حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سال ۲۰۲۰ احتمالا ۱۹ گوشی تاشو به بازار عرضه شود

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | فناوری‌های نوین

بدون شک سال ۲۰۲۰ سال جذابی برای فناوری است. از شبکه 5G تا گوشی های تاشو مواردی خواهند بود که در این سال بسیار خواهیم دید. گفته می شود سال ۲۰۲۰ احتمالا ۱۹ گوشی تاشو به بازار عرضه شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

گوشی تاشو سال ۲۰۲۰

گلکسی فولد

گلکسی فولد

چیزی که تابه‌حال مشخص شده این است که حداقل ۱۹ گوشی تاشو جدید در حال آماده شدن برای سال ۲۰۲۰ هستند. گوشی‌هایی که توسط شرکت‌هایی مانند سامسونگ، هواوی، شیائومی، اوپو، ویوو، لنوو، لویال، TCL و… روانه بازار خواهند شد. اما امروز یک رسانه‌ کره‌ای گزارش داد که گوگل هم احتمالا به این جمع سازندگان گوشی‌های خم‌شدنی خواهد پیوست. این برای اولین بار است که شنیده می‌شود گوگل به‌طور جدی به دنبال ساخت یک هندست انعطاف‌پذیر است.

اینکه چرا تقریبا همه شرکت‌های سازنده اسمارتفون ناگهان به فکر ساخت گوشی‌های تاشو افتاده‌اند دلایل مختلفی دارد، اما یکی از دلایلی که در گزارش مذکور عنوان شده فراوانی نمایشگرهای قابل انعطاف OLED در بازار است که علت آن هم فروش پایین آیفون‌های اپل بوده است.

سامسونگ با تصور اینکه آیفون‌های OLED اپل فروش خوبی خواهند داشت شروع به تولید بیش از حد این نمایشگرها کرد. اما وقتی آیفون‌های مذکور با فروش کمی مواجه شدند، اپل ساخت آنها را متوقف کرد و با پرداخت غرامت همه پنل‌ها را به سامسونگ برگرداند. در گزارش رسانه کره‌ای آمده است که سال گذشته عرضه صفحات OLED قابل انعطاف، ۴۷ درصد بیشتر از تقاضا بود و در سال ۲۰۱۹ نیز به میزان حداکثر ۵۲ درصد رسیده است.

همین موضوع حالا باعث کاهش قیمت‌ها شده و سازندگان گوشی‌های هوشمند فرصت پیدا کرده‌اند تا بدون نگرانی از قیمت نهایی محصولاتشان، به سراغ طراحی‌های جدیدی مانند هندست‌های تاشو، نمایشگرهای هول-پانچ و اسکنرهای اثر انگشت زیر نمایشگر بروند. انتظار می‌رود که تعداد پنل‌های قابل انعطاف OLED که توسط شرکت‌های سامسونگ،ال‌جی، BOE، Visionox و China Star ساخته شده‌ به تدریج در طول چند سال آینده کاهش یابد و در سال ۲۰۲۱ به یک حد تعادلی برسد.

امسال هم انتظار می‌رود که تا پایان سال شاهد عرضه حداقل چهار گوشی تاشو باشیم که دوتای آنها گلکسی فولد و موتورولا ریزر ۲۰۱۹ است که می‌توانند وارد بازار آمریکا شوند و دوتای دیگر نیز هندست میت X هواوی و دستگاه تاشو شیائومی هستند. از قرار معلوم، هندست انعطاف‌پذیر شیائومی از سه قسمت تا می‌خورد و پنل آن توسط شرکت Visionox ساخته شده است. سازندگان پنل‌های OLED امیدوار هستند که در یکی دو سال آینده اپل و گوگل هم به جمع سازندگان اسمارتفون‌های تاشو بپیوندند و بیش از پیش از فروش نمایشگرهای قابل انعطاف خود سود ببرند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید گوشی تاشو یا تبلت تاشو یا دستگاه تاشو را چه زمانی در دست خود می بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
smartiz

اون زمان ما تو ایران جی ال ایکس میخریم با قیمت های فضایی ، و ژن های برتر گوشیهای روز دنیا دستشون میگیرن و به ما میخندن…

m.b

خب مثل اینکه رکورد بازه صفحه به بدنه نوت 10 پلاس هم قراره خیلی زود زده بشه…
بازه صفحه ویوو نکس 3 به مقیاس gsmarena تبدیل شد و 93.6 درصد بازه صفحه به بدنه داره تا اینجای کار…

Dr.Nazer

اره خاک بر سر سامسونگ

m.b

دکتر…
امسال نوت عقب موندگی زیاد داره به نسبت بقیه…
پس بدیهی هست که حرف زیادی پشتش باشه موقعی که همه پرچمدار های امسال دارن دست پر میان و تقریباً سخت ترین ساله تکنولوژیه از اونجایی که بیشتر از هر سالی داریم پرچمدار مختلف با امکانات و ارتقاء های فراوان میبینیم اونم تو یک مدت کوتاه 2 ماهه…
پس اگر تو تحمل شنیدن نداری، مشکل رو از ما ندون…
مشکل از سامسونگه که امسال واقعاً کم کاری کرد و فقط یک ارتقاء بدون wow parameter داشت…

_V_

اینهمه واترفال ۹۰ درجه و حاشیه فلانو اینا میکردن تهش شد کلا ۲ درصد بیشتر؟😂😐

m.b

مگه واترفال نیم کیلومتر به صفحه اضافه میکنه؟
تازه ویوو مثل نوت، 3 طرف 3 تا حاشیه با ضخامت مختلف نساخت و ضخامت بالا هم زیاد گرفت که با پایین گوشی در تعادل باشه…
بعدشم این نسبت فعلاً دقیق و درست ممکنه نباشه…
تازه اگر منطق تو رو مبدا تفکر قرار بدیم پس تلاش یک ساله همه شرکت ها برای کم کردن حاشیه پایین گوشی که در نهایت شده فقط یک دهم میلیمتر کمتر از آیفون که یکسال پیش اومده هم بیهوده بوده دیگه…
اینهمه تلاش کردن تو این یکسال و الان فقط یک دهم میلیمتر حاشیه کمتری نسبت به آیفون دارن…
واترفال تموم شدن کار نیست…
واترفال شروع کاره… شروع فرآیند چهارطرف خمیده شدن گوشی ها…

_V_

مبارکه😐

_V_

همین الان اعتراف کنید کی اسمش تو اینستا دکتر کریمیه؟😂😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)