حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی در حال توسعه شبکه 6G است

نوشته

4 سال قبل | 7 دیدگاه | مطالب ترنجی

در حالی که اکثر اپراتورهای مخابراتی هنوز در مراحل اولیه راه‌اندازی شبکه های نسل پنجم یا 5G قرار دارند، هواوی از هم اکنون مراحل تحقیق و توسعه شبکه نسل ششم یا شبکه 6G را در آزمایشگاه های خود در اتاوا آغاز کرده است. با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

شبکه 6G هواوی

شبکه 6G هواوی

شبکه 6G هواوی

براساس گزارش های منتشر شده، این شرکت همکاری نزدیکی را با بیش از 13 دانشگاه و پژوهشکده آغاز کرده تا در مورد شبکه 6G و کاربردهای احتمالی آن تحقیق کنند. طبق پیش بینی های انجام شده توسط هواوی، انتظار نمی رود که فناوری 6G تا قبل از سال 2030 به مرحله تجازی برسد.

اوایل سال جاری میلادی، اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه سامسونگ نیز گام های مشابهی را در جهت توسعه شبکه های نسل ششم یا 6G در پایگاه تحقیقاتی خود در سئول برداشته است. بنابراین هیچ جای تعجبی ندارد که هواوی هم از همین حالا تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا در نسل بعدی شبکه های موبایل نیز جایگاه خود را حفظ کرده و از رقبا عقب نماند.

در ماه ژوئن، شرکت های نوکیا، اریکسون و SK Telecom اعلام کردند که با یکدیگر وارد یک همکاری استراتژیک شده اند تا در زمینه توسعه شبکه 6G تحقیق و مطالعه کنند. البته، به طور کلی تمام شرکت ها هنوز در مراحل اولیه توسعه 6G قرار دارند و در حال حاضر هیچ استاندارد مشخصی برای این شبکه ها وجود نداشته و تمام تحقیقات انجام شده نیز بیشتر جنبه نظری دارد، نه عملی.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید چه زمانی شبکه 6G را ملاقات کنیم؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
android pie

داداش حالا وایسا 5g به همه برسه بعد تو 6g بزن

_V_

سامسونگ و امریکاییام در حالشن

afsoon

هواوی توی این رشته بسیار جلو تر از بقیه هست

_V_

دقیقا از کجا اینو فهمیدی عزیز😐
تازه خوبه سامسونگ زودتر شروعم کرده

علی شیخ زاده

چندین منبع معتبر گفتن علم هواوی در زمینه تجهیزات مخابراتی و شبکه یک سال از رقبا جلوتره

Mohammad 13759

(در ضمن محقق های سازمان ارتباطات ایران در حال تحقیق و توسعه 8g هستند ) برید گمشید حالا همین 5g رو سرتاسر دنیا پیاده کنید با کابل های جدید فیبر نوری 6g7g8g9g پیش کش

afsoon

پیشرفت خوبیه .البته هنوز فایو جی هم توی کشور های پیشرفته هنوز زیر ساخت ندارد و کشوری مثل ایران شاید پانزده سال دیگه طول بکشه تا بسترش واسه همه ایران فراهم بشه .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)