حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

این نرم افزارهای اندرویدی را همین حالا پاک کنید

نوشته

4 سال قبل | 10 دیدگاه | امنیت

گوگل دو برنامه اندرویدی را که در مجموع بیش از ۱.۵ میلیون بار در گوگل پلی استور دانلود شده بودند را حذف کرده است. این برنامه‌ها با اجرای تبلیغات پاپ آپ و با موضوعات جذاب مربوط به بازیگران با هر کلیک برای خود درآمدزایی می‌کنند و از این راه پول هنگفتی به جیب می‌زنند. ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که این موضوع چه آزاری به شما خواهد رساند، حقیقت اینست که این تبلیغات می‌توانند با مصرف غیرمعمولی شارژ به گوشی هوشمند شما نیز آسیب بزنند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

فعالیت غیرقانونی این دو برنامه توسط شرکت امنیت موبایل چینی Wandera کشف شده است. برنامه Sun Pro Beauty Camera بیش از 1 میلیون بار دانلود شده است و دیگر برنامه، یعنیFunny Sweet Beauty Selfie Camera بیش از 500 هزار بار. اگر هر کدام از این دو برنامه را در گوشی اندرویدی خود یا اعضای خانواده و دوستانتان نصب کرده‌اید، بهتر است که همین حالا آنها را حذف کنید. مانند دیگر برنامه‌های مخرب زمانیکه که یکی از آنها را نصب کنید، آیکونه برنامه از صفحه اپ‌ها ناپدید شده و شورتکاتی ایجاد می‌شود که حتی در صورت حذف کردن این آیکون شورتکات باز هم برنامه و تبلیغات آن در پس‌زمینه گوشی اجرا می‌شوند.

برنامه‌های مخرب تبلیغاتی و بحران شارژ گوشی

زمانیکه برنامه Sun Pro Beauty Camera اجرا می‌شود، بستن تبلیغات تمام صفحه این برنامه، بسیار سخت است و به‌طرز عجیبی حتی در زمانی که برنامه باز هم نیست این تبلیغات در صفحه ظاهر می‌شوند. Funny Sweet Beauty Selfie Camera هم تبلیغات تمام صفحه‌ای نمایش می‌دهد، اما تنها زمانیکه فیلترهای عکس در برنامه دانلود می‌شوند. مانند همیشه به شما توصیه می‌کنیم که قبل از نصب برنامه‌ها در گوگل پلی استور به نظرات کاربران درخصوص آنها توجه کنید. نظرات در مورد هر دو برنامه یکسان است. بسیاری از کاربران این برنامه‌ها به‌درد نخود نامیده‌اند که تنها حاوی تبلیغ است، آنها به کاربران توصیه کرده‌اند که آنها را دانلود نکنند. زمانیکه شما برنامه‌هایی با این سطح از تبلیغ را می‌بینید، اولین اقدام شما باید این باشد که تا حد ممکن از آنها فاصله بگیرید.

Wandera با اشاره به اینکه اینگونه برنامه‌های مخرب کاربران نهایی را هدف خود قرار می‌دهند، اعلام کرده که آنها در زمان کار برای کاربران ایجاد مزاحمت می‌کنند، باتری گوشی‌ها را خالی می‌کنند و در بعضی موارد دستگاه‌ها را غیرقابل استفاده می‌کنند. صاحبان این نرم‌افزارهای مخرب از این راه کسب درآمد می‌کنند و در این مورد خاص، تبلیغات پیشرفته‌تر از حالت عادی بود. Wandera در تاریخ 11 سپتامبر این موضوع را به اطلاع گوگل رساند و برنامه‌ها از پلی استور حذف شدند، اما اگر هنوز آنها را برروی گوشی نصب دارید، در حذف آنها شک نکنید.

