حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی ایرانی جی ال ایکس پارس ۱ به قیمت ۱.۶ میلیون تومان و با مدیاتک MT6739 و باتری ۶۴۰۰ میلی آمپری رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 17 دیدگاه | اخبار داخلی، جی ال ایکس

دیروز بود که در ترنجی خواندیم گوشی بومی با قیمت ۱.۵ میلیون تومان و تحت قرارداد با اپراتور در دستور کار است. به نظر می رسد منظور وزیر ارتباطات گوشی ایرانی جی ال ایکس پارس ۱ است که قرار بود جمعه رونمایی شود اما با تاخیر امروز معرفی شد! گوشی ایرانی جی ال ایکس پارس ۱ به قیمت ۱.۶ میلیون تومان و با مدیاتک MT6739 و باتری ۶۴۰۰ میلی آمپری رسما معرفی شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

جی ال ایکس پارس ۱

ما معمولا اخبار کمی از برندهای ایرانی در وب سایت های اخبار فناوری مانند ترنجی می خوانیم که مشخصا ضعف بارز روابط عمومی این شرکت هاست اما موضوعی که درباره جی ال ایکس پارس ۱ می تواند جالب توجه باشد و با ما خودجوش به سمت آن جلب کرده است، ارایه اندروید بومی است. همچنین با توجه به نوع سخت افزاری که در نظر گرفته شده و قیمتی که به عنوان یک دستگاه اقتصادی بر آن نهاده اند هم قابل توجه است.

من سعی می کنم در مقاله مجزا که بعدا در همین مطلب لینک خواهد شد، نگاه عمیق تری به GLX Pars 1 داشته باشم اما در این مطلب می خواهیم به صورت خلاصه با آن آشنا شویم.

طبق توضیحاتی که در وبسایت شرکت GLX مربوط به این گوشی ارائه شده است پارس ۱ در دو نسخه عرضه خواهد شد. نسخه اول از سیستم عامل اندروید نسخه ۸.۱ استفاده خواهد کرد که بدون دستکاری خاصی ارائه شده و در نسخه دوم که به صورت دقیق پارس 1 نسخه IROS نام دارد نرم‌افزار گوشی بر پایه سیستم عامل اندروید ۸.۱ توسعه و به عبارت بومی شده را شاهد هستیم که به صورت ویژه برای کاربر ایرانی تغییر یافته است.

همانطور که می‌دانید در صورت استفاده از سیستم عامل بدون دستکاری گوگل شما قادر خواهید بود از تمام سرویس‌ها و نرم‌افزارهای گوگل بدون محدودیت استفاده کنید و با پارس ۱ این حالت را خواهیم داشت که در آن تغییرات جزئی برای سازگاری بیشتر با دستگاه صورت گرفته است.

جی ال ایکس پارس ۱ بومی با سیستم عامل IROS

ر

جی ال ایکس پارس ۱

اما در نسخه دوم یا همان پارس ۱ با سیستم عامل IROS که GLX آن را نسخه امن می‌نامد سرویس‌های گوگل از گوشی حذف شده و سرویس‌های ایرانی مشابه برای هر خدمت، جایگزین آن شده‌اند.

در نسخه IROS جی ال ایکس پارس ۱ شما به جای گوگل پلی استور می‌توانید از کافه بازار و یا دیگر فروشگاه‌های اندرویدی استفاده کنید و به جای Gmail نیز برنامه‌ای با نام Email که نرم‌افزاری پرکاربرد است جایگزین شده است. در این نسخه دیگر نرم‌افزارهای ایرانی مانند آپارات فيليمو، تقویم بادصبا، پيام رسان سروش پلاس و مسيرياب بلد به صورت پيش فرض نصب شده و کاربران می‌توانند از آنها استفاده کنند.

نکته قابل توجه این نسخه این است که محدودیت در آپدیت نرم‌افزارها و سیستم عامل وجود ندارد و کاربر می‌تواند با استفاده از کافه بازار عملیات آپدیت را انجام داده و شرکت GLX نیز قرار است بروزرسانی‌های OTA را برای نسخه IROS عرضه کند.

جی ال ایکس در بخش دیگری در مورد این گوشی اعلام نموده که IROS فعلاً در حال توسعه بوده و نسخه نصب شده روی گوشی کاربران به عبارتی نسخه بتا است و از کاربران خواسته شده تا مشکلات و نظرات خود را به گروه توسعه این سیستم عامل گزارش دهند تا بتوان هر چه سریعتر آنها را مرتفع و رسیدگی نمود.

