حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شارژر ۶۵ وات اوپو ماه دیگر ارایه می شود

نوشته

4 سال قبل | 12 دیدگاه | اوپو

شرکت های چینی یکی پس از دیگری فناوری های شارژ سریع را گسترش می دهند و حالا نوبت به اوپو است تا آس خود را رو کند. خبر می رسد که شارژر ۶۵ وات اوپو ماه دیگر ارایه می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

شارژر ۶۵ وات اوپو

شارژر ۶۵ وات اوپو

شارژر ۶۵ وات اوپو

اوپو به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در عرصه فناوری شارژ سریع تکنولوژی SuperVOOC را به عنوان یک فناوری اختصاصی برای ارائه شارژ سریع دستگاه‌های خود ارائه می‌نماید.

این شرکت سه روز پیش در کنفرانس ویژه خود به صورت رسمی اعلام کرد که ماه آینده میلادی گوشی پرچمدار جدیدی با نام Reno Ace را معرفی خواهد کرد که یکی از ویژگی‌های جذاب آن سیستم شارژ سریعش خواهد بود.

بنابر اطلاعات جدید، اوپو برای این گوشی شارژر سریع ۶۵ واتی را طراحی کرده که می‌‎تواند با سرعتی بسیار بالا و زیر یک ساعت باتری قدرتمند دستگاه را شارژ کند.

ویژگی جذاب دیگری که برای این گوشی معرفی شده نمایشگر ۹۰ هرتز آن است که می‌تواند جلوه‌های تصویری را با کیفیتی بسیار بالا در اختیار کاربران قرار دهد و این گوشی را نیز در زمره دیگر پرچمدارانی قرار دهد که این نرخ بالای بروزرسانی را که پیش از این تنها در مانیتورهای گیمینگ موجود بود را در دل یک گوشی جای می‌دهند.

اما اگر تصور می‌کنید که فناوری شارژ 65 واتی SuperVOOC اوپو حد نهایت شارژ سریع تا به امروز است باید در نظر خود بازنگری کنید، چرا که تا به امروز شرکت ویوو فناوری شارژ ۱۲۰ واتی و شرکت شیائومی نیز فناوری شارژ 100 واتی خود را معرفی کرده‌ و حتی دموهای آنها را نیز به نمایش گذاشته است.

سرعت شارژر ۱۲۰ واتی ویوو را در واقعیت ببینید

با این حال هیچ شرکتی تا به امروز شارژ عملی و تجاری بالای ۴۰ وات را در داخل پکیج دستگاه جای نداده و به نظر با معرفی Reno Ace این گوشی اولین نمونه در نوع خود خواهد بود و می‌تواند سریعترین شارژر دنیا در حوزه گوشی‌های هوشمند را داشته باشد.

از جمله دیگر مواردی که باید در مورد رینو ایس به آنها اشاره کرد استفاده از سری جدیدی چیسپت‌‎های میان‌‎رده رو به بالای کوالکام است که به احتمال فراوان اسنپدراگون ۷۳۰ جی خواهد بود و حتی برخی منابع ارائه نسخه 5G به همراه نسخه پایه را نیز برای این گوشی محتمل می‌دانند.

به هر حال باید منتظر بمانیم تا حدود سه هفته دیگر که این گوشی معرفی شد ببینیم برگ برنده جدید اوپو برای بازار میان‌رده چه ویژگی‌هایی خواهد داشت و چطور می‌تواند کاربران را به سمت خود جذب کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که شارژر سریع تا کجا پیشرفت می کند؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Genesis

چرا هر روز یه شارژر سریع تر داره معرفی میشه😐😂
این همه سال کسی بلد نبود سرعت رو بالا ببره یهویی همه یاد گرفتن😂

نیما عرفانی

چون این همه سال در این زمینه داشت تحقیق و توسعه انجام میشد و در این ۲ سال اخیر تکنولوژیش به تکامل و بلوغ رسیده.

