حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقشه هواوی Map Kit را برای جایگزین کردن گوگل مپ ارایه می کند

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | هواوی

دیروز بود که در ترنجی خواندیم هواوی برای استقلال بازسازی خواهد شد. حالا و کمتر از یک روز بعد در جهت استقلال هواوی این شرکت اعلام کرد در راستای کاهش وابستگی این کمپانی به خدمات گوگل پس از ممنوعیت از سوی دولت آمریکا، سرویس نقشه اختصاصی خود را به نام هواوی مپ کیت (Huawei Map Kit) ارائه می‌کند. در حال حاضر هواوی نمی‌تواند از سرویس نقشه گوگل مپ بر روی گوشی‌های خود استفاده کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

مپ کیت هواوی

سرویس نقشه هواوی Map Kit نام دارد. این سرویس قرار نیست به عنوان یک اپلیکیشن مستقل ارائه شود، بلکه یک رابط برنامه نویسی (API) است که به توسعه دهندگان امکان تولید اپلیکیشن هایی چون پیمایش را می‌دهد.

نقشه Map Kit هواوی از 150 کشور در سراسر دنیا پشتیبانی می‌کند و علی رغم اینکه هواوی به تازگی وارد بازار سرویس‌های نقشه شده، ایستگاه‌های مخابراتی زمینی این کمپانی در بیش از 160 کشور حضور دارند که هواوی از آنها برای ایجاد یک شبکه سریع و آسان و کمک به موقعیت یابی بهتر بهره می گیرد.

ریچارد یو، مدیرعامل بخش کسب و کار محصولات رده مصرف کننده هواوی گفت Map Kit از برخی قابلیت‌های پیشرفته چون تغییر لاین، هدایت کاربر به سمت مقصد با بهره گیری از واقعیت افزوده و همچنین نمایش زنده اطلاعات ترافیکی پشتیبانی می‌کند. نقشه Map Kit هواوی در 40 زبان مختلف ارائه می‌شود که می‌تواند به کسب محبوبیت آن کمک کند.

سیستم عامل هارمونی هواوی (Huawei Harmony OS) رسما معرفی شد

منابع مطلع مدعی شده‌اند کمپانی روسیه‌ای Yandex و کمپانی آمریکایی Booking Holdings جزء اولین شرکایی هستند که به سرویس نقشه هواوی ابراز علاقه کرده‌اند. درباره زمان عرضه سرویس نقشه Map Kit هواوی ماه اکتبر عنوان می شود که دو ماه دیگر خواهد بود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هواوی کاملا به همکاری با گوگل پایان دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Taskin

ممکنه درصد موفقیت حوبی بده
مث سامسونگ اینترنت برترین نیستا امادرصد زیادی از بازار رو داره.
یا اونایی که توی موزیک رابط دم دست تر و راحت تر با امکانات بیشتر بخوان میرن سمت سامسونگ موزیک
به قول یه نفر
همه چیز به خودت بستگی داره

Milad7

بعیده بتونه کار خاصی بکنه

MohammadFarhaadi

ایران هم میتونیت زرنگی کنه و شریک بشه باهاش و نقشه های ایران رو باهاش ارائه بده البته با امکانات کامل مثل کشورهای اروپایی که فقط لازمه کد پنج رقمیه پستیت رو وارد کنی تا گوگل مپ نقشه خونت رو سه بعدی برات بیاره و میتونی بزاری رو حالت کار درایو و بهترین مسیر رو بهت بده.

MohammadFarhaadi

چرا نظرات خبر افزایش قیمت موبایل بستست؟!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)