات بالاتر بیاد پس اینکار شیائومی اشتباهه بازم به نظر من غلطه اگه اینطوره هیچوقت نباید گوشی بخریم یا ساخت گوشیای پرچمدار و لاکچری اشتباهه کلا.مقایسه این گوشی با میت پورشه دیزاین از بیس اشتباهه این کجا و آن کجا.اینکه شارژر معکوس نداره و فینگرپرینت پرچمدارای دیگه رو گذاشته و ارتقاش نداده به این برمیگرده که از کلی سنسور لازم برای این گوشی استفاده کرده بخاطر طراحی مدورش و اولویت با این سنسورها بوده نه اینکه شارژر معکوس بزاره و اینکه با توجه به استفاده از نمایشگر خیلی بزرگتر و استفاده از سافایر گلس که حتی استفاده ازش به عنوان محافظ دوربین هم قیمت گوشی رو بالا میبره چه برسه به اینکه کل گوشی باهاش محافظت بشه و دوربین سفارشی شده و نه صرفا ۱۰۸ مگاپیکسلی معمولی!!! و استفاده از سنسورهای مجاورت خاص و استفاده از تکنولوژیه منحصر به فرد ژستهای حرکتی به جای دکمه اونم دورتادور گوشی و تیتانیوم و خیلی چیزهای دیگه که به صورت خاص برای این گوشی طراحی شدن مطمئنا قیمت گوشی بالا میره و یه گوشی خاص میشه که برای هر کسی مناسب نیست.قرار نیست هر گوشی ای که شرکتا میزنن فقط برای قشر متوسط و پایین جامعه باشه!فقط یه سوال میپرسم اگر کسی فکر میکنه شرکت دیگه ای میتونست این گوشی رو با قیمت پایینتر تولید کنه یا حتی نزدیک به این لطفا اسم اون شرکت رو بگه ما هم بدونیم.برام جالبه که بدونم آیا هواوی یا سامسونگ یا اوپو و ویوو یا … میتونن همچین گوشی ای با قیمت مثلا چهارهزار دلار بسازن؟!منظورم قیمت تمام شده نیست فیمتی که به دست مشتری میرسه!!!