امکان نصب تپسی و اسنپ روی گوشی بومی جی ال ایکس پارس ۱ وجود ندارد

نکته بسیار مهم دیگر این است که به دلیل استفاده برخی نرم‌افزارها مانند اسنپ و تپسی از سرویس‌های گوگل، امکان استفاده مستقیم از نرم‌افزار آنها در IROS نیست ولی GLX به کاربران خود اعلام کرده در صورتی که نیاز داشته باشند می‌توانند از نسخه تحت وب این نرم‌افزارها استفاده کنند که بدون محدودیت و با امکاناتی مشابه نسخه پایه، ارائه شده است.

همچنین GLX اعلام نموده در حال تلاش برای توسعه روشی است که بتوان به صورت مستقیم برای چنین مشکلی راهکار مناسب را ایجاد و پیاده‌سازی کرد.

طبق آنچه در وب سایت این شرکت ذکر شده، یکی دیگر از وجوه قابل ذکر این گوشی عملکرد شارژ آن خواهد بود که البته به دلیل دو عامل ممکن شده است. اولین مورد استفاده از باتری بسیار قدرتمند ۶۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دستگاه است و دومین مورد نمایشگر ۶ اینچی که فقط رزلوشن HD را دارد خواهد بود.

البته این باتری ۶۴۰۰ میلی آمپری جی ال ایکس پارس ۱ باعث افزایش ضخامت دستگاه به ۱۰.۵ میلی متر و رسیدن وزن آن به ۲۱۳ گرم است.

باتری ۶۴۰۰ میلی آمپری جی ال ایکس پارس ۱

باتری ۶۴۰۰ میلی آمپری جی ال ایکس پارس ۱

 

در انتها GLX اعلام نموده اگر کاربری گوشی پارس ۱ با نسخه IROS را خریداری کرده و بعد از آن به دلیل نپسندیدن و یا هر عامل دیگری نخواهد که دیگر از آن استفاده کند در سه روز اول کار می‌تواند نسبت به عودت گوشی اقدام نموده و پس از آن نیز این امکان وجود خواهد داشت تا با مراجعه به نمایندگی‌های این شرکت در سراسر کشور نسبت به تعویض سیستم عامل IROS به اندروید خام بدون دستکاری اقدام کند.

جی ال ایکس Pars 1 از چیپست مدیاتک MT6739 استفاده می‌کند که در دل آن یک پردازنده چهار هسته‌ای قرار گرفته و قابلیت انجام امور روزانه را به صورت پایه داراست. حافظه داخلی دستگاه 16 گیگابایت است که قابلیت ارتقا با درگاه میکرو اس دی را دارد. همچنین برای این گوشی 2 گیگابایت حافظه رم نیز در نظر گرفته شده است و می‌توان از شبکه‌های 3G و4G بدون محدودیت استفاده کرد.

در پشت دستگاه شاهد استفاده از یک ماژول دوربین دوگانه با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی اصلی و سنسور عمق میدان ۵ مگاپیکسلی هستیم. در جلوی دستگاه نیز یک دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی قرار گرفته است. اتفاق خوب دیگر در این دستگاه استفاده از یک سنسور اثر انگشت در پشت دستگاه است.

شما همچنین می توانید با برچسب‌های مختلف طراحی جی ال ایکس پارس ۱ را تغییر دهید.

قیمت جی ال ایکس پارس ۱

قیمت جی ال ایکس پارس ۱ مبلغ ۱ میلیون ۵۹۹ هزار تومان است که می تواند قابل توجه باشد اما به هیچ عنوان لزوما نمی توان گفت که بهترین قیمت برای یک موبایل با این مشخصات است. دلیل این اظهار نظر را در مطلب آتی توضیح خواهیم داد.

نظر شما درباره جی ال ایکس پارس ۱ چیست؟ شما مایل به خرید آن هستید؟ چه گزینه هایی بهتر از آن سراغ دارید؟

گوشی ایرانی جی ال ایکس پارس ۱ یا گوشی چینی اولفون پاور ۳ ال

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

چیپستو😑

Dr. DIM

اندروید ۸.۱
گوگل تازه اندروید ۱۰ رو آورده.
رمشم خیلی کمه با این مشخصات خیلی نباید خریدار داشته باشه. جی ال ایکس میخواد پیشرفت کنه باید یه دستی به ظاهر. و مشخصات داخلی گوشی بده اونوقته که منم مشتریش میشم کما اینکه زمانی مشتریش بودم.

