حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمالا پلی استیشن ۵ همراه با پلی استیشن ۵ پرو معرفی شود

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | پلی‌استیشن، کنسول بازی

بر اساس اعلام خبرنگاری ژاپنی سونی قصد دارد پلی استیشن ۵ پرو را همزمان با نسخه عادی پلی استیشن ۵ معرفی کند. او مدعی است قیمت این کنسول ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار بیشتر از مدل عادی خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

پلی استیشن ۵

پلی استیشن ۵

پلی استیشن ۵

آن طور که گفته می‌شود پلی استیشن ۵ قرار است ۴ برابر قوی‌تر از پلی استیشن ۴ باشد، اما طبق شایعات جدید، سونی می‌خواهد نسخه قدرتمندتر نسل بعدی کنسول خود را خیلی زود معرفی کند. پلی استیشن ۴ در نوامبر سال ۲۰۱۳ معرفی شد و سه سال بعد آپدیت پلی استیشن ۴ پرو را دریافت کرد. در حال حاضر هیچ تاریخی برای عرضه پلی استیشن 5 اعلام نشده، بنابراین طبیعی است که حداقل فعلا هیچ‌کس به فکر پلی استیشن ۵ پرو نباشد.

با این حال، ظاهرا سونی ایده متفاوتی دارد. خبرنگاری ژاپنی به نام زنجی نیشیکاوا (Zenji Nishikawa) مدعی است که Play Station 5 همراه با پلی استیشن ۵ پرو عرضه خواهد شد. قیمت PS5 Pro چیزی حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار بیشتر از مدل پایه خواهد بود. نیشیکاوا می‌گوید سونی دریافته که مردم از وجود نسخه قوی‌تر کنسول آن‌ها استقبال می‌کنند، به همین دلیل می‌خواهد از همان ابتدا Play Station 5 Pro را عرضه کند.

این خبرنگار ژاپنی از خبرنگاران قابل اعتماد به حساب می‌آید چرا که قبلا پیش از معرفی رسمی نینتندو سوئیچ لایت از عرضه این کنسول نیز خبر داده بود.

قیمت پلی استیشن ۵ در پیش فروش سوئد دو برابر پیش بینی ها است: هزار دلار!

مارک سرنی، معمار سیستم‌های کنسولی پیش‌تر اعلام کرده بود که پلی استیشن ۵ از صدای سه‌بعدی، گرافیک 8K و Ray Tracing پشتیبانی می‌کند. پردازنده مرکزی این دستگاه تراشه‌ای هشت هسته‌ای از سری Ryzen خواهد بود که با معماری Zen 2 ساخته می‌شود. PS5 در بخش GPU هم از پردازنده‌های گرافیکی سری Radeon Navi استفاده می‌کند.

طراحی احتمالی پلی استیشن ۵ قبلا به صورت طرح و رندر لو رفته بود و شمایلی بسیار متفاوت از نسخه‌های قبلی این کنسول را نشان می‌داد. این طراحی مورد تایید توسعه‌دهنده‌ای به نام متیو استات هم قرار گرفت اما هنوز نمی‌دانیم که کدام نسخه از PS5 ممکن است از این طراحی استفاده کنند.

نظر شما چیست؟ منتظر پلی استیشن ۵ هستید یا پلی استیشن ۵ پرو را؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MohammadFarhaadi

وقتی شما دستگاه پرو رو سه سال بعد معرفی و عرضه کنی یعنی میتونی به همون اندازه پیشرفته تر و ارزونتر درستش کنی پس عرضه مدل پرو با معمولی تو یه سال به نظرم اشتباست.بجاش نسخه معمولی رو مثلا بده پونصد سه یا چهار سال بعد میتونه یه مدل خیلی قویتر رو با همون پونصد دلار یا یه مبلغ ناچیز بالاتر عرضه کنه.

نیما عرفانی

قطعاً به زودی با اوج خلاقیت و توانایی سونی در بخش محتوای سرگرمی(سخت افزار و نرم افزار کنسول ps5 , ps5 pro) ملاقات میکنیم…

Milad7

عالیه ولی نو مانی 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)