m.b

نه نگران نباش قرار نیست مثل قبل رو اعصاب هم پیاده بریم و من زودتر از تو به این نتیجه رسیدم که در مقابل بعضی حرف های پوچ و ادعا های بی مبنای درست و قطعی، بهترین جواب سکوته و خداروشکر سر ماجرای صفحه میت 30 پرو و سر ماجرای سرعت شارژر باتریش و سر ماجرای دوربین اولتراوایدش که اینکار رو کردم جواب داد…
خدارو شکر میکنم که فکرم هم درست در اومد و جای اینکه بگی سر گفتن اینکه راجب اینکه دوربین اولتراواید میت 30 پرو بهترین نبوده و اشتباه کردی بازم بدون هیچ منبعی و صرفاً بر اساس اطلاعات روی کاغذ و تبلیغات هوآوی قضاوت کردی که حرفم ثابت شد اینجاهم…
و اما بعد
خب وقتی آدم کامنت عریض و طویل میذاره ناخودآگاه یه چند تا اشتباه هم داخلش پیش میاد که حق میدم این اشتباهات داخل کامنتت باشه…
یکیش مثلاً راجب 500 عدد میکس آلفا بود که نمیدونم خودتو زدی به اون راه که گفتی من اشتباه کردم یا واقعاً یادت نبود…
اگر برگردی به جایی که من اینو گفتم میبینی که گفتم تا دسامبر قراره این تعداد هدف تولید باشه و نه کلا این تعداد تولید بشه…
این از این و راجب شباهت میکس آلفا به میت ایکس والا خودت اشاره میکنی که کار رو از 2 سال پیش شروع کردن پس باید اینو بدونی که از طراحی همدیگه خبری نداشتن و اتفاقاً میکس آلفا شبیه‌ ترین به خود گوشی تاشو شیائومی هست که اونم از دو طرف خمیده بود و نه مثل میت ایکس نامتقارن و یک طرف خمیده…
همچنین باتری 5000 و اسنپ 865 هم گفتی ما شایعه کردیم… من خودم اصلاً همچین چیزی در جایی ندیدم چه برسه که شایعه کنم که حرفی هست که مثل اون 500 عدد گذاشتی رو زبون ما و بعد به ما میگی دست پیش میگیریم که پس نیافتیم و بعد نمیپذیری که برچسب زنیت عالیه…
من باقی رو به عنوان شایعه و نه واقعیت(برخلاف رویکرد جنابعالی در مقابل اولتراواید میت 30 پرو) گفتم اما اون 2 رو هیچ جایی نگفتم و اگر هست بیار که عذرخواهی کنم…
تا اینجا اشتباهات بود…
اما راجب ایراداتی که به میکس آلفا گرفتی بله هر گوشی‌ای یه سری ایراد داره اما بعد که اومدی برای گوشی هایی که این ایرادات رو ندارن میت 30 پرو یا نسخه خاصش رو مثال زدی خب اونم یه رکوردی در ایرادات داره که بقیه ندارن…
تو رنج قیمت میت 30 پرو نسخه خاصش و خود میت 30 پرو هیچ گوشی‌ اندرویدی که صفحش فول‌اچ‌دی باشه اونم ساخت چینی ها و نه سامسونگ وجود نداره…
اینم رکوردی بود که همون میت 30 پرو به جا گذاشت…
پس ایراد میگیری منم میتونم تا صبح برات لیست کنم چون هر گوشی‌ای ایراد داره…
پس میکس آلفا رو به بهانه اینکه ایراد داره نمیشه کمرنگش کرد…
راجب ایراداتی که به گوشی تاشو شیائومی با دو لولا هم گرفتی که دوربینش زشت میشه… صد بار دوربین زشت بشه شرف داره به اینکه صفحه نمایش که همیشه جلوی روته زشت بشه که خداروشکر میت ایکس گلکاری کرد و صفحه نمایش رو یکطرف در حالت بسته خمیده و یک طرح با حاشیه و ساده قرار داد…
صفحه نمایش جلوی روته و دوربین اکثراً بجز اینکه سلفی بگیری پشت گوشی هست…
پس تاثیر بدی که اشکلات طراحی میت ایکس میذاره اگر بیشتر از می فولد نباشه کمتر هم نیست قربان…
از این گذشته خود مدیر عامل شیائومی گفت که ما می فولد و میکس آلفا رو با هم توسعه میدادیم اما به دلیل اینکه صفحات متحرک به مرور مورد پیدا میکنن و اگر به داخل تا بشن مستحلک میشن و اگر به بیرون تا بشن ور میان و پوشش مناسبی هم از لحاظ امنیت ندارن، و به طبع اینکه از بین این دو گوشی که اتفاقاً با یک کد نام هم بودن فقط میکس آلفا تونست مراحل سنجش کارایی رو پشت سر بذاره، و می فولد به همون دلایلی که گفتیم که همه گوشی های تاشو فعلی دارن رد شد، ما میکس آلفا رو فقط به مرحله عرضه رسوندیم…
