حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی میت ۳۰ فقدان خدمات گوگل را چطور مدیریت می کند؟

نوشته

4 سال قبل | 16 دیدگاه | هواوی

دیروز عصر بود که خانواده هواوی میت ۳۰ معرفی شدند ولی این گوشی‌ها برای فروش در بازار کشورهای خارج از چین به‌خصوص در کشورهای غربی، راه سختی در پیش دارد. به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، این گوشی‌ها نمی‌توانند همراه با سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل عرضه شوند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم هواوی میت ۳۰ فقدان خدمات گوگل را چطور مدیریت می کند؟

هواوی میت ۳۰ بدون خدمات گوگل

هواوی میت ۳۰ بدون خدمات گوگل

هواوی میت ۳۰ بدون خدمات گوگل

«ریچارد یو» مدیرعامل بخش محصولات مصرفی هواوی در مراسم معرفی هواوی میت ۳۰ این موضوع را تایید کرد و گفت که آن‌ها برای این گوشی‌ها نمی‌توانند از سرویس‌های موبایل گوگل (GMS) بهره ببرند و در عوض از «سرویس‌های موبایل هواوی» (HMS) استفاده خواهند کرد. در بین سرویس‌های گوگل، پلی استور نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و اکثریت کاربران اندروید در سرتاسر جهان (غیر از چین) از این طریق به اپلیکیشن‌های اندروید دسترسی دارند. با توجه به این محدودیت، هواوی مجبور شده که گزینه جایگزین پلی استور و سرویس‌های گوگل را توسعه دهد و برای سرویس‌های موبایل هواوی بودجه ۱ میلیارد دلاری در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر، حدود ۴۵ هزار اپلیکیشن از سرویس‌های موبایل هواوی پشتیبانی می‌کنند ولی هزاران اپلیکیشن دیگر هم باید تا حدی تغییر کنند تا بتوانند در App Gallery هواوی قرار بگیرند. مراسم معرفی این گوشی‌ها حدود ۲ ساعت طول کشید ولی کمتر از یک دقیقه آن صرف ارائه توضیحات در مورد فقدان سرویس‌های گوگل شد. کاملا مشخص است که هواوی‌ برای متقاعد کردن کاربران و توسعه‌دهندگان به منظور کنار آمدن با این محدودیت، کار بسیار سختی در پیش دارد.

اگرچه همچنان می‌توانیم نسبت به لغو این تحریم‌ها امیدوار باشیم یا اینکه شاید هواوی‌ بتواند راهی برای دور زدن این محدودیت‌ها پیدا کند. خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مدیران هواوی نوشته که این شرکت قصد دارد راهی برای دسترسی به برخی از اپلیکیشن‌های گوگل ارائه کند که معلوم نیست چه تعداد اپلیکیشن گوگل از این روش بهره‌مند می‌شوند و آیا اصلا هواوی‌ می‌تواند چنین کاری را انجام دهد یا نه.

شرکت چینی «میزو» (Meizu) قبلا گوشی‌هایی را در بازار اروپا همراه با اپ استور اختصاصی خود عرضه کرده که در این اپ استور، اپلیکیشن Google Installer قرار داشت و می‌توانست سرویس‌های گوگل و پلی استور را در گجت مربوطه نصب کند. اما از آن زمان، سخت‌گیری‌های گوگل برای این دور زدن‌ها بیشتر شده و حتی مسدود کردن سرویس‌های خود در گوشی‌های غیرمجاز را مورد آزمایش قرار داده است.

این محدودیت‌ها، گوشی‌های هواوی میت ۳۰ را در موقعیت بسیار ناخوشایندی قرار می‌دهد. در هر صورت باید ببینیم که کاربران کشورهای مختلف آیا حاضر هستند برای گوشی‌های گران‌قیمت فاقد سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های بسیار مهم گوگل هزینه کنند یا نه.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که هواوی می تواند در بازارهای جهانی به فروش خوب خود ادامه دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Faraz

فقط تو چین فروش خوبی خواهد داشت وگرنه با این محدودیت مگه کسی مغز خر داشته باشه بخره

Jahandar

سبکی مغزت از سنگینی معدت ناشی میشه . کمتر شکر بخور .

