حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسکرین شات های شیائومی MIUI 11 را ببینید

نوشته

4 سال قبل | 72 دیدگاه | شیائومی

چند اسکرین شات از رابط کاربری شیائومی MIUI 11 منتشر شده است که برخی از تغییرات موجود در این نسخه را به نمایش می گذارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا اسکرین شات های شیائومی MIUI 11 را ببینید.

اسکرین شات های شیائومی MIUI 11

 

شیائومی در آینده نزدیک از رابط کاربری شیائومی MIUI 11 که بر پایه اندروید ۱۰ توسعه یافته است، رونمایی خواهد کرد. با این حال به‌تازگی چندین اسکرین‌شات از این رابط کاربری به بیرون درز پیدا کرده است.

شیائومی به صورت تصادفی رابط کاربری MIUI 11 را در اختیار برخی کاربران که از می‌میکس ۲ اس و ردمی K20 پرو استفاده می‌کنند قرار داد. پس از آن یک فایل قابل فلش کردن از این رابط کاربری ساخته و چندین اسکرین‌شات از MIUI 11 منتشر شد.

اولین تغییر قابل رویت مربوط به منوی تنظیمات است. حالا این منو از آیکون‌های جدید و رنگارنگی استفاده می‌کند. این موضوع سبب می‌شود پیدا کردن بخش دلخواه کاربر راحت‌تر شود. طراحی منوها و اپلیکیشن‌های درونی حالا بسیار سفیدتر از قبل و متون موجود در آن نیز به صورت بولد شده است.

از دیگر تغییرات این نسل می‌توان به بهبود قابلیت نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) و یک سیستم انتقال فایل جدید که با همکاری oppo و Vivo ساخته شده است اشاره کرد.

نمایشگر همیشه روشن MIUI 11 حالا قابلیت‌هایی نظیر امکان تغییر رنگ خودکار با گذشت زمان، استفاده از طرح Kaleidoscope با 5 طرح مختلف و یا استفاده از طرح فضایی با قابلیت تغییر تصویر با توجه به گذشت زمان و میزان نور محیط را ارایه می‌دهد. دیگر تغییرات این نسخه از MIUI مربوط به سیستم صدای داینامیک، نام جدید برای اپلیکیشن Xioami Community، زمان‌بندی حالت تیره و افزوده شدن قابلیت پاسخ‌سریع برای چندین اپلیکیشن جدید می‌شود.

البته انتظار می‌رود در نسخه نهایی، شاهد افزوده شدن قابلیت‌های بیشتری باشیم. گفته می‌شود MIUI 10 به همراه می میکس ۴ به صورت رسمی معرفی خواهد شد.

منتظر رابط کاربری MIUI 11 هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
72 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
aliasad

بهترین رابط کاربری موبایل😍😍😍

Dr.Nazer

واقعا MIUI رابط‌کاربری فوق‌العاده‌ایه..!

m.b

سبک تر از همیشه…
فلت تر از همیشه…
رنگین تر از همیشه…
هرنسل به سه جمله بالا نزدیک تر میشه…
در این نسل قراره آیکون ها تغییر کنن…
منوی تنظیمات بازنویسی میشه…
برنامه های جدیدی اضافه میشن…
برنامه هایی مثل ماشین حساب و امنیت و گالری از نو بازسازی و امکانات جدیدی بهشون اضافه میشه…
(میشه ماشین حساب رو از صفحه جدا کرد و روی هر صفحه دیگری به صورت شناور ازش استفاده کرد که دیگه مجبور به حفظ کلی عدد و برگشت دوباره به برنامه نشید و به صورت نیمه روشن گوشه هر برنامه ای که میخواید یه ماشین حساب کوچیک و شناور میاره…)
AOD ها حالا قابلیت هایی دارن که در هیچ برند دیگری یافت نمیشه…
دارک مود ارتقاء پیدا کرده و نسل دوم خودش رو ارائه میده…
صفحه 24 ساعته حالا همه‌گیر شده و درطی روز از طلوع صبح تا طلوع صبح بعد با احوالات مختلف شبانه‌روز همراهیتون میکنه …
یه قابلیت که اسمش رو نمیدونم اما بهش بگیم ایرموشن بد نباشه فکر کنم!، اضافه شده که با حرکت خاص گوشیتون در هوا عمل خاصی انجام میشه…
(مثلاً گوشیتون رو در هوا به شکل C حرکت میدید تا دوربین باز شه)
اینا فقط بخشی از قابلیت هایی بود که تا حالا درز پیدا کرده…

m.b

نکته جالب اینه که در یکی از تصاویر تاریخ معرفی mi 9 pro هم لو رفت که 24 سپتامبر باید باشه(دقیق بخوام بگم در آخرین و پایین ترین تصاویر، سمت چپی داخلش یک کادر آبی هست که داخل اون اسم این گوشی و یک تاریخ حک شده)…
و یک پوستر بسیار عجیب هم امروز لو رفت که میگه میکس 4 و می 9 پرو با هم در یک روز معرفی میشن…
comment image

android pie

miui رابط کاربری سریع و کاملی هست ولی مثل emui از اندروید خالص فاصله زیادی گرفته (البته به اندازه emui نه ولی بازم فاصله هست) قابلیت شخصی سازی بالایی داره و دوست داشتنی هست درکل جزو پنج پوسته ی برتر اندروید هست

