حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت عکاسی از ستارگان در گوگل کمرا جدید دیده شد

نوشته

4 سال قبل | 7 دیدگاه | گوگل

تابه‌ حال تصاویر و ویدیوهای زنده زیادی از گوشی‌های هنوز معرفی‌نشده گوگل پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس ال لو رفته است. گویا همه این افشاگری‌ها توسط یک خرده‌فروش در ویتنام صورت می‌گرفته است. با ویدیوهای تبلیغاتی از پیکسل ۴ که لو رفته بود متوجه شدیم این دستگاه حالت عکاسی از ستاره ها را خواهد داشت. امروز اما قابلیت عکاسی از ستارگان در گوگل کمرا جدید دیده شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

قابلیت عکاسی از ستارگان در گوگل کمرا

قابلیت عکاسی از ستارگان در گوگل کمرا

قابلیت عکاسی از ستارگان در گوگل کمرا

حالا به شیوه مشابهی، یک طراح و توسعه‌دهنده وب به نام Hani Mohamed Bioud در حساب توییتری خود یک فایل APK اپلیکیشن دوربین گوگل 7.0 را که ظاهرا به‌طور پیش‌فرض بر روی سری پیکسل 4 نصب شده، با فروم توسعه‌دهندگان XDA به اشتراک گذاشته است. همانطور که می‌دانید APK، فرمت فایلی است که برای انتشار و نصب اپلیکیشن‌ها بر روی گوشی‌های اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد که فایل APK مذکور، از طریق یکی از دستگاه‌های پیش‌عرضه‌شده پیکسل 4 به دست آمده است.

با اینکه تعدادی از تغییرات ایجاد شده در نسخه جدید اپلیکیشن دوربین گوگل جنبه نمایشی دارند، اما چند قابلیت جدید نیز در آن وجود دارد. برای مثال قابلیت Night Sight، یک گزینه فوکوس جدید “Infinity” خواهد داشت که به احتمال زیاد با قابلیت «عکاسی از ستارگان» که بر روی مدل‌های جدید پیکسل 4 ارایه خواهد شد، ارتباط دارد. ویژگی Night Sight، به کاربران اجازه می‌دهد تا از سوژه‌هایی که در شرایط کم‌نور قرار دارند، عکس‌های قابل‌دیدن بگیرند. این ویژگی، تنظیمات فوکوس برای فاصله‌های نزدیک (حدود ۱.۲ متر) و فاصله‌های دور (حدود ۳.۷ متر) را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ویدیوها با فشار دادن طولانی دکمه شاتر ضبط خواهند شد، دقیقا مانند آیفون ۱۱


یک تغییر دیگر در اپلیکیشن دوربین گوگل، مربوط به اسلایدر زوم می‌شود؛ بطوریکه با حرکت‌دادن اسلایدر زوم، لِول دقیق زوم به شما نمایش داده خواهد شد. در نسخه جدید، کار کردن با هر دو اسلایدر زوم و اکسپوژر بسیار روان‌تر شده‌ است؛ هرچند که اسلایدر اکسپوژر، لِول‌های مربوطه را دیگر نشان نمی‌دهد. نوار بالایی اپلیکیشن که آیکون‌هایی برای تایمر، تنظیمات موشن و گزینه‌های فلاش داشت، حالا دیگر وجود ندارد و به جای آن، باکسی قرار گرفته است که با فشردن علامت پیکان یا با سوایپ کردن منظریاب به سمت پایین، در وسط صفحه منظریاب ظاهر می‌شود. ضمنا برای اینکه کاربران فضای بیشتری برای دیدن منظریاب داشته باشند، قسمت پایینی رابط کاربری اپلیکیشن، به هنگام گرفتن عکس‌های ۱۶:۹، به سمت بالای منظریاب شناور می‌شود.

مراسم معرفی پیکسل ۴ تاریخ ۲۳ مهر ۹۸ خواهد بود

با نسخه جدید دوربین گوگل، کاربران قادر خواهند بود تا با فشردن طولانی دکمه شاتر، خیلی سریع به بخش ضبط ویدیو بروند و تا زمانی که دکمه شاتر را رها نکرده‌اند، فیلمبرداری ادامه خواهد داشت. ضمن اینکه برای کمک کردن به کسانی که هنگام استفاده از قابلیت تایم لپس نمی‌دانند از چه سرعتی استفاده کنند، پیشنهاداتی هم به بخش تنظیمات اضافه شده است. برای مثال، در مورد سرعت 5x به کاربر گفته می‌شود که این سرعت برای گروه‌های سرزنده خوب است، 10x برای صحنه‌های قدم زدن، 30x برای صحنه‌های شلوغ و 120x برای ضبط غروب خورشید بهتر است.

همچنین قابلیت جدیدی به نام “Camera coaching” در دوربین گوگل 7.0 معرفی شده است که نکات عکاسی را براساس هر صحنه‌ای که قرار است عکاسی شود، در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این توضیحات، شامل نکاتی درباره استفاده از Night Sight در محیط‌های تاریک و همچنین پیشنهاد استفاده از حالت پرتره به‌محض تشخیص یک چهره در منظریاب می‌شوند.

مراسم معرفی پیکسل ۴

پیکسل ۴

گوگل پیکسل 4XL مجهز به یک سنسور ۱۲.۲ مگاپیکسلی سونی IMX363 با گشودگی دیافراگم f/1.7 و یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی سونی IMX481 با یک لنز تله‌فوتو خواهد بود. دوربین سومی هم وجود دارد که ممکن است یک سنسور عمقی یا یک سنسور طیفی باشد. سنسور طیفی برای ثبت اشیای خاصی کاربرد دارد که چشم انسان قادر به دیدن آنها نیست؛ مانند اشعه‌های فرابنفش، فروسرخ و X. احتمال دارد که پیکسل 4 شامل سنسور طیفی نباشد. در این صورت، پیکسل‌های جدید از داشتن دوربین اولترا واید محروم خواهند بود. ضمنا، دوربین سلفی هر دو پیکسل جدید، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی و احتمالا از نوع واید خواهد بود.

انتظار می‌رود که سری پیکسل 4، در رویداد گوگل که احتمالا در تاریخ ۲۳ مهر ۹۸ برگزار خواهد شد، رونمایی شوند. همانند پیکسل‌های قدیمی، نسخه جدید اپلیکیشن دوربین گوگل ممکن است از ماه آینده ارایه گردد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این قابلیت جذاب خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

😐

m.b

دمش گرم..
هرچقدر قابلیت هاش بیشتر بشه برای اونایی که گوشی هاشون گوگل کمرا رو ساپورت میکنه بهتر میشه…
قابلیت عکاسی از ستاره ها رو خصوصاً خیلی دوست دارم…

Dr.Nazer

آقا نگفتین من کدوم نسخه رو نصب کنم؟

m.b

من نمیدونم که دکتر…
برای اسنپ ها هر کدوم رو نصب کنی میخوره اما اگزینوس باید بگردی تک و توک پیدا کنی و شایدم پیدا نشه…

Zmt61

این قابلیت عکاسی از ستارگان با گوشی4سال پیش الجی جی4 هم میشه گرفت چیز جدیدی نیست

Milad7

oooof

Milad7

گوگل کمرا محشره 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)