خب این نشون میده که اصلاً ممکنه میت ایکس و گلکسی فولد به مرحله عرضه درست و حسابی و بدون عواقب بعدی هم حتی نرسن…
اینها به کنار شما میگی من فقط یکجا که اشتباه کردی و فقط اون قسمت دوربین التراواید رو از تو نظرت بهش گیر دادم…
برادر یکجا؟!
مطمئنی؟
پس بیا یه نگاهی به گذشته‌ای که تو خودت رو در قبالش به فراموشی زدی بندازیم:
“حالا اینو بذار کنار شارژر ۵۵ واتی که هواوی میخواد داخل جعبه بذاره
اون موقع عکس العمل یه عده دیدن داره…”
نتیجه:
همونطور که گفتم شارژر 40 وات بود و با دلیل و دو تا عکس با مبنا و معتبر هم گفتم اما قبول نمیکردی…
این کامنتت میدونی کجا بود؟
موقعی که شارژر 45 وات سامسونگ معرفی و استفاده شده بود اونجا همه رو با گفتن اینکه میت 30 پرو 55 وات داره ساکت کردید…
این مسئله چند بار تکرار شد و یکبار نبود و حتی منم باور کرده بودم تا اینکه اون 2 عکس رو دیدم و بهت نشون دادم و تو بازم قبول نکردی…
حالا فهمیدی چرا تو اون کامنت به حق گفتم از باد هوا برای خودتون سند برای مقابله با سامسونگی ها ساخته بودید؟؟
گرفتی چی شد؟
این اشتباه من بود که بیشتر از 5 بار در پنج جای مختلف نه اینکه بگم احتمال میدم بلکه مستقیماً گفتم میت 30 شارژر 55 وات داره و بعدش نداشت؟؟
دیگه اشتباه از این واضح تر؟
عین کامنتت رو گذاشتم و این فقط یکیش هست…
حتی منم اون موقع فکر کردم 55 وات داره و ریپلای کردم زیر همون نظرت و مدت زمان صفر تا صد کردنش رو حدس زدم اما بعدش فهمیدم شما اشتباه گفتید رو 40 واته اما هر چقدر با مدرک و عکس و… سعی کردم به شما بگم نه که نه و میخ آهنی شده بود که تو سنگ نمیرفت…
موقع شارژر 30 وات وایرلس هم دقیقاً همینطور شد و چون استندش 30 وات پشتیبانی میکرد اوایل میگفتی پس گوشی هم 30 وات هست…
قشنگ خیلی رنگین و سنگین اومدی از 55 وات نداشته مایه گذاشتی و همه سامسونگی ها که اون موقع به 45 وات مینازیدن و همه رو ساکت میکردن، هم ساکت کردی و بعدش 55 وات پوچ بود و اومدی پررو پررو اینجا شبیه مسئولین ما میگی اگر کسی در جایی اشتباهی کرده است اشتباهش را بپذیرد و عذر بطلبد و فلان در حالی که خودت پا نشدی بعدش لااقل ساده بگی اشتباه کردم…
حالا حق داشتم که گفتم این حرفا خوبه اما تا موقعی که فقط دیگران بهش عمل کنن؟!
نیما اینکه گفتی شما اگر یکبار اشتباهتون رو نپذیرفتید من چند بار اینکار رو کردم، صرفاً زاویه دید و دیدگاه شماست…
منم بخوام از زاویه دید خودم نگاه کنم میبینم شما هم چند بار اشتباهتون رو نپذیرفتید و چند تاش رو تو همین نظر نوشتم که کاملاً واضح و غیر قابل انکار هست…
نمیدونم کی اول شروع کرد به اینکه اشتباهش رو نپذیره و اهل قضاوت هم نیستم و همینجا اگر جایی اشتباه کردم عذرخواهی میکنم تا بنای این راه رو بذارم که شما هم بابت این اشتباهات شهامت عذرخواهی پیدا کنید و این ماجراها تکرار نشه… نه از طرف شما و نه از طرف من…
یاد اولین بار برخوردمون افتادم…
یادمه اسمتو اشتباه عرف‌ان صدا کرده کرده بودم… 😅
امیدوارم به اندازه کافی پایه بازگشت به روند درست گذشته رو با عذرخواهی گذاشته باشم وگرنه مجبورم باز در قبال اشتباهات سکوت کنم تا عمل حرف هام رو به شما ثابت کنه…
سلامت باشی