m.b

جز 3 پوسته برتر اندروید البته… 👌
oneui – oxygen os – miui
همه سایت ها یکی از این 3 رابط رو برترین میدونن…
(دقیق بخوام بگم اروپایی ها بیشتر oneui و oxygen os و آسیایی ها بیشتر miui)

m.b

تو میکرو پروگرمینگ و دقت به کوچیکترین جزئیات miui هیچ رقیبی نداره…

android pie

حالا نمیخوام رتبه بندی کنم ولی اونو یکی از بهترینا میدونم

نیما عرفانی

(AOD ها حالا قابلیت هایی دارن که در هیچ برند دیگری یافت نمیشه…)
Always on display که بهترین نمونه اش در حال حاظر برای سامسونگ و الجیِ که قبلاً راجع بهش مفصل صحبت کرده بودم باهاتون که چه امکانات و ویژگی هایی دارن ، به خصوص که سامسونگ علاوه بر اون قسمت اج پنل هم داره. رابط کاربری EMUI 10 هم یکی از قسمت هایی که قرار شده روش مانور زیادی بده همین AOD هستش که براساس خبرهایی که از وبسایت مرکزی هواوی دربارش دیدم مثل اینکه شخصی سازی های زیادی براش در نظر گرفته .
نرم افزار شخص ثالث AOD سامسونگ هم بهتون معرفی کرده بودم که داخل فروشگاه گوگل(پلی استور) و فروشگاه نرم افزار سامسونگ هستش و همون موقع مثل اینکه واعظ دانلود و نصبش کرد.

m.b

قسمت اج پنل رو الان شیائومی هم داره…
ساعت 2 گانه هم اضافه شد و تنظیمات متن دلخواهی که دیگه در برند دیگری یافت نمیشه…
(با استایل ها و فونت ها و گرادینت ها و ساعت کاری مختلف)
بخاطر اینا بود که گفتن حالا دیگه ویژگی هایی داره که بقیه ندارن…
نه اینکه بگم بهتره بلکه امکانات مخصوص به خودشو داره…
همونطور که اونا هم امکانات مخصوص خودشون رو دارن…

m.b

عکس یک قسمتش هم همین ترنجی گذاشته…
comment image
که میشه هم متن خاص نوشت هم براش گرادینات خاص انتخاب کرد و هم جایگاه خاص در صفحه و استایل خاص…

نیما عرفانی

اون متن خاص رو سامسونگ رو دقیق نمیدونم اما الجی داره حتی میتونی امضای خودت یا تصاویری که از گالری مدنظرت هست رو سِت کنی رو AOD اما شخصی سازیِ با ترکیب رنگیِ گرادیانت رو سامسونگ داره حتی تو اون نرم افزار شخص ثالثش اگه نصبش کنی داخل تنظیماتش همچین گزینه ای داره.
اج پنل هم منظورم صرفاً بُعد نرم افزاریش نبود، تلفیق نرم افزار با انحنای نمایشگرشِ و این مورد رو فقط سامسونگ ازش بهره میبره که جذابیت و جلوه ی بصری مضاعفی هم داره.

m.b

خب دیگه منم گفتم که اونا هم ویژگی هایی دارن که این نداره…
مثلاً همون نوشته هم هر دو تمام مثل شیائومی نبود و قسمتی از ویژگی های مشابه رو به همراه اضافات خاص خودشون داشتن که منم گفتم اونا هم ویژگی های خاص خودشون دارن…
واسه اون درخشش اطراف صفحه هم نکته رو نگرفتی؟
قرار نبود الان miui 11 ویژگی هاش لو بره و قرار بود روز 24 سپتامبر عرضه بشه به همراه می 9 پرو و میکس 4…
خب این نشون میده میکس 4 صفحش خمیده هست که این ویژگی رو برای miui 11 که قراره باهاش معرفی بشه، تعبیه کردن…
مثل اون لو رفتن پشتیبانی گالری از عکس 108 مگاپیکسلی که لو داد که شیائومی گوشی با دوربین 108 مگاپیکسلی داره…

نیما عرفانی

خب یه لحظه برو اپ Amoled سامسونگ رو نصب کن خودت با قابلیت ها و تنظیمات شخصی سازیش آشنا میشی که چه قابلیت هایی داره(بدون احتساب اون اج پنل که گفتم و از قضا اونم براش نرم افزار شخص ثالث خودِ سامسونگ موجودِ اما نه با اون کیفیت و دقتی که رو خودِ گوشی های سامسونگ عمل میکنه) ، حتی پس زمینه ی متحرک با فیلتر‌های رنگی مختلف هم داره و میتونی دکمه های مدنظر خودت رو که حکم میانبر هم ایفا می‌کنه رو AOD سِت کنی.
هرجور فکر میکنم میبینم حتی اگه قرار باشه شیائومی برای AOD رو miui 11 برنامه های ویژه داشته باشه بازم شاید در بهترین حالت بتونه به عنوان سومین Always on display هوشمند ایده آل بعد از سامسونگ و ال‌جی ( باید دید هواوی رو EMUI 10 چیکار می‌کنه چون طبق خبرها مثل اینکه این ورژن بیشترین تغییرات تاریخ رابط کاربری هواوی رو به خودش میبینه) لقب بگیره.

