حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۱ بدون شبکه 5G بازار مهم چین را از دست می دهد

نوشته

4 سال قبل | 27 دیدگاه | اپل، شبکه 5G

اپل اخیرا گوشی‌های آیفون ۱۱ خود را بدون فناوری 5G معرفی کرده است. حقیقت این است که آیفون ۱۱ بدون شبکه 5G بازار مهم چین را از دست می دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آیفون ۱۱ بدون شبکه 5G

شبکه 5G اینتل

اپل در مورد ارایه نسل بعدی سرویس‌های اتصال وایرلس بر روی اسمارتفون‌های خود، درست در حال تکرار همان کاری است که در زمان عرضه اتصال 4G LTE برای اولین بار انجام داد؛ یعنی از دست دادن زمان. شاید این موضوع در آمریکا مساله‌ مهمی نباشد؛ چراکه انتظار نمی‌رود سرویس 5G تا اواسط سال بعد در آنجا راه‌اندازی شود. اما در مورد چین موضوع کاملا فرق می‌کند. بلومبرگ گزارش داده است که با شروع عرضه فناوری 5G در گوشی‌های امسال، اپل در حال از دست دادن سهم خود از بازار چین است؛ بازاری که به‌زودی شاهد بزرگ‌ترین چرخه جایگزینی اسمارتفون‌ها از طرف مشتریان خواهد بود.

بسیاری از تحلیلگران می‌گویند که اپل فعلا تا سال بعد، سهم فروش خود در بازار چین را حفظ خواهد کرد. اما با ورود هندست‌های 5G به بازار این کشور، مشکلات اپل تازه شروع خواهد شد. اپل در چین برخلاف آمریکا با رقبای بسیار سرسختی روبه‌رو است.

سازندگان چینی مانند هواوی، اوپو و ویوو برنامه‌هایی برای ارایه گوشی‌هایی با طراحی‌ها و قابلیت‌های جدید مانند شارژ بی‌سیم، دوربین‌های سلفی کشویی، دوربین‌های زوم تلسکوپیک و باتری‌های عظیم دارند. شرکت‌های دیگری مثل شیائومی، هندست‌های خود را با قیمت‌های بسیار رقابتی عرضه می‌کنند. با این‌حال، اپل در طول سه ماهه دوم امسال، با داشتن سهم ۵.۸ درصدی از بازار اسمارتفون چین، تنها شرکت غیرمنطقه‌ای حاضر در بین پنج شرکت پرفروش آنجا بوده است.

یکی از تحلیلگران حوزه تکنولوژی می‌گوید که اپل در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ از لیست پنج شرکت پرفروش بازار چین خارج خواهد شد و به رتبه‌های پایین‌تر سقوط خواهد کرد. Jia Mo تحلیلگر موسسه Canalys قبلا گفته بود که باید دید آیا آیفون 11 می‌تواند فناوری‌های نو‌آورانه‌ای مانند 5G را برای جبران کمبودهای سخت‌افزاری خود ارایه کند یا نه. اما اپل دیروز گوشی‌های آیفون 11 را بدون فناوری 5G معرفی کرد.

این شرکت البته بهبودهای خوبی را در آنها عرضه کرده است که از جمله آنها می‌توان به اضافه شدن یک لنز اولترا واید برای آیفون 11،  پرو و پرو مکس، افزایش عمر باتری‌ها و ارایه استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب (در مقایسه با استاندارد IP67 مدل‌های ۲۰۱۸) اشاره کرد. با این‌حال، تنها زمان مشخص خواهد کرد که آیا این ارتقاها کمکی به فروش سال آینده آیفون 11 در چین خواهند کرد یا نه.

شبکه 5G

شبکه 5G

پرچمدار بعدی هواوی یعنی میت ۳۰ پرو اولین هندستی خواهد بود که مجهز به چیپست کایرین ۹۹۰ شرکت با یک مودم یکپارچه 5G خواهد بود. ویوو نیز تصمیم دارد یک پرچمدار 5G ارایه کند. هر دو شرکت اوپو و شیائومی هم خود را برای معرفی هندست‌های 5G آماده می‌کنند. اما انتظار نمی‌رود که اپل تا سپتامبر سال آینده برنامه‌ای برای ارایه یک اسمارتفون 5G داشته باشد. همه اینها بدین معنی است که اپل با کم‌کاری خود، یک فرصت بسیار طلایی به رقبای خود خواهد داد. James Yan تحلیلگر موسسه Counterpoint می‌گوید که اپل برای آنکه سهم بازار خود را در چین از دست ندهد، نیاز به این خواهد داشت تا بر روی نقاط قوت خود مانور بدهد.

