حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با نسخه 5G گلکسی نوت ۱۰ آشنا شوید

نوشته

4 سال قبل | 17 دیدگاه | سامسونگ

همانند گلکسی اس ۱۰ 5G قرار است گلکسی نوت ۱۰ نیز نسخه‌ای ویژه‌ داشته باشد که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G که طبق اعلام سامسونگ، فعلا در آمریکا و به‌طور اختصاصی توسط اپراتور ورایزن به فروش خواهد رسید؛ قیمتی بیشتر از پرچم‌داران معمول این روزها خواهد داشت. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا با نسخه 5G گلکسی نوت ۱۰ آشنا شوید.

نسخه 5G گلکسی نوت ۱۰

گلکسی نوت ۱۰

گلکسی نوت ۱۰

گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G در سه رنگ سفید، مشکی و Aura glow عرضه خواهد شد که نسخه Aura glow بازتابی از طیف‌های رنگی گوناگون است. تنها تفاوت نسخه ۵G با سایر نسخه‌های گلکسی نوت ۱۰، پشتیبانی آن از شبکه ۵G است؛ در واقع، تمامی نسخه‌های گلکسی نوت ۱۰ در مشخصات سخت افزاری یکسان هستند.

صفحه نمایش و دوربین

نوت ۱۰ پلاس ۵G از نمایشگر ۶.۸ اینچی بدون حاشیه Infinity-O سامسونگ بهره می‌گیرد که تقریبا ۹۰ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده است. رزولوشن این نمایشگر برابر با ۳۰۴۰ × ۱۴۴۰ پیکسل است و تراکم پیکسلی ۴۹۸ پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند. بخش بالایی صفحه نمایش میزبان حفره دوربین است و دوربین سلفی قرار گرفته در این نمایشگر از سنسور ۱۰ مگاپیکسلی با پشتیبانی از HDR استفاده می‌کند.

قاب پشتی دستگاه همچنان ترکیبی از فلز و شیشه است، اما بر خلاف دو نسل قبلی، این بار چینش دوربین گلکسی نوت جدید به صورت عمودی است. این دوربین از ۴ سنسور متفاوت بهره‌مند است: دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر f/1.5 و f/2.4 که وظیفه ثبت تصاویر را به عهده دارد؛ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دوم از نوع تله‌فوتو است و با دیافراگم f/2.1 که زوم اپتیکال ۲ برابر را ممکن می‌کند؛ دوربین سوم از لنز ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید که از دیافراگم f/2.2 برخوردارد است و دوربین چهارم که از نوع ToF است و در تشخیص عمق سوژه‌ها برای ثبت تصاویر بهتر کمک می‌کند.

سخت افزار

پردازش فعالیت‌های گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G برعهده چیپ پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۵۵ است. این چیپست از هشت هسته با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز برخوردار است و با معماری ۷ نانومتری تولید شده است که در نتیجه سرعت پردازش بالاتر و مصرف باتری کمتری را نسبت به نسل قبل ارائه می‌کند. اسنپدراگون ۸۵۵ به همراه پردازشگر گرافیکی ادرنو ۶۴۰ و حافظه رم ۱۲ گیگابایتی، یک مجموعه قدرتمند را در اختیار کاربر می‌گذارد که به خوبی از پس پردازش‌ها و بازی‌های سنگین نیز برمی‌آید.

البته نسخه مجهز به اسنپ دراگون ویژه بازار آمریکا است و طبق رسم هر ساله سامسونگ برای پرچم‌دارانش، نسخه جهانی نوت ۱۰ پلاس با چیپ اختصاصی جدید کره‌ای‌ها، یعنی اگزینوس ۹۸۲۵ راهی بازار خواهد شد. این دستگاه در دو حافظه با ظرفیت‌های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی عرضه خواهد شد، اما می‌توان با استفاده از حافظه میکزو اس‌دی ظرفیت گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G را تا ۲ ترابایت دیگر ارتقا داد.

باتری و شارژ سریع

یک باتری قدرتمند ۴۳۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی انرژی مورد نیاز گلکسی نوت ۱۰ پلاس ۵G را تامین می‌کند. این باتری از فناوری شارژ فوق سریع ۴۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند که البته با توجه تکنولوژی شارژ سریع اخیر هواوی، انتظار داشتیم سامسونگ پاسخی مناسب‌ برای چینی‌ها آماده کرده باشد. اگر به لبه‌های این گوشی بنگرید، متوجه می‌شوید که کره‌ای‌ها جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را از خانواده نوت ۱۰ حذف کرده‌اند که البته دلیل آن دستیابی به فضای بیشتر برای باتری عنوان شده است.