نیما عرفانی

این کامنت به جای رپیلای کامنت بالایی اشتباهاً اینجا ریپلای شد.

m.b

بله ندیده هرچقدر هم که آدم فکر کنه نمیتونه تصورات کاملی داشته باشه…
اگر من از شمایی که ندیدید بپرسم به نظرتون سرعت رشد شیائومی در این چند سال چطور بوده و به نظرتون چند تا شرکت ازش سریعتر بودن شما چون ندیدید مثل همین الان میگید خب خیلی خوب بوده اما فکر نمیکنم از فلان شرکت سریعتر بوده باشه…
خب این طبیعیه که هر ذهنی با داده های موجود در خودش و نه لزوماً تمام حقایق موجود قضاوت انجام میده…
بعد گفتن اینا حالا خوبه خوراک ذهنی درست رو راجب سوال اولم به اشتراک بذارم…
شیائومی جوانترین شرکت در بین global500 هست که 500 شرکت برتر جهانی رو شامل میشه…
یعنی از تمامی شرکت های اون لیست سریعتر وارد این لیست شده…
اصلاً اگر وارد همین عدد 11 هم بشیم خیلی حرف ها داخلشه چون خیلی شرکت ها خیلی زودتر شروع به رابط کاربری نوشتن کردن اما روی اعداد پایینتر قرار دارن که این نشان از عقب موندن اونها در تحول سالانه رابط کاربریشون داره که نتونستن هر سال رابطشون رو متحول کنن…
با کمی دقت در برند ها میشه این رابط ها رو پیدا کرد و به کار بزرگی که miui در مدت زمانی 11 ساله انجام داده رسید…

نیما عرفانی

بله درسته ولی ابعاد مبحث مورد بحث اینقدر گسترده نبود با اینکه می‌دونم هدف از بیانش این بود که خواستی موضوع رو بازش کنی که من متقاعد بشم و متقاعد هم شدم و حرفت منطقی بود اما درخصوص پاراگراف آخر، خب اگه عمر ظهور سیستم عامل اندروید هم در نظر بگیریم بقیه ی برندها هم از همون حول و حوش ۱۱ سال پیش اقدام به ارتقاء آهسته و پیوسته ی رابط کاربریشون کردن و این یه اتفاق بدیهی هستش و درمورد خودِ گوگل و رابط خامش هم صدق می‌کنه اما اینم قبول دارم که در مورد رابط کاربری برخی برندها پیشرفتشون به صورت قطره چکانی بوده و به همون ارتقاء های سیستمی نسل به نسل اندروید محدود میشده.
یه زمان برای چندین سال پیاپی بهترین رابط و پوسته ی اندروید مختص به اچ تی سی بود بعدش الجی اما از وقتی که رابط کاربری سامسونگ با اکسپرینس با تغییرات بزرگ و متحول کننده ی تاچ ویز سابق اومد رو کار دیگه این عنوان تغییر کرد، از طرف دیگه هم رابط های oxigen os و miui سرعت توسعه و ارتقاء شون به حدی مثال زدنی بوده که تونستن جای خودشون رو بین بهترین پوسته های اندروید تثبیت کنن.

Amir galaxy

من راضی ام

Amin

مصطفی من یه کامنتی رو از کاربر سایت همسایه در رابطه با miui دیدم اگه امکانش هست بهش جواب بده من اینجا کپیش میکنم

MiUi روان نیست، توهمی از روان بودن هست. و برای اینکه درک کنید یک تست ساده در خود اندروید وجود داره که لگ یا همون فرم دراپ ها رو نمایش میده که در واقع miui جز فاجعه ترین ها هست:
Settings>Developers Options>Profile GPU rendering روی on screen as bars تنظیم کنید بعد تو منوها بچرخید!!!

هر وقت بارها خط سبز رو رد کردند یعنی از محدوده 60fps پایین تر اومدند. هر وقت خطوط نارنجی و قرمز دیدید یعنی فریم دراپ…

این تست رو انجام بدید بعد مقایسه کنید با پیکسل که چطور 60 فریم بر ثانیه روی کل رابط کاربری قابل انتظار هست!
————
بماند که نمایش تبلیغات تو کل سیستم عامل (نه یک اپ یا سرویس!) خودش نقطه ضعف هست.
شیائومی خصوصاً در ایران یک برتری داره: به قیمت میانرده سخت افزار پرچمدار گیرتون میاد… مسائل مالی رو جدا مسائل فنی کنیم اونوقت هم از بعد سخت افزار (دوربین، صفحه نمایش و غیره) و هم از بعد نرم افزار (پرفورمنس، هارمونی، ساپورت و غیره) شیائومی فاصله زیادی با استاندارد سایر OEM های نامدار داره. (با خود گوگل که قطعاً خیلی فاصله داره)

m.b

مشخصه که یا اطلاعات کافی نداشته یا مغرضانه گفته…
“از بعد نرم افزار (پرفورمنس، هارمونی، ساپورت و غیره) شیائومی فاصله زیادی با استاندارد سایر OEM های نامدار داره”
oem های نامدار گیریم سامسونگ و هوآوی باشن…
شیائومی در میانرده با اختلاف بسیار زیاد هم در سرعت و هم در حجم آپدیت دهی برای میانرده های 100 تا 300 دلاری بهتر عمل کرده و نمودارش هم هست و به دوستان نشونم دادم…
در پرفورمنس هم که خب توضیح لازم نداره و الانم میتونن مراجعه کنن به انتوتو یا گیک بنچ یا حتی مسترلو و آناند و…
مشخصه که مغرضانه کامنت گذاشته…
قبلاً تو همین سایت هم یکی داشتیم که مصیب بود و بار علمی بدی نداشت اما هم بی‌ادب بود و هم مغرضانه نظر میداد…
حالا اگر میشه پستش رو بفرست که خودم برم کامنت این هموطن رو ببینم(اگر زو.یت باشه شاید پاسخشم دادم)

