حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تسلا با آپدیت نرم افزاری بازه مسافتی طی شده با یک بار شارژ را کم کرده است

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | خودرو

یکی از مالکان خودروهای تسلا ادعا می کند این شرکت مشتریان را فریب داده و به وسیله یک آپدیت نرم افزاری باتری خودروهای قدیمی تر را دستکاری کرده تا به ازای هر بار شارژ مسافت کمتری طی کنند. در حقیقت تسلا با آپدیت نرم افزاری بازه مسافتی طی شده با یک بار شارژ را کم کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

آپدیت خودرو برقی تسلا

تسلا

تسلا

یکی از مالکان خودروهای تسلا شکایتی علیه  شرکت سازنده این خودرو  تنظیم کرده است. او ادعا می کند شرکت قابلیت طی مسافت خودرو به ازای هر بار شارژ باتری خودروهای قدیمی تر را به وسیله یک آپدیت نرم افزاری محدود کرده است. به این ترتیب تسلا قصد دارد از  هزینه های فراخوان برای ترمیم باتری های معیوب سرباز زند.

این شکایت روز جمعه در یک دادگاه فدرال در ایالت کالیفرنیا ثبت شده و ادعا می کند تسلا مشتریان را فریب داده و احتمالا هزاران مالک خودروهای مدل اس و ایکس تسلا نیز در سراسر دنیا با همین مشکل روبرو باشند. به عبارت دیگر باتری خودروهای نسل های قدیمی تر  احتمالا طوری دستکاری شده که مسافت طی شده با آن ۶۴ کیلومتر کاهش می یابد.

این در حالی است که از ماه می تاکنون کاهش مسافت طی شده به ازای هر بار شارژ باتری خودروهای تسلا به موضوعی داغ در  انجمن های آنلاین مشتریان این شرکت مانند TeslaMotorsClub.com تبدیل شده است. در این انجمن آنلاین بسیاری از کاربران به طور دقیق توضیح داده اند قابلیت طی مسافت باتری خودروهایشان به ازای هر بار شارژ کاهش یافته است.

تسلا اس ۲۰۱۴

تسلا اس ۲۰۱۴

مالکان خودروها ادعا می کنند شرکت تولید کننده در حالی این ویژگی را دستکاری کرده که آنها هزینه ای اضافی برای آپدیت نرم افزار پرداخت کرده اند و به این ترتیب از ارزش خودروهایشان کاسته می شود. همزمان  مسافتی که خودرو به ازای هر بار شارژ طی می کند کاسته شده و مالکان مجبور هستند تا خودروهایشان را دفعات بیشتری شارژ کنند.

«دیود راسموسن» فردی است که این شکایت را تنظیم کرده و ادعا می کند ظرفیت باتری خودروی مدل اس ۲۰۱۴ او حدود ۸ کیلووات برساعت کاهش یافته است. اما تسلا ادعا کرده این میزان کاهش ظرفیت نرمال است.

نظر شما درباره این اتفاق چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin B3DA

برای تسلا زشته همچین حرکتی
اما واقعا خودروی های عالی داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)