نیما عرفانی


سلام دوست گرامی
میشه بفرمایید درون صحبت های بنده دقیقاً کجا و در کدوم قسمت از واژه ی “کپی” استفاده کردم؟
گفتم ردپای زبان طراحی میت ایکس در دیزاین میکس آلفا حس میشه و درباره ی جزئیاتش توضیح دادم و این یعنی الهام گرفتن نه کپی کردن.
بله دوست عزیز موضوع بدیهی و پیش پا افتاده ای هستش که این دیوایس گرون قیمت، مناسب قشر متوسط رو به پایین نیست و خودم هم در این باره چندبار هم در کامنت بالا و هم در پست های گذشته اشاره کردم که کاربرانِ هدف این دیوایس افراد مشهور و ثروتمند هستن .
بله حرف شما درسته که درون این گوشی سنسورهای خاصی به منظور ژست های حرکتی و عدم تداخل به لمس ناخواسته قرار گرفته اما من دارم میگم وقتی کسی حاظر میشه ۲۸۱۰ دلار هزینه کنه پس باید در اکثر موارد نسبت به سایر گوشی ها متفاوت باشه که جلوه ی متمایز کننده ای داشته باشه . به نظرم در این خصوص کامل توضیح دادم که منظورم چی بوده.
درسته که شیائومی با همکاری سامسونگ برای سینک و خروجیِ بهتر سنسورهای دوربینش سفارشی سازی هایی انجام داده اما بازم بحث من رو خوب متوجه نشدین ، من گفتم خودِ اون سنسور ۱۰۸ مگاپیکسل قرارِ رو گوشی های با قیمت کمتر هم بعداً استفاده بشه پس این آپشن جزو معیارهای اصلی در انتخاب میکس آلفا نیست‌.
من نیومدم این گوشی رو با میت ایکس و گلکسی فولد مقایسه کنم بلکه فقط واقعیت هارو به دوستان نشون دادم . شما اینم در نظر بگیر که دیوایس های تاشو و دارای لولای متحرک میتونن در حالت باز شده صفحه نمایش بالای ۷ اینچ‌ رو به صورت یکپارچه در اختیار کاربر قرار بدن ولی کل پنل نمایشگر جلو و عقب میکس آلفا ۸ اینچِِ یعنی در عملکردهای مالتی تسکینگ و باز کردن چندپنجره به صورت همزمان در کنار هم قطعاً نمونه های تاشو تجربه ی به مراتب بهتری رو به ارمغان میارن.
در مورد جواب سؤالتون هم نباید به این مسئله حق به جانب و یک طرفه نگاه کرد چون ارتباط متقابلی وجود داره و در دنیای تکنولوژی تعامل و تطابق پذیری از سوی برندهای بزرگ سریعاً لحاظ میشه. من ترجیح میدم جواب قطعی ندم اما بخش مهمی از جوابتون در همون کامنت بالا وجود داره. لطفاً مجدد کامنتم رو با دقت بیشتری مطالعه کنید.

نیما عرفانی

.b
آقا اگه اون پیش بینی های من در خصوص تخمین توان شارژر بیسیم و سیمی و رزولوشن نمایشگر میت ۳۰ پرو اشتباه محسوب میشه اوکی “من اشتباهاتم رو می‌پذیرم و همینجا بابتش از همه به ویژه شخص جنابعالی عذرخواهی میکنم” اما من مثل سایر افراد علاقه مند به تکنولوژی و موبایل فقط میومدم مشخصات احتمالی رو به اشتراک میذاشتم و حتی تا دقیقه ی آخر قبل از شروع کنفرانس هواوی خیلی از سایت ها هم براین باور بودن که میت ۳۰ پرو از شارژ سیمی ۵۵ وات و بیسیم ۳۰ وات پشتیبانی می‌کنه و رزولوشن نمایشگر هم WQHD+ هست. من اگه در پیش بینی کردن برخی از مشخصات احتمالی میت ۳۰ پرو اشتباه کردم اما در نقطه ی مقابل هم حرفام در خصوص مشخصات دوربین و امتیاز دوربینش و شکل و فرم کلی دیزاین ،ارتقاء هوش مصنوعیِ چیپستش ، ظرفیت باتری ، کانفیگ و پیکربندی تمام مدل های سری میت ۳۰ و تخمین نسبت نمایشگر به بدنه ی میت ۳۰ پرو درست از آب دراومد.
این قضیه در خصوص جنابعالی هم صدق می‌کنه . یادت که نرفته تا لحظه ی آخر شروع کنفرانس شیائومی چقدر ذوق و شوق داشتی و از این ور و اون ور هی لینک جمع میکردی و میاوردی که به همه بگی این مشخصات احتمالیشِ(که یه نمونه ی بارزش برمیگرده به چند ماه پیش که اومدی یه پوستری از مشخصات احتمالیِ میکس ۴ فرستادی و اکثراً محقق نشد) . علاوه بر این خیلی انتظار داشتی حداقل ۳ مدل از میکس آلفا در سطوح مختلف معرفی بشه که نشد .
پس درست نیست حق به جانب به مسئله نگاه کرد ، اگه اون رفتارهای من اشتباه بوده پس این رفتارهای شما هم اشتباست که نیومدی برای هیچ کدومش عذرخواهی کنی.‌
حالا من بحثم چیزِ دیگه ایه؛ باز اشتباهات من از روی پیش بینی در خصوص محصولی بود که معرفی نشده بود و ازش خبر قطعی نداشتم اما شاهکار و اشتباه شما درخصوص محصولی بود که معرفی شده ، عرضه شده و تست هم شده!!! یادت اومد؟ زمانی که چندماه پیش داشتیم راجع به فیلم برداری سوپراسلوموشن در رزولوشن فول اچ‌دی در نرخ فریم ۹۶۰ صحبت میکردیم کهJason bourn هم در بحث سهیم بود و از یه جایی به بعد بحث کشید سمت سامسونگ و تو گفتی سامسونگ هم رکورد سوپراسلوموشن با کیفیت فول اچ دی ۹۶۰ فریم داره و من با سند و مدرک و مثال گفتم حتی آخرین پرچمدارش هم این قابلیت رو نداره که در آخر خودِ Jason bourn که گوشیش إس ۱۰ پلاس بود اومد گفت رفته بررسی کرده دیده آره نداره و اون آدم میاد بابت اشتباهش عذر خواهی می‌کنه اما جالب اینجاست تو همچنان قرص و استوار و محکم رو تکرار اشتباهت پا فشاری میکردی و حاظر نبودی زیربار اشتباهت بری و از اون موقع با این اینکه چند ماه میگذره اما حتی یکبار نیومدی بابتش عذرخواهی کنی.
امیدوارم این حرف های بی پایه و اساس خودت هم تشبیه کنی به باد هوا و باد معده .
حالا متوجه شدی ؟ بله جناب من هم از اینکه رابطمون مثل اون اوایل آشنایی بشه استقبال میکنم اما واقعیت اینه ؛ بعضی از رفتارهای اشتباه من از رفتارهای اشتباه در گذشته ی شما نشأت میگیره.