Amin

اخه میدونی مشکل کجاست از زو.میت پست بذاری ممکنه تایید نشه اون کاربر هم به نظرم کاربر کم اطلاعاتی نیست قبلا کامنتای پر باری میداد اسمش genomex اگه اشتباه نکنم صفحه 7 زو.میت هست تیترش اینه

(اندروید خالص و عدم اقبال تولیدکنندگان؛ دلیل استفاده از نسخه‌های سفارشی اندروید چیست؟)

m.b

ممنون…🌹
هرچند احتمالاً جوابش رو ندم چون از این آدما تو سایت همسایه زیاده و باور بکنی یا نکنی هنوز اپل فنا اونجا زنده هستن…😂🤲
مشخصه که کاملاً مغرضانه حرف زده…
گوشی اگر نتونه فریم بالایی پردازش کنه اول توی بنچمارک های گرافیکی گند میزنه که مشخصه این مطلب برای شیائومی خنده داره…
دوما در بازی های سنگین دچار افت شدید فریم میشه که بازم برای شیائومی که با اسنپدراگون کار میکنه خنده داره…
سوماً توانایی همین mi 9 تو اونقدر در پردازش فریم بالا در زمان کم بالا بود که براش با اینکه کارخانه نرخ رفرش 90 هرتز تعبیه نکرده بود و صفحش هم برای اینکار درست نشده بود، راحت براش تنظیمات صفحه 90 هرتز پورت کردن برنامه نویس ها…
ضمناً من نمیفهمم توهمی از پر سرعت بودن زمانی که داری تو منو ها میگردی میگه فریم دراپ داره، بعد همین توهم پر سرعت بودن چطور تو پردازش سنگین باز بهتر از خیلی از همون گوشیای شرکتای همسایه هست که توهم زده که oem بهتری دارن؟(مدیونید اگه فکر کنید منظورم سامسونگ و هوآوی هست😅👌)
وقتی گوشی فقط توهمی از سرعت بالاست و اونقدر ضعیفه که توی گشت و گذار توی منو ها دراپ فریم داره پس توی فشار سنگین دیگه دراپ چندین فریم پشت هم و دیده شدن پرش تصویر باید به چشم بیاد که برعکس مال همون رقبای اگزینوس و کایرین هست که داره تو پردازش سنگین، پرش تصویرشون به چشم میاد و قطعه قطعه میشه…
اصلاً همه چیزایی که تا اینجا گفتم چون استدلالی بود بنداز دور…
از اینجا به بعدش ثابت میکنم که کی چیکاره هست…
https://www.gsmarena.com/gaming_phones_throttling_performance-review-1957p4.php
این تست افت عملکرد gpu که اون آقا از همین مایه گذاشته منتهی من بدون منبع حرف نزدم و از سایت معروفی مثل gsmarena منبع گذاشتم…
همین پرچمدار 450 دلاری شیائومی بعد از رد مجیک 3 در جایگاه دوم قرار گرفته و 36 فریم در تست داده و چه در اول تست و چه در آخر تست که دما بالا رفته همین 36 فریم رو داده و 0 درصد افت فریم داشته در صورتی اکسپریا 1 با همین پردازنده با 33 فریم در اول کار شروع کرده و موقع گرم شدن به 26 فریم افت کرده (دقت بشه که زیر 25 فریم دیگه چشم لرزش و پرش تصویر رو تشخیص میده) و هوآوی اونم روی پرفورمنس مود همون اول کار که گوشی خنکه با 29 فریم شروع کرده و موقعی که دما بالا رفته به رقم تاسف‌برانگیز 14 فریم رسیده که یعنی دیگه فیلم نیست و 14 تا تصویر در یک ثانیه پشت هم نشون داده فقط…
حیف فقط mi 9 تو این تست نبود و جاش mi 9t میانرده بود که اونم باز با همون پردازنده میانردش از اول تا آخر تست 13 فریم بدون هیچ افتی موقع افزایش دما، تونست بده(که اگر توربو مود شیائومی روشن بود از اینم بیشتر میشد حداقل موقع شروع تست)…

m.b

بازم جواب دادم و رفت برای بررسی…

m.b

https://www.gizmochina.com/2019/06/27/a-xiaomi-mi-9-mod-overclocks-its-display-to-84hz/
اینم اون لینکی که میگه mi 9 میتونه تا 84 فریم بر ثانیه ساپورت کنه و مثل وانپلاس روانتر بشه…

m.b

پاسخ دادم نمیدونم چرا رفت برای بررسی…

Amin

ممنون بابت جواب و لینکایی که دادی 🙂

m.b

خواهش میکنم…🌹

mehrdad_ma

همین الان من لینک رام miui 11 رو برای
Mi mix2
K20 و
پوکو فون دارم
هرکسی دوست داشت پیام بده لینکو براش بفرستم

m.b

برای چینه دوست عزیز…

mehrdad_ma

بله برای چینه . و خیلیا هم میگن رام چین از گلوبال بهتره تو مصرف انرژی
البته خودمم قبول دارم رام چین از گلوبال تو مصرف انرژی بهتره آپدیت سریعتر و….

