حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ دقیق روز ولنتاین ۹۸ + ولنتاین ۲۰۲۰ به تاریخ شمسی

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | تقویم

روز ولنتاین (Valentine) معروف به روز عشاق که صدها سال پیش در بین مسحیان جهان و کشورهای غربی هر ساله با مراسم جشنی برگزار می شود. اگر می خواهید بدانید که تاریخ دقیق روز ولنتاین ۹۸ چه روزی است باید بگویم که تاریخ ولنتاین ۲۰۲۰ در تقویم میلادی طبق معمول ۱۴ ماه فوریه است و در تقویم شمسی ولنتاین ۱۳۹۸ در تاریخ جمعه ۲۵ بهمن ماه (1398/11/25) است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره ولنتاین ۹۸ صحبت کنیم.

تاریخ دقیق روز ولنتاین ۹۸ روز جمعه ۲۵ بهمن ۹۸ خواهد بود

تاریخ دقیق روز ولنتاین ۹۸

تاریخ دقیق روز ولنتاین ۹۸

به مانند بیشتر مناسبت‌های تقویم میلادی، گرامی داشتن روز ولنتاین هم به رومیان باز می‌گردد. جشنی که به افتخار قدیس ولنتاین در کلیساهای کاتولیک برگزار می‌گردد.بر اساس افسانه‌های گفته شده، در دوران فرمانروایی یکی از پادشاهان رومی به نام کلاودیوس دوم، کشیشی با نام ولنتاین زندگی می‌کرده است.

بنابر اعتقادات این پادشاه مردان مجرد کارایی بیشتری نسبت به افراد متاهل در مبارزات جنگی از خود نشان می‌دادند و بنابراین اجازه ازدواج به هیچ جنجگوی رومی داده نمی‌شد. ولنتاین که با این اعتقاد به شدت مخالف بود به طور مخفیانه عقد سربازان را با دختران محبوبشان جاری می‌نمود. هنگامی که کلاودیوس این موضوع را فهمید، ولنتاین را به محکوم به مرگ کرد.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)