Genesis

منظورم‌این رقابت سره وات بالاتر هست
مثلا سامسونگ قبل از بقیه سره نوت ۴ شارژر ۱۰ واتی اورد
و تا چند سال کسه دیگه ای رو دستش نیومد
الان چرا یهویی اینقدر رقابت شدید شده بین اعداد؟

نیما عرفانی

بله بنده با نوت ۴ از شارژر فست شارژ ۱۰ واتش کلی خاطره دارم اما خب اون موقع نسبت به ظرفیت باتری و نا پخته بودن این تکنولوژی و همچنین نزدیک بودن توان شارژر سایر برندها این قضیه زیاد به چشم نمیومد اما به مرور که ظرفیت باتری ها افزایش پیدا کرد و روی ارتقاء توان شارژر سرمایه گذاری هایی انجام شده پس منوط بر این مسائل اهمیتش چندبرابر از گذشته جلوه می‌کنه.
فقط بین اعداد و ارقام رقابتی صورت نگرفته بلکه در واقعیت اینقدر مؤلفه ها و سناریوهای پیچیده ی مختلفی حول ارتقاء این تکنولوژی(آداپتور شارژر ، منبع تغذیه و فرآیند سیکل های شارژ) وجود داره که دارن در باب بالاترین عملکرد و بهترین خروجی رقابت میکنن.

Jason bourn

شما با شارژر ۱۰ واتی نوت ۴ خاطره دارین؟
پس حتما میدونین توانش ۱۵ واته مثل اس۱۰ 😉

نیما عرفانی

(شما با شارژر ۱۰ واتی نوت ۴ خاطره دارین؟
پس حتما میدونین توانش ۱۵ واته مثل اس۱۰ 😉)
و‌ بله این حرف رو از یه فن سامِ متعصب میشنویم. شارژرش همین الان تو دستم هست و حداکثر توانش ۵ ولت ۲ آمپرِ یعنی میشه چند وات؟؟ بلند بگو چند وات؟؟؟

نیما عرفانی

وقتی هرچند وقت یکبار میای یه حرفی بندازی وسط پس حداقل کامل بیانش کن. اون توان ۱۵ وات مربوط به Quick charge 2 کوالکام میشد یعنی نسخه هایی از نوت ۴ که چیپست اسنپدراگون ۸۰۵ دارن(بازار چین و آمریکا) اما داخل جعبه ی نسخه های اگزینوس ۵۴۳۳ نوت ۴(بازار جهانی از جمله ایران) شارژر Adaptive Fast Charging داره که خروجیش ۹ ولت/۱.۶۷ آمپر و ۵ ولت/۲ آمپرِ. من حرفی از نسخه ی کوالکام زدم که میگی توانش ۱۵ واتِ مثل إس ۱۰؟؟؟ اینم نمیدونی که اون ۱۵ وات قرار نیست همون ۱۵ واتی باشه که رو إس ۱۰ بوده و بالعکس چون سیکل و مدار شارژشون متفاوتِ.

Amin B3DA

چون اینهمه سال بازار تو انحصار دو برند بود اما با ظهور شرکت های جدید و پیشرو این قضیه پیشرفت خوبی کرد. این شرکت ها سن کمی دارند و ب هرحال شرکتی که دوسه ساله اومده رو اوج بعد دو سه سال کم کم پیشرفتم میکنه. درضمن رقابت توی دنیای کار بهترین چیز برای خریداره. هیچکدوم از شرکت ها هم نمیخوان عقب بمونند از هی زمینه ای چه باتری چه دوربین و حتی نسبت نمایشگر

m.b

https://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=4&idCamera1=300619&idCamera2=300598
غول بعدی شکار جزئیات در gsmarena اومد…
بی صبرانه منتظرم تا دوربین 108 مگاپیکسلی بیاد تا ببینیم اون دیگه چقدر میتونه در دریافت جزئیات بی نظیر باشه…

m.b

https://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=4&idCamera1=300619&idCamera2=300598&idCamera3=300615
اعتراف میکنم الگوریتم ریلمی در دوربین های با مگاپیکسل بالا بی نظیره…👌👌👍
comment image
comment image
واقعاً شگفت زده شدم و به شدت به آینده دوربین های با مگاپیکسل بالا امیدوار شدم…
realme xt واقعاً گوشی فوق‌العاده‌ای هست…

Milad7

محشره

Milad7

🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)