حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال به تعویق افتادن توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | اخبار داخلی، خودرو

خبر توقف شماره گذاری پراید از سال آینده و همچنین توقف خط تولید پژو ۴۰۵ که از سال‌های گذشته و همزمان با الزام اعمال استاندارد‌های هشتادو پنج گانه در صنعت خودرو مطرح شد، از سال آینده وارد فاز اجرایی خواهد شد. حالا بر از احتمال به تعویق افتادن توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ به گوش می رسد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

احتمال به تعویق افتادن توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵

پژو ۴۰۵

پژو ۴۰۵

توصیه اکید بر اجرای استانداردهای هشتاد و پنج گانه در صنعت خودرو حتی به قیمت توقف برخی از خطوط تولید در حالی در دستور کار سازمان ملی استاندارد قرار دارد که هم اکنون خودروسازان به شدت با موانع و محدودیت هایی مواجه هستند که توان ایجاد تنوع محصول را آن ها گرفته و در چنین شرایطی حذف یک خودرو از خطوط تولید نیز می تواند اثرات جبران ناپذیری برای آن ها به همراه داشته باشد.

به تازگی سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در خصوص حذف شماره گذاری پراید از سال 99 اظهار کرده که بر اساس ۱۱ سال تحلیل تصادفات، به این نتیجه رسیده ایم که بیشترین آسیب در تصادفات رانندگی با خودرو پراید بوده و خطرات زیادی برای سرنشینان به همراه دارد.

به گفته وی، تقریباً در هر تصادف با خودروی پراید، سرنشینان 3/8 دهم آسیب می‌بینند که این موضوع طی نامه‌ای به وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام شده و به استناد قانون تاکید کردیم که شماره گذاری خودرو پراید باید از سال 99 متوقف شود.

بر این اساس پیمان پیرایش، مدیرکل نظارت بر استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد در خصوص آخرین وضعیت خروج خودروهای غیراستاندارد از چرخه تولید می گوید: این که خروج خودروهایی نظیر پراید از خودروها از چرخه تولید امکانپذیر باشد یا خیر، تصمیمی است که در دولت گرفته شده و خودروساز باید خود را با شرایط تطبیق دهد چرا که این یک قانون بوده و به سازمان ملی استاندارد و خودروساز اعلام کرده تا اول دی  ماه 98 ملزم به اجرایی کردن همه استانداردهای هشتادو پنج گانه است.

لوگو سایپا

لوگو سایپا

پیرایش با بیان این که در این میان برخی از پلتفرم هایی که توانایی انجام تغییرات بر روی آن ها وجود ندارد، باید از رده خارج شوند، می افزاید:

این که تصمیمی گرفته شود و سازمان ملی استاندارد نسبت به عدم اجرای آن ها اقدام نکند، خارج از اراده سازمان است زیرا این یک قانون بوده و اگر خواستار توقف اجرایی کردن آن هستیم این موضوع باید در شورای عالی استاندارد مطرح و در مورد آن تصمیم گرفته شود.

وی ادامه می دهد: برخی از این استانداردها که نیاز به مصوبه شورای عالی استاندارد مبنی بر توقف آن ها است، نیاز به استفاده از قطعاتی است که به واسطه تحریم ها امکان واردات آن وجود ندارد که در این زمینه نیازمند فرصتی در این زمینه هستیم که تصمیم نهایی در این زمینه را شورا باید اعلام کند.

دادن فرصت به پلتفرم های قدیمی کار بیهوده ای است

مدیرکل سازمان ملی استاندارد با بیان این که اما دادن فرصت به پلتفرم های قدیمی کار بیهوده ای است، تصریح می کند: این دسته از پلتفرم ها حتی در صورت نبود تحریم نیز از اعمال برخی استانداردها ناتوان هستند و بر اساس قانون تولید آن ها باید متوقف شود مگر این که شورای عالی استاندارد حکم دیگری در این زمینه صادر کند که ما در مقام اجرا باید در انتظار برای تصمیم این شورا باشیم.

