حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حساب توییتر مدیرعامل این میکروبلاگ محبوب هک شد

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | امنیت، شبکه‌های اجتماعی

هک شدن حساب کاربران یا لو رفتن برخی از اطلاعات آن ها موضوعی است که عموما رخ می دهد و با تمام ناخوشایند بودنش اما خب گوش ما با این تیپ اخبار بیگانه نیست. حال اینکه قرار باشد حساب کاربر مدیرعامل آن شبکه اجتماعی هک شود موضوعی نیست که قابل درک باشد. حساب توییتر مدیرعامل این میکروبلاگ محبوب هک شده و در ادامه با هم درباره حساب توییتر مدیرعامل این میکروبلاگ محبوب هک شد صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

هک شدن حساب توییتر مدیرعامل توییتر

هک شدن حساب توییتر مدیرعامل توییتر

هک شدن حساب توییتر مدیرعامل توییتر

جمعه ۸ شهریور حساب مدیر عامل توییتر، جک دورسی در این شبکه اجتماعی به دست هکرها افتاد و خبرساز شد.

اکانت توییتر جک دورسی، مدیرعامل توییتر توسط هکرهایی که خود را متعلق به گروه هکرهای Chuckling Squad می دانستند، هک شد. این افراد با در دست گرفتن حساب کاربری جک دورسی، در اکانت او توییت های توهین آمیز و غیر اخلاقی ارسال و ریتوییت می کردند تا در نهایت این حساب توسط خود توییتر از دسترس خارج شد.

هکرها از زمانی که این حساب کاربری را در دست گرفتند، شروع به ارسال و انتشار پست هایی حاوی محتوای نژاد پرستانه و تقدیر از ماجرای هلوکاست کردند. در نهایت یکی از حساب های کاربری که توسط هکرها ریتوییت می شد، توسط توییتر بن شد، اما یکی دیگر از اکانت ها هم چنان در حالت خصوصی پا برجاست.

حسابی که با نام کاربری SirChuckler اقدام به انتشار چنین توییت هایی کرده بود و بن شد، در اکانت خود نوشت که اگر به زندان هم بروند، باز هم چنین کاری را تکرار خواهند کرد. همچنین این کاربر طی یک توییت دیگر بیان کرد که در محل شرکت توییتر یک بمب کار گذاشته شده است که موجب نگرانی های زیادی شد. اگر چه این موضوع صحت نداشت و صرفا یک تهدید بود، اما پلیس آن را جدی گرفت و خیلی سریع وارد عمل شد تا از هرگونه تهدیدی جلوگیری کند.

توییتر

ظاهرا این توییت ها توسط هکرها از سمت سرویسی به نام Cloudhopper ارسال شده است. این سرویس در سال 2010 توسط توییتر به منظور سهولت سرویس پیام کوتاه خریداری شد. اگر چه هنوز هیچ چیز مشخص نیست، اما احتمالا هکرها با پیدا کردن یک نقطه آسیب پذیر در Cloudhopper به اکانت جک دورسی دسترسی پیدا کرده اند.

این موضوع به یک دردسر و تهدید جدی برای توییتر تبدیل شده است، چرا که امنیت این شبکه اجتماعی به شدت زیر سوال رفته و ممکن است کاربران را بی اعتماد کند. همچنین ارزش سهام شرکت توییتر نیز در واکنش به این اتفاق ۱۹ سنت کاهش یافت.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید چطور می توان امنیت حساب های کاربری را تضمین کرد؟ مشخصا تایید دومرحله و راه های حفاظت از تایید دومرحله ای.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

🙂 عجب

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)