او پیش‌بینی کرده است که امسال ۳ میلیون گوشی 5G در چین بارگیری خواهد شد که ۹۰ درصد از تعداد سال گذشته بیشتر است. به گفته او، این موضوع یعنی اینکه اپل تقریبا شش ماه از چرخه بزرگ جایگزینی اسمارتفون‌ها در چین را از دست خواهد داد و بنابراین برای جبران آن و از دست ندادن مشتریان، به جای سخت‌افزار تنها بر روی نقاط قوت خود در نرم‌افزار تکیه خواهد کرد.

آیفون ۱۱

آیفون ۱۱

اپل در مورد قیمت‌گذاری آیفون‌های جدید خود در بازار چین هم با مشکلاتی روبه‌روست. قیمت آیفون 11 در چین از ۵۴۹۹ یوان شروع خواهد شد و آیفون‌های 11 پرو هم قیمت‌های ۸۶۹۹ یوان به بالا خواهند داشت. این در حالی است که جدیدترین پرچمداران اوپو و شیائومی حدود ۳۰۰۰ یوان قیمت دارند. هندست پرچمدار P30 پرو هواوی هم با قیمت ۶۳۰۰ یوان در اختیار مشتریان چینی قرار گرفته است.

اپل در چین علاوه بر رقبای سرسخت، مساله قیمت‌گذاری‌ها و موضوع 5G، با حس وطن‌دوستی چینی‌ها هم مواجه است. با تحریم هواوی از طرف دولت آمریکا، تعدادی از مشتریان چینی در حال تعویض آیفون‌های خود با اسمارتفون‌های ساخت هواوی یا یکی دیگر از سازندگان چینی هستند. چین در حال‌حاضر بزرگ‌ترین بازار اسمارتفون دنیاست و این یعنی اینکه، آن منطقه برای اپل همچنان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

نظر شما درباره آیفون ۱۱ بدون 5G چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
27 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

اپل با آیفون 11 بازار مهم دنیا را از دست می دهد

Dr.Nazer

بله؛ حتما از دست خواهد داد. واقعا برای اپل متاسفم می‌باشم که بازار خویش را از دست خواهد داد، امیدوارم از دست ندهد؛ ولی می‌دهد.. از دست :-/

mTAAHAAm

عجب ناظری

pouya

چرا از دست میدهد بزرگوار ؟

Amin B3DA

چون رقبا دارن بهتر عمل میکنند و آخر 2018 رتبه دوم رو از دست داد و آخر 2019 رتبه سومم از دست میده و بزودی به other می پیونده

Genesis

هیچی رو از دست نمیده نگران نباش
تا زمانی که اکوسیستم زندانش هست و لاکشری خطاب میشه هیمنطوری میفروشه

Amin B3DA

اون که آره هنوزم یه سریا برا لاکچری بودنش میخرن اما تا سال دیگه کم کم این روند نزول را طی میکنه و به خاطره ها می پیونده

علی شیخ زاده

امیدوارم تغییر استراتژی بده و نوکیا بازی در نیاره

arshiamt1383

کسی اگه اطلاعات کاملی در زمینه باطری و فست شارژ داره میشه یه کمکی به من بکنه

m.b

میخوای بپرسی ضرر داره یا نه؟
نه فدات شم، 2 ساله دارم با 18 وات گوشیمو شارژ میکنم…

arshiamt1383

آقای مصطفی امروز تو اون گروهی دادید یه بحثی شد انگار قراره برای mi9t شارژر ۲۷ وات بیاد
درسته؟!
اصلا امکان داره همچین چیزی
شما ۱۸ وات شارژر میکنید تو سرعت شارژ تاثیر داره و اینکه گوشی داغ نمیکنن

arshiamt1383

لطفا جوابمو بدین
می‌خوام شارژر بخرم آخه گم کردم
حالا موندم ۱۸ واتی بگیرم یا این طور که کوالکام گفته برم ۲۷ واتی بگیرم

m.b

جوابت رو تو همون پستی که دیشب برات شارژر فرستادم، دادم…

m.b

اگر سیم خوب که مطمئنی 18 وات رو پشتیبانی میکنه داری:
https://mobotel.ir/product/original-xiaomi-mi9-charger/
و اگر سیم خوب نداری:
https://buymi.ir/shop/mobile-tablet/adapter-cable/qc3-adaptor-type-c-cable/
از شارژری که تبدیل میخواد نترس…
خودم با تبدیل دارم استفاده میکنم که هزینه تبدیل هم 5 تومنه و سر کوچه محلتونم پیدا میشه…

afsoon

با وجود اپو ویوو وان پلاس شیائمی میزو و خیلی های دیگه با این همه نو آوری کیفیت ساخت طراحی های خیره کننده و قیمت های رقابتی معلوم هست که دیگه جایی واسه جولان اپل نیست .این برند ها به هر کشوری برسن کار بقیه رو بشدت سخت میکنن .آیفون ۱۱ هم بجز سخت افزار هیچی نداره که کاربر فکر بهش کنه .نمایشگر اچ دی هم نیست شارژر پنج واتی باطری کوچک حاشیه های زیاد .