m.b

من راجب مزایا و معایب حرفی نزدم…😅
گفتم مال چینه که بگم اینجا کمتر کسی رام چین داره اونم واسه میکس 2 و پوکوفون و k20 که گلوبالشون وجود داره…
منظورم اینطور بود…😅

STORMRED

یه بار شیبائومی رو با تموم کیفیتش تجربه کنید سمت هیچ برندی دیگه نمیرید

علی شیخ زاده

تبلیغات تو رابط کاربری شیائومی خیلی تو ذوق میزنه و بنظرم این نقطه ضعف بزرگیه

m.b

به 2 طریق میشه تبلیغات رو کامل خاموش کرد…
اول اینکه منطقه رو روی کشور های اروپایی قرار بدید…
و دوم اینکه در چند برنامه‌ای که تبلیغات دارن در تنظیماتشون پیشنهادات رو غیر فعال کنید…
تازه گوشی های جدیدش خیلیاشون دیگه از درب کارخانه تبلیغ ندارن…
مثل همین سری k20 و سری mi 9t

علی شیخ زاده

من گذاشتم رو هند و کلافه ام

Amin

علی شیخ زاده
دوست عزیز حتی الامکان روی هند نزار یه کشور اروپایی و یه راه دیگه هم هست اگه زبان گوشیت فارسیه میتونی به این مسیر بری و دو گزینه msa و miuidaemon رو غیر فعال کنی
تنظیمات_تنظیمات بیشتر_اجازه دادن و ابطال و اون دو گزینه رو غیر فعال کن من که این کارو انجام دادم تا حالا تبلیغ ندیدم
اگه هم زبان گوشیت انگلیسیه این مسیر رو برو
setting_additional setting_authorization revocation
امیدورام مفید باشه

m.b

خب گفتم که روی یک کشور اروپایی قرار بده…
هند جاییه که شیائومی ازش درآمد تبلیغات داره و من ایرانی باید دلیل داشته باشم که میذارم روی هند دیگه…
بذار روی اروپا… همین…

علی شیخ زاده

باشه ممنون دوستان

Amin

قبول دارم تبلیغات تو رابط کاربری کار جالبی نیست ولی میشه با یه سری تنظیمات به طور کامل تبلیغاتو غیر فعال کرد.

m.b

واسه رفقایی که دوست دارن بدونن miui 11 چه شکلیه یه چند تا عکس ازش گرفتم که براتون بفرستم…
اون عده‌ای که میگفتن تفاوت شکل آیکون های miui رو نمیپسندن و من میگفتم داخل تم دیگرش اینشکلی نیست و همه در کادر مربعی هست، حالا شیائومی ویژگی تحرک اون آیکون های پیشفرض قبلی رو که کادر نداشتن با کادر ترکیب کرده و فکر میکنم خیلی زیبا شده باشه آیکون های جدیدش…
منوی تنظیمات…
فایل منیجر…
برنامه امنیت…
منوی فعالیت های اخیر…
آیکون ها…
برنامه ساعت…
برنامه ماشین حساب…
و فکر میکنم برنامه تقویم…
اینا همه تغییر کلی یا جزئی داشتن و این فقط بخشی از تغییراتی بود که من دیدم…
و اما عکس ها…
تعدادی از برنامه های صفحه اصلی:
comment image
برنامه های پوشه tools:
comment image
طراحی جدید و بسیار بهتر فایل منیجر:
comment image
طراحی جدید بخش باتری در برنامه امنیت(چون من سایر سایر بخش هاش رو ندیدم نمیدونم مثلاً بخش پاکسازی و گیم و بقیه بخش ها تغییر کردن یا نه):
comment image
راستی حالا با یک کلید که داخل منوی نوتیفیکشن قرار گرفته، راحت میشه رفت داخل دارک مود و برگشت…
یه خبر خوش هم واسه اونایی که mi 9t دارن:
کمتر از یک ماه و نیم دیگه هم اندروید 10 و هم miui 11 براشون میاد…

m.b

نکته جالب در عکس آخر رو گرفتین؟
یارو 20 درصد شارژ داره و گوشی تخمین زده که با همین روال استفاده 8 ساعت و 22 دقیقه‌ی دیگه گوشیش دوام میاره…
بعد پایین نوشته باتری سیور که اون تخمین زده با این حالت گوشی تقریباً 13 ساعت دوام میاره که این قبلاً هم بود…
و اما نکته بسیار قابل تامل ماجرا اینه که درست زیرش زده اولترا باتری سیور(من شنیده بودم شیائومی داره رو همچین حالتی کار میکنه) که تخمین زده با همین روال استفاده و با 20 درصد شارژ، گوشی تا 77 ساعت و 20 دقیقه دوام میاره!🤲