The Destroyer

البته جناب عرفانی خبرش اومده که احتمالا یه گوشی تحت عنوان میکس ۴ عرضه خواهد شد و قرار نیست تولید نسل ۴ میکس فقط به آلفا محدود بشه. پس فکر میکنم فعلا بحث در موردش بی فایده‌ست و بهتره صبر کنیم تا تکلیف معلوم بشه.

نیما عرفانی

@The Destroyer
بله دوست عزیز از اونجایی که خبرهارو دنبال میکنم پس در جریان این موضوع هم هستم اما من گفتم طبق شایعات پیرامون معرفی میکس آلفا انتظار می‌رفت هم‌زمان با این دیوایس ، از یکی دو مدل دیگه از سری میکس در سطوح پایین تر هم رونمایی بشه که فقط محدود به بازارهای خاص و افراد خاص نباشه وگرنه بله براساس خبرها بعید نیست چندماه دیگه گوشی تحت عنوان میکس ۴ معرفی و عرضه بشه.

m.b

نیما دقت کردی تا اینجای کار حرف هایی که تو این چند تا کامنت گذاشتی تو دهن من رسیده به 4 تا و دیگه داره حالت غیر عادی پیدا میکنه…
اون از اینکه گفتی من گفتم فقط 500 عدد داره که گفته بودم تا دسامبر 500 عدد داره…
اون از باتری 5000 و اسنپدراگون 865 که من روحمم خبر نداشت که جایی همچین حرفی زده باشم و الانم که تو کامنت جدید باز از این دروغ ها(حالا یا به عمد یا از سر بی اطلاعی گفتی)
دو مورد جدید اضافه شد:
“پوستری از مشخصات احتمالیِ میکس ۴ فرستادی”
من پوستر از مشخصات میکس فرستادم؟
اونو آقای عطایی فرستاد و من پایینش نظر دادم و کاملاً میدونم که هر جا گفتم مشخصاتش عالیه تو همون نظر اینم نوشتم که اگر مشخصاتش درست باشه…
تو داری پیش بینی های منو با حرفایی که قطعی زدی یکی میکنی نیما؟
آقا چرا من هر حرفی راجب نظراتت میزنم عین نظرت رو میارم اما تو هر حرفی راجب نظراتم میزنی عینشو نمیاری که من قبول کنم؟
پس مطمئنی که داری راست میگی دیگه و حرف ها از باد هوا نیست دیگه؟
من هر جا که مشخصات احتمالی میکس رو آوردم گفتم که این مشخصات احتمالی هست ولی عین کامنتت رو گذاشتم برات که گفته بودی وقتی 55 وات هوآوی با میت 30 پرو بیاد قیافه یه عده دیدن داره و اینو برا اقناع یه سری کاربرا گفته بودی…الان این جمله تو کجاش پیش بینی هست نیما؟!
تازگیا از پیش‌بینی ها مایه میذارن برای اقناع بقیه؟!
تو انقدر برای خودت بت ساخته بودی که بدون قید اینکه احتمال میدم یا نظرم اینه یا مشکوکم و… صراحتاً گفتی میت 30 پرو بهترین دوربین اولترا واید و شارژر 55 وات داره و عین نظرتم برات فرستادم که هیچ حرفی از اینکه پیش‌بینی باشه توش نیست اگر پیش‌بینی بود هم که برای اقناع و سر جا نشوندن دیگران ازش استفاده نمیکردی چون نمیشه از مشخصات احتمالی و دنگ و لنگ که برای اقناع بقیه استفاده کرد!!!…
الان به اینهمه ویژگی هات باید دروغگویی رو هم اضافه کنم؟!
خیلی وقاحت میخواد که یه نفر صراحتاً بیاد بگه هوآوی از 55 وات استفاده میکنه و عین نظرشو براش بذاری و بازم روش بشه که بگه این پیش بینیش بوده… خب اگر پیش بینی تو بوده چرا تو کامنت همون موقع که برات عینشو فرستادم هیچ حرفی راجب اینکه احتمالاً این باشه نزدی؟
من هر جا مشخصاتی رو ذکر کردم که روش شک داشتم قید احتمال آوردم که کاربرا رو گمراه نکنم…
و تو داری کار منو با کار اشتباه خودت که قطعی حرف زدی یکی میکنی اونم موقعی که عینشو برات فرستادم و خودتم دیدی که هیچ حرفی از احتمالی بودن توش نزدی؟!
نیما من بازم میگم که هر جایی حرف از مشخصات احتمالی زدم که مطمئن نبودم قیدش رو آوردم و تا اینجای کار حرفام راجب تو رو با آوردن عین نظرت بهت ثابت هم کردم اما تو تا الان 4 تا حرف تو دهن من گذاشتی که دیگه تقریباً دارم شک میکنم که عمداً اینکارا رو میکنی…
که اگر واقعیت داره تو هم عین نظر منو چرا نمیاری نیما؟
بیار دیگه اگر ادعا هات درسته…
من ممکنه مثل تو در حدس برخی مشخصات احتمالی اشتباه کرده باشم اما مشخصات قطعی‌ای که گفتم اشتباه در نیومده حداقل تا اینجای کار که هنوز مشخص نیست میکس 4 بیاد یا نه…
راجب اون ماجرای 960 فریم من نگفتم اشتباه کردم؟؟؟؟!
واقعاً نیما؟!
آقا چرا رو نمیکنی اینا رو پس…
همش میگی مصطفی اینکارو کرده و اون کارو کرده اونوقت یکیش هم عیناً ذکر نمیکنی در حالی که من عیناً دارم ذکر میکنم اشتباهاتت رو…
اگر اشتباهی کردم رو کن دیگه…
نمیخوام تورو با چال‌تون مقایسه کنم اما یاد دیشب چالتون افتادم به خدا(خداییش قصد تیکه یا مقایسه ندارم و جدا یاد رفتار دیشبش افتادم)…
هی میگفت 2 تا سوتی دادی مصطفی و هی که بهش میگفتم خب رو کن بازم تکرار میکرد 2 تا سوتی دادم…😅
بذار یه چیزی رو کامل برات روشن کنم نیما که دیگه حاشیه نریم…
من یا تو هر جایی حرف از مشخصات احتمالی زده باشیم و اشتباه در اومده باشه نه من مجبورم بگم اشتباه کردم و نه تو چون پیش بینی بوده اما مارو بچه فرض کردی؟
گرفتی حرفای قطعی و بدون قید احتمال خودتو چسبوندی به پیش بینی هایی که اشتباه در اودمده که مبرا باشی؟
تو همون فردی هستی که چند تا کامنت بالاتر داره به دیگران توصیه میکنه که بابت اشتباهشون عذر خواهی کنن و صادق باشن؟
من که باورم نمیشه…
فکر کنم پس درست گفته باشم که اون توصیه ها برای دیگرانه… نه؟
آقا من از شما عذر خواهی میکنم اصلاً…
بابت اون 960 فریم هم دوباره عذرخواهی میکنم و اشتباه من در استناد به حرف کسی بود که اطلاع کافی نداشت…
اما وقتی گفتی اشتباهمو قبول نکردم باید عیناً بیاری که معتبر باشه مثل من که عیناً آورم…
از همه کاربرای سایت هم عذر خواهی میکنم اگر کشش دادم…
ولی خوب خودتو نشون دادی نیما… خووب
تا همینجا کافی بوده مگر اینکه عین نظر منو که اشتباهی کردم رو کنی با ذکر پستش که بتونم برم ببینم و بابتش ازت عذرخواهی کنم…
وگرنه همون سکوت برامون بهترین دواست…حتی اگر بهم هزار بار از روی ناپختگی برچسب حرفی نداشتن بزنی…

m.b

جوابت رو دادم…
آنلاین باش که بعداً تهمت پشت سر گویی به ما نزنی.

نیما عرفانی

تهمتی در کار نبوده و نیست
وقتی نمیخوای حقیقت رو قبول کنی این دیگه مشکلِ من نیست . حالا اگه برعکسش پیش میومد اون وقت دیگه باید به عالم و آدم جواب پس میدادم و حسابم با کرام الکاتبین بود.