سید محسن حسینی

شبکه 5G به بلوغ نرسیده که اپل بخواد استفاده کنه ( گرم شدت و مصرف بیش از حد باتری ) همین الان هم شرکت هایی مثل گوگل هم وارد این حوزه نشدن بقیه شرکت ها هم یه مدل 5G در کنار بقیه نسخه ها معرفی میکنند . من معتقدم با قیمت مناسب آیفون ۱۱ قطعا فروش خوبی خواهد داشت .
آدم نظرات بعضی از کاربران این سایت رو نگاه میکنه تاسف میخوره آیفون به جز سخت افزار هیچی نداره شما مطمئن باش اپل همیشه تو نرم افزار یک سال جلوتر از بقیه هست قابلیت دیپ فیوژن فیس آیدی بهبود یافته تکنولوژی جدید الترا واید باند قابلیت اسلوفی پوشش اولفوبیک نمایشگر سرویس اپل آرکید . عمق تعصب شما رو میشه تو این جمله دید حاشیه زیاد و باتری کوچک ( یعنی شما هنوز متوجه نشدی که عمر باتری به خیلی عوامل بستگی داره نه فقط میلی آمپر ) . نمیدونم چرا کاربران چینی دوست انقدر علاقه دارن زیر پست های مربوط به اپل نظرات گوهر بارشون رو ارائه کنن شخصا خودم تا حالا زیر هیچ پستی به جز اپل کامنت نمیزارم .

Genesis

اول از همه باید بگم مشکل گرم شدن همینطوری هم تو اکس اس و مکس وجود داره میتونی بری راجبشون مطالعه کنی .
سیستم دیپ فیوژن دوربین هم سال ۲۰۱۶ سونی تو اکسپریا اکس معرفی کرد.
فیس ایدی هم اپل چون نمیتونه اسکنر اثر انگشت زیر صفحه بزاره از فیس ایدی استفاده میکنه و کل دنیا میدونن اثر انگشت همیشه از فیس امنیتش بیشتره دره قفل خونه ها و سازمان ها اثر انگشته باز بعضی ها میگن فیس بهتره😂 حالا بماند که واس گلکسی اس تن اولترا سونیک فوق پیشرفته هم هست که هیچی .
اولترا واید هم که دیگه خز شده گوشی ۲.۵ ملیونی سامسونگ هم داره😂😂👌🏼
اون اسم هایی هم که میگی همشون رو باید ریخت دور باید در عمل دید چیکار میکنه.
اولترا واید سامسونگ که از بقیه برند ها خیلی بهتره حالا ببین اینم شکست میده و واید تر عکس میگیره.
اپل با همین دروغ ها میخواد گول بزنه مردم رو مثل اینکه به دروغ گفت گوشیش زوم چهار برابر اپتیکال داره. باتری هم که هزار تا تست و مقایسه اومده بیرون تو همشون از سامسونگ و خیلی برند های دیگه شکست خورده .
حالا بماند که سامسونگ چه برنامه های مدیریت باتری پیشرفته ای داره .
پیشنهاد میکنم همین اولین اخرین کامنتت باشه

سید محسن حسینی

یعنی با اختلاف طنز آمیز ترین کامنت سال رو گذاشتی گرم شدن ایکس اس مکس 🙂 حالا خوبه اکثر مردم توانایی اینو دارن که برن تو گوگل سرچ کنن راجب باتری ایکس اس مکس پیشنهاد میکنم قبل از اینکه راجب چیزی کامنت بزارید قبلش تحقیق کنید . آیفون مثل سامسونگ نیست که برای خنک شدن به سیستم انتقال هوا و مایع نیاز داشته باشه . عزیز دل سیستم دیپ فیوژن معماری تشخیص میزان شارپنس و بعد هم برش پیکسلی و جایگزینی از پترن هست و شما اولین نفر در سطح جهان هستید که فکر میکنید این قابلیت در سونی قبلا وجود داشته .
من فقط محو این جمله شما هستم اپل چون نمیتونه اسکنر اثر انگشت زیر صفحه بزاره از فیس آیدی استفاده میکنه در خونه ها و سازمان ها از اثر انگشته 😅 اثر انگشت و دوربین دوگانه رو خود اپل فراگیر کرد بعد شما میگی توانایی استفاده از اثر انگشت رو نداره😅دوست عزیز آیفون سال آینده از حسگر اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر استفاده میکنه کلا سیاست اپل همین هست که یه تکنولوژی تا به بلوغ نرسیده استفاده نمیکنه میدونم درک اش برات سخت هست و اینکه دارم فقط وقتم رو با توضیح دادن هدر میدم .
آره باتری اش هم ضعیف هست و هزار تا تست اومده که از همه برند ها شکست خورده میدونم عزیزم شما درست میگید !!!!
#ترول_نباشیم