پیرایش با تاکید بر این که مصوبات این شورا باید به شکل قانونی به دست سازمان برسد، اظهار می کند:

در این شرایط مشخص می شود که مهلت زمانی دوباره ای به خودروسازان داده می شود یا باید شاهد توقف تولید برخی از خودروها باشیم هرچند که در این میان با توجه به تحریم ها احتمال پیش بینی مهلتی برای برخی از خودروها جهت اعمال استانداردها وجود دارد.

به گفته وی، بر اساس قانون خودروسازان موظف هستند که هر سه ماه یکبار نسبت به ارایه گزارش به سازمان ملی استاندارد اقدام و ما نیز این گزارش را به شورا ابلاغ کنیم که هم اکنون این گزارش ها آماده شده و در انتظار برگزاری جلسه  شورای عالی استاندارد با حضور رییس جمهور و معاون اول هستیم.

او در ادامه با تاکید بر این که  بازرسی ها هم اکنون متوقف نشده و به صورت مستمر کار بازرسی از خطوط تولید خودروسازان در حال انجام است، می گوید: نتایج ازمون دریافت و بازرسی انجام می شود و به خودروساز مهلت داده شده تا هر استانداردی که در این زمینه از جمله تعویض قطعه وطراحی صلاح است انجام دهد که بر این اساس خودروساز باید نسبت به اجرایی کردن آن تا اول دی ماه اقدام کند از این تاریخ به بعد جهت صدور تاییدیه یا تمدید اعتبار، رعایت استانداردهای جدید 22 گانه ملاک عمل خواهد بود مگر آن که در قانون تغییری ایجاد شود.

حال با توجه به این اظهارات انتظار می رود شورای عالی استاندارد نیز با درنظر گرفتن محدودیت های موجود زمان اجرایی کردن استانداردهای باقی مانده در این صنعت را تمدید کند حال باید در انتظار برای برگزاری جلسه این شورا بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این خودرهای ناایمن همچنان تولید شوند؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

پراید ۳۵۰۰ دلار هست هیچ برندی این قیمت ها رو نمیتونه تبدیل به ماشین کنه .هرچند توی هند چند تا کمپانی هستن اما اونا دیگه خیلی از پراید داغون ترن .تا زمانی که اقتصاد اینجوری بمونه بجز همین ماشین ها چیزی نمیتونه نیاز مردم رو برطرف کنه .

MohammadFarhaadi

کشوری نمیتونه که همه مواد اولیه رو خودش نداشته باشه و مجبور باشه با قیمت بالا واردش کنه.خودروسازهای ما مواد اولیه رو با قیمت مفت از داخل تهیه میکنن تازه خیلیاشم با کمک دولت و کلی هم پول از دولت به بهانه ورشکستگی و بیکار شدن کارگرا میگیرن و در آخر میخوان با دلار آزاد بفروشن!!!اصلا تو اقتصاد خوبیه پایین لودن ارزش پول اینه که مثلا الان هیچ شرکتی تو دنیا نمیتونه با سه هزار دلار ماشین تهیه کنه ولی کشوری که ارزش پولش خیلی پایینه و مواد اولیه و نیروی کار داره میتونه و اینجاست که اگه عرضه داشته باشن میتونن صادرات کنن.نه مثل اینجا که فقط پول پراید در اصل پولیه که داریم به نهادهای مختلف میدیم یه خودش هم پول پرایده!!!دلیل اصلیه اینکه چین بازار دنیا رو گرفته پایین بودن ارزش پولش نسبت به بقیه رقیبانشه.

MohammadFarhaadi

الان دو دهه است که میشنویم توقف تولید احتمالا عقب میفته!!!

Milad7

خبر از این بدتر! اصل سودشون تو تولید پرایده!

online_wireless

بدترین ماشینای دنیارو ما داریم که نه امنیت و کیفیت دارن و نه زیبایی.
زمانی ماشین های یک جامعه با کیفیت بالایی میرسن که به طور قابل توجهی در این صنعت ایجاد رقابت بشه، بدون گمرک اجازه ورود ماشین های کیفیت بالای خارجی رو بدن به این ترتیب تولیدکنندگان داخلی مجبورند در حد استانداردهای مشابه برند خارجی و قیمت مناسب عرضه کنند به مردم.
صد حیف که ضعیف ترین مدیریت رو داریم.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)