حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش قیمت گوشی حتی با کاهش قیمت دلار

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی

می دانیم که قیمت دلار شاهد کاهش قابل توجهی بوده است اما در این بین قیمت موبایل حتی افزایش پیدا کرده است! قیمت گوشی با افت ۳۰ درصدی نرخ دلار نیز کاهش پیدا نکرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با مقایسه قیمت موبایل در بازه مشابه یک‌ساله ببینیم چرا شاهد افزایش قیمت گوشی حتی با کاهش قیمت دلار هستیم.

افزایش قیمت موبایل با کاهش قیمت دلار

افزایش قیمت موبایل

افزایش قیمت موبایل

قیمت دلار نسبت به سال گذشته با حدود ۳۰ درصد کاهش همراه بوده است، اما قیمت گوشی این روند کاهشی را تجربه نکرده است. حتی می بینیم که برخی از دستگاه ها تا ۶۶ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده اند. حالا این سوال مطرح می‌شود چه کسانی واردات گوشی در کشور را بر عهده دارند و قیمت‌گذای آنها چگونه انجام می‌شود؟

بر اساس بررسی‌های انجام شده شرکت نودیس‌پرداز به عنوان نخستین شرکتی محسوب می‌شود که حدود ۲۶ میلیون و ۵۶۷ هزار یورو ارز دولتی دریافت کرده است، اما ارزش یورویی گوشی های موبایل این شرکت از گمرک ۱۰ میلیون و ۵۲۷ هزار یورو بود.

در لیست منتشر شده از سوی وزارت ارتباطات، دو شرکت واردکننده نیز ارز دولتی بیشتری را دریافت کردند؛ شرکت‌های ایماهمراه و کاریان‌همراه در سه ماهه اول سال ۹۷ در مجموع حدود ۳۳ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۹۰۴ یورو دریافت کردند که فقط ۱۶ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۹۵۰ یورو از این مبلغ به واردات گوشی موبایل اختصاص پیدا کرد. به طور کلی بازار موبایل کشور با مشکلات متعددی مواجه است و حالا که نرخ ارز نسبت به سال گذشته با کاهش همراه بوده است، قیمت تلفن همراه روند کاهشی را تجربه نکرده و دلایل این موضوع نیز نامشخص است.

نظر شما درباره این اتفاق چیست؟ فکر می کنید چرا بازار موبایل به این شکل تغییر می کند؟

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)