pouya

تا دیروز سونی پیف بود حالا ازش مایه میزارین ههه

پیشنهادات خودت بنداز تو صندوق سامسونگ تا شاید ی گوشی در حد براتون معرفی کنه

_V_

اولا که

اینکه با فنای یه برندی مشکل باشه قراره از کارایی ک کرده گفته نشه؟!!!

دوما که

“پیشنهادات خودت بنداز تو صندوق سامسونگ تا شاید ی گوشی در حد براتون معرفی کنه”

/-:

ب نظرم سامسونگ باید آپولو بسازه دیگه تا امثال توی ترول بکشن بیرون ازش!

Genesis

چرا کم میاری از تخیلات خودت استفاده میکنی؟؟😂
اکسپریا اکس دقیقا همین قابلیت رو تو دوربین داشت که چند تا عکس میگرفت بعد ترکیب میکرد.
الان این برتری برای اپل هست که سیستم خنک کننده قوی نداره؟؟؟😂😂😂از هشتگ ترول نباشیم برا خودت استفاده کردی دیگه؟
یعتی تا حالا قفل اثر انگشت دم در خونه ها ندیدی؟؟😂😂
یکم بیا بالاشهر یه دوری بزن قفل خونه هارو نگاه کن یاد بگیر ماشین سانروف دار هم که داری 😂😂
رو چه حسابی میگی اثر انگشت به بلوغ نرسیده؟؟
هر وقت اپل یه چیز رو معرفی کنه به بلوغ میرسه نه؟😂😂😂 ترول نباشیم دیگه؟؟😂
حتما صفحه اولد تا دوسال پیش هنوز به بلوغ نرسیده بود؟😂😂
دوربین دوگانه رو قبل از اپل اچ تی سی و برند های دیگه هم داشتن
بازم دارم بهت میگم ترول نباشیم دیگه؟😂
فیس ایدی هیچ جای دنیا امنیت دیگه ای جز همین چیزای ابتدایی نداره اگه شک داری یکم تحقیق کن.
ببین ویدیو تست باتریش تو همین سایت هست برو ببین دیگه😂😂
اقا تو که گوشی اینترنت دار داری چرا سرچ نمیکنی؟؟
یکم سرچ بزن چهار تا چیز ببین یکم با تمدن اشنا شو خیلی چیز خوبیه
و در اخر ترول نباشیم دیگه؟؟😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

shayan

شبکه 5G خیلی وقته به بلوغ رسیده فقط چون هواوی تحریمه امریکا نمیتونه تجهیزات 5G داشته باشه
بعداشم اپل یکی از ناانصاف ها است توی قیمت گذاریه

Genesis

اینکه میگم سونی گوشی هاش خوب نیست دلیلی نداره از تکنولوژیش تعریف نکنم.
مثل تو ترول نیستم که
من تکنولوژی های برتر رو تو هر کیسی میشناسم برخلاف شما ترول ها که فقط توهین میکنین و میگین من ترول هستم‌.
همین الان هدفون رو گوشم
Wh1000xm3
هست برو راجبش بخون حال کنی .
اسپیکری هم که استفاده میکنم لیبراتون هست .
سامسونگ هم هدفون میزنه هم اسپیکر چرا نگرفتم پس؟😂
تو صندوق صدقات هم حرفات رو بندازی پس میده بهت😂😂😂

Mani

سرعت پیشرفت چین و گرایش مردمش به فناوری های پیشرفته تر واقعا خیلی بالاست

afsoon

سطح رفاه مردم چین توی دو دهه اخیر هفتصد برابر شده .چین کشور آینده هست .

shayan

آقای حسینی هیچ وقت معماری جدید باعث خنک شدن نمیشه معماری جدید باعث انتقال گرما میشه که دلیل نیست استفاده از خنک کننده لازم نباشه استفاده از خنک کننده و معماری بهتر باعث میشه بازده بهتری از یک پردازنده گرفت و گرما هم دلیل بر اینه که شما دارید از حداکثر قدرت پردازنده استفاده میکند نه اینکه پردازنده محدود شده باشه و اینکه تنها شرکت هایی که میتونن پردازنده تولید کنند هواوی و سامسونگ هست شرکتی مثل اپل هم داره با کمک شرکت های دیگه پردازنده تولید میکنه نه مستقل

Milad7

تازه دو سیمم نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)