VB

از خدامه ایران گوشی بزنه
ولی فعلا توانایی شو نداره
مطمئنم
تک تک قطعاتش از چین میاد و حتی بعید بدونم بعضی قطعاتش اینجا اسمبل بشه
حسم میگه
ی برد ک روش تمامی قطعات سخت افزاری روش سواره و نهایت ایران داخل اون قاب اینا جاش بده
حتی تاچ و ال سیدی هم ایرانی نیس
شاید تنها قسمتش کارتن گوشی باشه ک ایرانی هست

mehrdad_ma

کارتن هم ساخت چینه
اینجا فقط بهش شکل میدن

android pie

با این قیمت ردمی 7 اسنپ 632 3 گیگ رم و 32 گیگ حافظه اندروید 9 و miui 10 مطمئنا هم اندروید 10 رو میگیره شاید 11 هم گرفت کیفیتش هم 100 برابر از این بهتره

mehrdad_ma

بجای گوگل پلی از بازار استفاده کنید
این جز پروژه گوگل هم نیست اندروید وان بود که حداقل اندروید ۹ بود
معلوم نیست کدام شرکت چینی بهشون انداخته

android pie

واقعا هدف glx از ساختن این گوشی رو نمیدونم واقعا افتضاحه از هر لحاظ حتی اسم شرکتشم عجیبه به امید گوشی های بهتر در اینده هر چند تو ایران فقط glx هم باشه من نمیخرمش

Dr.Nazer

برادرانِ دکمه بسته‌ی به‌ظاهر دکمه‌باز؛ با این سیستم‌عامل رسما به صنعتِ موبایل تجاوز کردین. گوگل که کلا هوتوتو؛ اسنپ و تپسی هم هوتوتو با دوچرخه برین بیرون؛ بازار و برنامه ایمیل ایرانی و پیام‌رسان سروش و مسیریاب بلد و بقیه جاسوس‌افزارا ردش نصبه. واقعا مردم و چی فرض کردین؟ غیر از اون بچه ۱۶ ساله‌هایی که با ریش و پشم و چفیه دورِ مسجدا قدم میزنن و یه مشت بی‌عقلِ دیگه، کی ممکنه گوشی داغونه جی‌ال‌ایکس و بخره اونم نسخه بومی؟!..

ehsan1102000

تک دوربین! صفحه نمایش ضعییییف…چیپ و حافظه ضعیییییف….یک میلیون هم ارزش نداره….این گوشی مال ۴سال پیشه

JAVAD

عه این که کپی یکی از گوشی های الفون هستش

mohammad

پاوربانکیه برا خودش 😂😂

Mostafa6t

چرا اثر انگشت اینقدر کج و کوله

تراز نیست
یا با فتوشاپ اضافه کردن به تصویر🤣🤣🤣🤣

afsoon

اگر اندورید خالص بود و ۹ بود .هشتصد هزار تومن ارزش داشت .تنها خوبی که داره هم باطری هست اینم معلوم نیست بهینه سازی هست نیست .

نیما عرفانی

تنها نکته ی مثبت این گوشی اینه ؛ برای افرادی مناسبِ که تقریباً اکثر وقتشون یا تمام وقتشون خارج از خونه سپری میشه مثلاً برای مأموریت، بازاریاب ها و بازاریا و همچنین افرادی که کارشون درخصوص روابط عمومیِ(بیزینس) و همش سرو کارشون به برقراریِ ارتباط هستش ، این گوشی با ظرفیت باتری بالا می‌تونه این قبیل از نیازهارو برطرف کنه.

Kaveh Mansouri

قصد توهین ندارم ولی هیچ آدم عاقلی اینو نمی خره

MohammadFarhaadi

این بود که وزی.ر با منت میگفت دستور دادیم گوشی فوق پیشرفته داخلی!!! بزنن با قیمت ناچیز!!! بدن دست مردم با اندروید بومی؟؟؟نکنه فکر کردن مثل ماشین میتونن هل بدن به مردم؟!چه پستایین اینا دیگه!

alone wolf

باتریش خوبه ولی چیبستش مزخرفه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)