Faraz

درت بزار

Jahandar

وخی بیا باغ تا درتم بذارم دگوری زاده

Faraz

کره گیان ارات تو مال ناز کردنی نازار گوگولی

Jahandar

داستان فراز و رن ژنگفی : چرا فراز از ژنگفی و هوآوی متنفره

مردی با کلفَتش رابطه پنهانی داشت، بعد از مدت کوتاهی کلفت حامله شد. مرد که تمایل نداشت همسرش از این رابطه بویی ببره مقداری پول به کلفت داد و گفت برو ایتالیا و اونجا زایمان کن. کلفت گفت باشه، ولی من چطوری میتونم بهت خبر بدم که بچه به دنیا اومده؟ مرد گفت: هیچی، کافیه یه کارت پستال برای من بفرستی و پشتش بنویسی “اسپاگتی”. اون موقع من میام و هزینه ها رو پرداخت می کنم. کلفت پول رو گرفت و به ایتالیا پرواز کرد.

شش ماه بعد همسر مرد به دفترش زنگ زد و گفت عزیزم امروز یه کارت پستال خیلی عجیب برات از اروپا اومده و من نمیدونم معنیش چیه. مرد گفت صبر کن میام خونه برات توضیح میدم.
بعد از ظهر وقتی مرد به خونه برگشت و کارت پستال رو خوند، دچار حمله قلبی شد و روی زمین به گو.ز گو.ز افتاد. ماموران اورژانس اونو به اتاق عمل بردن و جراح بعد از عمل برای آرامش دادن به همسر مرد ، پیش وی رفت.
جراح پرسید علت ایست قلبی چیه؟ زن کارت پستال رو در آورد و پشتش رو خوند :

“اسپاگتی، اسپاگتی، اسپاگتی، اسپاگتی، دوتا با سوسیس و دوتا بدون سوسیس …”

آره ! اون مرد رن ژنگفی مدیرعامل هوآوی بود و یکی از اون اسپاگتی سوسیس دارها ، فراز بود .

فراز یه ک.ون بچۀ س.گ نامو.س عقده ای متنفر از هوآویه . فراز از هوآوی و مدیرعاملش کینۀ شخصی و نامو.سی داره . مثل فراز نباشیم .

_V_

چقدر زرت و پرت میکنید اسکلا جای این کارا بیای درست حرف خودتونو ثابت کنید

انقدرم فیک نزنید ،، اره سوپره تو چن دیقه۱۷ تا مثبت

chalton

یعنی چالتون هر کاری میکنه چند تا پلشت ازش سریع اسکی میرن،البته برند محبوبشون هم همینطوریه تقلید رو خیلی دوست داره،هوآوی فعلاً بره فمری به حال افت سهامش بکنه که با معرفی میت 30 سهمش خیلی کمتر میشه و در اروپا و آسیا نصف سهمش رو واگذار میکنه به سامسونگ،هوآوی دیگه با معرفی میت 30 ر.ید تو دهن طرفدارای خودش.

MohsenHiradian

تنها راهی که میتونه بازار خارج از چین رو ترغیب کنه قیمت پایینه

علی شیخ زاده

بازار خارج از چین ترمز هواوی بدجور کشیده میشه
واقعا حیفه همچین گوشی هایی در اختیار همگان نباشه
حالا کاملا مشخصه ک چرا هواوی از هسته های ای۷۷ استفاده نکرد و کلا با همون گرافیک و سی پی یو قدیمی چیپست ۹۹۰ رو توسعه داد
تحریم!
حر
مصرف انرژی و بهینه نبودن و این حرفا دلایل من دراوردی برای مخفی کردن اثرات تحریم و توجیهی بر استفاده نکردن فناوری بروز بود
هرچند همون اوایل تحریم از خبر ذخیره کردن لوازم مورد نیاز توسط هواوی میشد به این موضوع پی برد.
بنظرم تو این مدت تحریم ها رفع بشه با چیپست جدیدتر رو به رو خواهیم بود

The Destroyer

حیفه واقعا اگه این برند سقوط کنه. ای کاش بتونه تا آخر دوره ترامپ بمونه تا رئیس جمهور آمریکا عوض شده و یه دموکرات بیاد

Saeed Mohammadipouya

کاملا موافقم بخاطر ترس از هواوی سامسونگم داره خوب کارمیکنه خدا نکنه ورشکست بشه

Saeed Mohammadipouya

من نمیدونم مدیر سایت چیکارمیکنه هر کی هر چرتی ب دهنش میاد میزاره و تایید میشه نظرش

Dr.Nazer

هرکاری کنه بازم فروشش پایین‌تر میاد..!

pooria

احتمال 99.999999 درصد فروشش کاهش چشمگیری خواهد داشت p30 pro اخرین بازمانده هواوی

Milad7

ایرانی ها که راحت برنامه های پولی اندروید به وفور به صورت رایگان یافت میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)