قلم

همان‌طور که در مراسم رونمایی از خانواده گلکسی نوت ۱۰ عنوان شد؛ قلم S-Pen قلب محصولات خانواده نوت است. گلکسی نوت ۱۰، نوت ۱۰ پلاس و نوت ۱۰ پلاس ۵G به قلم جدیدی مجهز شده‌اند که امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با استفاده از این قلم می‌توان دوربین دستگاه را در حالات مختلف کنترل کرد، بین دوربین‌های اصلی و سلفی جابجا شد، محتوای واقعیت افزوده خلق کرد و روی سوژه‌های موجود یا خلق شده زوم کرد. همچنین، سامسونگ در همکاری با یوتیوب کاربردهای ویژه‌ای نیز برای استفاده از این قلم در اپلیکیشن یوتیوب در نظر گرفته است.

قیمت و زمان عرضه

نسخه ۲۵۶ گیگابایتی این گوشی هوشمند معادل ۱۲۹۹.۹۹ دلار قیمت دارد و قیمت نسخه ۵۱۲ گیگابایتی آن برابر با ۱۳۹۹.۹۹ دلار است. نسخه ۵G به همراه نسخه پلاس و نسخه استاندارد گلکسی نوت ۱۰ در روز ۲۳ اوت در ایالات متحده و برخی نقاط دیگر در دسترس خواهد بود و به تدریج وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

نظر شما درباره گلکسی نوت ۱۰ 5G چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Taskin

دمش گرم باتری نوت ۱۰ پلاس 5G با نوت ۱۰ پلاس معمولی یجوره

Taskin

فازتون چیه منفی میدین انکار یادتون نیست هواوی جونتون بابت 5g
800 میلی آمپر باتریش رو کم کرد
اونوقت نوت بده که باتریش کم نشده؟؟؟

_V_

ترولن دیگع

m.b

احتمالاً دارن با خود سامسونگ و s10 plus و s10 5g مقایسه میکنن که اینطوری نبود و نسخه 5g همراه 400 میلی‌آمپر بیشتر بود…
الان نوت 10 پلاس 5g با اینکه 0.1 اینچ صفحش بزرگتر از نسخه 5g اس 10 هست، باتریش 200 میلی آمپر کمتره تازه…

_V_

ولی لیتوگرافیش شده هفت نانومتر euv !!
۳۴ تا تراکم ترانزیستورش رفته بالا(اکسینوس ۹۸۲۰ نسبت به ۹۸۱۰ فقط دهتا رفته بود بالاع)

m.b

ببینیم در عمل چی میشه دیگه…

سید محسن حسینی

دیشب وسط مراسم خوابم برد…
انتظار بیشتری از نوت ۱۰ داشتم…
برای من به جز ژست های اس پن و اسکن 3D خرسه جذابیت دیگه ای نداشت…
هر چند به نظرم ژست های اس پن چندان کاربردی نیست و اسکن خرس رو هم قبلا تو میت ۲۰ دیده بودم…
منتظر میت ۳۰ و آیفون XI هستم…

Faraz

منتظر بودی پرواز هم بکنه ؟!کامل ترین گوشی دنیاس

User

نوت ۱۰ گوشی قدرتمند با امکانات عالی ولی طراحی کاملا ناامید کننده هست ۱۱۰۰ دلار میدی گوشی میخری که قاب پشتیش شبیه یه گوشی چینی اقتصادی هستش و هیچ خلاقیتی در حد پرچمدار در زمینه طراحی نداره. شخصا طراحی عجیب و غریب آیفون۱۱ رو به نوت۱۰ ترجیح میدم.

Dr.Nazer

نظر شخصی‌تو بذار در کوزه آبِشو بخور😐

chalton

هنوز تو کَف امکانات قلمش هستم👑

afsoon

انتظار خیلی بیشتر بود .نه زوم اپتیکال درست و حسابی دارد نه زوم هیبرید .باطری نسخه پایه داغون .طراحی هم که اسکی از پی ۳۰ پرو .سخت افزار هم که نسل گذشته اسنپ .😐قیمت هم که بشدت بالا .میت۳۰ پرو قطعا اینو قورت میده

_V_

“سخت افزار هم که نسل گذشته اسنپ”
ما آخر نفهمیدیم برای شما نیخه اسنپ مهمه یا اکسینوس😂

afsoon

اگزینوس که اشغال هست .بخاطر ضعیف بودن هم سامسونگ از نسل قبلی اسنپ استفاده کرده که تفاوت کمتر دیده بشه .خجالت آور هست یه پرچمدار با سخت افزار قدیمی معرفی بشه .حتی گوشی های ۴۲۰ دلاری هم اسنپ۸۵۵ پلاس دارن .

_V_

#باشه

Dr.Nazer

#باشه

Dr. DIM

🤤🤤🤤🤤🤤

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)