نیما عرفانی

(یارو 20 درصد شارژ داره و گوشی تخمین زده که با همین روال استفاده 8 ساعت و 22 دقیقه‌ی دیگه گوشیش دوام میاره…
بعد پایین نوشته باتری سیور که اون تخمین زده با این حالت گوشی تقریباً 13 ساعت دوام میاره که این قبلاً هم بود…
و اما نکته بسیار قابل تامل ماجرا اینه که درست زیرش زده اولترا باتری سیور(من شنیده بودم شیائومی داره رو همچین حالتی کار میکنه) که تخمین زده با همین روال استفاده و با 20 درصد شارژ، گوشی تا 77 ساعت و 20 دقیقه دوام میاره!🤲)
اون تخمین هایی که خودِ گوشی داشته کلاً جای تأمل داره ، ارجاعت میدم به اسکرین شاتی که در همین مورد از قسمت باتری گوشی خودم فرستادم .(با احتساب اون درصد از باقی مانده ی باتری🔋)
http://uupload.ir/files/603c_screenshot_20190911_222441_com.huawei.systemmanager.jpg
البته توجه بشه که رزولوشن نمایشگر روی +WQHD سِت شده .

m.b

یکم دقت که کنی مشخصه شما سیمکارت گذاشتی و رزولوشن هم بالاست و اینترنت هم روشنه اما اونجا همچین مسائلی نبوده…

m.b

وگرنه تو همین mi 4 مال 2014 خودم هم تخمین هاش اگر به همون منوال که باهاش اندازه گرفته به استفاده ادامه بدم، درست در میاد…

m.b

راستی گوشیت optimize رو نوشته optimise …🤦‍♂️😅
تخمین miui 11 از بیشتر از 4 سال قبل تا الان بوده…

m.b

گوشیت انگلیسی کجایی هست زبانش؟

نیما عرفانی

(راستی گوشیت optimize رو نوشته optimise …🤦‍♂️😅)
عزیزم این حرف دیگه از شما بعید بود
Region گوشی رو بریتانیا سِت شده بود، الان گذاشتم رو آمریکا
بفرما
http://uupload.ir/files/pvvw_screenshot_20190912_001121_com.huawei.systemmanager.jpg
الان حل شد؟
درمورد تخمین هم اگه مبنارو بذاریم طبق اون شرایط(بدون سیم کارت) و با رزولوشن FHD+ هردیوایسی ممکنِ نسبت به ظرفیت باتریِ خودش؛ استندبای یا باتری لایف قوی داشته باشه حتی بدون استفاده از پاور سیوینگ و اولترا پاور سیوینگ .

m.b

بله شک کردم روی بریتانیا هست و برای همین سوال پرسیدم انگلیسی کجایی گذاشتی زبان رو…
راجب اون 77 ساعت هم خب من با بقیه مقایسه نکردم که گفتی هر دیوایسی ممکنه با شرایط موجودش استند‌بای قوی‌ای داشته باشه…
من با درصد شارژ و اینکه گوشی باتریش 4000 میلی‌آمپر هست و رابطش miui هست گفتم 77 ساعت دوام با 20 درصد شارژ عالیه که همینطور هم هست…
و گوشی هم از رو هوا تخمین نمیزنه که…
میبینه در مقداری معین از زمان و در مقدار معینی از مصرف چه مقدار مصرف صورت گرفته و بر همون اساس دوام باتری رو حدس میزنه و گوشی شما و بقیه هم همینطور هستن پس اگر قرار باشه یکی بره زیر سوال همه به همین منوان باید زیر سوال باشن…
ضمناً مقایسه گوشی شما با اون شرایط به نظرم مقایسه خوبی هم نبود چون هم صفحه رزولوشن بالاتری داشت و هم ادج بود که معمولاً این نوع صفحات پرهزینه تر و پرمصرف تر هستن و تازه ساخت سامسونگ هم نیست که کم مصرف تر میسازه معمولاً و هم چیپستش کایرین اونم پرچمدار بود که خب بیشتر از اسنپ مصرف میکنه و سیمکارت هم گذاشتید که خودش یعنی در هر دقیقه داره بین سیمکارت و مخابرات تبادل داده میشه و تازه دیتاتون هم روشن هست و در نهایت رابطش هم miui نیست…
اینطوری مقایسه کردن از اساس زیر سواله قبل اینکه تخمین اون عکس زیر سوال باشه…
اون گوشی هیچکدوم از این عنایت ها بهش نشده بود و من که شیائومی دارم فکر کنم بتونم بهتر بگم سابقه پیش‌بینی هاش رو تا شما که نداری…🤷‍♂️