شما این برنامه های مخرب داشته اید؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

همشم درباره زیبایی و آرایشه
یاد آدم و هوا افتادم که خدا هرچی به آدم گفت سیب رو بخور گفت ن
به هوا داد گفت برا پوستت خوبه و اینگونه بفاک رفتیم ما…

m.b

کوالکام هم یک پوستر عجیب راجب روز معرفی میکس منتشر کرده…
جالبه که کوالکام این پوستر رو در ویبو که پیامرسان چینی هست منتشر کرده که معلومه یه چیزی مربوط به چین هست…
با بالابردن سطح نور پوستر متوجه شدن که یک گوشی هست انگار که به نظر واترفال هم میاد…
معلوم نیست چه خبره…
امروز شیائومی گفت نه از ناچ استفاده میکنیم و نه از سوراخ صفحه و نه از پاپ‌آپ…
سر باتری هم یه خبرایی هست…
طرفدارا سر از پا نمیشناسن…
اگر رویداد کوالکام هم مربوط به میکس باشه، یعنی…🤯
پوستر کوالکام بدون هیچ مقدمه‌ای که گفته باشه روز 24 سپتامبر رویداد داره و مربوط به چه چیزی هست، گفته 3 روز دیگه باقی مونده:
comment image
comment image
و وقتی نور پوستر رو زیاد کردن این تصویر ظاهر شد:
comment image

_V_

کمرا آندر اسکرین/اولد ترنسپرنت سامسونگ

Dr.Nazer

او یس سامان بیبی

The Destroyer

تو تصویر نمیشه با قطعیت گفت صفحه واترفاله و ممکنه مربوط به نسل ۴ یا ۵ صفحه باشه که احتمالا در میکس استفاده میشه. باتری رو نمیدونم ولی اون پوستر شیائومی رو دیدم که گفته از هیچکدوم از ترفندهای به کار رفته قبلی برای حذف حاشیه استفاده نمیکنیم.فقط یه چیز رو متوجه نشدم و اون اینه که رویداد کوالکام مربوط به چه مورده؟

m.b

منظورم از واترفال همون واترفال گسترده تر(نسل چهارم) بود…
رویداد کوالکام هم مشخص نیست مربوط به چه چیزی هست اما عکس یک گوشی همونطور که دیدی داخلش پیدا شد و اینکه رویدادش 24 سپتامبر هست که خب تو این روز در چین فقط میکس آلفا رویداد داره پس یه چیزی مربوط به میکس هست…

The Destroyer

و رندرهای جدید میکس آلفا
https://www.gsmarena.com/new_xiaomi_mi_mix_alpha_renders_show_a_curved_display_extending_all_the_way_to_the_back_of_the_phone-news-39291.php
هنوز صحت خبر مشخص نیست ولی از اونجایی که احتمالا میکس آلفا ۴ دوربین داره (Ultra wide_ToF_Main_Priscope) رندرها فقط شکل و شمایل کلی رو نشون میدن.
در مورد اون خبر مربوط به کوالکام هم علیرغم این که گفته میشه منظور اسنپ ۸۶۵ نیست و برای چیز دیگه‌ایه من فکر میکنم اتفاقا اسنپ ۸۶۵ هست چون در حال حاضر همه رقبا پردازنده‌های جدیدشون رو معرفی کردن

m.b

اون رندر ها درست نیست و اشتباهه…
احتمالاً دوربین tof هم نداشته باشه…

Miladkheyri

اتفاقاً چند روز پیش از پلی استور نرم افزار vpn(open-vpn-org رو نصب کردم که با تماشای تبلیغات اجازه استفاده از برنامه رو میداد (12تا تبلیغ، 24ساعت استفاده) ولی گوشیم تو اون یکی دو روز گوشی به شدت شارژ خالی میکرد حتی زمانی که برنامه اجرا نمیشد ، حتی سرعت شارژ هم به خاطر گرمای گوشی خیلی کند شده بود،من ابتدا فکر میکردم باتری گوشیم خراب شده تا این که دیروز برنامه رو حذف کردم گوشی کاملاً به حالت نرمال خودش برگشته، خلاصه سه روز حالمو گرفته بود.

Milad7

🙂 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)