MohammadFarhaadi

موقع کامنت گذاشتن تو همین فکر بودم که عرفانی که نگفته کپی از میت ایکس ولی حالش رو نداشتم توضیح بدم در مورد الهام گرفتن از طراحیه میت ایکس خلاصش کردم گفتم کپی!!!البته کپی بودن اشکالی نداره از نظر من و با الهام گرفتن معنیش یکی.به هر حال شما ببخش.دخترم که یکسال و نیمشه نمیزاره راحت کامنت بدم!در مورد گوشیای لاکچری باید این رو بگم تا حالا به این فکر کردی که گوشیای با استاندارد نظامی که گرونن و یا نسخه های خاص نوکیا که مشخصات خیلی ضعیفی نسبت به زمان معرفیشون دارن ولی قیمتشون سر به فلک میزنه مثل ۸۸۰۰ خدابیامرز! اگر مشخصات خیلی پیشرفته داشتن چی میشد!؟من خیلی از خودم میپرسیدم ولی متاسفانه هیچوقت گوشی ای با این مشخصات که همه وی تمام باشه معرفی نشد.تا میکس آلفا!به نظرم نسبت به متریال بینظیرش فیمتش استثناییه.اینکه این گوشی متحرک نیست ایراد نیست و به نظرم جزء نقاط قوتشه باید در نظر بگیریم که فعلا نمتیشگرای تاشو مشکل دارن تا ببینیم مایکروسافت چه میکنه برای حلش.مطمئنا گوشیای دیگه که با این سنسور معرفی میشن مثل شیائومی روشون کار نمیشه اونم بصورت اختصاصی.استفاده از این سنسور عظیم مطمئنا در کنار پکیج کامل سخت افزاری و نرم افزاری کار میبره.البته ممکنه برندای دیگه استفاده کنن از این سنسور ولی بعید میدونم که از نظر کیفیت و کارایی فعلا مثل میکس آلفا باشن.البته منظورم نمره dxo نیست.منظورم استفاده ایه که یه عکاس میتونه ازش بکنه.در آخر برام جای تعجبه که شما و مصطفی که دو تا کاربر حرفه ای هستین و کامنتای پرباری میزارید چرا از همدیگه ناراحتین.خوب هر دو برند دارن عالی کار میکنن و باور کنید اگر راه داشت ایراداتی که ما میگیریم رو برطرف میکردن.حتما اولویتاشون چیز دیگه ای بوده.نمیشه گفت میت سی بدرد نخوره چون واقعا بهترین نباشه یکی از بهترینهاست یا می نه پرو یا حتی نوت ده.فقط بحث سیاست شرکتایت که ارزش خرید رو بالا پایین میکنه.به نظرم هر دوتون آدمای باسواد و مطلعی هستین نباید اینقدر با هم ساز مخالف بزنید.البته ببخشید بابت نصیحت کردن چون برام جالب نبود بحث کردنتون با عرض معذرت این رو گفتم.دوست دارم طرف همدیگه باشید تا مخالف هم.

نیما عرفانی

.b
من چی میگم تو چی میگی … نه خداوکیلی من چی‌ میگم تو چی میگی. عادت داری از ۱۰۰ درصد حرف های طرف مقابل نهایتاً افتخار بدی ۳۰-۴۰ درصدشو برداشت کنی و مابقی رو میسپاری به امان خدا.
اگه بابت اون ماجرای سوپراسلوموشن عذر خواهی کرده بودی که من نمیومدم تو پست مربوط به معرفیِ خانواده ی cc9 برات کامنت عریض و طویل در سه بخش بفرستم که آخرشم خودتو به ندیدن و نشنیدن بزنی.
اوکی حالا من باید به خصوصیات فردیِ شما ، کتمان کردن رو هم اضافه کنم؟؟؟ عه عه عه اومدی مثل تمام لینک هایی که میفرستادی لینک اون پوستر هم فرستادی و آقای ع.طایی طبق معمول پوشش داد بعد میای میگی تو حرفی از پوستر نزدی؟؟؟ اوکی دیگه حساب کار دستم اومد .
یعنی اینقدر برات سخته و دردناکِ که بدون بهونه اوردن و توجیه کردن در پذیرش اشتباهاتت پایبند باشی؟ یعنی اینقدر برات سخته و دردناکِ که تحت هیچ شرایطی پا رو از خط قرمزها فراتر نذاری؟
دیگه من باید به تو چی بگم که نگفتم؟ فقط داری بحثی که خودت باعث و بانیش بودی رو کش میدی تا جایی که میخوای این حرفارو از طرف مقابل بشنوی؛ “آقا اصلاً شما خوب من بد، شما فهمیده و با شخصیت من وقیح و نادان ،شما تمام حرفات مستند و اثبات شده ست و حرف های من از روی باد هوا و باد معده ست، شما حق من نا حق ،شما همه چی تموم من ناقص، شما شبیه به پروفسور سمیعی من شبیه به چالتون، همواره پیش بینی های شما حساب شده ست و پیش بینی های من فقط تحمیل کردن به دیگرانِ ،شما پخته من ناپخته و خام، همیشه تو همه ی پست ها اعم از سامسونگ ، هواوی، اپل و شیائومی و غیره در مواجهه با دیگران حق با شماست و همیشه مشکل از منِ” . الان اوکی شدی؟ الان همه چی برات قابل هضم شد؟ ولی اینم بدون “عاقلان میخوانند عاقلان قضاوت میکنند”.
دیگه جداً لزومی به ادامه ی این بحث بی فایده نمی‌بینم نه به این دلیل که حرفی ندارم نه ، همونطور که بالاتر بهت گفتم تمام این حرف هایی که در قالب چند خط کامنت بیان کردم تنها بخشی از کل حرفام بود پس می‌خوام با منطق من درآوردیِ « مصلحت اندیشی » سکوت کنم که بعداً حرف و عملم یکی باشه و زمان معنای سکوتم رو ثابت کنه!!! 🙇

m.b

الان دیگه کامنتم تایید شده و احتمالاً میخونی
“اگه برعکسش پیش میومد اون وقت دیگه باید به عالم و آدم جواب پس میدادم و حسابم با کرام الکاتبین”
الان برعکسش پیش اومده نیما جان
و فرصت داری روی این جمله “وقتی نمیخوای حقیقت رو قبول کنی این دیگه مشکلِ من نیست” که در مورد خودت صدق کرده با همون کرام الکاتبین یه کندوکویی داشته باشی و کلاه خودتو راجب اشتباهات واضحت قاضی کنی…
در هر صورت وضع برای من فرقی نمیکنه چون مراتب عذرخواهیمو رسوندم و وضعیت خودمو روشن کردم که اگر قرار باشه در رفتار های خودمون تجدید نظر کنیم فبها و اگر قراره نیست پس من با همون سکوت در مقابل حرف های بی مبنا راحت ترم و میدونم این‌طور تو هم کمتر اذیت میشی و گذشت زمان و عملی شدن حرفام برات بهترین مکانیسم ثابت کردن حرفامه حتی اگر هزاران بار طبق عادت بهم برچسب جوابی نداشتن بزنی که میبینی که پاش برسه در حد خود حقیرم جواب دارم که لااقل ارائه کنم… اما به نفع خودم و خودت و رفاقتمون و سایت میبینم که پرحرفی اونم روی کش دادن حرفای بی مبنایی که زده میشه نباشه بهتره…