نیما عرفانی

خب برادر گرامی شما چون دیدی من هنوز کامنتت رو ندیدم که بخوام جواب بدم پشت بندش با چنددقیقه فاصله یه کامنت دیگه گذاشتی و اون سؤال رو پرسیدی ، من بحثم اینه؛ اون حرفی که اول مطرح کردی عجولانه بود چون یه موضوع پیش افتاده ایِ که با تغییر منطقه ، زبان و به طبع لهجه(تلفظ) المان های گوشی هم تغییر می‌کنه.
والا من هم هیچ جای حرفم صحبتی از «زیر سؤال» بردن یا زیر سؤال رفتن نزدم ، گفتم اون تخمین با در نظر گرفتن مقدار درصد باتری باقی مانده جای تأمل داره و منظورم این نبود که اشتباست و این هم نشأت از برداشت های نادرست شما از صحبت های طرف مقابل میگیره. هرچند که اون تخمین به نحوه ی مصرف و چگونگیِ عملکرد کاربر از دیوایس بستگی داره مثلاً اگه بخواد فیلم ببینه ، با دوربینش کار کنه ، گیمینگ کنه یا مواردی از این قبیل قطعاً نتیجه ی اون تخمین دستخوش تغییر میشه و متغیره،حتی اگه هوش مصنوعی هم دخیل باشه بازم گوشی نمیاد دقیق براساس نحوه ی استفاده و مصرف کاربر بسنجه که باتری چقدر می‌تونه دووم بیاره وگرنه من قبلاً یکی دو بار برام پیش اومد که گوشیم با درصد باتری پایین به حدی که وقتی به مرز هشدار نزدیک میشه گوشی اخطار میده که پاورسیوینگ فعال بشه، با این حال بدون فعال کردن پاورسیوینگ تا ۲ الی ۳ روز رو استندبای موند ، به خاطر همین اسکرین شات خودمو دادم وگرنه بله پارامترهای مختلفی وجود داره که میگه مقایسه ی این دو گزینه عقلانی و منطقی نیست.

m.b

“خب برادر گرامی شما چون دیدی من هنوز کامنتت رو ندیدم که بخوام جواب بدم پشت بندش با چنددقیقه فاصله یه کامنت دیگه گذاشتی و اون سؤال رو پرسیدی”
الان واقعاً من به این بند جواب بدم؟
مکالمه بچه گانه میشه به نظرم اگه اینکار رو بکنم…
من نوشتم که چرا optimise نوشته و دیدم جواب ندادی و یکم فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که شاید منطقه روی بریتانیا یا هند و… باشه که چیز زیاد مهمی هم نیست…
راجب ادامش هم اینکه گفتی کلاً جای تامل داره خب منم موافقم و جای تامل داره اما وقتی اسکرین گوشی خودت رو فرستادی منظور تو از تامل اینجا دیگه از منظور من فکر میکنم فاصله میگیره…👌
به نظرم مبنا رو بد گذاشتی و مبنای مقایسه گوشی تو با اون وضعیتی که گفتم نبود ولی حداقل که ازش عکس فرستادی بگم رابط بهینه‌ساز باتری هم خیلی ui کاربرپسند نداشت و خیلی ساده بود (برای همینه که خب هوآوی رو تا الان جزء برترین ها حساب نکردن چون هر چقدر که در ux عالی داره عمل میکنه از طرف دیگه در ui که ته ماجرا و نقطه پیوند ux با کاربر هست به نسبت داره ضعیف تر عمل میکنه)…
و خب با طبیعیات عکس و گوشی‌ای که ازش این عکس ها فرستاده شده و تعریفی که من از حالت اولترا سیوینگ جدید شیائومی شنیدم همچین نتیجه‌ای با کمی تامل به دست میومد…

m.b

به نظرم صبر کنیم تا تو ابتکارات شیائومی رو این حالت ببینی و منم مشخصات کاملش رو بفهمم و بعد راجب این تخمین که همچنین به راحتی قابل مقایسه با بقیه برند ها نیست قضاوت کنیم…

نیما عرفانی

(الان واقعاً من به این بند جواب بدم؟
مکالمه بچه گانه میشه به نظرم اگه اینکار رو بکنم…)
خب منم گفتم موضوع پیش پا افتاده و بدیهی بود که عجولانه اون حرف رو زدی وگرنه لزومی به ادامه ی این مبحث نیست.
(ولی حداقل که ازش عکس فرستادی بگم رابط بهینه‌ساز باتری هم خیلی ui کاربرپسند نداشت و خیلی ساده بود)
عزیزجان شما تجربه ی کاربری کامل از رابط شیائومی در هر قسمتش رو داری و فقط داری از روی یه عکسی که من فرستادم به این نتیجه گیری میرسی ، من که از تمام اجزا و بخش های بهینه ساز باتریش عکس نفرستادم ، علاوه بر بخش های دیگه همین قسمت حتی یه قسمت داره به اسم digital balance که مجزا از تنظیمات باتریِ و کارش بالانس کردن و هماهنگیِ مصرف انرژی برحسب مصرف اپ های مختلف(سیستمی-شخص ثالث) هست که در مواقع لزوم وارد عمل میشه(دستی یا خودکار) و عملیات فعال و غیرفعال کردن موارد بهینه و پرمصرف رو لحاظ می‌کنه.
یه اپ پیش فرض هم داره به اسم optimiser یا همون optimizer⁦🤷‍♂️⁩ که اون دیگه تنظیمات و عملگرهای گسترده تری در خصوص مسائل بهینگی و امنیت سیستم داره.

m.b

من گفتم ui که میشه دیزاین و تعامل کار با کاربر و راجب کم بودن امکاناتش که حرفی نزدم…
🤦‍♂️
تازه emui 9.1 هم دیدم ui‌ش رو…

m.b

تو داری راجب ux حرف میزنی در حالی که من از ui که همیشه پاشنه آشیل هوآوی بوده حرف زدم…(پاشنه آشیل مرحوم se هم بود👌)
فکر کنم این عکس کمکت کنه…
comment image

نیما عرفانی

خب همون دیگه منم منظورم علاوه بر امکاناتش، شکل و شمایل آیکون ها و المان های منو و فیدبکاش بود که نقش مهمی در تعامل با کاربر داره .‌‌‌این قضیه میطلبه که در طولانی مدت باهاش سروکار داشته باشی و تاحدودی هم به سلیقه مربوط میشه.

m.b

🙃
همه اشتباه میکنن راجب ui هوآوی که جزء بهترین ها نشده…👌

نیما عرفانی

(فکر کنم این عکس کمکت کنه…
comment image)
😂😂👍 قشنگ بود
بله عزیزم درجریانم ux چیه ui چیه
ux به قالب و ساختار رابط کاربری مربوط میشه و ui به رنگ و لعاب و شخصی سازی هاش که هردو به تعامل با کاربر مربوط میشه.

