حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رمزارز ملی چین بدون مبنای بلاکچین آماده عرضه است

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | رمزارز

دولت چین مانند اکثر دولت‌ها علاقه‌ای به استفاده از ارزهای دیجیتالی مرسوم نداشت. در همین راستا دولت چین تصمیم گرفت تا برای ورود به بازار ارزهای دیجیتالی، رمز ارز ملی خود را تولید کند. حال امروز دولت چین به طور رسمی از رمز ارز ملی خود رونمایی کرده است. در حقیقت رمزارز ملی چین بدون مبنای بلاکچین آماده عرضه است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

رمزارز ملی چین بدون مبنای بلاکچین

امروز بانک خلق چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از ۵ سال تلاش بی وقفه، مراحل ساخت رمز ارز ملی چین به پایان رسیده و به زودی برای عرضه عمومی آماده می‌شود. البته باید در نظر داشته باشید که رمز ارزهای ملی، تفاوت بسیار زیادی با سایر رمز ارزها دارند. به گفته مو چانگچان؛ معاون بخش خدمات بانک خلق چین، رمز ارز ملی ساختار به مراتب پیچیده تری نسبت به سایر ارزهای دیجیتالی دارند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، رمز ارز ملی کشور چین از ساختار دو طرف استفاده می‌کند؛ در واقع بانک خلق چین در سطح اصلی معاملات قرار دارد و دیگر بانک های اصلی این کشور در سطح دوم به عنوان زیر مجموعه فعالیت می کنند تا بتوانند حجم عظیم معاملات اقتصادی این کشور را پوشش بدهند و سرعت خدمت رسانی به جمعیت بالای چین را افزایش بدهند.

رمز ارز‌ ملی چین بر روی بستر اصلی ارزهای دیجیتال یعنی بلاکچین کار نمی‌کنند، زیرا این الگوریتم‌های تعریف شده برای این فناوری، توان کافی برای انجام تراکنش‌های خرد و ریز در مقیاس بالا را ندارد. فعلاً زمان مشخصی را برای عرضه عمومی رمز ارز ملی چین اعلام نکرده است، اما دولت چین برای عرضه عمومی و راه اندازی این پلتفرم مالی مجازی، برنامه‌های بسیاری دارد.

دولت چین معتقد است که رمز ارزهای فعلی تأثیرات منفی بر روی اقتصاد دارد، زیرا مردم پول‌های خود را صرف خرید ارزهای دیجیتالی بیگانه می‌کنند. در همین راستا دولت چین قصد دارد تا با عرضه عمومی رمز ارز ملی، از ایجاد مشکلات اقتصادی احتمالی و کاهش ارزش پول ملی خود جلوگیری کند؛ از طرفی رمز ارز ملی می‌تواند چینی‌ها را به هدف بزرگ خود، یعنی کسب استقلال از فناوری‌های خارجی نزدیک‌تر کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که رمرزارز ملی چین بتواند موفق باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

رمز راز ملی چین
نمیدونم چرا خندم میگیره 😂

afsoon

خندت از خودت بگیره .جهان سومی و عقب افتاده .ملت و دولت با هم هستن و دارن اقتصاد دنیا رو بدست میگیرن بعد تو جهان سومی خندت میگیره؟ هه .

_V_

😑

Milad7

🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)