m.b

نیما من هر حرفی راجب حرفات زدم عین حرفتو گذاشتم و تو هر حرفی راجب حرفام زدی بدون منبع گذاشتن بود…
این نشون میده که من دارم اشتباه میگم؟!
” لینک اون پوستر هم فرستادی و آقای ع.طایی طبق معمول پوشش داد بعد میای میگی تو حرفی از پوستر نزدی؟؟؟”
لینک اون پوستر و من فرستادم؟
دروغ بازم نیما؟
اگر من فرستادم چرا کامنتش رو نمیاری اونوقت؟
شد 5 تا فعلاً دروغ تا اینجا که هیچکدومشو منبع ندادی مگر اینکه منبع بدی که دیگه دروغ حساب نشه…
نیما جان چطور تو میگی وقتی من اشتباه برداشت میکنم مسئولش خوددم و تو نیستی پس اگر تو اشتباه برداشت نکردی منبع بده دیگه… ترس داره مگه منبع بدی و با منبع حرف بزنی؟
یا به تو هم ثابت شد که من هر جایی حرف از میکس زدم که احتمال میدادم اشتباه باشه ذکر کردم اینو؟
اگر ثابت نشده منبع بده…
هزار بار گفتم و بازم میگم باز کردن زبان راحته و منم 100 ساعت میتونم باهات بحث کنم پس منبع بده که من بگم اشتباه کردم وگرنه دستت رو میشه که اشتباه میکنی…
میبینی که منم مثل تو نمیگم که چون جوابی نداری سکوت میکنی و برچسب هم نزدم که حرفات توخالی هست بلکه گفتم اگر ادعا هات درسته پس منبع بده که ثابتشون کنی…
تو میگی من سر مشخصات میکس اشتباه کردم…
کو منبع؟
تو میگی من سر 960 فریم اشتباه کردم…
کو منبع که نگفته باشم اشتباه کردم؟
تو میگی من فلان کارو کردم خب کو منبع پس؟
منبع کو نیما؟
مطمئنی ایندفعه تو داری از زیر اینکه بگی اشتباه کردی در نمیری؟
چون من که گفتم اگر منبع بیاری میگم اشتباه کردم پس چرا منبع و عین کامنتم رو نمیاری؟

m.b

نیما جان میخوای من هزار بار هی عذرخواهی کنم و عذرخواهی کنم و عذرخواهی کنم که کمی از مسئولیت های تو در قبال حرفات کاسته شه؟
میگی سکوت میکنی…
سکوت میکنی که چی بشه؟
اگر من سکوت کردم یک روز بعدش نتیجه داد و فهمیدی که اشتباه میکردی و بهترین دوربین اولتراواید مال میت 30 پرو نبود…
اگر من سکوت کردم نتیجه داد و چندروز بعدش تو فهمیدی حرفم راجب 40 وات بودن میت 30 پرو درست بوده…
الان تو سکوت کنی حرفت چند روز دیگه راجب 55 وات بودن میت 30 پرو که همه جا ازش مایه گذاشتی که سامسونگی هارو قانع کنی درست میشه یهو؟
آقا من اصلاً بابت اینکه به بعضی کاربرای سامسونگی گفتم چند وقت دیگه میت 30 پرو با شارژر 55 وات داخل جعبه میاد و قیافه بعضی ها دیدن داره عذر خواهی میکنم از نیما و شماها!!!
حله نیما جان؟
من اشتباهمو پذیرفتم آقاجان…
حالا تو سکوت کن که راه بهتری هم واقعا نیست برات مگر اینکه بپذیری…

m.b

“یاد بگیریم چشم و گوشمون رو به روی اشتباهات خودمون نبندیم.(اینو دو بار گفتم چون تأکید دارم رو این قضیه که موضوع بسیار مهمی هست و بی تفاوت بودن بهش اول از همه به خودمون لطمه میزنه)”
تو به حرف خودتم عمل نکردی نیما…
معرفتشو داشتم حرفی که گفتی وقتی شارژر میت 30 پرو بیاد قیافه یه عده دیدنی میشه که به سامسونگی ها هم گفته بودی رو تو پست طرفدار های سامسونگ نذاشتم که ببینیم قیافه کی دیدنی میشه…
معرفت نداشتی که اشتباهتو بپذیری…
من بابت هر اشتباهی که کرده بودم و نکرده بودم یکجا عذرخواهی کردم که بهانه رو ازت بگیرم…
اما امروز بهت ثابت کردم که وقتی گفتم تو بدجور متعصبی و خندیدی، حق داشتم…
با اینکه من پا پیش گذاشتم با پذیرفتن تهمت هایی که بی مبنا و دروغ بودن ولی عذرخواهی کردم اما تعصبت این اجازه رو نداد که اشتباهت رو اعتراف کنی بازم…
درست گفتم که تمام اون حرفا واسه دیگران بود و خودت وجودشو نداشتی که بهش عمل کنی…
حداقل تا اینجا که دیگه خیلی گذشته…
هر جا من‌بعد داشتی از منطق مردانگی حرف میزدی اسم خودتو خط بکش چون وجود اعتراف به اشتباهتو با اینکه کاملاً مشخص هم هست نداشتی در حالی که هی ادعا میکردی که هر جا لازم بوده به اشتباهت اعتراف کردی…
چهره واقعیت امیدوار بودم این نباشه…
کسی که تا اینجا فقط ادعاست…
متاسفم برات…