نیما عرفانی

(🙃
همه اشتباه میکنن راجب ui هوآوی که جزء بهترین ها نشده…👌)
همه نه …
ولی من همیشه در گفتگوها اشتباه میکنم و از این بابت عذرخواهی میکنم که نظرم با نظر همگان جور درنمیاد👌.
به این میگن نگاه از پایین به بالا مصطفی 😉
جمله ی آخر روی صحبتم با شما نبود ، مخاطب خاص خودش متوجه شد .

m.b

آخر شب مجبورم نکن بازم واژگان جدید یادت بدم نیما…😅
چون تویی من در حرف زدن راجب رابط هوآوی از اول تا الان و آپدیت دهیش واسه تمام گوشی هاش زیادی پیش نمیرم…

نیما عرفانی

(آخر شب مجبورم نکن بازم واژگان جدید یادت بدم نیما…😅)
والا همونطور که قبلاً گفته بودم تا الان به لطف یکسری از دوستان ترنجی دید متفاوتی از پنجره ی وسیع دایره ی واژگان🙄 و اصطلاحات علمی, فرهنگی اجتماعی,عامیانه و روتین پیدا کردم پس اینم روش مشکلی از نظر من نیست😄
(چون تویی من در حرف زدن راجب رابط هوآوی از اول تا الان و آپدیت دهیش واسه تمام گوشی هاش زیادی پیش نمیرم…)
از اول رو کاری ندارم چرا که از حوصله خارجِ و الان زمان مناسبی برای پرداختن بهش نیست چون میدونم داستان میشه و بحث جنجالی پیش میاد اما در زمان حال مشکلی از بابت روند آپدیت دهیش نمیبینم و کاملاً رضایت بخش بوده.

نیما عرفانی

جوابش رفت برای تأیید و بررسی

m.b

عمری باقی بود نگاه میکنم اما واقعیت مشخصه…

نیما عرفانی

بر منکرش لعنت
واقعیت همیشه بر همگان واضح و مبرهن بوده و هست و خواهد بود و هیچ احدی توان تغییرش رو نداره🙂🙃
فعلاً در پناه خدا شبی پر از آرامش رو برات مصلحت میکنم 🙌

Amin

اون عده ای کهمه میگی بنده بودم که آیکونای پیش فرضش رو دوست نداشتم اتفاقا همون تم رو گذاشتم که میگی مربعیه این آیکونای جدید خیلی بهترن قبول کن آیکونای پیش فرض یه حالت قدیمی بودن داره مخصوصا آیکونای پیام رسانی

m.b

نه من منظورم شما نبودی…😅
دکتر و واعظ اینو میگفتن که درست هم بود…
خودمم آیکون های مربعیشو گذاشتم آقا…😅
آره قبول دارم که کادر نداشتنِ آیکون های متحرکش یکم برای بعضی ها ناخوشایند بود…
اما بعضی ها چون اون آیکون های مربعی دیگه انیمیشن نداشت، برمیگشتن سر همین آیکون
های متفاوت ولی با انیمیشنش…
اما خداروشکر صدامون بهشون رسید و ویژگی های خوب هر دو رو در این نسخه با هم ادغام کردن…
هم آیکون های مربعی و هم انیمیشن و حتی اینبار دیگه بک بعضیشون سفید نیست و همه تقریباً رنگی شدن…
گرادیانت هم دارن بعضی ها(البته خیلی نرم و کمرنگ)…
به نظرت بهتر شده نه؟

Amin

آره اینا خیلی بهترن، فقط کاش قابلیت غیر فعال کردن شارژ سریع رو هم اضافه میکرد اینجوری عالی میشد البته تو قسمت بازخورد من این پیشنهاد رو دادم فقط نمیدونم پیشنهادا رو میخونن و اهمیت میدن یا نه

m.b

انگلیسی دادی؟
آره میخونن برای رفع باگ و… اما باید آمار داشته باشه و با یکی یا دو تا مورد مشابه قبول نمیکنن و باید تعداد قابل توجهی این مورد رو گفته باشن…
اصلاً شاید این ایراد آیکون ها رو هم خیلیا که مثل منو تو مشکل باهاش داشتن، به اونا گذارش دادن که تغییر دادن…

m.b

*گزارش

Amin

نه فارسی باید انگلیسی باشه حتما؟

m.b

فکر میکنم بله…🙃

_V_

بله دقیقا منو ناظر بودیم😅

اسکرین های جدیدی که دادید دیدم
جذاب شده بود و جالب بود و بهتر شده بود و دیگه نقطه ضعف نیست(قبلیارو من نقطه ضعف رابطش حساب میکردم😐)
و در کل جذاب شده

Milad7

چت رومه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)