naser6872

داشتم تو گوگل چرخ میزدم چشمم به این سایت افتادبعد چشمم به تو عقب افتاده افتاد
واقعا حیف این مملکت که امثال تو توش پره ،الان میتونم قیافه تخمیتو حدث بزنم یه ادم دراز لاغر که روزی دوسه بار جق میزنه صبح تا شب سرش تو گوشی تو خیابون تخم نمیکنه به یکی نگا کنه اینجا عین تخم سگ واسه مردم شاخ میشه معلوم هم نیست واسه چی صبح تا شب اینجا کس میگه
عجب ادم بی وجودی هستی تو خداییش برو خودتو اصلاح کن باعث شرم ننه بابات نشو اسکل

m.b

اونوقت دقیقاً بر چه اساس؟!
همینکه اینطور حرف زدی نشان از تربیت بالای خانوادگی و آدم حسابی بودن شما داره…
آره فهمیدیم جامعه باید پر امثال شما باشه تا جامعه درست و درمون داشته باشیم…👌

moh3n

جناب چالتون و بقیه بر و بچ سامسونگی و غیر سامسونگی . شما همه تون با سواد و تحصیلکرده هستین . اول میخواستم اینو بگم که لطفا به هم دیگه توهین نکنید اونم این توهین های بد رو . دوما شما که اطلاعاتتون از من بیشتره چرا میاید میگید طوری میگید که انگار سامسونگ طراحی پنل های اپل رو انجام داده ؟ تمام صفر تا صد پنل های اپل رو خودش طراحی کرده . سامسونگ فقط تولید کننده بوده و بس . اگر اینجوریه آیفون هم مال فاکسکانه و پردازنده های اسنپ دراگون هم مال خودش نیست و مال سامسونگه چون اون داره تولید میکنه . لطفا فک نکنید بقیه چیزی بلد نیستن

Yas

پسرجان چند سال سن داری و چند کلاس درس خوندی؟؟
این یه مقایسه تست سرعت هست و ربطی ب کاربر نداره ک شرکت اپل از رم ۴ رستفاده کرده یا ۱۶….
من یا شما اپل و اجازه ندادیم رم ۱۲ بندازه رو‌ دستگاهش؟!
یا یه انجمنی بوده ک ب نوت اجازه داد رم ۱۲ بندازه اما ایفون۱۱ رو بیشتر از ۴ نگذاشت…؟!!
این چرت و پرتا چیه میگین تو کامنتهاتون؟!!
ببین : بعد اینکه هر دستگاه «پرچمداری»
وارد بازار میشه همه اون موبایل و ب عنوان اخرین تلاش اون شرکت میدونن و عملکرد اون دستگاه با اخرین پرچمدار شرکتهای دیگه مقایسه میکنن و کوتاهی اون شرکت ربطی ب کاربر نداره
الان حالیت شد؟؟

علی شیخ زاده

ندیده میگم نوت بهتره

MohammadFarhaadi

ندیده اشتباه کردی!آیفون واقعا گوشی چند سالست.قول میدم گوشیای اندرویدی تا چند سال دیگه نمیتونن خودشون رو از نظر پردازش به آیفون برسونن.همین الانش آیفون ده از نظر پردازش تصاویر و ویدیو و پردازش گرافیکی پنج یا شش برابر سریعتر از اندرویدیهاست.توجه کنید منظورم باز کردن اپها نیست.اونجایی منظورمه که قراره گوشه زورش رو تا نهایت توانش بزنه!شاید بگید برای چیمونه این همه توان ولی چند سال که گوشی بمونه تو دستت میفهمی اون قدرت سه چهار سال پیش مال اونموقع نبود و برای آینده طراحی شده بود!همین الانش خیلی چیزا تو آیفون برای شرکتای گوشی ساز دیگه مثل علامت سؤاله و برای من جالبه که چطور هنوز با مهندسی معکوس نتونستن بهش پی ببرن.باور کنید اگر رم بالاتر از چهار برای گوشیای آیفون لازم بود اپل استفاده میکرد.مگه شما برای باز کردن برنامه هاتون یه دور کل برنامه های گوشی رو باز میکنید بعد دوباره برمیگیردید توی مولتی تسکینگ برنامه مورد نظرتون رو فراخوانی میکنید؟؟؟!!!در اصل باید برنامه ها بصورت انفرادی سرعتشون بالا باشه یا مثلا یه برنامه سنگین مثل تست رندر میتونه توان گوشی رو نشون بده و بقیش همش تبلیغاته.به نظرتون استفاده از رم دوازده قدیمی بهتره یا رم چهار با تکنولوژی جدیدتر؟!فکر کنم خیلیا جواب این سؤال رو بدونن!

Milad7

نوت خیلی بهتر بود 🙂

online_wireless

مسخره ترین چیز گذاشتن تست گوشی با پردازنده اسنپ هست مگه سامسونگ گوشیاضش تو بازار ما با مدل اسنپ ارائه میشه که اینو میزارید، تو کل خاورمیانه پردازنده بی کیفیت اگزینوس در دسترس هست که تو بحث گرافیک هم که کلا مثل همیشه خیلی عقبه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)